Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Reguli forum

Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.
Răspunde

Problema pornire la frig

30 Noi 2007, 22:24

Salut.
Sper sa imi dati cateva raspunsuri la problema mea.
A aparut o data cu scaderea temperaturii.
Se pare ca dureaza ceva timp pana porneste masina...aud electromotorul cum invarte...cateva secunde se chinuie sa o ia...si intr-un final porneste.
Am avut problema asta vara trecuta..exact aceleasi simptome, dar atunci era de la baterie, am dus-o in service, am schimbat bateria si nu dura jumate de secunda ca pornea.
Acum nu stiu daca e o problema cu antigelul( nu e schimbat de anul trecut ) iar bateria sau poate vreo bujie incandescenata.
Peste 2 saptamani ajung cu ea la revizia de 125000 km, dar pana atunci..a mai avut cineva simptomele astea?..Ce ar putea sa fie?

30 Noi 2007, 22:39

Ce te face sa crezi ca nu poate fi tot de la baterie, daca a mai existat precedentul? Daca ai inlocuit-o este putin probabila aceasta cauza, dar nu scapa din vedere si o problema pe partea electrica! Oricum, inclin sa cred ca e vorba mai degraba de o problema ce tine de alimentare sau de vreo bujie incandescenta, cum de altfel ai dedus ... Dar cu certitudine, NU ai treaba cu antigelul! El are un rol deosebit de important , DUPA pornire, si NU la pornire!
Succes!

30 Noi 2007, 23:10

Bujiile incandescente sunt principalul suspect.

03 Dec 2007, 07:45

Am incercat o alta metoda..invatata tot de pe forum: Las cam 30 de secunde contactul in pace dupa ce invart cheia la pozitia a doua( cica s-ar incalzi bujiile ) si dupa aia pornesc- am observat o imbunatatire drastica ..foarte putin dureaza pana o ia..dar tot greu porneste.
Astept revizia.
Si ca sa nu mai deschid alt topic..cat v-a costat revizia la 125.000 ??
thanks!

03 Dec 2007, 11:10

NU lasa 30 de secunde...pur si simplu pune contactul, lasa-l pana se sting becurile si scoate-l si repeta de de vreo 2-3 ori. Vei vedea ce usor porneste....

03 Dec 2007, 12:40

$1 scrie:$2m incercat o alta metoda..invatata tot de pe forum: Las cam 30 de secunde contactul in pace dupa ce invart cheia la pozitia a doua( cica s-ar incalzi bujiile ) si dupa aia pornesc- am observat o imbunatatire drastica ..foarte putin dureaza pana o ia..dar tot greu porneste.
Astept revizia.
Si ca sa nu mai deschid alt topic..cat v-a costat revizia la 125.000 ??
thanks!


si la mine fc cam la fel, azi de dimineata de exemplu ca sa nu o mai aud cum se "chinuie" am pus contact de 3 ori si pe urma a luato la sfert.

18 Dec 2007, 15:47

SAL.Am si eu o problema de vreo 2 zile nu reusesc sa o pornesc decat la a 3 cheie.
Am un ford focus tournier 2001 1,8 tddi,90CP
Pana acum pornea imediat.

18 Dec 2007, 16:03

De unde esti?! Sa nu spui ca esti de la Miercurea Ciuc...ce inseamna de 2 zile? Cate grade afara??

Verifica bujiile!!

18 Dec 2007, 16:16

sal din nou.nu-s din miercurea ciuc ci din ploiesti si cred ca nu era mai mult de -5 grade.
o sa trec pe la un service sa vad ce are

18 Dec 2007, 21:09

Pe vremea asta cele mai des intalnite probleme la dieseluri sunt bujiile incandescente.
La mine tot asa greu porneste dar doar dimineata la prima pornire.Daca ma plimb cu ea si o las vreo 3 ore cand o pornesc merge ok...
Am comandat deja un set de bujii.
Astept sa ajunga si intre-timp ma interesez cum se pot schimba,daca pot face singur acasa operatiunea sau e nevoie de service...

19 Dec 2007, 12:52

sal.ce marca de bujii ai comandat?Ca am nevoie si eu de unele noi(celelalte sunt arse ) deaceea nu pornea.Am fost la service si le-a verificat si sunt arse toate.

19 Dec 2007, 14:01

sal.am schimbat bujiile incandescente si acum porneste f. bine dimineata ~ -3 grade .Mecanicul mi-a adus bujiile noi ''Beru''[made in irland] 50lei/buc

19 Dec 2007, 14:07

De la forcar am luat si sunt marca Boche la pretul de 40 ron bucata.
Cele de motorcraft erau la acelasi pret dar trebuia sa mai astept ca erau in vama...
Acum sunt nerabdator sa ajunga desi inca n-am descoperit cum le schimb.

19 Dec 2007, 14:16

Principalele cauze ale pornirii greoaie iarna sunt bujiile si bateria. Si o baterie buna poate face probleme lasata in frig puternic si nepornita masina cateva zile.

19 Dec 2007, 14:27

+ apa in motorina, filtre infundate.....

19 Dec 2007, 16:36

Da ce numai iarna face probleme apa-n motorina si filtrele? Vara nu?

19 Dec 2007, 16:37

Filtru de motorina inghetat ati vazut vreunii?
Eu am vazut la un jeep, la munte. Dar nu stiu cum a putut sa inghete.

19 Dec 2007, 16:38

iarna apa mai si ingheata - colmateaza filtrele, sau se fac dopuri pe instalatie

20 Dec 2007, 23:20

ca sa schimbi bujiile incandescente (din ce am vazut eu la mine si din ce mia zis mecanicul)trebuie sa dai capacul ala mare de plastic de la interculer,radiatorul de la interculer si dupa aceea ai acces la bujii.Trebuie sa ai tubulare mici 6-13cred si din cate am vazut eu la mine fara sa desfaca bornele de la baterie.La mecanic operatia nu a durat mai mult de 30 minute ,dar avea scule si stia ce face!(20 lei manopera)

21 Dec 2007, 12:04

Si eu am ceva probleme la pornire, bateria nu e devina ca tocmai am schimbat-o. Mi-am luat bujii dar nu am reusit sa le schimb din cauza accesului. Se intampla ceva (rau) daca dau jos capacul si radiatorul de la intercooler ? Mai sunt si ceva furtunele pe acolo care cred ca trebuie desfacute.
Mie frica sa nu raman cu piese in plus dupa montaj.

21 Dec 2007, 12:20

Si eu am patit la fel cu masina din semnatura. Are doar 5500 km si deja a facut in cateva zile .....

21 Dec 2007, 13:46

Problemele de pornire la rece sunt si de la uzura motorului - compresie.
Nu neglijati asta ...
Am avut un escort 1.8 care iarna era rau de tot la pornire, vara plecand la "sfert".

21 Dec 2007, 15:08

$1 scrie:$2i eu am ceva probleme la pornire, bateria nu e devina ca tocmai am schimbat-o. Mi-am luat bujii dar nu am reusit sa le schimb din cauza accesului. Se intampla ceva (rau) daca dau jos capacul si radiatorul de la intercooler ? Mai sunt si ceva furtunele pe acolo care cred ca trebuie desfacute.
Mie frica sa nu raman cu piese in plus dupa montaj.
nu inteleg ce treaba ai cu radiatorul :?:

21 Dec 2007, 15:32

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2i eu am ceva probleme la pornire, bateria nu e devina ca tocmai am schimbat-o. Mi-am luat bujii dar nu am reusit sa le schimb din cauza accesului. Se intampla ceva (rau) daca dau jos capacul si radiatorul de la intercooler ? Mai sunt si ceva furtunele pe acolo care cred ca trebuie desfacute.
Mie frica sa nu raman cu piese in plus dupa montaj.
nu inteleg ce treaba ai cu radiatorul :?:


Sa inteleg ca nu este necesara scoaterea acestuia ? Ar fi bine
E drept ca nu am scos capacul sa vad daca asa merge. Cred ca depinde si de sculele disponibile adica cu unele "flexibile" (nu stiu cum sa le spun) ar fi mult mai usor. Si am uitat, trebuie cheie de 10.
Ramane de vazut, o sa mai incerc. Nu insist, daca nu pot apelez la service

21 Dec 2007, 15:53

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2
$1 scrie:$2i eu am ceva probleme la pornire, bateria nu e devina ca tocmai am schimbat-o. Mi-am luat bujii dar nu am reusit sa le schimb din cauza accesului. Se intampla ceva (rau) daca dau jos capacul si radiatorul de la intercooler ? Mai sunt si ceva furtunele pe acolo care cred ca trebuie desfacute.
Mie frica sa nu raman cu piese in plus dupa montaj.
nu inteleg ce treaba ai cu radiatorul :?:


Sa inteleg ca nu este necesara scoaterea acestuia ? Ar fi bine
E drept ca nu am scos capacul sa vad daca asa merge. Cred ca depinde si de sculele disponibile adica cu unele "flexibile" (nu stiu cum sa le spun) ar fi mult mai usor. Si am uitat, trebuie cheie de 10.
Ramane de vazut, o sa mai incerc. Nu insist, daca nu pot apelez la service
daca te referi la capacul de motor ,este simplu tragi de el in sus are niste bucse de cauciuc care intra in suportii prinsi pe motor ...,bafta!!!

21 Dec 2007, 18:19

Nu trebuie dat jos absolut nimic,decit piulitele de pe bujii.Si eu mi le-am schimbat singur, dar dupa ce mi-am fabricat chei adevate - articulate. Fara , nu merge ,doar sa desfaci conductele , dar e mai complicat.

22 Dec 2007, 10:01

cel mai simplu este sa dai capacul si radiatorul de la interculer (radiatorul este prins in 4 suruburi)si ai acces la bujii.Nu trebuie tubulare articulate....Tubulare drepte.

23 Dec 2007, 21:28

Am schimbat bujiile. Timp necesar: 2 ore (acum ca stiu max 1 ora)
Capac si radiator intercooler date jos (curatat de muste cu ocazia asta).
Sculele utilizate au fost o tubulara lunga si un prelungitor. Nu am desfacut conductele la injectoare, decat suportul joja pentru bujia din dreapta.
Daca a-ti reusit sa le schimbati fara sa dati nimic jos bravo voua. Eu nu am reusit decat sa-mi fac un car de draci astfel.
Bujiile scoare erau toate arse. Am pus Febi - 22,5 ron bucata. Masina porneste la sfert acum.
Multumesc pentru suportul vostru. Nu a fost greu de schimbat odata dat jos radiatorul. A fost mai mult frica.

03 Ian 2008, 13:49

Cum se pot verfica cel mai usor daca sunt arse?
mondeo wagon tddi 2001 116cp

05 Ian 2008, 15:33

Dupa dezlegarea cablului de legatura dintre bujii,cu un conductor direct de la baterie:face scinteie bujia buna,nu face alta (altele ).Bujiile sint de doua feluri ,bune si ne-bune.Nu sint un pic bune sau un pic rele.
Răspunde