Am ajuns ma am ajuns.
Sa incep cu plecarea. Am pornit spre Craiova la 04:45. Mort de somn impreuna cu Golful 2 GTI usurat despre care am mai vorbit. Am incercat sa mergem cat mai constant, incercand 100 km/h viteza medie, am avut 88 km/h medie ceea ce a insemnat undeva la 2 ore si un sfert pana la Craiova. Acolo ideea era sa ne intalnim la ACR cu ceilalti sa plecam incolonati. Erau informatii ca ne asteapta RAR-ul la poalele bucovatului pentru a ne incuraja si felicita pentru luarea taloanelor. Ajungem pana in 8 la ACR, si la 8 fix se pleaca spre bucovat. Au fost foarte multe masini 40, dintre care max 5 de strada, restul "conserve" usurate, majoritatea 1.6 aspirat si 2.0 aspirat, Golf 2, Golf 3, Suzuki, Peugeot dar si un Ferrari 458 Italia, un Porsche Panamera GTS si 3 Subaru dintre care unul modificat grav.
Eu la clasa mea am fost cu un audi a3 de vreo 270 cp diesel si un Alfa 1.9 jtd, parca 156 era modelul. Targetul meu era sub 1:23 cat aveam data trecuta, avantaje erau suspensia si jantele, erau sperante sa scot chiar sub 1:20.
Si plecam noi in coloana, strabatem un cartier destul de interesant cu case din aur si masini roz, si ajungem la un parc ??? nu ii stiu numele unde ne astepta un filtru mare de RAR, baietii stateau expres pentru noi. Refuz sa cred ca pur intamplator intr-o duminica ei aveau plan sa stea fix acolo. Acum, pe cine credeti voi ca opreste RAR-ul, dintre toate masinile, fara faruri, fara capote, fara usi, fara evacuari, fara nimic ???? Pe mine....., eram prima masina dupa platforma ACR. Dupa ce imi ia actele si imi spune ca urmeaza un control tehnic, organizatorul ii baga mintile in cap si imi da actele si plecam mai departe. Chiar era interesant cum puteam sa raman tocmai eu fara talon. Daca imi lua talonul, jur ca ii ziceam sa pastreze si permisul ca oricum miercuri il predau. Ajungem la locul faptei, montam repede jantele pe 16 (215/40/16), aratau evident ca un circ dar pana la urma nu asta conta. Fac niste teste pe stradutele de pe acolo, masina statea si tragea super bine si consideram ca sunt gata sa rup norii.
Imi vine randul la start, la prima proba care nu era din cate stiam cronometrata, ci doar de incalizre, si cunoscand traseul, mai ales ca sambata seara am studiat on-board-uri pentru trasele ideala zic sa vad cat si cum pot sa o conduc la limita, ca era antrenament si vroiam sa stiu cat pot sa merg si unde pot sa merg tare. Zis si facut, 3,2,1 START, gaz, prima curba la dreapta stransa, intru puternic in curba (cauciucurile reci, ora 9 si cam 8 grade afara), masina cam iese de pe trasa mea, o redresez repede, line dreapta, gaz maxim, curba la stanga stransa (toate sunt stranse acolo) franez brutal, franele fac fata exemplar, gaz maxim, masina desi avea tendinte sa iasa de pe trasa, suspensia isi face treaba si ma tin pe trasa si asa pana sus. Distractia era maxima, nu mai conta timp sau altceva, pur si simplu eram cu zambetul pe buze si nimic nu mai conta. Era bilbic, epic, maxim, cum vreti voi. Ajung sus, si merg la post sa intreb timpul, speram mult sub 1:23, asa din prima. Ajung acolo, aflu ca timpii nu se dau decat la sfarsit, sa nu mai stau ca se considera ca influentez arbitrii si sa ma duc la masina. Deja nu mai imi placea, pentru ca nu stiam cum stau si unde pot sa mai lucrez, unde pierd timp. Era cam..... orbeste.
Jos aflu altceva, ca urcarea a fost cronometrata, masna 1 si ca mai sunt inca 3. Ciudat....... dar oricum am mers bine asa ca nu era pb. Marea pb era ca nu stiam timpii, lucru standard la orice competitie auto din lumea asta, sa aflii cum stai. Aici nu.... ma rog. Mansa 2, vroiam sa mai scad din presiunea din cauciucuri, dar cum nu stiam ce am facut in prima mansa decid sa las asa, mai ales ca se cam incalzea. Pe la 10 plec in M2, erau vreo 11 grade, masina mai stabila, era cald si uscat, gresesc la curba 2 (am franat prea devreme), recuperez la curba 4 unde am intrat muuult mai tare si masina a stat cum trebuie si ajung la finish. Timpiii sufletul. Asta e..... Mansa 3, incepe cu intarziere, au iesit multi in decor, ursulet, mazda rx8 si multi altii. Cum facem sa avem un timp mai bun ???? Mergem mai tare, evident. Acum, la AMCKART am invatat ca ideea e sa nu mergi tare ci constant cu o viteza cat mai mare. Sa cari viteza cum zic pilotii. Eu tot in stil brutal scoteam 1:33 acolo iar dupa ce am invatat sa merg am scos 1.27.9. Stiam ca nu trebuie sa mergi blana, cu ruperi de ritm ci constant. Dar, nestiind cum stau, nu puteam sa risc sa merg constant, pentru ca nu stiam ce inseamna constant ca timp. Mansa 3 incep ca din tun, blana blana blana, incerc si mai tare, dar gresesc trasa la ultima curba, cu toate ca am mers mai repete la primele. Timpi indisponibili. Mansa 4 incerc sa fac una cat mai tare dar si constanta. Zis si facut, urc jos bine bine, sus, gresesc putin ca am intrat prea tare si am iesit de pe trasa ajung sus si zic aia e. Sigur sub 1:23 scot.
Acum, nu ma bateam cu cei din grupa pentru ca acolo, marele avantaj este sa cunosti traseul, cum bucovat este un concurs de mare traditie, baietii din craiova si imprejurimi il cunosc ca pe Tatal Nostru si scot constant (audi A3 diesel 1:14, Solenta lui Nea Dan 1:16 cu motor de 1.4 si suspensii facute de el, nu mai zic de golfurile usurate care scot 1:12, 1:10. Baietii stiu exact unde sa stea si cel mai important unde sa iasa. Dar..... targetul meu de 1:20 trebuia batut. Mergem la ACR, unde se afiseaza timpii, vorbesc cu Adi Sotangeanu, pilot la nationale pe un subaru si imi spune ca cu masina mea trebuie sa scot sub 1:17, la 170 cp si suspensie buna, ca el a scos 1:08 cu subarul lui de strata STI. Acum....... macar 1:20 si e bine ii zic. Ma intreaba cum am abordat virajele. ii zic ca tare, tare peste tot. Ca la AMCKART ma intreaba ? Fac legatura si zic zic da, ezitant. Nasol zice el.
Vin timpi........ Grupa 4, Golf 2 GTI al amicului meu, 1:14 cel mai bun timp. Ohoo, zic e bine, mai ales ca eu ca si el terminam cu 140 km/h la finish. Deci..... se anunta o surpriza.
Grupa 7, locul 1, Audi A3 de Craiova, 1:14, locul 2, Alfa tot de Craiova 1:21 ..... deja era ceva ciudat ca nu eram pe 2, speram sa bat alfa aia, chiar daca era de acolo, era ditamai salupa, dar mai mult speram sa am in jur de 1:20, locul 3, Eu, .........................1:23:xxx.
Morala: La curse, ideea nu e sa mergi blana, cox, gaz ci constant, sa cari viteza cum zic specialistii. Eu am mers maxim, cat am putut. Desi CLAR, am mers mai repede ca la etapa din aprilie, am scos acelasi timp. Nu vreau sa contest timpii, departe de mine, cu toate ca atunci au fost ceasuri sincronizate, acum fotocelule. Nu zic ca pe linia dreapta aveam infinit mai mare viteza cu jante de tabla decat atunci cu jante pe 17 grele. Nu pot sa imi imaginez cum cu suspensie sport, bilstein b12 cu care masina nu se clintea de pe trasa am scot exact identic timp cu cel unde franam pana la 50 pentru ca imi atingeau jantele in contra aripi. Nu inteleg cum acum, aveam viteza de iesire de 140 km/h iar atunci stiu sigur ca abia treceam de 120 km/h. Abia abia. Si totusi, la fel, undeva, ceva a functionat prost. O cauza sunt eu pentru ca desi stiam cum sa ma dau, am preferat sa ma dau tare si la distractie. Adrenalina de moment te face sa uiti de ce ai vazut pe net, sau cum iti zic altii sa te dai. Pur si simplu te dai si atat. Te bazezi pe fier, te bazezi pe gume, te bazezi pe frane si atat. Esti tu si masina, apoi iti aduci aminte de ce si cum. Asta evident daca esti pilot amator, un profi le are in sange.
Una peste alta eu m-am dat de fun, a fost distractie mare, cele 4 urcari au facut toti banii, multe poze de pe margine, mult fum scos in gaz maxim, vreme buna, peripetii cu Rar-ul, top speed pe autostrada, oprit politie autostrada, facut poze cu masina, plecat, oprit golf 2 gti pe autostrada, dat amenda ca nu avea farurile aprinse

erau fani Ford

ce sa mai, o duminica superba. Raman cu tristetea ca nu am imbunatatit timpul.... cu toate ca am toate argumentele din lume ca am mers mai bine..... . Data viitoare luam lectii de pilotaj, facem meditatii si obligatoriu imbunatatim. Concluzia invatata ?
Sa scoti timp bun nu inseamna obligatoriu sa mergi TARE ci CONSTANT.
.........revin cu poze, filmulete