22 Noi 2014, 19:42
$1 scrie:$2emarajele la rece cand turbina nu isi face ungerea bine(ulei rece) sunt o cauza pentru uzura prematura ... la fel si functionarea turbinei in sarcina mare cand deja e incinsa rau sau oprirea imediat dupa "forja".
$1 scrie:$2otorul mic turbo benzina degaja multa caldura , in special in tr1 si 2 unde nu ai debit de aer la racire si soliciti turbina pe demaraje din lipsa de cuplu . Caldura excesiva dauneaza in timp furtunelor, garniturilor , turbinei si suprasolicita sistemul de racire.
22 Noi 2014, 19:53
$1 scrie:$2-a inlocuit pompa de apa ( de aici era la mine problema disparitiei antigelului )
24 Noi 2014, 16:14
24 Noi 2014, 16:22
24 Noi 2014, 17:27
) Ca fapt divers a fost ingrijita corespunzator ca la carte
24 Noi 2014, 17:52
24 Noi 2014, 19:02
24 Noi 2014, 19:53
$1 scrie:$21.In oras, in general, motorul functioneaza la sarcini mici, intervalele de accelerare sint scurte.
2.Sint motoare dotate cu o pompa auxiliara de lichid de racire care poate functiona pina la X minute dupa oprirea motorului (in functie de temperatura lichidului de racire si cea a uleiului).
FALS ! Cel mai mare efort pentru un motor este 1-pornirea motorului si 2-plecarea rapida de pe loc 24 Noi 2014, 20:22

24 Noi 2014, 20:32
$1 scrie:$2Cuplul la roata reprezinta o sarcina pentru motor si in tr1 este de cel putin 4 ori mai mare decat in ultima treapta (tr6 aici).
24 Noi 2014, 20:47
24 Noi 2014, 22:11
24 Noi 2014, 23:45
$1 scrie:$2a viteze mari motorul trebuie sa aiba frecventa si rapiditate, degeaba e puternic(cuplu mare) daca nu are rpm si nu pune des puterea la roata. )
$1 scrie:$2daniel Exact ! X 5 multiplicator = "de cel putin 4ori" ...in functie de model. Cand cuplezi tr1 e mai "solicitat" motorul ...si consumul este mai mare, ca sa dezvolte acel cuplu la roata e normal sa se streseze mai mult.
25 Noi 2014, 00:26
Dar o dam in diverse...
25 Noi 2014, 03:12
$1 scrie:$2onsumul e mai mare in treapta I pentru ca accelerezi, apesi pedala, modifici pozitia clapetei de acceleratie (sarcina), etc
25 Noi 2014, 10:01
$1 scrie:$2daniel Exact ! X 5 multiplicator = "de cel putin 4ori" ...in functie de model. Cand cuplezi tr1 e mai "solicitat" motorul ...
25 Noi 2014, 15:57
...FALS ...
... Da, e mai solicitat motorul din cauza rezistentelor cand pleaca de pe loc. Cand dezvolta aceeasi valoare in NM cuplu motor e muuult mai solicitat din cauza rezistentelor(la plecare) ... zgomotul produs si consumul de carburant cresc si ele in mod evident si logic ...cel putin logic pentru mine. 25 Noi 2014, 17:08
$1 scrie:$2stept varianta ta Daniel si raspunsurile la intrebarile de mai sus . Stiu cu ce se mananca cuplu la roata si turatia
. Sint curios cum ai masurat acele valori.$1 scrie:$2uplul si puterea se obtin din carburant
25 Noi 2014, 18:41
25 Noi 2014, 20:48
26 Noi 2014, 09:19
$1 scrie:$2Ca sa faci 400 Nm la roata:
- in treapta I iti trebuie 400 / (3.73 * 4.07) = 26 Nm la motor
- in treapta a VI-a iti trebuie 400 / (0.69 * 4.07) = 143 Nm la motor
. $1 scrie:$2onsideram o masina de 1400 Kg.
La 0 Km/h, aceasta are o energie cinetica de 0 kJ.
La 30 Km/h, aceasta are o energie cinetica de aproximativ 48 kJ.
Pentru a accelera de la 0 la 30 Km/h in 5 secunde este nevoie de un supliment de putere medie de aproximativ 9.7 kW.
Supliment de putere = putere in plus peste puterea strict necesara pentru mentinerea constanta a vitezei respective (puterea strict necesara pentru invingerea frecarii cu aerul, frecarilor din transmisie si rulmentii rotilor si a rezistentei la rostogolire a rotilor).
26 Noi 2014, 14:27
$1 scrie:$2ar consuma de 3 ori mai multa benzina ... poate nu mai vad eu bine ...
$1 scrie:$2upliment de putere unde ? La motor ? Cum ai calculat ? ...sunt cateva variabile in joc ce ma fac sa cred ca nu poti determina acel timp decat daca le iei in calcul. Daca ai pus HP in loc de WHP e inutil in determinarea acceleratiei !
26 Noi 2014, 14:45
26 Noi 2014, 17:30
26 Noi 2014, 17:36
26 Noi 2014, 18:30
26 Noi 2014, 18:42
$1 scrie:$2ntreb si eu pe un topic dedicat de ce am apa in portbagaj si nu-mi raspunde nimeni, ca-s mai importante filosofiile.
.
27 Noi 2014, 11:06
27 Noi 2014, 13:51
... sau ma depasea mos craciun cu sania pe A2 la cati reni are .
27 Noi 2014, 14:19
$1 scrie:$2e numeste cuplu la roata nu cuplu la roti !
$1 scrie:$2Ca sa faci 400 Nm la roata:
- in treapta I iti trebuie 400 / (3.73 * 4.07) x2 = 52.7 Nm la motor ( NU 26Nm !!! )... iar in practica este posibil sa ai nevoie chiar de aprox 62Nm (15% pierderi)
- in treapta a VI-a iti trebuie 400 / (0.69 * 4.07) x2 = 284.8 Nm la motor (NU 143 !!!) ... iar in practica este posibil sa fie nevoie chiar de aprox 335Nm (15% pierderi)
$1 scrie:$2n concluzie e mai solicitat motorul in mediu extraurban ? Unde trebuie sa produca mai multa energie conform ultimei tale afirmatii ?
$1 scrie:$2 ... la viteze mici nu este neaparat nevoie de turatie la motor , e mai importanta "forta bruta" ...