ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
Răspunde

Trucuri pentru consum redus

05 Dec 2007, 13:34

De curand am mers cu prieten de al meu si nu stiam eu de ce tot apasa el pe ambreiaj :shock:
Apoi mi-a explicat e ca merge la consum ... cand intalneste o vale apasa pe abreiaj si de 2000-3000 de ture masina scade la 700-800 de ture si uneori poate merge si 1 km asa...
Are consum mai mic asa dar eu ma gandesc totusi ca se strica ceva pe la masina actionanad asa de des ambreiajul ...
Treaba asta nu mai tine cand ploua sau e zapada/polei...

Ce parere aveti?
Ultima oară modificat de julinio pe 05 Dec 2007, 20:26, modificat 1 dată în total.

05 Dec 2007, 13:53

Spune-i prietenului tau, ca banii pe care ii economiseste acum cu "trucul"asta, sa-i depuna in banca intr-un depozit cu dobanda pentru ca o sa aibe mare nevoie de ei cand o sa cada ambreiajul.
Din pacate pentru el, probabil pe langa depozit o sa mai trebuiasca si un imprumut bancar.... :idea:

05 Dec 2007, 13:53

pai poti sa scoti din viteza decat sa tii ambreiajul apasat. Poti astfel preveni stricarea ambreiajului(se intampla f rar).

05 Dec 2007, 13:54

posibil sa scoata un consum mai mic....dar zi`i sa renunte la :truc" pt ca distruge ambreiajul facand asa......

05 Dec 2007, 15:29

Apasand pe ambreiaj, in cazul de mai sus, consumul este foarte mic. Nu luam in seama posibilele pb

Mergand in frana de motor consumul este 0 (zero) :D Fara probleme, doar avantaje

05 Dec 2007, 15:39

....
Ultima oară modificat de fasconal pe 08 Dec 2007, 12:35, modificat 1 dată în total.

05 Dec 2007, 15:41

La motoarele cu injectie consumul este mai mic mergand in frana de motor decat pe liber (sau cu ambreiajul apasat).... acum, evident ca in frana de motor viteza scade dar la vale viteza se mentine destul de bine.
pe liber, consumi putin dar viteza creste....

daca nu esti la vale, e categoric mai bine sa mentii ambreiajul cuplat tot timpul
- cand accelerezi sau mentii nu ai de ales :)
- cand reduci ai consum 0

05 Dec 2007, 15:47

am si eu un truc pentru consum redus:
1. deseori cand merg pe drumurile noastre "libere" evaluez unde trebuie sa fac depasiri si unde nu. Spre exemplu, acolo unde se merge in coloana cu 80-90, evit sa depasesc aiurea, pt ca tot ce fac e sa fortez masina, sa ma obosesc suplimentar si sa ajung in final dupa 15 min de mers cu 500 m mai in fata . Chestia asta reduce cam 1l/100 km iar drumurile devin mai odihnitoare pentru mine.
2. imi planific drumurile astfel incat sa evit aglomeratia urbana (evit pe cat posibil intervalul 7:30-9:30 si 16-19)
3. cand opresc masina pentru 3 min sa astept pe cineva - opresc motorul
4. nu pierd timp cu incalzitul in gol al motorului
5. incerc sa merg la regim constant, sa evit accerarea si franarea brusca (iarasi e mai odihnitor)

05 Dec 2007, 15:47

$1 scrie:$2 - cand reduci ai consum 0

si cand dai inapoi se inmulteste combustibilul in rezervor, nu? ca sa stiu sa fac si eu un plin asa :mrgreen:

05 Dec 2007, 15:51

.....
Ultima oară modificat de fasconal pe 08 Dec 2007, 12:36, modificat 1 dată în total.

05 Dec 2007, 16:18

Eu as mai adauga pe lista:
- schimbat filtru de aer la timp
- schimbat ulei
- presiune pneuri la parametrii normali

Si nu stiu lista poate continua ...
Daca aveti alte idei pentru consum redus sunt bine venite.

05 Dec 2007, 16:19

28 Fun... trucurile 3 si 4 din lista ta nu se aplica in practica, din ce stiu eu.

Opritul motorului pt o pauza de stationare de 3 min (genul de soferi care opresc motorul la semafor cit e rosu) nu reduce consumul...pt ca la repornirea motorului, cind dai cheie, consumi mai mult decit daca ai fi lasat motorul pornit pe parcusrul celor 3 minute. Nu mai vorbesc de uzura motorului de la pornit-oprit...pornit-oprit.

Incalzitul in gol al motorului e iar o chestie discutabila. Daca ai benzina, nu se recomanda sa stai cu motorul la relanti sa se incalzeasca pt ca uzura e mai ridicata decit daca ai fi in mers. Ideea e sa te pui in miscare insa nu o accelera mult pina cind nu urca temperatura la apa. Motorul e rece, uzura e ridicata. Daca e motorina, pornitul imediat fara a astepta sa se incalzeasca motorul e total gresit.

In rest sfaturile tale sint ok....!

05 Dec 2007, 16:25

@Ludicass daca e vorba doar de consum nu mai stiu de unde am aflat dar se zice ca daca stai mai mult de 15 sec pe loc vei avea un consum mai bun daca opresti motorul (eu nu-l opresc nici daca stau 5 min)
Despre pornirea motoarelor dizel sunt foarte multe discutii pe forum din care reiese ca nu trebuie sa stai mai mult de 30 sec pe loc dupa ce ai dat la demaror.

05 Dec 2007, 16:59

Si mie mi se pare ciudat sa opresti masina la stop si nu fac asta. Totusi, mi se pare complet inutil sa stai 5 minute cu motorul pornit cand astepti pe cineva sa coboare din casa sau cand cel cu care esti in masina se te roaga sa opresti ca are o treaba pana la magazinul de alaturi.

05 Dec 2007, 17:17

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2 - cand reduci ai consum 0

si cand dai inapoi se inmulteste combustibilul in rezervor, nu? ca sa stiu sa fac si eu un plin asa :mrgreen:


sa inteleg ca nu ai dat niciodata inapoi ? :)

05 Dec 2007, 17:24

$1 scrie:$2espre pornirea motoarelor dizel sunt foarte multe discutii pe forum din care reiese ca nu trebuie sa stai mai mult de 30 sec pe loc dupa ce ai dat la demaror.


Păi și iarna ce faci - pleci cu mașina în formă de iglu cu capul scos pe geam ca să vezi pe unde mergi :D?

On-topic : faza cu călcatul ambreiajului mi se pare total aiurea.
Accept orice truc doar să nu dăuneze părții mecanice.

05 Dec 2007, 17:27

Am mentionat ca e discutabila problema cu pornitul imediat. Parerea mea e ca pina cind temperatura apei nu urca la 90 grade, motorul trebuie protejat. Cele mai multe motoare folosesc acum uleiuri cu o viscozitate care le permite un start rapid si o eficienta ridicata a lubrefierii. Un 5W - 30 e super ok....dar totusi una e uleiul cald, alta acelasi ulei rece...fie el si full sintetic.

Cit despre sfaturi pt a reduce consumul, am sa incerc sa imi fac timp sa revin cu citeva sfaturi pe care le-am invatat si eu de la altii. In occident exista o adevarata manie pt asa ceva...vesticii ar fi in stare sa scurga si ultima picatura de la pompa de benzina..! :D

05 Dec 2007, 17:32

E cam dubios sa opresti motorul la stop mai ales ca la astea noi trebuie sa stai sa se stinga martorii din bord ca sa pleci !

05 Dec 2007, 17:50

Despre pornitul motoarelor pe benzina iarna, lucrurile, zic specialistii, sint clare...se da cheie, se porneste usor..dupa 20-30 secunde....si nu se tureaza motorul pina cind motorul nu ajunge la temperatura optima de functionare. Cam asta recomanda fabricantii. Nu confundati insa temperatura pe care o aveti afisata in bord - temperatura lichidului de racire, cu temperatura uleiului. Sint 2 chestii diferite.

Problema e la diesel iarna, aici parerile sint impartite. Sub genericul Cold Weather Diesel Engine Starting Tips avem varianta urmatoare:
After starting the engine on a cold day, allow the engine to warm up a few minutes. Proper engine operation temperatures assure more efficient fuel combustion and may prevent damage to cold engine parts. Engine oil flows more readily at operating temperatures and allows proper lubrication of upper engine parts and areas.

Bafta mea, am benzina...asa ca cei cu dieselul pot sa isi bata capul pt a gasi solutia optima! :D

05 Dec 2007, 18:06

Uite aici ce zic romanii despre dizelari, link-ul il am tot de la un coleg forumist.

05 Dec 2007, 19:50

M-am interesat pe un site http://www.pieseauto.org si un disc de ambreiaj pentru Ford Focus 1.6, 1.8 16V costa 146.14 RON.
Nu trebuie neaparat sa isi faca rate la banca pentru disc ... :D

05 Dec 2007, 20:11

.....
Ultima oară modificat de fasconal pe 08 Dec 2007, 12:36, modificat 1 dată în total.

05 Dec 2007, 20:13

+ timp si nervi!

05 Dec 2007, 20:15

$1 scrie:$2cum daca m-ai provocat, afla te rog ca ambreiaj distrus egal cu disc + rulment + placa de presiune + manopera.


Si daca masina e in garantie, inmulteste cu 2. :D

05 Dec 2007, 23:20

din cate am inteles sa tot coste vreo 10 mil schimbatul unui ambreiaj - asa ca nu prea merita pus in aplicare sistemul asta.

Re: Trucuri pentru consum redus

05 Dec 2007, 23:35

$1 scrie:$2e curand am mers cu prieten de al meu si nu stiam eu de ce tot apasa el pe ambreiaj :shock:
Apoi mi-a explicat e ca merge la consum ... cand intalneste o vale apasa pe abreiaj si de 2000-3000 de ture masina scade la 700-800 de ture si uneori poate merge si 1 km asa...
Are consum mai mic asa dar eu ma gandesc totusi ca se strica ceva pe la masina actionanad asa de des ambreiajul ...
Treaba asta nu mai tine cand ploua sau e zapada/polei...

Ce parere aveti?



doamne, ce truc... mai bine o scoate din viteze, ca sa nu ii cada ambreajul.... dar care mai e placerea condusului? si asa...ce economiseste la consum baga in placute, care se uzeaza mai repede....prefer sa consume cu 1l mai mult, dar sa fie masina buna....

06 Dec 2007, 00:59

Promiteam ca revin cu niste sfaturi utile pt a economisi combustibil. Poate unele par ridicole si stirnesc zimbete, dar sint dovedite practic. Vorba englezului, penny cu penny se face lira! :D Cred ca Ford cind a dat in manual consumul oficial la fiesta ST de 10,8 l la suta in oras, siguuur a tinut cont de toate aceste mici smecherii! Miie consumul asta nu-mi iese nici daca-i dau drumul la vale, scoasa din viteza..si cu motorul oprit! :D

Incercati sa alimentati la pompa dimineata devreme sau seara tirziu, cind temperatura exterioara este scazuta. Explicatia consta in faptul ca benzina devine mai densa cind temperatura e scazuta iar pompa masoara volumul si nu densitatea.

Cind terminati de alimentat, rasuciti furtunul pompei la un unghi de 180 grade pt a stoarce si ceea ce ramine pe furtun. Altfel, cantitatea de pe furtun va ramine in pompa pt urmatorul client!

Nu depozitati obiecte inutile in masina pe care le carati dupa dvs pt ca va ingreuneaza autoturismul si consumul creste.

Verificati periodic presiunea pneurilor. O presiune necorespunzatoare va duce la un consum ridicat de combustibil.

Verificati filtrul de aer...un filtru de aer uzat va duce la dereglarea amestecului aer-combustibil.

Nu mergeti cu benzina pe fundul rezervorului. Suprasolicitati inutil pompa de benzina si riscati sa trageti gunoaiele de pe fundul rezervorului. In plus, din cauza balansului, alimentarea are intreruperi. Eficienta scade, consumul creste.

Incercati sa mergeti cu viteza regulamentara...crescind viteza, scade eficienta motorului.

Utilizati ulei sintetic...studiile arata ca acesta reduce consumul.

Nu conduceti cu geamurile deschise..scade aerodinamicitatea masinii, creste consumul.

Evitati pe cit posibil utilizarea ac-ului. Duce la cresterea consumului.

Incercati sa conduceti cu o viteza constanta, evitati accelerarile bruste si frinele bruste, evitati opririle-pornirile inutile.


....... luati-va fratilor bicicleta..protejati mediul, va pastrati silueta si sanatatea ... si faceti o importanta economie la buget! :wink:
Ultima oară modificat de Ludicass pe 06 Dec 2007, 01:46, modificat 1 dată în total.

06 Dec 2007, 01:09

Ludicass.......bv....ai foarte mare dreptate....

06 Dec 2007, 01:22

@Ludicass...Superb !

06 Dec 2007, 02:24

1 faza cu ambreiajul nu e buna pt k strici ambreiajul...cum se spunea mai sus...daca faci frana de motor consumul este 0 la motoarele cu injectie (benzina intra doar la apasarea pedalei de acceleratie sau la relanti) cand faci frana de motor rotile fac k motorul sa mearga la anumite ture...asta stiu eu)
2 cu opritul motorului am incercat-o muult si bine si am obtinut rezultate diferite...ori consum mai mare ori consum mai mic... nu recomand sa se opreasca motorul atunci cand abia ai plecat si este inca rece... faza cu 15 se cunde o auzisem si eu insa nu prea e asa in practica... merita sa opresti motorul doar acolo unde chiar stai peste 1min jumate sa zic la benzina pt ca pleci repede
3 cu asteptatul sa se incalzeasca... dau cheie si nu stau mai mult de 10 secunde si plec...nu am probleme nu am completat niciodata cu ulei in 32 000km
4 pt consum mic schimb in jur de 2600RPM unde e cuplul maxim la mine, incerc sa merg cat mai mult cu a 4-a si a 5-a sau cat mai putin in primele 2 trepte; de obicei o iau pe drumurile care ma duc fara multe opriri... calea victoriei...nu sunt sincronizate perfect semafoarele dar daca ai noroc le prinzi pe toate pe verde sau sa spunem ca te opresti la 1,2 de obicei; presiunea in pneuri incerc sa o mentin optima; AC cat mai putin; dezaburire cat mai putin; fara faruri ziua; cam atat :D
Răspunde