Discutii libere/forum

Trucuri pentru consum redus

ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !

Moderator: Automatistul

Mesajde julinio » 06 Dec 2007, 03:58

@Ludicass - sugestii foarte bune
Ford Focus II Facelift 1.6 2008, 100 CP, avalon, 5 usi
------------------------------------------------------
Avatar utilizator
julinio
Ford Freak
 
Mesaje: 117
Membru din: 14 Mar 2007, 20:56
Localitate: SIBIU

Mesajde leontet » 06 Dec 2007, 05:11

$1 scrie:$2b]28 Fun... Daca e motorina, pornitul imediat fara a astepta sa se incalzeasca motorul e total gresit.

Afirmatie valabila STRICT pt motoarele Diesel vechi. In momentul de fata sistemele de ungere si calitatea uleiurilor de motor au transformat incalzirea motorului dupa pornire dintr-o indicatie intr-o contraindicatie chiar si pt motoarele de mare capacitate (camioane, autobuze, tractoare). Mitul urban asociat persista insa, si va persista inca multa vreme, din lipsa de interes pt informare critica: romanul prefera sa creada ce aude de la cine stie ce sofer profesionist sau mecanic de mana a doua, fara a incerca sa gaseasca o explicatie - ce sa mai vorbim de update-uri ale informatiilor dobandite cu ceva timp in urma. Ca "problema" incalzirii motorului cel putin la Diesel-urile Ford nu exista este probat de cartea masinii, unde se precizeaza clar ca este contraindicata incalzirea la relanti a motorului si se recomanda punerea imediata in miscare a masinii. Daca insusi producatorul nu stie cum e mai bine de procedat...
FORD Fiesta 1.4TDCi Comfort, 2006, Moondust Silver
VIN: WF0HXXWPJH6B31312 _____ Imagine
leontet
Gold Member
 
Mesaje: 642
Membru din: 30 Dec 2006, 23:45
Localitate: Constanta, CT
Maşina: Ford Fiesta 2006, 1.4TDCi, 68HP, Comfort

Mesajde gedan » 06 Dec 2007, 11:22

mentinerea unui diesel mult timp la relanti e nesanatoasa pentru motor. sigur ca dimineata pe frig e bine sa-l incalzesti putin, dar nu mai mult de cateva minute. spune el singur cand e gata de drum!
despre economia de combustibil, pot sa spun doar ca masina trebuie sa fie in viteza sau cu frana de mana trasa, sunt tari in care e trecut acest lucru in regulament!
Sierra 2.0i DOHC '92, K&N, Borla
Mondeo 2.0 TDCI '02 Ghia, 130HP, K&N
Nissan Primera 2.0l, 140HP, K&N
gedan
Gold Member
 
Mesaje: 623
Membru din: 26 Sep 2006, 14:36
Localitate: Bucuresti, Dr. Taberei
Maşina: Mondeo Tdci, 2002, 2.0l, 96KW, Ghia

Mesajde SliceofLife » 06 Dec 2007, 17:39

$1 scrie:$2 cand reduci ai consum 0


Ce bine ar fi....
Mie imi afiseaza 2.0% pe instant dar daca imi acopar ochiul stang cu mana dreapta s-ar putea sa vad doar 0-ul.
The only way out is in!
SliceofLife
Gold Member
 
Mesaje: 762
Membru din: 18 Iun 2007, 18:31
Localitate: Bucuresti
Maşina: Fiat Grande Punto, 2007, 1248cc, 75cp - M-Jet

Mesajde fasconal » 06 Dec 2007, 17:55

....
Ultima oară modificat de fasconal pe 08 Dec 2007, 12:37, modificat 1 dată în total.
fasconal
1nsane Member
 
Mesaje: 1471
Membru din: 05 Oct 2007, 23:37
Localitate: Tg-Mures

Mesajde Tiry213 » 06 Dec 2007, 18:00

Cand mergi in frana de motor se inchide admisia. Altfel nu s-ar mai infrana.
Imagine
Tiry213
1nsane Member
 
Mesaje: 2316
Membru din: 31 Iul 2007, 14:12

Mesajde SliceofLife » 06 Dec 2007, 18:08

$1 scrie:$2and mergi in frana de motor se inchide admisia. Altfel nu s-ar mai infrana.


Sigur nu se inchide de tot ca altfel nu ar mai sta motorul pornit.
Incearca si "inchide admisia" din cheie in timpul mersului cu masina in sarcina.
The only way out is in!
SliceofLife
Gold Member
 
Mesaje: 762
Membru din: 18 Iun 2007, 18:31
Localitate: Bucuresti
Maşina: Fiat Grande Punto, 2007, 1248cc, 75cp - M-Jet

Mesajde mihai_florescu_09 » 06 Dec 2007, 18:11

@ fiesta 1.25I cum iti explici atunci faptul ca dca lasi masina la vale si o bagi in a 2-a cu contactul pus porneste motorul? miscarea rotilor face pistoanele sa se miste
cat despre ce se discuta , adik economie uitati aici http://www.youtube.com/watch?v=eTSVXTCw9cY&feature=user
Avatar utilizator
mihai_florescu_09
1nsane Member
 
Mesaje: 1602
Membru din: 21 Apr 2007, 13:46
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Fiesta 2005, 1.3i, 70cp@5600RPM, Tonic, Comfort, B-33-MZY

Mesajde SliceofLife » 06 Dec 2007, 18:18

$1 scrie:$2 fiesta 1.25I cum iti explici atunci faptul ca dca lasi masina la vale si o bagi in a 2-a cu contactul pus porneste motorul? miscarea rotilor face pistoanele sa se miste
cat despre ce se discuta , adik economie uitati aici http://www.youtube.com/watch?v=eTSVXTCw9cY&feature=user


A fi pornit si a se invarti mecanismul sunt 2 chestii diferite. masina la vale pune in miscare mecanismul pornirea o face aprinderea combustibilului.
The only way out is in!
SliceofLife
Gold Member
 
Mesaje: 762
Membru din: 18 Iun 2007, 18:31
Localitate: Bucuresti
Maşina: Fiat Grande Punto, 2007, 1248cc, 75cp - M-Jet

Mesajde Tiry213 » 06 Dec 2007, 18:25

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2 fiesta 1.25I cum iti explici atunci faptul ca dca lasi masina la vale si o bagi in a 2-a cu contactul pus porneste motorul? miscarea rotilor face pistoanele sa se miste
cat despre ce se discuta , adik economie uitati aici http://www.youtube.com/watch?v=eTSVXTCw9cY&feature=user


A fi pornit si a se invarti mecanismul sunt 2 chestii diferite. masina la vale pune in miscare mecanismul pornirea o face aprinderea combustibilului.


ESte acelasi lucru. Admisia e inchisa , daca accelerezi se deschide.
La fel si cand este motorul oprit. Ai accelerat, porneste.
Imagine
Tiry213
1nsane Member
 
Mesaje: 2316
Membru din: 31 Iul 2007, 14:12

Mesajde bmarianr » 06 Dec 2007, 19:13

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2 cand reduci ai consum 0


Ce bine ar fi....
Mie imi afiseaza 2.0% pe instant dar daca imi acopar ochiul stang cu mana dreapta s-ar putea sa vad doar 0-ul.



nu stiam ca pe fiesta este consum instant.... eu la st nu am

am mers insa pe multe ale masini cu motoare cu injectie si consum instantaneu si toate aratau 0.
din cate stiu in frana de motor injectoarele nu lucreaza
Fiesta ST - Atom Ant
http://www.clubul-auto.ro
Avatar utilizator
bmarianr
Member
 
Mesaje: 280
Membru din: 01 Mar 2007, 10:45
Localitate: Brasov
Maşina: Ford Fiesta ST 2007 2.0 150 CP

Mesajde SliceofLife » 07 Dec 2007, 20:54

$1 scrie:$2Ste acelasi lucru. Admisia e inchisa , daca accelerezi se deschide.
La fel si cand este motorul oprit. Ai accelerat, porneste.


Ok... dpdv logic imi vine greu a crede ca motorul functioneaza doar din rotirea roltilor(cand e in frana de motor cum se spune) fara a arde combustibil.
The only way out is in!
SliceofLife
Gold Member
 
Mesaje: 762
Membru din: 18 Iun 2007, 18:31
Localitate: Bucuresti
Maşina: Fiat Grande Punto, 2007, 1248cc, 75cp - M-Jet

Mesajde SliceofLife » 07 Dec 2007, 20:57

$1 scrie:$2u stiam ca pe fiesta este consum instant.... eu la st nu am

am mers insa pe multe ale masini cu motoare cu injectie si consum instantaneu si toate aratau 0.
din cate stiu in frana de motor injectoarele nu lucreaza


Una din masinile din semnatura tot afiseaza consumul instant. :D
Nu sunt mecanic ci doar mi-am spus parerea care e mai mult logica ddecat fizica.
The only way out is in!
SliceofLife
Gold Member
 
Mesaje: 762
Membru din: 18 Iun 2007, 18:31
Localitate: Bucuresti
Maşina: Fiat Grande Punto, 2007, 1248cc, 75cp - M-Jet

Mesajde vlad_dci » 07 Dec 2007, 21:14

in frana de motor consumul este zero. masina merge din inertie si rotile invart motorul, nu invers. ecu-ul masini sesizeaza acest aspect legat de miscarea masinii si inchide injectoarele. se spune ca masina trage doar aer fals. asta se intampla atata timp cat nu se apasa pedala de acceleratie. toata treaba cu 0 consum in frana de motor tine pana cand ecu-ul masinii vede apropierea de turatia de relanti si atunci incearca sa mentina aceasta turatie, dand drumul la benzina.
acceleratia este electronica iar frana de motor presupune ca pedala de acceleratie nu este apasata, deci masini nu are comanda de introducere a combustibilului in camera de ardere.
un test simplu: legati 2 fire cu un buculet mic la injectoare si dati-i drumu in frana de motor. becul nu se va aprinde. la cea mai mica apasare a pedalei, injectorul primeste comanda de la ecu si implicit aprinde beculetul.
deci, in frana de motor, consumul este 0. garantat
ford fiesta, 2007, negru, 1000 km (1 dec 2007), 1.25 cmc, 70 cp
vlad_dci
Incepator
 
Mesaje: 16
Membru din: 15 Mai 2007, 20:14
Localitate: bucuresti

Mesajde fasconal » 07 Dec 2007, 22:02

.....
Ultima oară modificat de fasconal pe 08 Dec 2007, 12:38, modificat 1 dată în total.
fasconal
1nsane Member
 
Mesaje: 1471
Membru din: 05 Oct 2007, 23:37
Localitate: Tg-Mures

Mesajde vlad_dci » 07 Dec 2007, 23:27

nu stiu daca aplauzele sunt ironice sau nu. dar poti face testul cu firele de la injectoare sa vezi tensiune 0 pe ele=>consum 0. daca injectorul nu este deschis prin comanda, el nu baga benzina. masina foloseste energia eliberata de roti prin rotire pentru a antrena pistoanele, deci invers decat normal. se poate spune ca masina primeste lucru mecanic. doar aproape de turatia de relanti, ecu da drumu la injectoare pentru a stabiliza turatia. daca nu e 0 consumul, atunci cine comanda consumul? pedala de acc nu e calcata=> debitmetrul de aer nu e deschis=> nu exista ardere. deci....atunci de unde consum?
ford fiesta, 2007, negru, 1000 km (1 dec 2007), 1.25 cmc, 70 cp
vlad_dci
Incepator
 
Mesaje: 16
Membru din: 15 Mai 2007, 20:14
Localitate: bucuresti

Mesajde fasconal » 07 Dec 2007, 23:32

.....
Ultima oară modificat de fasconal pe 08 Dec 2007, 12:38, modificat 1 dată în total.
fasconal
1nsane Member
 
Mesaje: 1471
Membru din: 05 Oct 2007, 23:37
Localitate: Tg-Mures

Mesajde vlad_dci » 07 Dec 2007, 23:39

Ma gandeam eu. Esti pe dinafara.Nu se gandea nimeni sa faca economie in acest mod. Era doar o explicatie. Nu se gandeste nimeni sa faca economie la 6 ore de mers.
Iti mai dau inca o varianta a explicatiei, poate o intelegi.
Asta se intampla deoarece motorul este antrenat de forta cinetica a vehiculului ( inertie ).
In momentul in care apesi ambreiajul, se rupe legatura intre rotile motrice si motor iar acesta are nevoie de combustibil pentru a fi antrenat in continuare. ECU detecteaza lucrul acesta si ii furnizeaza combustibil pentru a-l mentine in relanti. la fel ca statul pe loc. La fel, ECU detecteaza ca masina se afla in frana de motor si taie alimentarea.
Acest lucru nu se intampla la masinile pe carburatie sau la M.A.C.-uri cu injectie mecanica deoarece nu exista un control electronic asupra cantitatii de combustibil de care are nevoie motorul. astfel, la ceste motoare, cantitatea de combustibil consumata de motor in frana de motor este aproximativ aceeasi ca in relanti ( eva mai mare defapt ).
daca ai stii un pic de fizica ai intelege acest aspect. sper sa intelegi totusi.ms pt apauze oricum
ford fiesta, 2007, negru, 1000 km (1 dec 2007), 1.25 cmc, 70 cp
vlad_dci
Incepator
 
Mesaje: 16
Membru din: 15 Mai 2007, 20:14
Localitate: bucuresti

Mesajde fasconal » 07 Dec 2007, 23:55

.....
Ultima oară modificat de fasconal pe 08 Dec 2007, 12:39, modificat 1 dată în total.
fasconal
1nsane Member
 
Mesaje: 1471
Membru din: 05 Oct 2007, 23:37
Localitate: Tg-Mures

Mesajde vlad_dci » 08 Dec 2007, 00:05

cand am spus ca esti pe dinafara, ma refeream la faptul ca nu incearca nimeni sa faca o economie de combustibil din asta. raman la parerea ca nu ai inteles rostul postarii mele. am si eu partea de vina ca nu am postat unde trebuie, dar am explicat ceva ce se discuta aici, legat strict de titlul topicului. te ataci degeaba. incearca sa vezi ce zice celalalt inainte de a deschide gura (respectiv a apasa tastele )
ford fiesta, 2007, negru, 1000 km (1 dec 2007), 1.25 cmc, 70 cp
vlad_dci
Incepator
 
Mesaje: 16
Membru din: 15 Mai 2007, 20:14
Localitate: bucuresti

Mesajde fasconal » 08 Dec 2007, 00:37

.....
Ultima oară modificat de fasconal pe 08 Dec 2007, 12:39, modificat 1 dată în total.
fasconal
1nsane Member
 
Mesaje: 1471
Membru din: 05 Oct 2007, 23:37
Localitate: Tg-Mures

Mesajde badd0gg » 08 Dec 2007, 00:38

parerea mea (care am foarte putine cunostine despre masini spre deloc): e nevoie de debit mare la admisie ca sa obtii putere mare. daca ridici brusc picioru` de pe acceleratie scade instant turatia, motorul are nevoie de combustie mult mai mica si pentru scurt timp va fi asigurata de surplusul din debitul mare de mai devreme. cdb-ul va arata consum instantaneu 0 pentru ca o scurta perioada de timp va arde combustibilul deja admis si nu ia nimic din rezervor in acel timp. deci realmente nu exista consum 0.
in caz ca nu se intelege ce am vrut sa spun: daca am mancat foarte repede pana acum dar ma hotarasc sa mananc mai incet atunci cand am deja gura plina, va dura ceva timp pana realimentez pt ca am rezerve mari in gura. asta nu inseamna ca m-am oprit vre-un pic din mancat. :mrgreen:
De ce sa bei si sa conduci cand poti sa fumezi si sa zbori?
Avatar utilizator
badd0gg
Member
 
Mesaje: 413
Membru din: 28 Aug 2007, 01:33
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus 2003 1.8 TDDi 90CP

Mesajde Huffy » 08 Dec 2007, 01:22

$1 scrie:$2n frana de motor consumul este zero. masina merge din inertie si rotile invart motorul, nu invers. ecu-ul masini sesizeaza acest aspect legat de miscarea masinii si inchide injectoarele. se spune ca masina trage doar aer fals. asta se intampla atata timp cat nu se apasa pedala de acceleratie. toata treaba cu 0 consum in frana de motor tine pana cand ecu-ul masinii vede apropierea de turatia de relanti si atunci incearca sa mentina aceasta turatie, dand drumul la benzina.
acceleratia este electronica iar frana de motor presupune ca pedala de acceleratie nu este apasata, deci masini nu are comanda de introducere a combustibilului in camera de ardere.
un test simplu: legati 2 fire cu un buculet mic la injectoare si dati-i drumu in frana de motor. becul nu se va aprinde. la cea mai mica apasare a pedalei, injectorul primeste comanda de la ecu si implicit aprinde beculetul.
deci, in frana de motor, consumul este 0. garantat



100% adevarat, aplauze pe bune!

Citat din descrierea modului de functionare a ECU-ul EECV care echipeaza Ford-uri de prin anii 94-95 in sus.:

The VSS is driven by a tachometer drive in the transmission and uses the Hall effect to provide a digital voltage signal to the PCM, which assigns a corresponding vehicle speed to the signal. With other inputs, the PCM uses this to calculate idle speed control, fuel enrichment during deceleration, and cuts off fuel supply on closed throttle deceleration at speeds greater than 1800 rpm and 5mph.


Pe scurt atunci cand turatie este mai mare de 1800rpm, viteza mai mare de ~8Km/h si clapeta de acceleratie inchisa (adica masina este in frana de motor) injectia este ZERO.

@fasconal: Daca zici ca nu e asa, macar adu niste argumente....

Topicul se muta le Discutii libere.
Avatar utilizator
Huffy
 
Mesaje: 4692
Membru din: 07 Iun 2005, 19:51
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford

Mesajde fasconal » 08 Dec 2007, 01:44

.....
Ultima oară modificat de fasconal pe 08 Dec 2007, 12:40, modificat 1 dată în total.
fasconal
1nsane Member
 
Mesaje: 1471
Membru din: 05 Oct 2007, 23:37
Localitate: Tg-Mures

Mesajde Huffy » 08 Dec 2007, 01:56

De inteles s-a inteles dar nu imi dau seama le ce fel de sfaturi pt reducerea consumului te astepti...cea mai sigura metoda e sa o lasi in parcare si sa iei metroul.
Daca n-ai de ales si trebuie sa mergi zi de zi cu masina poti incerca sa nu consumi inutil carburant...nu stai 10 minute pe loc sa se incalzeasca, o frana de motor din cand in cand, mai verifici presiunea din pneuri, etc...putin cate putin diferenta chiar se simte.
Avatar utilizator
Huffy
 
Mesaje: 4692
Membru din: 07 Iun 2005, 19:51
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford

Mesajde fasconal » 08 Dec 2007, 02:05

.....
Ultima oară modificat de fasconal pe 08 Dec 2007, 12:40, modificat 1 dată în total.
fasconal
1nsane Member
 
Mesaje: 1471
Membru din: 05 Oct 2007, 23:37
Localitate: Tg-Mures

Mesajde Huffy » 08 Dec 2007, 02:20

...
Ultima oară modificat de Huffy pe 08 Dec 2007, 15:48, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
Huffy
 
Mesaje: 4692
Membru din: 07 Iun 2005, 19:51
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford

Mesajde Alen » 08 Dec 2007, 02:26

@fasconal: nu cred ca omu' a vrut sa arate ca are IQ superior sau veleitati de om de stiinta...
probabil pur si simplu si-a spus parerea si intamplator se pricepe...
discutiile mai aluneca inevitabil si putin offtopic, desi cele spuse de vlad_dci nu erau chiar de tot inafara subiectului, au legatura...
parerea mea e ca tu ai atacat primul...puteai sa opinezi fara sa fii acid... :wink:

LE: nu am vazut ultimul post al lui huffy, probabil ca scriam in timp ce el posta...dar esenta e aceeasi si drept dovada sta faptul ca nu doar eu am remarcat asta...
Avatar utilizator
Alen
 
Mesaje: 7364
Membru din: 15 Apr 2007, 20:19
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Fiesta 2007 1.4 TDCi

Mesajde mariuscociorva » 08 Dec 2007, 02:56

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2
$1 scrie:$2 fiesta 1.25I cum iti explici atunci faptul ca dca lasi masina la vale si o bagi in a 2-a cu contactul pus porneste motorul? miscarea rotilor face pistoanele sa se miste
cat despre ce se discuta , adik economie uitati aici http://www.youtube.com/watch?v=eTSVXTCw9cY&feature=user


A fi pornit si a se invarti mecanismul sunt 2 chestii diferite. masina la vale pune in miscare mecanismul pornirea o face aprinderea combustibilului.


ESte acelasi lucru. Admisia e inchisa , daca accelerezi se deschide.
La fel si cand este motorul oprit. Ai accelerat, porneste.
Ford Focus 1,8 tdci
mariuscociorva
1nsane Member
 
Mesaje: 2321
Membru din: 14 Aug 2006, 18:58
Localitate: bacau

Mesajde vlad_dci » 08 Dec 2007, 12:12

mi se pare normala reactia lui fasconal in conditiile date, adica nu se pricepe. nu am nimic cu omul, nu le poti sti pe toate.dar daca cineva iti spune ceva si mai aduce si argumente, este cazul sa iei in calcul explicatia. inca o data, nu am incercat sa fac economie de combustibil mergand in frana de motor.am facut doar o explicatie, pt ca anumiti colegi dadeau informatii eronate si pt calitatea forumului este bine sa ai informatii exacte...

MOD EDIT: Am sters tot ce era offtopic si mai ales atac la persoana. Daca preferi sa las textul original si sa primesti un avertisment imi poti comunica acest lucru pe PM.
Forumul nu este o competitie, iar discutiile se desfasoara in mod civilizat, parerea fiecaruia este bine venita atata timp cat nu-i ataca si nu-i ironizeaza pe ceilalti. Huff.
ford fiesta, 2007, negru, 1000 km (1 dec 2007), 1.25 cmc, 70 cp
vlad_dci
Incepator
 
Mesaje: 16
Membru din: 15 Mai 2007, 20:14
Localitate: bucuresti

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Discutii libere/forum

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 11 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 11 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 11 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 11 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login