Ieiiii: ieri am facut programare si azi am testat Ford Ecosport, la SF TEX Galati,
http://www.ford.ro/Autoturisme/Noul-EcoSportRog moderatorii sa faca un topic separat la vehicule Ford caci sunt multe de discutat.
Impresii pozitive: am testat motorul de 1 litru pe varianta trend, galbena. Aspect de nota 10+, se
inscrie in linia Kinetic, interior in trendul noilor Fiesta, Kuga. Cine a condus un un Fusion poate face
cele mai bune comparatii: portbagajul putin mai scurt dar mai inalt, tot la 310 litri. Scaunele spate se
rabat la fel, insa din alte declansatoare. Acelasi spatar mai rigid la banchetele din spate si cam
acelasi loc la picioare, suficient pentru pasagerii mai mari. Nu are roata de rezerva in interior ci doar
atasata de haion. Oricum, se cumpara separat insa ma gandesc sa o dau jos si sa folosesc suportul pentru
a face un portbagaj de bicicleta pe hayon. Surpiza: haionul se deschide in lateral. Ura...... Geamurile se deschid la impuls, un alt plus.
Are bare longitudinale pentru varianta Titanium, insa nu se stie nimic despre carligul de remorcare.
Suspectez aceleasi mase ca la Fusion: 500/750kg (ceea ce ma intereseaza direct).
Jante pe 16 si 17 (deci sar preturile la anvelope). Pozitie mai inalta la volan, maner sprijin pentru
cotiera. Computer de bord, pilot automat, consum instantaneu. Motorul de 1.0 este bestial, avand turbina. Are
lag de diesel insa e mai fasneata in oras. Directia o nebunie, schimbatul vitezelor intervine, surpriza:
la 200-2200 rpm, cand arata indicatorul la bord, pentru un consum minim. Am tras de ea pana pe la 4500
rpm, motorul nici nu se aude in interior si se infige binisor. Eiii, aici sare pe la 19-20% consumul...
insa zici ca esti pe pista. Sta bine in viraje, antifonata very well.
Este o masinuta inalta, un Fusion de lux. Cine iubeste Fusionul o sa viseze la un Ecosport. Eu cel mai
infocat dieselar, am admirat ecoboostul de 1.0. Deja imi fac idei pentru o noua achizitie... Mai ales
sotia e incantata maxim. Mai vedem cu banii.
Preturi: 17.850 euro TVA inclus la Trend 1.0, 18.850E diesel (dar nu prea se mai merita) sau 19.200E
benzina Titanium / 20.200E diesel de 1.5 (cel de pe Focus micsorata cilindreea + DPF pentru a se inschie
in Euro 6).
Pentru ora si familie mica este un vis de masina, portbagajul poate fi suplinit cu unul exterior, pe
plafon. Sta bine in viraje, directia e asistata de calculator, suficient de rigida la suspensii, insa
compenseaza prin rotile de 17 țoli. Faruri cu LED-uri pt. DRL, keyless si alte gadgeturi dragute. Inalta,
cam pe la 1,6 metri daca tin bine minte...
Ce am mai remarcat: nu mai are locasul de pe bord, nu mai are locasul de sub scaunul din dreapta iar
spatarul nu se mai rabate la scaunul din fata, sa se faca masuta. Totusi difera putin fata de Fusion, torpedoul este mai micut.
Are ABS si ESP standard, frana e precisa, chiar mai buna decat la Fusion.
Revizii doar la pretul de 100E, cu distributia garantata pe viata, fara a schimba ceva (lant, curea role etc.) E pe roti dintate cufundata in baia de ulei. Mai multe pe net...
Pe mine m-a impresionat si daca Fusionul se descurca onorabil cu 500-600 kg la remorca deja ma gandesc serios la EcoSport ca la urmatoarea mea masina.
Deocamdata se fabrica in Asia, urmand probabil sa se produca in Romania.
Vreau sectiune EcoSport, vreau sectiuneeee....................... Sunt impresionat de Ecosportul de 1.0