Salut tuturor,
Dau curs unei cereri(@tralalazaza e solicitantul) si voi incerca in cele ce urmeaza sa fac o prezentare cat mai apropiata de realitate a noii mele achizitii, o superba Fiesta Red Edition. Sper ca nu voi primi foarte multe critici din partea voastra, insa va rog sa intelegeti ca nu sunt scriitor de meserie si nici nu mi-am propus vreodata sa fac o prezentare auto. Dar sa revenim la subiectul care ne intereseaza.
In primul rand trebuie sa va spun ca a meritat sa astept aproape 3 luni pana cand mi-a fost livrata. Prin urmare, cine se incumeta sa achizitioneze masina trebuie sa se inarmeze cu rabdare, tutun, gume de mestecat etc. Inainte de a alege masina asta am tot stat in cumpana: sa fie 1.0 100cai cu livrare imediata, sa astept pt 1.0 125 sau sa fie un ST? Cu nicio varianta nu eram impacat. ST-ul e superb, insa nu prea e masina de dus la serviciu zi de zi iar motorul de 100 de cai nu prea era ce-mi doream. Cel de 125 imi facea cu ochiul, insa tot aveam o usoara retinere...Ei bine, deodata s-a luminat dealer-ul Ford si-mi spune ca tocmai aparuse un alt model, ceva intre ST si varianta de 125 de cai. Repede fisa, citit despre dotari/performante si gata, contractul era semnat!
Gata, am terminat cu preambulul! Haideti sa va povestesc despre masina. Dupa cum stiti, modelul nu poate fi achizitionat decat in culorile Rosu/Negru, cu o nuanta predominanta iar cealalta acoperind doar plafonul. Black Edition pare mai cool, mai sporty, insa nu regret ca am ales rosu. Culoarea e incredibil de frumoasa, desi e nemetalizata, iar plafonul negru iti da senzatia ca ai, de fapt, un geam fumuriu imens. Astazi mi s-a intamplat un lucru care m-a incantat. Asteptand sa-mi vina randul la spalatorie, inevitabil masina a atras privirile curiosilor iar unul dintre ei m-a intrebat, aproape exprimand siguranta de sine:"E Fiesta ST, nu?". Deh, grila fata si, mai ales, eleronul l-au dus putin de nas. Probabil s-o fi gandit ca am pierdut pe undeva initialele arhicunoscute, ST

... Recomandarea mea pt cine isi doreste aceasta masina e sa aleaga RED. Nu o sa-i para rau! Pragurile, eleronul, oglinzile, linia usor agresiva parca se armonizeaza mult mai frumos pe rosu.
Despre interiorNu am foarte multe de spus si, oricum, cam stiti si voi despre ce e vorba. Scaunele au sustinere laterala buna, nu sunt Recaro(ca pe ST), dar sunt bune. Nici foarte comode, insa nici nu mori in ele, iar tapiteria in doua culori iti sare in ochi imediat cum ai deschis portiera. Impresie foarte placuta face si volanul imbracat in piele cu cusaturi de culoare rosie, precum partile laterale ale scaunelor, iar imbracamintea schimbatorului de viteze e tot din piele, cu aceleasi cusaturi de mare impresie. Sistemul audio Sony e asa cum am citit, adica foarte ok, avand sunet clar si destul de puternic. Ma rog, nu sunt adeptul bubuielii in masina, deci pt mine e foarte bun. Consola cu miliarde de butonase iti devine prietena dupa scurt timp, insa tot nu-mi place. Plasticul ei lucios face impresie placuta, insa in scurt timp vezi sute de amprente si milioanele de particule de praf care se incapataneaza sa se desparta de el. Pedalele sunt sport, avand un material de cauciuc sau ceva de genul ca sa nu devina alunecoase atunci cand preocuparea ta e sa ajungi cat mai repede la suta

... Prietenii care se incumeta sa-ti fie pasageri pe bancheta din spate vor avea parte de confort acceptabil, insa nu trebuie sa fie nici prea inalti si nici prea grasi

, pentru ca trebuie spus ca tot confortul e pt egoistii aia doi care stau in fata. In plus, toata trambalarea cu rabatatul scaunelor, impinsul in fata, intratul in masina intr-o pozitie curioasa etc e o operantiune cam descurajanta, deci nu vei avea parte prea des de dornici de o plimbare. Asta ar fi cel mai mare dezavantaj al acestei masini cu doua usi. Plus grija prin parcari la distanta lasata fata de vecini. Aripile(a se citi portiere) Fiestei sunt impresionante. In final, concluzia pe care o trag despre interiorul masinii e ca emana soliditate, face o foarte buna impresie, e prietenos si pare de buna calitate. Voi vedea in timp daca m-am inselat in vreo privinta.
Despre motorTrebuie sa va marturisesc ca pana acum nu am avut o masina cu mai mult de 90 de cai si am trecut de la benzina la diesel si invers. Probabil ca deja unii dintre voi trageti deja concluzia ca voi vorbi despre acest 1.0/140 cai la superlativ. Ei bine, nu va inselati!

Motorasul e impresionant! Destul de frugal in oras, 7.8% a fost cel mai mare consum pana acum in trafic de Bucuresti si usor regim de mers pe autostrada, fasnet in plaja 1800-3000 rot/min, ca sa mergi la consum, foarte agitat dupa ce treci de 3500. Sunetul pe care-l scoate ii face pana si pe cei mai morocanosi sa zambeasca cu toti dintii. Totusi, pt ca trebuie sa existe un totusi, desi nu am experienta mersului cu o masina sport pot trage concluzia ca masina nu e sport, cu toti cei 140 de turbo caluti! Cutia de viteze e etajata prea lung, probabil pentru un consum redus, si asta face sa nu simti cuplul asa cum te-ai astepta. Am un coleg de serviciu care are un SEAT Leon TSI, 125 cai, si marturisesc ca masina lui pare mai agitata decat aceasta Fiesta, cu toate ca datele tehinice infirma concluzia mea. Ca sa revin totusi la a lauda motorul, pt ca e de laudat, voi spune ca setarile facute de inginerii de la Ford si motorul in sine fac un mix deosebit de placut. Ai liniste in masina, ai elasticitate, ai consum foarte bun, ai un sunet la accelerari brutale care iti dau senzatia ca te afli intr-un bolid. Din pacate, daca pot spune asa, motorul merge atat de bine incat iti e greu sa atingi consumul declarat de Ford pentru ca iti doresti tot timpul sa alergi cu ea. Ca fapt divers, pt ca vorbeam de linistea din masina, nevasta-mea e paznicul meu cand vine vorba de viteza iar a trece de 130 e deja Red Alert pt ea. Ei bine, zilele astea am facut un drum spre cei dragi si am mers pe A2 iar la un moment dat a trebuit sa fac o depasire mai in viteza pt ca venea un agitat din spate si nu avea loc de mine. N-am masurat in cat timp am ajuns de la 130 la o viteza impresionanta, nici nu are importanta, insa dupa ce am incetinit mi-am intrebat consoarta daca a sesizat ceva. Nu. Nimic. Totul e bine. A facut ochii mari cand i-am comunicat cifra si mi-a spus ca avea impresia ca ne taram cu 100 si un pic

...
Concluzia concluziilor: daca iti doresti aceasta masina, cumpar-o! Pt placere, pt fitze, pt ce vrea sufletul tau. Daca nu te multumesti cu un motor mic dar care are 140 de cai, daca ai citit prea multe pe net cum ca o sa aiba viata scurta, ca o sa crape, bubuie, ca o sa i se rupa distributia pt ca sta naclaita in ulei etc si etc, alege un motor serios de 2-3 litri dar pregateste-te sa platesti pt decizia asta. Eu nu am timp sa ma gandesc la lucruri prapastioase despre aceasta masina si, cel putin dupa cei aproape 2000km parcursi, o consider o reusita a Ford.
Seara buna tuturor si un an nou minunat!