Fiesta cu personalitate
Sa incep cu inceputul. In mai 2014, dupa multe cautari am cumparat un Ford Fiesta mk6, 1.4 tdci, 68 cp, an de fabricatie 2006, facelift. Nu stiu cum si de unde, eu stiam ca fiesta facelift a aparut in 2007, cu toate astea a mea este facelift, desi e fabricata in noiembrie 2006. Si nu stiu cum si de unde toate motoarele 1.4 tdci (cel putin cele de facelift) erau euro 4. In fine am cumparat masina, vechiul proprietar o luase de noua din Romania si avusese grija de ea, toate reviziile erau facute la reprezentanta, avea carte de service completa, cu toate facturile si totul la zi, plus de asta imi oferea si cauciucurile de iarna la pachet. Masina a fost 3500 de euro (avea 97000 km), iar taxa ar fi fost 340 euro, cel putin asa calculasem eu. Am cumparat-o, a durat in jur de o luna pana am rezolvat toate actele, toate pana am depus cererea de calcularea a taxei auto, care mi-a a adus o surpriza, masina e euro 3, iar taxa a fost 1000 euro. E adevarat nu am stiut unde era trecuta norma euro in cartea masinii, eram si foarte sigur ca nu are cum sa fie decat euro 4 si am platit pentru prostia mea, am zis asta e. Dupa ce am luat-o dat fiind faptul ca nu am mai condus de aproape 3 ani, eram un pic cam "iubitor de gropii", pana ce intr-o seara pe o strada neiluminata (dar pe care "credeam" ca o cunosc foarte bine) am luat o groapa care a indoit janta dreapta fata. Am fost am indreptat-o, e adevarat jentile sunt foarte zgariate si lovite, primul proprietar era cam amator de barbierit borduri, doar ca dupa indreptare a cam inceput sa apara un punct care cred ca se cam extinde, care arata ca o crapatura in janta. In fine, mai traiesc vara asta cu ele si la anu poate cumpar altele. Si sa continui, dupa o luna de la cumparare intr-o seara veneam spre casa si am dat peste un morman de cioburi pe strada, am trecut incet prin ele, 100m mai incolo am parcat si la lumina farurilor am observat ca iese un fum. Am zis ca gata am spart pneu, eram pregatit deja cu cricul sa il schimb. Cand ma uit mai atent vad ca defapt fumul acela iesea de sub capota din partea dinspre roata, ca sa imi dau seama ca defapt se sparsese o conducta de la aerul conditionat si curgea freonul. Am fost la service unde am constatat ca defapt conducta era legata de scut (fostul proprietar i-a montat un scut metalic) cu niste arici, de ce nu stiu, oricum e clar ca la aerul conditionat s-a mai umblat. Acuma din cauza vibratiilor motorului conducta s-a taiat incet-incet in marginea ascutita a scutului. Pana la urma mi-am facut o alta conducta, am montat-o, am incarcat freon, am zis ca gata, toate bune. Dupa vreo cateva saptamani ma trezesc intr-o dimineata cu capota zgariata cu cheia, dar zgarieturi facute ca sa inteleg mesajul nu doar asa de forma, ca nu ies nici la polish. Niste vecini mi-au zis ca vazusera cu o seara inainte un boschetar care isi tot facea veacu pe strada la mine, drept urmare urmeaza o revopsire. Dupa inca vreo 2-3 saptamani ajung acasa (nu stiu de ce multe mi se intampla numai cand ajung acasa) geamul fata de la sofer ramane blocat, era duminica, nu stiam cum sa il ridic ca era deschis la maxim, am vorbit cu un vecin si am bagat pe timp de noapte masina la el in garaj. In seara aia plec de acasa, iar dimineata ma suna un var ca e la mine acasa si ca daca il duc si pe el cu masina. Ii zic sa scoata masina sa vina sa ma ia si cu ocazia asta sa merg si la service sa rezolv cu geamul. Dupa 10 minute ma suna ca a lovit bara fata in usa garajului
. Nu am mai zis nimic, oricum trebuia vopsita capota, acuma si cu o bara in plus sau in minus, tot una e...
Ajung la service sa vad ce rezolv cu geamul si se pare ca un mic conector din interiorul butonului (mai bine zis o bucata de sarma) s-a rupt. Baiatu' mi-a schimbat butonul din stanga care actioneaza geamul de la pasager cu cel de la sofer iar celalt a incercat sa lipeasca acel conductor cu pistolul de lipit mentionand ca ar fi bine sa incerc sa nu il folosesc prea des. Inca o zi inca o problema, in timp ce parcam masina un prieten care se dadu-se jos si ma astepta sa parchez imi spune ca defapt mie nu imi mai merg luminile de marsarier. Adica defapt una dintre ele se aprinde, palpaie putin si se stinge, ma gandesc ca nu potate fi decat vreo siguranta sau mufa de la marsarier. Spre rusinea mea nu am reusit sa remediez inca problema, ciudat e ca intr-o seara am aprins farurile si in bord imi arata ca e pornita faza lunga, iar cand schimbam pe faza lunga farurile tremurau si ramanea pe faza scurta. Am oprit farurile si le-am deschis din nou, de atunci nu s-a mai repetat incidentul. Si ca sa continui mai nou kitul de protectie pentru praf de la amortizorul stanga spate s-a rupt, nu m-ar deranja cu nimica dar scoate un zgomot ca de caruta. In final ca sa incei masina e superba si chiar imi place cu toti cei 68 de cai ai ei, dar are momentele ei cand pur si simplu vrea sa te scoata din minti. Stiu ca astea nu sunt cine stie ce probleme dar imi place sa stiu ca e totul in regula. Imi cer scuze pentru tot romanul scris aici, dar am vrut sa fac un scurt istoric al masinii, chiar daca nu are mai mult de 3 luni de cand e la mine...aaa si rog un moderator sa mute thredul daca am postat unde nu trebuia
Si o poza cu inculpata


Si o poza cu inculpata

- RazvanCRZ
- Incepator
- Mesaje: 22
- Membru din: 18 Apr 2014, 00:32
- Maşina: Ford