02 Dec 2014, 18:06
$1 scrie:$2ste sau nu fiabil motorul 1.0 ecoboost de la ford ? Merita mai mult un diesel...... ?
02 Dec 2014, 21:23
02 Dec 2014, 21:48
02 Dec 2014, 21:50
02 Dec 2014, 22:55
$1 scrie:$2eci? Cand se muta discutia pe alt thread?...
03 Dec 2014, 09:05
$1 scrie:$2Daniel Tu esti mincinos cu calculele tale eronate din care dacia(cu cartofi) are nevoie de 270Cp pentru 5sec pe 60-90kmh .![]()
$1 scrie:$2a viteza minima (de la 0kmh) avem nevoie de cuplu (forta mare /turatie redusa) ...
$1 scrie:$2a viteza mare-maxima (100kmh - Vmax) turatia e importanta pentru a transmite eficient cuplu .
03 Dec 2014, 18:36
$1 scrie:$2Eu mi-am argumentat afirmatiile.
Astept ca si tu sa faci la fel, inclusiv partea cu calculele eronate.
Si apoi confunzi cuplul cu puterea (sarcina pe motor).
Acum confunzi cuplul cu energia.
Turatia e importanta pentru a transmite energie daca nu ai cuplu.
03 Dec 2014, 21:43
$1 scrie:$2u confund nimic , eu m-am refer la "cuplu la roata necesar" ca "sarcina motor"
$1 scrie:$2ALS ! "Daca nu ai cuplu" (0NM) poti sa ai 20.000rpm si tot degeaba ! ... Valabil si daca nu ai "cuplu la roata" , degeaba ai la motor daca masina nu e in viteze si pedalezi in gol cu 20.000rpm . Cuplul are rolul lui si fara el e "nasol" !
$1 scrie:$2zici ca sarcina pe motor tr4>tr1)... plecarea de pe loc nu reprezinta "un efort prea mare"
$1 scrie:$2(daca nici acum nu ai inteles unde e "buba" e evident ca te eschivezi)
04 Dec 2014, 09:18
$1 scrie:$2uplul la roata nu reprezinta corect sarcina pe motor.
Puterea reprezinta corect sarcina pe motor.
Poate sa fie cuplu mare, dar turatie mica => putere mica => sarcina mica pe motor.
In mesajul anterior. - "Turatia e importanta pentru a transmite energie daca nu ai cuplu."
Acum . - Transferul de energie presupune atat cuplu cat si turatie.
Incearca sa fii consecvent !!! ...si sa stapanesti notiunile cuplu-turatie-energie !
Poti sa transferi o anumita cantitate X de energie cu cuplu mic si turatie mare sau cu cuplu mare si turatie mica. Iar puterea este viteza cu care se transmite aceasta energie.
Insa toata legatura cu "eficienta" este un talmes-balmes de idei.$1 scrie:$2zici ca sarcina pe motor tr4>tr1)... plecarea de pe loc nu reprezinta "un efort prea mare"
Sarcina pe motor la plecarea de pe loc este atat de "MARE" ca un om de 65 Kg poate sa puna in miscare o masina de 1400 Kg.
Crezi ca un om de 65 Kg poate sa imprime masinii aceeasi acceleratie pe care o simti in spatarul scaunului cand te lansezi in depasire la 60 Km/h?
Buba este ca n-ai citit mai la inceputul discutiei unde am postat vreo 5 motive pentru care consumul urban este mai mare decat consumul extraurban .
04 Dec 2014, 10:43
$1 scrie:$2n mesajul anterior. - "Turatia e importanta pentru a transmite energie daca nu ai cuplu."
Acum . - Transferul de energie presupune atat cuplu cat si turatie.
Incearca sa fii consecvent !!!
$1 scrie:$2...si sa stapanesti notiunile cuplu-turatie-energie !
$1 scrie:$2. Nici puterea nu reprezinta exact sarcina pe motor ... daca e legat la cutie si apar forte de rezistenta.
$1 scrie:$2A 1a la Pmax e diferita de a6a la Pmax ...chiar daca tu ai zice ca sarcina e " la Pmax motor" , e o sarcina diferita sa urci pe munte si alta sarcina sa mergi cu Vmax.
$1 scrie:$2u zic ca trebuie sa fie bine lucrat acel om de 65kg daca vrea sa propulseze masina de 1400kg !
$1 scrie:$2 sa impinga destul de greu pe 0-5kmh dar pe 5-10kmh impinge mai usor (masina deja in miscare) ... chiar daca tu ai zice , conform formulelor, ca foloseste mai multi CP si SARCINA e mai MARE pe 5-10kmh . (puterea folosita fiind mai mare => sarcina mai mare)
$1 scrie:$2rai dator cu cateva calcule "eronate" pentru dacie ... sau ai auzit ca am cartea si ai "decupat" mesajul ?
05 Dec 2014, 11:22
05 Dec 2014, 21:09
$1 scrie:$2. De la cine am invatat ?Ce iti mai place sa mananci ...
Te-am intrebat intr-un mesaj acum multa vreme daca exista constanta general valabila ce se poate aplica in calcule "practice" de precizie ...
$1 scrie:$2. ""Fortele de rezistenta" pe care le simte motorul sunt exact cuplul la motor."
Si atunci fortele de rezistenta pe care le simte MASINA nu sunt "la roata" ? (cuplu la roata) Nu iti influenteaza sarcina si consumul ?
$1 scrie:$2. Amestecul este cu atat mai bogat cu cat sarcina e mai mare ...
$1 scrie:$2espre "cuplu la roata" necesar si consum iti spun eu ca tr1 > tr6 ... dar tu te ghidezi dupa putere unde 3x2 =2x3 dar 6>6
$1 scrie:$2. Ti-am zis ca am avut dacie , nu imi spune mie cum se impinge o masina... cu dacia te descurcai destul de usor la impins DAR o masina gen mondeo@1400kg cu jante 17" ca putere de propulsie nu cred ca te descurci
$1 scrie:$2Crezi ca asa usor se determina acceleratia unei masini pe 60-90kmh ... din pix ? Nu tinem cont de cuplu la roata , de etajarea cutiei ...de nimic ?
$1 scrie:$2arcina e data si de X % din cuplu folosit ... nu doar x % din putere .
$1 scrie:$2.. obosesti si din cauza turatiei (la pedale) nu doar din cauza fortei ...
06 Dec 2014, 08:55
06 Dec 2014, 08:59
$2
$2
$2
06 Dec 2014, 11:22
06 Dec 2014, 16:27
$1 scrie:$2tiu cum se calculeaza DAR problema era si ESTE ca unele masini au numarul de CP specificat ...altele NU il au (in general -2 -4CP), conform aceleiasi formule . Am banuit ca un raport nu este 1:1 ... problema era la producator(nu da date exacte).
$1 scrie:$2ormal ca la aer-benzina se refera ... pai sa inteleg ca masina ta produce NM si CP din aer ? Amestecul devine mai bogat in sarcina MARE 100% (vorbim de sarcini mari ... sa zicem 80-100%) ... cu cat sarcina e mai mare cu atat amestecul este imbogatit pentru a putea sa mareasca puterea "la solicitarea motorului" ! (excludem pornire si ralanti daca aici vrei sa ajungi)
$1 scrie:$2u am mai mult de 65-70kg si m-am chinuit cu ceva balans sa pun in miscare 1300kg(focus sedan). Cu dacia era muuult mai usor...
$1 scrie:$2E.c. ofera o estimare irelevanta cand avem atatea variabile .
$1 scrie:$2ingo ! Nu ai inteles , "oboseala" nu e de acelasi fel DECI nu poti sa o inmultesti si "sarcina" sau "febra musculara" (uzura motorului) e alta . Daca mergi la sala de forta e una , daca mergi la maraton e alta ...
$1 scrie:$2Explica diferentele de consum...
De 10 mesaje eviti sa raspunzi direct la intrebarea asta ...
$1 scrie:$2u cumva treapta ce are raport mai mare (tr1) si "cuplu la roata" mai mare , permite acceleratii mult mai rapide ... nu cumva acceleratia cea mai rapida e sarcina cea mare ...
07 Dec 2014, 02:39
$1 scrie:$2In mod normal se merge cu 1 Kg de benzina la fiecare 14.7 Kg de aer aspirate de motor (amestec stoichiometric). Dar la inceputul accelerarilor, amestecul este imbogatit pana la 1 Kg de benzina la 12 Kg de aer. Insa valoarea de imbogatire e aceeasi si la 50% si la 75% si la 100% sarcina.
Poate incomoda pentru tine, dar irelevanta nu.
08 Dec 2014, 09:54
$1 scrie:$2a 100% sarcina in mod sigur este imbogatit amestecul
$1 scrie:$2u cat sarcina e mai mare cu atat amestecul este imbogatit
$1 scrie:$2Inutila pentru mine , nu incomoda !
$1 scrie:$2u o pot aplica in practica si nu pot determina diferente intre masini pentru ca elementul numit "cutie" poate "ajuta" un motor mic sau "incurca" un motor mare
$1 scrie:$2In fine ... eu zic sa oprim discutia aici ca ne prinde craciunul si chiar nu vreau asta !
09 Dec 2014, 01:58
$1 scrie:$2"4. Amestecul este cu atat mai bogat cu cat sarcina e mai mare ... ce consum are masina cu a1a la 100% pedala si ce consum are cu a6a la Vmax 100% pedala ???"
$1 scrie:$2"Insa valoarea de imbogatire e aceeasi si la 50% si la 75% si la 100% sarcina."
$1 scrie:$2Nici n-am avut pretentia ca poti calcula "diferente intre masini".
Am spus doar ca energia cinetica ne permite sa vedem, pentru aceeasi masina, unde este sarcina mai mare pe motor.
$1 scrie:$2UTEREA nu vine din treapta. Puterea vine din pedala de acceleratie.
Si nu ai nevoie de putere foarte multa pentru a accelera de la 0 la 30 Km/h in 5 secunde.
De-aia si Dacia cu 54 CP reuseste sa plece de pe loc, chiar si incarcata cu saci de cartofi.
Iti trebuie insa de vreo 5 ori mai multa putere pentru a accelera de la 60 Km/h la 90 Km/h in 5 secunde.
De-aia e mai dificil de facut depasiri cu Dacia de 54 CP incarcata cu saci de cartofi decat cu Focusul de 150 CP.
O masina submotorizata se chinuie in depasiri mai tare ca la plecarea de pe loc.
09 Dec 2014, 09:20
$1 scrie:$2"4. Amestecul este cu atat mai bogat cu cat sarcina e mai mare ... ce consum are masina cu a1a la 100% pedala si ce consum are cu a6a la Vmax 100% pedala ???"
$1 scrie:$2entru ca masina "simte" (contrar parerilor tale) nevoia de putere .
$1 scrie:$2ambda nu iti poate face stoichiometric pana nu o stabilizezi (macar relativ) ...drept urmare masina cere mai mult carburant(in amestec) si primeste mai mult la apasare spre 100%.
$1 scrie:$2u am vazut la daniel exemple de calculat necesar putere (CP) la masini si timpi de acceleratie pe anumite intervale ... am vazut si "comparatie intre masini" , dacie si focus ... si atunci CONTA doar puterea ... cutia era degeaba ! Puteai face estimari gen "Mama Omida" .
$1 scrie:$2ine face ghiveci aici ? ...
$1 scrie:$2arbatori fericite !
09 Dec 2014, 17:59
09 Dec 2014, 18:23
$1 scrie:$2La plecarea de pe loc nu ai inertie ...ulterior ai inertie ... .
21 Apr 2017, 21:49
03 Dec 2017, 23:03
03 Dec 2017, 23:12
13 Mar 2018, 22:42
13 Mar 2018, 22:50
14 Mar 2018, 07:20