Ford are o acustica foarte interesanta privind evacuarea directa, straightpipe. Am pus masina mea langa un G5 2.0 Tdi care avea 220 cp (deci o alta turbina, mai mare) si se auzea ca un camion (bine, tehnologia PD este preluata de pe camioane), efectiv o chestie ascutita, paraitoare care nu avea niciun Dumnezeu. La Ford, probabil tehnologia CR ii ofera un sunet mai gros, rotund, iar turbina cu geometrie variabila cand arunca gazele turbionate, rasucite de paletii din turbo, la iesire se aud rabufnid, e greu sa descriu un cuvinte un sunet dar se aude duduind gen, ceea ce seamana izbitor cu un Boxer de Subaru.
In schimb, un 5 pistoane de Ford se aude exact dar EXACT ca un 5 pistoane de grupa B, sa zicem Audi S1 quattro.
https://www.youtube.com/watch?v=lmb_HtUILHAAm avut un vecin cu un Volvo in 5 pistoane si omul si-a facut evacuare directa la S80-ul lui. Masina se auzea intr-un mod brutal, exact ca in filuletul pus mai sus. Singura problema cand o vedeai in COX/SARCINA era sa te uiti in continuare de unde vine sunetul, pentru ca nu puteai concepe ca provine de la o salupa de peste 5 m.
Asadar, draca Raducule, daca vrei sa traiesti cu adevarat intens, in viata asta, fa-ti evacuare directa, si blow off valve, si o sa ai zambetul pe buze garantat. Bineeeee, mai exista o posibilitate infima sa ramai fara talon, dar nu este problema pentru ca asa o sa inveti multe stradute laturalnice noi si o sa se dezvolte o capacitate de a vedea filtre in orice intersectie.
