de misu110383 » 28 Ian 2008, 15:29
Problemele expuse la Service-ul FORD Cluj Napoca
In primul rand ce a umplut paharul:
Probleme înainte de revizie 105000km:
1. injector cu probleme;
2. EGR cu probleme – maşina afuma în sarcina mare;
3. încalzire în scaune doar pe treapta 1;
Ce s-a rezolvat din probleme: nici una.
Explicaţii:
1. Injectorul, deşi l-am comandat cu o saptamâna înainte la departamentul Piese de schimb – a ajuns la Cluj, nu au putut sa-l schimbe pentru ca lipseau garniturile anexe injectorului. Trebuie comandat injectorul împreuna cu garniturile pentru ca şi clientul sa nu fie pus la plata pentru manopera şi garnituri. Cum adica ? Îl facem alta data…..Pe timpul cui ?
2. “EGR-ul nu se schimba pentru ca toate diesel-urile afuma, dar îl vom curaţa un pic, dupa care o vreme nu o sa mai afume. “
3. Mi-au spus ca s-a rezolvat problema – “erau doua siguranţe inversate între ele” – cost reparaţii 68RON + TVA – pentru ce ?
Ce s-a întâmplat dupa ce am preluat masina:
Intru în masina şi vreau sa-mi pun telefonul în suport – suportul dezlipit şi lasat cazut pe o parte. Nu mi s-a dat nici o avertizare / explicaţie. Pe covorul din faţa – pasager ulei.
Încalzirea în scaune nu funcţiona decât pe treapta 1. Am revenit la service si
mi-au dat un BAIAT sa resolve problema. “ Nu se poate sa nu mearga pe treapta 2 pentru ca sistemul de încalzire în scaune are doar o siguranţa.” A stat 30min. şi a masurat cu multimetrul dupa care mi-a spus ca acuma merge pe treapta 2. L-am întrebat daca merge pe ambele trepte de încalzire şi a mai stat 30 min. dupa care îmi spune ca e ok şi treapta 1 şi treapta 2. L-am întrebat care a fost problema, ce a reaparat efectiv şi nu a ştiut sa-mi spuna, ci doar sa tot repete ca acuma merge şi nu ştie ce a fost defect.
Iau maşina şi pornesc catre casa. Pe la jumatatea drumului în interiorul maşinii intra fum gros de ulei / motorina arsa. La semafor iese fum gros de sub masina. Opresc pe marginea drumului şi deschid capota. In interior ulei varsat pe blocul motor, fum. Am sunat la reprezentanţa şi mi-au spus sa revin de urgenţa. Ma duc la ei cu geamurile jos şi ma preia un mechanic. Curaţa cu aer blocul motor, alternator, etc. Lasam masina sa mearga 10 min. dupa care nu mai iese fum . Explicaţie: E clar….colegul meu nu a avut grija şi a scapat motorina când a schimbat filtrul…..Trebuia sa puna un prosop.
Îl întreb de mirosul din habitaclu. Nu mai e o problema….Acuma nu mai are de ce sa miroasa. Tot weekend-ul a mirosit a motorina/ulei în masina, a intrat în tapiţerie, haine, par, etc. Vineri a trebuit sa conduc toata seara (vreo 2 ore) cu geamurile jos .
Ce primesc eu dupa revizia de la 105000km ? O maşina care afuma interior / exterior – inacceptabil şi care nu se poate conduce în condiţii de siguranţa, cu problemele reclamate nerezolvate. Şi cu personalul Ford care se uita urât la mine pentru ca mi-am permis sa-i deranjez pentru a doua şi a treia oara revenind cu problemele pe care ei trebuiau sa le resolve, şi care sunt scârbiţi de mine pentru ca sunt un client care îmi permit sa le spun ce nu-mi convine….
Dezamagiri de când am cumparat maşina:
La revizia de 2500km:
Am cerut instalarea unui sistem de încalzire pentru scaunele faţa. Sistemul a fost instalat.
Probleme dupa instalare: Protecţiile de plastic din lateralul scaunelor nu mai stau la loc. Au fost smulse la demontare. Suportul de pahar din faţa cotierei este fisurat. Murdarie în masina (resturi de dupa instalare). Butoanele de acţionare nu erau instalate unde le-am cerut.
La revizia de 15000km:
Dupa recepţia maşinii în porbagaj toate lazile erau rasturnate. Când i-am întrebat ce s-a întâmplat cu ele, de ce s-a mers aşa cu masina au raspuns ca cine a condus maşina merge frumos. Nu e el de vina. Atunci cine ?
La revizia la 30000km:
Pe kilometraj 14 km în plus. Explicaţie: Am fost în drive-test sa verificam daca totul e OK cu maşina. Facem asta de fiecare data cu masinile la revizie. Urme de pantofi inclusiv pe covoraşele din spate. Nici o explicaţie.
La revizia la 45000km:
Se schimba placuţele de frâna faţa pentru ca erau prea uzate. Le-am cerut sa mi le dea înapoi dupa schimbare şi erau uzate jumatate. Mai le puteam folosi liniştit înca 30.000km. Când le-am spus sa nu le schimbe ca nu este cazul m-au pus sa semnez o hârtie ca nu sunt de accord, etc. Nu m-am mai complicat.
La revizia la 60000km:
Probleme cu batai la puntea spate. Dupa doua întoarceri la service au schimbat colierul de la cablul de frâna. Problema rezolvata.
Probleme cu aerul condiţionat – intra un miros înnecacios la comutarea on/off AC. Rezolvare: trebuia curaţat sistemul. Rezolvare FORD: au schimbat filtrul de polen pe banii mei: manopera + piese schimb. De ce ? Când le-am spus sa dea jos filtrul nou au spus ca nu mai pot pentru ca au rupt filtrul vechi la demontare. Idioţi ! Am luat filtrul vechi în mâna si am constatat ca nu era înfundat ci avea doar deuneri de praf pe exterior.
Am efectuat curaţarea la un alt service pe banii mei.
La 90.000km:
Probleme cu senzorul de la pedala de ambreaj, injector, EGR – masina afuma în sarcina, torpedou blocat – nu se mai deschidea.
Probleme rezolvate – nici una.
Mecanismul de la torpedo a trebuit sa-l platesc din bani personali, pentru ca Ford-ul meu are mai mult de 60.000km. Si ce daca ? La reprezentanţa la Bucureşti mi-au spus ca masina e veche şi ca se schimba mecanismul pe banii clientului. Eu ce sa înţeleg ? Ford-ul de 1 an este masina veche ? Le-am spus de doua ori ca e un defect de fabricaţie şi nicidecum folosirea incorecta sau vechimea.
La 105000km – problemele enumerate la inceputul mesajului.
Alte probleme şi modalitaţi de rezolvare:
Batai la puntea spate. Defecţiune: colierul de la cablul de frâna de mâna destrâns. Rezolvare FoRD: înlocuire cablu de frâna de mâna pe cheltuiala clientului – piese + manopera. Explicaţie: Nu avem colier ca piesa separata. Trebuie schimbat tot cablul. Nu este acoperit de garanţie pentru ca este piesa de uzura.
Înlocuire janta spate şi reglaj de direcţie – 6 ore a trebuit sa stau în sala de aşteptare.
Revopsire haion porbagaj – vopseaua prezinta defecte dupa nici un an de la revopsire. Ce e de facut ? Lacul a curs în partea inferioara a haionului şi a trebuit curaţat / retuşat.
Înlocuire spoiler spate – spoiler-ul nou prezinta mici deformari de la montaj, defecte de vopsire, nu sta fix în elementele de prindere de şasiu.
Exemplu de service cu satisfacţia clientului 110%: Reprezentanţa Lyon Franţa:
- comanda a fost preluata de directorul general de reprezentanţa, în special când a auzit ca sunt client strain şi nu am cumparat maşina de la ei; îmi da opţiunea sa vin în aceeaşi zi sau în ziua urmatoare la prima ora sau sa-mi aleg o zi din saptamâna oricare.
- când ajung la reprezentanţa şeful de service preia maşina şi o da mai departe la un mecanic tânar ( 25 de ani din care 7 ani lucraţi la Ford). Acesta verifica masina şi îmi spune exact ce probleme are şi care este modalitatea cea mai rapida de rezolvare. Între timp se verifica seria de şasiu şi se confirma garanţia internaţionala. TOTUL se rezolva pe garanţie.
- pun maşina pe tester şi schimba soft-ul cu ultima generaţie de la Ford pentru motorul meu;
- îşi cer scuze ca trebuie sa revin urmatoarea zi pentru ca piesele ce urmeaza schimbate trebuie comandate la Paris.
- Urmartoarea zi rezolva problema (senzorul de la pedala de ambreaj) şi se ofera sa-mi schimbe injectorul şi EGR-ul pentru ca nu mai corespunde la normele de poluare, dar ca trebuie sa mai aştept o zi ca nu le au pe stoc. Îi pufneşte râsul când aud ca în Romania se schimba închizatoarea de la torpedo pe banii clientului şi ca sunt lasat sa circul cu injectorul şi EGR-ul în starea în care sunt. Din pacate a trebuit sa ma întorc în ţara şi nu am mai facut schimbul de piese, deşi francezii m-au rugat sa mai stau înca o zi sa fie ei împacaţi sufleteşte.
- în sala de aşteptare recepţionerul mi-a adus ceai/cafea şi reviste pâna se rezolva problema.
- la predarea maşinii înapoi a venit personal directorul general şi m-a întrebat daca s-a rezolvat problema, daca sunt mulţumit de lucrare, daca sunt mulţumit de mecanici şi daca ma mai poate ajuta cu altceva – daca mai sunt alte probleme care trebuie rezolvate la maşina.
- Obs.: Atelierul de la Lyon arata de doua ori mai rau ca cel de la Dacia din Cluj ? De ce ? Se investeşte oare în altceva la Lyon ? În ce anume ? Era plin de Ford-uri pentru revizii/reparaţii şi totuşi s-au ocupat imediat de mine ca sa fiu satisfacut ca şi client şi sa ies cu zâmbetul pe buze de acolo….De ce ?