Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Reguli forum

Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.
Răspunde

Merita DURA-LUBE sau nu !

07 Noi 2007, 23:27

Salut prieteni , la anu am sa fac 163 000 km si urmeaza sa-i schimb partea de accesorii si agregate :rola , intinzator , pompa de apa-ca sa am garantie , si cele 2 curele.Desigur filtrele si uleiul .Ei aici la ulei intrebare : merge sa pun numai duralube sau se face acel amestec care scrie si pe bidonasul in care este licoarea magica.Oricum am inteles ca scade zgomotul la motor , scade si consumul si il "invigoreaza" putin. Astept pareri .Masina este cea din semnatura.

Numai bine

08 Noi 2007, 00:08

Eu nu as pune DuraLube...s-a dovedit a fi un fals si in SUA este intentat un proces impotriva lor din cauza reclamei false.
Pe partea de curea auxiliara am schimbat si eu tot (fulie, curea, role si intinzator) din cauza un compresor de AC problematic.
Pe partea cealalta am schimbat doar cureaua (se schimba la 150.000km)
De ce schimbi pompa de apa?? :?

08 Noi 2007, 01:03

Nu sunt minciuni cu aditivii de ulei si tratamente pt motor.... depinde cand le folosim. Daca astepti ca un motor de 200.000 km care deja mananca ceva ulei ... la folosirea unui flacon de Dura Lube sa fie ca nou, normal ca nu e bun. Oameni buni....aditivii nu fac minuni, dar folositi din timp, ajuta la prelungirea vietii motoarelor.

08 Noi 2007, 01:17

titi, cureau de agregate, nu la 250 000 se schimba? aia de servo parca la 150 000..sau nu stiu eu bine?

08 Noi 2007, 02:10

La 240.000 cureaua auxiliara (cureaua frontală/agregate) sau 10 ani.
La 150.000 cureaua de servodirectie si pompa de apa (cureaua din spate) sau 10 ani.

@bil: A mea si a fratelui meu au ambele peste 200.000 km (reali) si nu consuma ulei :).
Verific de curiozitate la schimbul de ulei si nu prea lipseste de pe joja.
Am vazut f. multi pe forum care la 100.000 km schimba ce am schimbat eu la 170-180.000 km, din pacate cred ca acele masini au avut modificat kilometrajul :(.

08 Noi 2007, 03:00

O intrebare,cat a costat schimbatul curelei de servo?Eu acum am trecut de 150.000 km.

08 Noi 2007, 03:15

Niciun producator auto nu recomanda folosirea de aditivi. Cel putin in manualul Ford scrie negru pe alb ca nu se recomanda.

08 Noi 2007, 11:23

Nu contrazic pe nimeni si nici nu incerc sa conving pe cineva,eu va povestesc ce am patit eu :

Aveam o Dacie 1400 si aveam bagat Dura Lube in motor,intr-o noapte in drum spre casa pe autostrada Buc -Pitesti,era frig in luna dec. au inceput sa imi palpaie becul la ulei,pina cind a stat aprins,mai aveam 4 km pina acasa,nu am oprit, am zis fie ce o fii,ce puteam sa fac in cimp,mergind cu o viteza de90 km\h.Am ajuns acasa fara nici o problema,ce se intimplase?mia scuipat garnitura de la filtru de ulei si a pierdut tot uleiul,am cumparat a doua zi ulei+filtru,am pornit si nu imi venea sa cred,motorul a mers 4 km fara ulei cu 90 km\h si nu bate si aveam aceasi presiune de ulei ca de obicei,nu este poveste,este ce am patit eu pe pielea mea.
Dura Lube nu este un aditiv ptr. ulei sa il tina mai viscos,este un tratament ptr. partile metalice(cilindri,cuzineti,segmenti....etc.) nu cred ca are ce afecta buna functionare a motorului.
ASTA ESTE PAREREA MEA,fiecare face cum vrea.OK?

08 Noi 2007, 12:04

In recalma de la aditivi scrie ca ajuta la ungerea tuturor pieselor cu care intra in contact pentru o alunecare mai buna.

08 Noi 2007, 12:22

$1 scrie:$2 intrebare,cat a costat schimbatul curelei de servo?Eu acum am trecut de 150.000 km.

Cureaua originala cam 40 de lei, Gates pe la 28 lei. Manopera depinde unde.

08 Noi 2007, 12:24

Cititi link-urile de mai jos sa vedem ce parere o sa mai aveti despre aditivii si tratamentele de motor...

http://neptune.spacebears.com/cars/legal/index.html
http://www.ftc.gov/opa/1999/05/duralub2.shtm

Mai jos lista cu toate procesele :D :

http://www.nooilchange.com/amsoil/synth ... ettlements:

PS. S-a mai discutat pe forum de mai multe ori, folositi si functia Search:

http://forum.clubford.ro/viewtopic.php?t=4145&start=0

08 Noi 2007, 16:35

Eu am bagat Dura Lube si nu pot sa spun ca diferentele sunt extraordinare dar sunt multumit...

08 Noi 2007, 17:12

Am bagat si eu de cateva ori. Dar nu s-a simtit ceva diferit. Oricum nu prea faca mare lucru. Iar ce face este insesizabil .

08 Noi 2007, 17:23

eu nu cred "IN MINUNI"

08 Noi 2007, 20:59

$1 scrie:$2u nu as pune DuraLube...s-a dovedit a fi un fals si in SUA este intentat un proces impotriva lor din cauza reclamei false.
Pe partea de curea auxiliara am schimbat si eu tot (fulie, curea, role si intinzator) din cauza un compresor de AC problematic.
Pe partea cealalta am schimbat doar cureaua (se schimba la 150.000km)
De ce schimbi pompa de apa?? :?


am inteles ca nu primesc garantie la tot kittul care vine , daca imi vine compet si cu pompa de apa primesc garantie.dar trebe sa merg sa ma mai lamureasca inca o data.

13 Noi 2007, 17:31

Am lucrat o perioada intr-un service taxi. Era o singura masina cu DuraLube in motor. Cand era desfacut capacul de deasupra, motoarele fara duralube aratau impecabil. Cel cu duralube era plin de depuneri neuniforme si negricioase(era cah). Nr. de kilometri era cam acelasi, in jur de 100.000.
Parerea mea: fara duralube, fara aditivi.

14 Noi 2007, 13:40

$1 scrie:$2u contrazic pe nimeni si nici nu incerc sa conving pe cineva,eu va povestesc ce am patit eu :

Aveam o Dacie 1400 si aveam bagat Dura Lube in motor,intr-o noapte in drum spre casa pe autostrada Buc -Pitesti,era frig in luna dec. au inceput sa imi palpaie becul la ulei,pina cind a stat aprins,mai aveam 4 km pina acasa,nu am oprit, am zis fie ce o fii,ce puteam sa fac in cimp,mergind cu o viteza de90 km\h.Am ajuns acasa fara nici o problema,ce se intimplase?mia scuipat garnitura de la filtru de ulei si a pierdut tot uleiul,am cumparat a doua zi ulei+filtru,am pornit si nu imi venea sa cred,motorul a mers 4 km fara ulei cu 90 km\h si nu bate si aveam aceasi presiune de ulei ca de obicei,nu este poveste,este ce am patit eu pe pielea mea.
Dura Lube nu este un aditiv ptr. ulei sa il tina mai viscos,este un tratament ptr. partile metalice(cilindri,cuzineti,segmenti....etc.) nu cred ca are ce afecta buna functionare a motorului.
ASTA ESTE PAREREA MEA,fiecare face cum vrea.OK?


Un fabricant de motoare (mi se pare ca briggs and stratton) a facut un test independent. A pus doua motoare identice (noi) pe un banc. Au fost pornite si au rulat x ore cu ulei. Apoi s-a scurs uleiul si au fost lasate sa mearga x ore. Dupa au fost demontate si verificate in detaliu. Amandoua au fost grav uzate, dar cel cu aditiv a prezentat uzuri mai puternice si alte piese in plus deteriorate




Your Opinion: A Ford Engineer contacts carbibles.com about additives

In 2006 I was contacted by a Ford engineer who has worked for them for 24 years. These views do not necessarily represent Ford, but it makes an interesting read nevertheless.
Some of the things in your site are true like the pure baloney that additive companies put out. I have been with Ford for 24 years in research and development for their power train division. I have forgotten more lube problems than 90% of so-called mechanics will ever know. I like the way some mechanics make statements like they're some sort of God without being able to back them up. All that mallarkey in some of the feedback above claiming 800,000 miles on a gas engine are laughable. There is so much that goes into producing engine oil that dumping "magic" additives into it is just criminal. The quality of most addatives is questionable at best. Whilst the names may be similar, the quality is not. Additives are blended at the proper rate, heat and in the proper proportions by the manufactures of their particular product. Crude supplies are not all the same quality and the additives have to be adjusted for the quality of the base stock being used by each particular company, per batch. Dumping your own personal stuff will more than likely be way inferior to what the oil manufacturer uses. The chemicals will normally differ from the manufacturers blend, and can cancel each other out to the point where there will be no anti-wear properties left in the product. (This is one reason it's not wise to mix oils from different manufacturers together). Changing the oil from say Mobil to Shell and then to Pennzoil will have a negative effect on your engine from conflicting chemicals. Buy an oil that you may like and STICK TO THAT COMPANY'S product.
What you may get away with when using Shell may cause instant havoc with Valvoline. The major oil companies work closely with the auto manufacturers so that bearing material, seal material, roller bearings, ball bearings, and all other moving parts are not adversely affected by the oil products. This is especially true for automatic transmissions. DO NOT USE SOMETHING OTHER THAN WHAT IS SPECIFIED BY THE CAR MAKER FOR YOUR AUTOMATIC TRANSMISSION.
Nothing in your site mentions surface finish of the journals, cylinder walls, lobing of the crank journals, or a whole host of mechanical reasons for engine life or engine early death regardless of what oil you use. Nobody has mentioned how wear is affected by hotrodding the vehicle. I can ruin any engine and oil combination that you want to give me in a few hours or less. I can wreck a transmission in 15 minutes.
What about user abuse and manufacturing defects? Grinding a crankshaft in the wrong direction of rotation will eat up the bearings in 5 to 10 minutes. Quality control during manufacturing is the key to long engine life along with following oil- and filter-change intervals as laid out by the manufacturer in your handbook that comes with the car (that nobody reads).
From Ford's perspective, they test Mobil way more than other brand. I pushed using Mobil synthetics for transmission use to eliminate low speed hot oil low pressure and the opposite problem of high speed high pressure and cold oil drag at any speed. More power is lost from pumping torque than from bearing and piston drag. Trying to keep oil pressure up to spec when hot requires a larger pump and more R.P.M. and when things are cold the pump has very high torque and most of the oil flow is going thru the pressure relief valve back into the oil pan. Wasted horsepower; it lowers gas mileage by 20 to 30%
If it takes only 12 to 15 horsepower to move the average car 60mph. and the engine plus the transmission are using 2 to 3 extra horsepower each due to high oil drag (being too thick) you can see how the C.A.F.E. ratings would not be favorable for Ford if we did not use synthetics. Engines on new Fords come with semi-synthetics and the dealerships only use this oil. Full synthetics are still better but cost more.
Conclusion: Read, learn, and use your brain.

10 Ian 2008, 13:38

Sustin ideea fara aditivi, din pacate invatata pe propria piele.
Am pus Metabond in ulei si in 8000 de km motorul a mancat cam 3 litri de ulei desi in rest nu consuma nici macar 1 picatura. Am schimbat filtrul si ulei-ul si totul a revenit la normal, din fericire.

Motorul este un 1.9 TDDI 90CP pus pe un ford Mondeo 2001 si avea in momentul respectiv aproximativ 160.000 Km in bord. Acum are 188.000 si dupa 2 schimburi de ulei de la faza cu metabondul nu consuma pic de ulei.

10 Ian 2008, 13:48

totusi ei folosesc in tratamentele pt ulei,, TEFLON ... tocmai pt motoarele uzate unde mai este ceva nevoie de surplus de material .Probabil ideea este de a suplimenta eventualele lipsuri .Daca noi suntem informati si prostiti cu tot felul de filmulete .de ex. am vazut un filmulet in care este testat pe banc un motor V10 din care se scot uleiul si apa si este turat la 5000 rpm timp de 5 minute ......,las-o in balarii de inventie ,,pai cuzinetii care daca incercati sa ii zgariati cu unghia si se si zgarie ,,cam ce patesc cand raman fara perna de ulei intre vibrochen si ei ?? dupa parerea meo orice fel de aditivi fie ei ulei sau combustibil ,,sunt in van ..bani aruncati si motoare care se uzeaza mai repede ...,eu unul nu am folosit si nu o sa folosesc niciodata ...,voi credeti ce vreti si bineinteles actionati ca atare ...,bafta!!!

10 Ian 2008, 19:19

$1 scrie:$2u nu as pune DuraLube...s-a dovedit a fi un fals si in SUA este intentat un proces impotriva lor din cauza reclamei false.
Pe partea de curea auxiliara am schimbat si eu tot (fulie, curea, role si intinzator) din cauza un compresor de AC problematic.
Pe partea cealalta am schimbat doar cureaua (se schimba la 150.000km)
De ce schimbi pompa de apa?? :?


O.T.
Ca sa nu deschid topic nou.... Este vorba de o singura fulie sau sunt mai multe (2)?? Nu rade, ca un coleg ce si-a schimbat cureaua agregate m-a bagat in ceata...pomenea de 2 fulii..eu stiam ca e una singura.

11 Ian 2008, 00:13

Si eu confirm din proprie experienta ca nu e bun Dura Lube. Dupa ce am facut tratamentul unui motor de 2.0 l benzina de pe un Granada a trebuit facut motorul. Nu stiu care a fost rezultatul bun dar mie dupa ce l-am pus stiu ca a inceput sa consume ulei. Pana la urma cred ca e bun sa curete calamina din motor si sa-i sporeasca uzura.

Re: Merita DURA-LUBE sau nu !

24 Dec 2012, 20:11

Aditivii sunt pe baza de uleiuri minerale.In amestec cu cu uleiurile semi sau sintetice rezulta pierderea proprietatilor dupa un anumit numar de km. rezulta depuneri,spuma etc.Decat aditivi mai bine un ulei mai vascos.Bineinteles la cei care este cazul

Re: Merita DURA-LUBE sau nu !

24 Dec 2012, 21:03

Nu exista solutii ieftine !
Daca ar fi existat SIGUR ar fi fost folosite de producatorul masinii.
In cazul dura-lube sintem fix in aceeasi situatie: ni se propune o solutie ieftina pe care "fraierii" de producatori de masini si de uleiuri n-au folosit-o.
Exact acelasi lucru e valabil pentru absolut orice "inventie" d-asta ieftina cum ar fi orice fel de aditiv pentru ulei si combustibil. Acelasi lucru e valabil si pentru "meseriasii" care recomanda sa pui ulei 2t in motorina pentru ca motorina existenta e prea uscata. Numai prostii bazate pe ureche si pe alte forumuri.
Fiecare gindeste, daca are cu ce.
Daca considerati ca daca multi pun inseamna ca stiu ei ceva, n-or fi nebuni, atunci o sa patiti si voi ca ei. Simplu. Si-atunci numarul celor care si-au luat-o va fi mai mare cu inca 1. Uite-asa se inmultesc "aia multi".
In Romania a tinut caritasul, fni-ul, de ce n-ar tine si dura-lube ? Aici lumea inghite aproape orice.
Răspunde