ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
08 Dec 2007, 15:16
$1 scrie:$2ite
aici ce zic romanii despre dizelari, link-ul il am tot de la un coleg forumist.
uau!
misto faza cu ala care si-a scos motorul de 1.8 benzina si i-a pus unul diesel de 1,9 td dar a lasat CV aceeasi
si zice: "Pot sa trag dupa mine un tanc, dar nu pot depasii viteza de 140km /h .Pute-ti sa-mi spune-ti cum sa merg mai tare? va multumesc."
LOL!
08 Dec 2007, 21:02
ok. nu am vrut sa sune a atac la persoana lui fasconal, dar nu am inceput eu. daca el asa stie sa intre intr-o discutie....pacat ca ai sters din ultimul post al meu, ultima fraza.
08 Dec 2007, 22:18
Aoleuuu...Muica! ... De la ce s-a plecat...si la ce s-a ajuns!
Baieti....vine Craciunul acushica! Cadouri, brazi impodobiti, poate da Dumnezeu si avem si un pic de zapada! Hai sa lasam contrele, sarcasmul si ironiile ca nu-i momentul! Ia trageti-va mai la gura sobei, deschideti o sticla de vin, ascultati o colinda..si amintiti-va ce frumos era iarna cind eram copii ....
Fie vorba intre noi, cit tinem cont de sfaturile astea de redus consumul?! Sa va zic cum fac eu..merg potolit o vreme..scot un consum de isi fac posesorii de matiz harakiri....si apoi deodata ma apuca un dor de alergat si niste mincarimi in talpa de nu ai mai pomenit...si sa vezi atunci consum!!! Ca doar e ST..ce mama dracului!

Aoleu, scuzati de expresie....parca ziceam ca vine Craciunul!

.....Am poooornit sa cooolindam........
Ultima oară modificat de
Ludicass pe 09 Dec 2007, 00:55, modificat 1 dată în total.
08 Dec 2007, 23:32
bv ludicass. nu stiu cum s-a ajuns aici. in fine. eu am terminat cu asta. consumul si-l face fiecare si daca ai avut bani sa iei o masina mai a catarii, nu cred ca te uiti la juma de litru in plus de motorina sau benzina. asa ca drum bun si sarbatori fericite tuturor
09 Dec 2007, 00:01
sal, vlad... nici eu nu eram de acord cu ce spui tu, dar am cautat pe net, am intrebat in stg si in dr si cam asa e .... nu puteam sa inteleg cum o masina poate consuma 0% la 2500 rpm si 1-2-3% la 900 rpm.... oricum tot nu cred ca pot merge asa kilometri intregi cu consum 0.... sa zicem ca se construieste o autostrada de 100 km cu o inclinatie de 10-20 de grade......eu merg pe acea autostrada, la coborare, fara sa consum motorina/benzina????
si sa revenim la topic... nu e bun trucul cu ambreiajul ....

)
09 Dec 2007, 11:41
se pare ca atata timp cat nu intervine nimeni in a apasa acceleratia, si masina merge sub efectul propriei greutati, consumul este 0.
09 Dec 2007, 12:02
$1 scrie:$2romiteam ca revin cu niste sfaturi utile pt a economisi combustibil. Poate unele par ridicole si stirnesc zimbete, dar sint dovedite practic. Vorba englezului, penny cu penny se face lira!

Cred ca Ford cind a dat in manual consumul oficial la fiesta ST de 10,8 l la suta in oras, siguuur a tinut cont de toate aceste mici smecherii! Miie consumul asta nu-mi iese nici daca-i dau drumul la vale, scoasa din viteza..si cu motorul oprit!
Incercati sa alimentati la pompa dimineata devreme sau seara tirziu, cind temperatura exterioara este scazuta. Explicatia consta in faptul ca benzina devine mai densa cind temperatura e scazuta iar pompa masoara volumul si nu densitatea.
Cind terminati de alimentat, rasuciti furtunul pompei la un unghi de 180 grade pt a stoarce si ceea ce ramine pe furtun. Altfel, cantitatea de pe furtun va ramine in pompa pt urmatorul client!
Nu depozitati obiecte inutile in masina pe care le carati dupa dvs pt ca va ingreuneaza autoturismul si consumul creste.
Verificati periodic presiunea pneurilor. O presiune necorespunzatoare va duce la un consum ridicat de combustibil.
Verificati filtrul de aer...un filtru de aer uzat va duce la dereglarea amestecului aer-combustibil.
Nu mergeti cu benzina pe fundul rezervorului. Suprasolicitati inutil pompa de benzina si riscati sa trageti gunoaiele de pe fundul rezervorului. In plus, din cauza balansului, alimentarea are intreruperi. Eficienta scade, consumul creste.
Incercati sa mergeti cu viteza regulamentara...crescind viteza, scade eficienta motorului.
Utilizati ulei sintetic...studiile arata ca acesta reduce consumul.
Nu conduceti cu geamurile deschise..scade aerodinamicitatea masinii, creste consumul.
Evitati pe cit posibil utilizarea ac-ului. Duce la cresterea consumului.
Incercati sa conduceti cu o viteza constanta, evitati accelerarile bruste si frinele bruste, evitati opririle-pornirile inutile.
....... luati-va fratilor bicicleta..protejati mediul, va pastrati silueta si sanatatea ... si faceti o importanta economie la buget!

Majoritatea le respect din "inertie" sau din experienta sau din comoditate. De ex aia cu alimentatul dimineata sau seara: in rest sunt la servici sau am treaba (ziua), sau am treaba

sau dorm (noaptea).
Pe de alta parte mai adaug: un stil de viata echilibrat si sanatos scade riscul obezitatii, deci a kilogramelor in plus, ceea ce se traduce printr-un consum redus

.
10 Dec 2007, 20:31
$1 scrie:$2b]Aoleuuu...Muica! ... De la ce s-a plecat...si la ce s-a ajuns!
Baieti....vine Craciunul acushica! Cadouri, brazi impodobiti, poate da Dumnezeu si avem si un pic de zapada! Hai sa lasam contrele, sarcasmul si ironiile ca nu-i momentul! Ia trageti-va mai la gura sobei, deschideti o sticla de vin, ascultati o colinda..si amintiti-va ce frumos era iarna cind eram copii ....
Fie vorba intre noi, cit tinem cont de sfaturile astea de redus consumul?! Sa va zic cum fac eu..merg potolit o vreme..scot un consum de isi fac posesorii de matiz harakiri....si apoi deodata ma apuca un dor de alergat si niste mincarimi in talpa de nu ai mai pomenit...si sa vezi atunci consum!!! Ca doar e ST..ce mama dracului!

Aoleu, scuzati de expresie....parca ziceam ca vine Craciunul!

.....Am poooornit sa cooolindam........

foarte bine zici... eu merg frumos si mor posesorii de tico nu de matiz

si apoi mi se face si mie de putina adrenalina... deh... parca altfel se aude cand schimbi la 3500-4000
10 Dec 2007, 20:53
Doar 3500-4000? A mea face frumos de la 5000 in sus.... si am descoperit ca nu e limitata la 6000

pt ca am ajuns pe la 6200rpm.
11 Dec 2007, 22:05
baddogg a scris; Uite aici ce zic romanii despre dizelari, link-ul il am tot de la un coleg forumist.
sorry off......!
are dreptate dieselarul !
dar a omis un lucru, marunt dealtfel, ca un diesel rece face la dinti un benzinar rece!
Ultima oară modificat de
dra pe 12 Dec 2007, 15:37, modificat 1 dată în total.
12 Dec 2007, 01:37
De o luna sunt posesorul unui Ford Fiesta 1.25L. Am aproape 2000 Km. Am parcurs 1300-1400 in afara localitatii si restul in Bucuresti. Consumul mediu este in jur de 8 l/100 km in acesti 2000 de km. Nu am mers "in forta" cu ea, numai uneori cu 130 - 140 pe autostrada. Mi se pare destul de mare acest consum mediu. Am contorizat in Bucuresti la 100 km si am consumat aproape 12 l. Mi se pare foarte mult atat consumul in oras cat si consumul mediu. La ce turatii trebuie schimbate treptele si cum trebuie accelerat?
12 Dec 2007, 01:47
$1 scrie:$2e o luna sunt posesorul unui Ford Fiesta 1.25L. Am aproape 2000 Km. Am parcurs 1300-1400 in afara localitatii si restul in Bucuresti. Consumul mediu este in jur de 8 l/100 km in acesti 2000 de km. Nu am mers "in forta" cu ea, numai uneori cu 130 - 140 pe autostrada. Mi se pare destul de mare acest consum mediu. Am contorizat in Bucuresti la 100 km si am consumat aproape 12 l. Mi se pare foarte mult atat consumul in oras cat si consumul mediu. La ce turatii trebuie schimbate treptele si cum trebuie accelerat?
in bucuresti consumul se face la ora de functionare, nu la 100 km...

eu am scos un incredibil consum de 10.5 cu fiesta diesel....si 15-16 cu focus 1,6 benzina....focusul are doar 4000km, cred ca se mai lasa consumul...dar fiesta are 28.000....deci tu ai scos un consum bun

asta e orasul....
ps: consumul a fost facut dupa 400 km in oras dupa metoda plin peste plin.....
12 Dec 2007, 12:32
Silviup: Consumul urban este irelevant fara sa stim viteza medie.
La o viteza medie de 15 - 20 Km/h, consumul dat de tine este normal.
Ca sa verifici daca sunt probleme cu motorul, fa consumul pe aprox. 200 Km extraurban la viteza de 90 - 100 Km/h, mers constant pe cat posibil.
12 Dec 2007, 13:37
Pai cum e traficul acum . Stai 1 minut si mergi 10 metri. Nu poti calcula un consum, urban. Si ala il faci in anumite conditii.
Ca daca faci 100 km si tai cu masina pe loc pornita o zi, cu siguranta nu iti mai iese ce scrie in carte.
13 Dec 2007, 14:41
Cred ca pe langa consumul extra si consumul urban, mai trebuie adaugat si consumul ultra-urban, adica mersul cu masina pe loc in Bucuresti (in curand oferta speciala de blocaje in toate orasele tarii).
19 Dec 2007, 16:20
$1 scrie:$2m si eu un truc pentru consum redus:
1. deseori cand merg pe drumurile noastre "libere" evaluez unde trebuie sa fac depasiri si unde nu. Spre exemplu, acolo unde se merge in coloana cu 80-90, evit sa depasesc aiurea, pt ca tot ce fac e sa fortez masina, sa ma obosesc suplimentar si sa ajung in final dupa 15 min de mers cu 500 m mai in fata . Chestia asta reduce cam 1l/100 km iar drumurile devin mai odihnitoare pentru mine.
2. imi planific drumurile astfel incat sa evit aglomeratia urbana (evit pe cat posibil intervalul 7:30-9:30 si 16-19)
3. cand opresc masina pentru 3 min sa astept pe cineva - opresc motorul
4. nu pierd timp cu incalzitul in gol al motorului
5. incerc sa merg la regim constant, sa evit accerarea si franarea brusca (iarasi e mai odihnitor)
19 Dec 2007, 16:27
Pe langa cele spuse de tine mai sus mai aplic niste trucuri care nu-s pentru incepatori:
La intersectiile aglomerate unde o banda face la stanga si una la dreapta merg printre masini ca si cum as face la dreapta(oricum de cele mai multe ori banda de pe dreapta e ocupata de masini parcate si de cele mai multe ori trebuie sa ma strecor printre cei de pe banda din stanga unde stau la rand si cei care fac la stanga si cei care fac la dreapta)si cand ajung la intersectie fac la stanga.
Kestia asta reduce statu la cozile interminabile de la intersectiile nesemaforizate insa atrage de multe ori injuraturi
Riscurile condusului prin urbe aglomerate...
Si ca truc ar mai fi evitarea strazilor aglomerate dar asta a mai fost mentionat...
19 Dec 2007, 16:35
$1 scrie:$2Si ca truc ar mai fi evitarea strazilor aglomerate dar asta a mai fost mentionat...
Asta nu mai e truc. E tehnica de supravietuire.
19 Dec 2007, 19:54
am o mica eroare de calcul cb arata consum 8.6 l/km consum urban 100 % si am facut trucul cu pompa, plinu si la 100 de km am realimentat au intrat 7.6 litrii de motorina... deci unde e acel litru diferenta? :-s masina are 12000 de km deci inca ar trebuii sa se lase.. consumu' ,fiind in perioada de iarna clima e on tot timpu si nu sunt hapsan sa tin clima la 19 grade ... 22 ca omu

)) sa fie cald

hmmm o idee?
20 Dec 2007, 10:27
Ai resetat si consumul mediu inainte sa faci testul? Ca altfel ramane vechea medie de consum in vigoare, "actualizata" cu consumul pe acei 100 km.
Cu alte cuvinte, daca ai o medie de 10l/100km pentru 1000km faptul ca faci un test unde iti va consuma 5l pe o distanta de 100 km te va conduce la o medie de 9.5l/100km. Si uite asa iti raman 4.5l pe care nu stiai tu de unde sa-i scoti...
19 Ian 2008, 21:34
bai da inteligent prieten ai
19 Ian 2008, 21:48
$1 scrie:$2ai da inteligent prieten ai
???
Esti sigur ca ai nimerit topicul dorit?
25 Apr 2009, 16:36
Va rog sa imi dati si mie un raspuns la problema mea cu fiesta pe care am cumparat-o din Germania in vara lui 2008 CU 69.000KM LA BORD.
Dupa vreo 10.000km in Romania,am schimbat la 80.000km uleiul si filtrele. Imediat dupa ce am luat-o de la service am avut probleme mari: cand e motorul rece dimineata tremura, apoi in mers nu se accelereaza decat f greu si trepideaza rau de tot si daca o fortez si apas mai tare acceleratia apare "Check in". Dupa ce trece o jum de ora si se incalzeste motorul merge rotund,normal pana a 2a zi dimineata...mentionez ca la service au folosit ulei 10W-40 desi constructorul recomanda 5W-30. Eu am intrebat atunci la service de ce nu pun 5W-30 au zis ca 10W-40 e bun si ca nu e nici o diferenta. Am mai schimbat ulterior bujiile, crezand ca asta e cauza...si alt filtru de aer..dar nimic...plus ca are un consum exagerat fata de perioada dinainte reviziei. Va rog mult sa imi dati un raspuns!
25 Apr 2009, 16:43
eu cred ca ti-au pus ce au mai avut ei pe acolo din ulei.5w fata de 10w nu e acelasi lucru. reprezinta vascozitatea la rece si normal ca ala de 10 e mai "gros" decat cel de 5. in al 2-lea rand "-30" reprezinta vascozitatea la temperatura mare (la cald) si normal si aici ca daca au pus 40 in loc de 30 e mai gros uleiul si de aici si consumul mai mare. eu zic sa schimbi imediat uleiul pana nu ai probleme mai mari. check engine iti apare din cauza asta. probabil sonda lambda simte ca ceva nu e in regula. e posibil sa iti arunce si ulei pe evacuare. cu uleiul nu te joci.
PS: eu m-as duce cu protectia consumatorului. acum depinde si ce service era.
29 Sep 2010, 00:22
Ca sa reinviu topicul pun o serie de intrebari pentru cunoscatori:
De curand am auzit de la un pirten cu un focus pe benzina ca el pentru a reduce consumul merge cat mai mult cu a 5-a.Si am vazut cum mergea cu a 5-a chiar si cu 50km/h(distante mari prin oras).Cand accelera apasa usor si nu prea se simtea ca s-ar inneca motorul sau ca merge subturat.
Am incercat si eu la focusul meu(e diesel 1,8 tddi 55kw) dar... nu mi s-a parut la fel de silentios (se cam auzea ca-i subturat).Nu prea sunt eu invatat cu stilul asta de mers si nu cred c-as putea s-o tin sa nu fie subturata.
1. Ce s-ar putea strica la a mea daca o mai chinui sa ma invat?
2. Ce s-ar putea strica la a lui daca continua?
3.1 Metoda lui e foarte buna?
3.2 Pentru el sau si pentru mine?
29 Sep 2010, 06:27
Un articol interesant :
http://www.zf.ro/zf-24/test-auto-zf-for ... o-5290117/citez :"un motor subturat consuma mai mult decit unul supraturat "!
29 Sep 2010, 09:34
Si cum stabilesti cand un motor este subturat?Poti merge cu 50km/h in treapta a 5-a fara sa fii subturat pe benzina?Dar pe diesel?
29 Sep 2010, 09:51
Eu prin subturat inteleg mersul sub pragul de cuplu maxim (1750 rot/min in cazul meu )
Nu cred ca poti sa mergi intr-a 5 -a cu 50 la ora fara sa mergi subturat ,un coleg clubfordist a pus un grafic interesant care leaga turatiile de viteza la 1.6 tdci :
La motoarele turbo "daunele" provocate de mersul subturat sint mai mari decit la cele aspirate
- FiÅŸiere ataÅŸate
-

29 Sep 2010, 09:52
Dupa sunetul motorului. Un motor subturat se aude si se simte ca este fortat, ca nu merge "rotund".
Nu este o problema sa mergi constant, intins, la turatii joase (evident insa putin peste limita de subturare). Atunci consuma foarte putin. Problema apare insa cand vrei sa accelerezi de la asemenea turatii joase fara sa schimbi viteza, atunci creste consumul foarte mult.
$1 scrie:$2oti merge cu 50km/h in treapta a 5-a fara sa fii subturat pe benzina?Dar pe diesel?
Depinde de motor, de cutia de viteze, de incarcarea masinii, de temperatura de afara, de dimensiunea rotilor, de presiunea din roti, de inclinarea drumului, de trafic, de calitatea combustibilului, etc.
29 Sep 2010, 10:02
Corelatia turatie - viteza nu depinde de incaracare ,temperatura etc ...de asta e graficul ala facut clar !
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.