Totul despre membri

1001 de... km cu Noul Mondeo (Mk5).

Prezentari cu masini, poze, biografii, liste

Moderator: Cornel001

1001 de... km cu Noul Mondeo (Mk5).

Mesajde VIPER » 09 Iun 2015, 01:10

Nu, nu mi-am schimbat (inca) Baba cu Steroizi. De fapt ea nu va mai pleca niciodata de la mine ;) Vreau sa va povestesc insa despre cele 4 zile petrecute la volanul noului Mondeo cu ocazia Zilelor ClubFord 2015. Asa cum am facut si in trecut la celelalte teste ale mele, voi face si aici niste precizari de pornire:
- tot ce veti citi reprezinta aproape in totalitate punctul meu personal de vedere. Zic „aproape in totalitate” pentru ca la drum am plecat impreuna cu sotia si Juniorul si o particica din pareri le apartine.
- luati va rog in calcul ca nu sunt sofer profesionist, nu sunt pilot, nu reprezint vreo publicatie auto sau vreun interes ascuns. Sunt insa om si da, sunt clar subiectiv. Daca o sa cautati un review obiectiv, sunt destule pe internet. Nu mai adaug eu unul ;)

Asa cum mi se pare si normal, voi incepe in primul rand cu multumiri D-nei Andra Pitigoi – Director General la Colina Motors – dealer Ford. A fost 100% alaturi de mine in acest proiect care nu s-a dorit personal, ci o fuziune intre drive test, prezentare a noului Mondeo colegilor din club (dupa cum ati vazut, probabil, masina a fost deschisa tuturor pe intreaga perioada a show-ului din data de 30.05) si, nu in ultimul rand, un semnal ca isi doresc sa redevina activi in zona de forum si de ClubFord.

OK, gata introducerea, sa vedem datele tehnice: Imagine

Asadar o echipare aproape de varf. Fara piele (ce usurare pentru mine, pur si simplu nu doresc masina cu nici o forma de piele inauntru, fie ea naturala, sintetica, samd), fara trapa (recunosc, nici asta nu imi doresc). A, si nu cu jante de 18, alta bucurie pentru spatele meu batran :) Din pacate a fost break, personal urasc acest tip de vehicule, mi-as fi dorit sa vad la drum varianta in 5 usi (hatchback, liftback, sau ceback o fi ca denumire). Ajung si la parerea despre break-uri mai tarziu.

Primul soc a fost cand am adus masina acasa, in preziua plecarii spre ZCF2015. Baba mea are 473cm si intra cam la fix in locul meu de parcare. „Vaporul” Mk5 mi-a dat de furca pentru ca a scos un pic „fundul” in strada, care este foarte ingusta. Dar am scapat de evenimente. Daca nu ma insel, are cam 486cm.

Sa plecam la drum. Vor fi pe parcurs si multe poze, sper sa nu devin plictisitor ;)

Am ales ca ruta Bucuresti – Pitesti – Rm. Valcea – Sibiu – Sebes – Geoagiu-Bai pentru a beneficia de cei 205km totali de autostrada dar si pentru a vedea cum se comporta o masina mare si (probabil) greoaie pe drumuri virajate, in urcare sau coborare. Am folosit din plin portbagajul ajutat si de rabatarea banchetei spate (partea 2/3) si am pornit la drum. Multi prieteni si colegi m-au intrebat „cat i-ai dat pe autostrada?”. Ei bine, revin si spun ce am tot spus in trecut: nu ma intereseaza vitezele mari. Pe autostrada am mers aproape exclusiv pe pilot automat setat la 130-135km/h. Posibil sa fi avut si momente peste aceasta viteza, dar doar cand a fost necesar sa degajez pentru cei ce veneau vanjos din spate. Voi condensa in aceasta prima parte si drumul de la dus, si cel de la intors, si cele cateva drumuri locale in zona Geoagiu. Cu siguranta voi fi poate un pic haotic in descriere pentru ca eu vad acest text ca pe o intalnire prieteneasca in care va povestesc impresiile mele.

Prima impresie a fost cea legata de cutia de viteze PowerShift si de manevrabilitatea in general a masinii. Concluzia? Vreau PowerShift. Am imbatranit, poate, dar vreau atat confortul si calmul din pozitia D, cat si sunetul motorului la retrogradari din padele, dar mai ales senzatiile pe viraje cu maneta pusa in S :D Aici sar un pic niste etape si vin cu multumiri catre colegul nostru Zvony care, la intoarcerea de la un drum facut in graba de la Geoagiu la Deva pentru a lua niste materiale, mi-a facut surpriza de a ma duce de la Geoagiu la Geoagiu-Bai pe acea urcare cu dictare! A fost prima data in viata reala cand am condus dupa dictare si, asa cum a remarcat si el, daca la inceput eram mai timid, spre final ne-am inteles mai bine si a fost o urcare superba! In S, cum altfel? Ei bine, raspunsul masinii in S mi s-a parut foarte bun pentru o masina de familie din clasa medie / mare! Am subliniat aici un aspect (si iar sar de la una la alta) pe care foarte multi il uita voit sau nu: Mondeo in general si Mk5 in special este o masina de familie in primul rand. Nu o masina care se vrea sportiva, sau mai stiu eu cum am tot citit prin review-uri facute de specialisti (cu sau fara „”). Apoi se doreste o masina pentru flote. Vrei sportivitate de la Ford? Focus ST sau RS, Fiesta ST, ai de unde alege! Sa lasam Mondeo in zona pentru care a fost gandit, si anume pentru drumuri lungi, confortabile si in siguranta. Unde, asa cum se vede si din datele tehnice puse mai sus, masina pe care am condus-o a stat foarte bine. Nu m-au deranjat nici vibratiile in volan cand „baleiam” benzile (va recomand totusi setarea cea mai de jos), nici ca m-a certat si mi-a pus o ceasca de cafea pe bord si mi-a zis sa trag pe dreapta :D Nu m-au suparat opririle automate ale motorului. Nu a ratat un singur semn de circulatie, pe toate le-a afisat corect in bord. Hai sa vin si cu primul minus. Unul mare insa. Si dupa el vin si altele, doar nu credeati ca pun Mondeo pe un piedestal si ma inchin la el?! Sunt „fan” Ford, nu ma intereseaza alta marca de masina pentru uz propriu, dar nu pot accepta unele erori sau minusuri oricat de fan as fi.

Asadar, minusuri:
- sistemul de navigatie: din punctul meu de vedere este nu slab, ci foarte slab. Ma ocup de navigatii GPS de prin 2006. Am pipait N modele, portabile sau nu. Cel de pe Mondeo Mk5 este in urma cu cativa ani buni fata de 2015! Ma refer aici la harti (m-a pus pe camp de N ori in loc sa vada ca sunt pe noile bucati de autostrada, care sunt in folosinta de luni bune). Nu vorbeste romaneste! Stiu engleza, nu asta e problema. Dar daca vrei sa intri pe piata locala si sa vinzi, ai te rog, draga Ford, amabilitatea de a pune instructiunile atat scrise cat si vocale in limba locala!
- partea de entertainment. La prima vedere am zis: WOW! La a 2-a vedere am zis: WTF?! Cum poti sa imi amesteci piesele din concertul meu preferat Nightwish cand eu le am puse in ordine, cu 1-2-3-etc? De ce sa te iei doar dupa ID3 tag si nu si dupa numele fisierului?! Multe, multe lacune la partea de muzica, la setari sau lipsa lor. Aici din ce inteleg trimitem „multumiri” catre Microsoft... Bine ca nu am avut vreun BSOD...
- cotiera... scartaie... Daca nu pui cotul pe ea, e ok. Daca te sprijini, da muzica mai tare. Si din ce citesc pe forum, e treaba generala. Ford, se aude scartaitul pana la voi? Il rezolvam? Baba mea nu scartaie si are 13 ani!

Restul e la plusuri: de la design (si aici revin, cum ziceam la inceput: e unul dintre primele break-uri care imi place!) la motor la interior la pozitie pe sosea. Chiar si la consum. Desi nu am mers la consum, tehnic vorbind am consumat fix un rezervor pe distanta pe care o veti vedea in pozele de mai jos. Avand in vedere masa masinii, gradul de incarcare si tipul de drumuri pe care am mers, mi se pare un consum foarte OK. Spuneam undeva mai sus de problemele mele cu spatele. Am avut surpriza placuta sa imi gasesc o pozitie aproape perfecta in scaun si sa nu am probleme in aproape 400km de condus continuu. Un mare plus pentru mine. Aici apar si primele divergente de opinii din cadrul familiei: mie unul imi place interiorul, imi place orientarea catre sofer, m-am simtit aproape ca intr-un cockpit. Sotiei insa nu i-a placut sccaunul care i-a dat senzatia de „strans” iar Juniorul a spus sa s-a simtit mult mai bine in spate decat in fata (a mers si el in fata, are voie la 13 ani :P).

Am lasat un pic separat optiunea de parcare automata – laterala sau perpendiculara. Am aflat cu ocazia asta ca ma cred mai destept decat electronica moderna. Si nu sunt :D M-a parcat in niste locuri in care eram convins ca nu intra, ba de cateva ori am anulat parcarea in ideea sa nu se intample ceva rau. In final insa am prins incredere si am lasat Mondeo sa isi faca singur treaba. Parcheaza foarte bine. Singur. Singur! Am mai zis asta, nu? Mda, se pare ca vreau un Mk5... Da, vreau o masina din asta care sa lucreze si ea pentru linistea mea, sa aibe grija de mine daca sunt prea curajos, dar sa ma si lase sa imi fac un pic de cap acum, la varsta a 2-a, cand simt nevoia :D

Multumesc Mondeo, multumesc Andra Pitigoi, multumesc Colina Motors, multumesc Henry Ford ca ai avut viziune!

Gata, acum va las cu pozele. Intrebati-ma, dati cu pietre, nu fiti de acord sau fiti de acord cu mine, experienta insa a fost fanstastica.

1. pe Valea Oltului:
Imagine Imagine Imagine

2. Geoagiu-Bai + show Zilele ClubFord 2015:
Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine

3. Sesiune foto:
Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine

4. Interior:
Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine

5. Lumini:
Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine

6. poze diverse:
Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Focus Mk3.5 1.5TDCi 120CP PowerShift 2017
Imagine
Avatar utilizator
VIPER
 
Mesaje: 7389
Membru din: 01 Mar 2007, 23:41
Localitate: Bucuresti, RO
Maşina: Ford Focus Mk3.5, 1.5 TDCi, Titanium

Re: 1001 de... km cu Noul Mondeo (Mk5).

Mesajde bobutza » 09 Iun 2015, 10:33

Foarte frumoasa masina si foarte frumos ai detaliat.Mi-as lua modelul acesta la orice ora doar ca e scump acuma si second oricum.parerea mea ca pe vw la batut de mult ford si aproape si pe audi...doar parerea mea.

Numai bine.
bobutza
Gold Member
 
Mesaje: 630
Membru din: 19 Ian 2010, 20:02
Localitate: Viena
Maşina: Mondeo mk5 2.0 tdciTitanium
VIN: WF0EXXWPCEFK28939

Re: 1001 de... km cu Noul Mondeo (Mk5).

Mesajde andrei.dudu » 09 Iun 2015, 10:50

stai sa vina orch sa vada ce ai spus, si atunci sa vezi belea :D

on-t: mie imi place la nebunie cum arata mondeo break, mi se pare o masina foarte eleganta si finuta chiar daca e si foarte mare. review-ul este foarte argumentat dar parca doream sa vad si cate ceva despre faruri (parte care nu e prezenta in review).
Avatar utilizator
andrei.dudu
Gold Member
 
Mesaje: 599
Membru din: 26 Iul 2014, 15:11
Localitate: Craiova
Maşina: Ford Focus Wagon 1.6 Ecoboost 150 - Titanium + optionale
VIN: WF0LXXGCBLEB71588

Re: 1001 de... km cu Noul Mondeo (Mk5).

Mesajde VIPER » 09 Iun 2015, 12:08

Sper ca onor colegul de care zici sa se limiteze in a posta pe topicul dedicat problemelor, nu aici unde mi-am prezentat eu punctele subiective de vedere ;)

OT: nu am scris mare lucru despre faruri pentru ca nu am mers aproape deloc pe intuneric. Pozele cu farurile sunt facute in fata hotelului la ZCF2015, in parcare. Dar am vazut ce frumos se duc dupa volan si cat de repede se aprind. Cam atat, poate alta data voi avea si ceva program de noapte ;)
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Focus Mk3.5 1.5TDCi 120CP PowerShift 2017
Imagine
Avatar utilizator
VIPER
 
Mesaje: 7389
Membru din: 01 Mar 2007, 23:41
Localitate: Bucuresti, RO
Maşina: Ford Focus Mk3.5, 1.5 TDCi, Titanium


Înapoi la Totul despre membri

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 6 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 6 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 6 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 6 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login