Help/Troubleshooting

Probleme cu incarcarea ?

Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Moderator: Huffy

Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.

Probleme cu incarcarea ?

Mesajde GEORGE53 » 01 Feb 2008, 17:36

Ieri seara am plecat cu masina si dupa 5 minute s-a aprins martorul cu bateria. Am oprit dupa 10 minute (nu am avut loc undesa pot opri mai devreme), am ridicat capota si am verificat bornele, cureaua de la alternator, am tras de ceva fire si am pornit masina. Nu s-a mai aprins martorul.
In dimineata aceasta am patit la fel. In plus mi s-a parut ca pornirea este mai greoaie, la primul contact se sting toti martorii (concomitent cu stingerea bujiei ) iar cind porneste motorul se aprinde iar martorul de ABS si aerbeg. Dupa 2-3 secunde se sting si acestia. Dupa 2 minute de la plecare se aprinde becul cu bateria. Se poate ca alternatorul sa nu incarce? Cum pot verifica incarcarea? Nu cumva eu merg pe baterie chiar daca martorul este stins?
Va rog mult sa ma ajutati cu sfaturi.
Ford mondeo 2001, 2000 c3, tddi 85kw,115 kp
Ai masina, ai necazuri. N-ai masina ti-e nacaz !
GEORGE53
Incepator
 
Mesaje: 44
Membru din: 23 Noi 2007, 11:45
Localitate: CONSTANTA

Mesajde DanielArdelian2 » 01 Feb 2008, 17:44

Nu-ti merge incarcarea si probabil mergi pe baterie.
Cauze posibile ar fi multe:

- o siguranta arsa
- releu regulator sau punte de diode defecte
- perii uzate
- curea alternator defecta
- contacte slabe la cablurile care fac legatura intre baterie si alternator
- bobine arse la alternator (asta cam rar se intampla)
- baterie uzata si alternatorul nu face fata

Pune un voltmetru pe baterie si masoara tensiunea
- cu motorul oprit - ar trebui sa ai cam 12.5 V
- cu motorul la relanti, fara consumatori electrici - 14 pana la 15 V, ideal 14.4
- cu motorul la 2000 RPM, faza scurta si dezaburirea pe spate pornite - aceleasi tensiuni
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Mesajde GEORGE53 » 01 Feb 2008, 21:23

Multumesc mult DanielArdelian2.
Deja nu mai porneste. Inseamna ca am mers pe baterie. Acum am observat ca atunci cind pun contactul, acul de la kilometraj si de la turometru se duc pina la maxim iar cind se sting martorii din bord, revin si acele la zero. Posibil un scurt? Am pus bateria pe redresor pina miine.
Miine o sa verific sigurantele si incarcarea. Mai departe nu ma mai pricep.
Ford mondeo 2001, 2000 c3, tddi 85kw,115 kp
Ai masina, ai necazuri. N-ai masina ti-e nacaz !
GEORGE53
Incepator
 
Mesaje: 44
Membru din: 23 Noi 2007, 11:45
Localitate: CONSTANTA

Mesajde O'neill » 01 Feb 2008, 21:49

Era frig si ai avut cumva mai multi consumatori gen degrivare, dezaburire, ventilator, faruri, etc. porniti? Daca da, e posibil sa fi fortat alternatorul si probabil s-a ars ceva in el.
Cum spunea si DanielArdelian2 verifica cu un aparat de masura tensiunea la bornele bateriei si iti dai seama imediat. Daca e ars, e cam nasol ca sunt destul de scumpe piesele si nu prea se gasesc. Doar la comanda. Eu am patit-o.
Dar poate ai noroc si e doar vre-o siguranta sau vre-un releu dus. :wink:

Cu respect.
Avatar utilizator
O'neill
1nsane Member
 
Mesaje: 1544
Membru din: 17 Feb 2007, 11:36
Localitate: Valcea
VIN: BECIULDOMNESCROSU

Mesajde DanielArdelian2 » 02 Feb 2008, 00:53

Chestia cu acele care se duc la maxim au semnalat-o mai multi, chiar si la Focus. In toate cazurile aparea cand nu era curent (baterie sau alternator defecte).

Deci stai linistit, nu e nici un scurt.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Mesajde GEORGE53 » 02 Feb 2008, 17:08

Am imbulinat-o. Este alternatorul dus. Colectorul de le rotor, carbuni, puntea redresoare. Am inteles ca nu se gasesc piese de schimb asa ca am comandat unul nou care ma costa 1500 ron plus manopera.
Ford mondeo 2001, 2000 c3, tddi 85kw,115 kp
Ai masina, ai necazuri. N-ai masina ti-e nacaz !
GEORGE53
Incepator
 
Mesaje: 44
Membru din: 23 Noi 2007, 11:45
Localitate: CONSTANTA

Mesajde valy » 02 Feb 2008, 18:16

$1 scrie:$2m imbulinat-o. Este alternatorul dus. Colectorul de le rotor, carbuni, puntea redresoare. Am inteles ca nu se gasesc piese de schimb asa ca am comandat unul nou care ma costa 1500 ron plus manopera.


Si eu am avut probleme cu un alternator da la Mercedes si un electricean l-am reparat schimiband colectorul (bucsandul) si a schimbat si carbunii(perile) si rulmentii operatie ce ma costat 300 lei destul de mult dar mi-a dat garantie pe el 500.000km da am scris corect, o zis ca daca se strica imi da unul nou gratis, deci cred ca se putea repara si scapai mai ieftin.
Ford Focus, 1.8 Tddi, Hatchback.
Avatar utilizator
valy
Incepator
 
Mesaje: 80
Membru din: 15 Noi 2007, 00:39
Localitate: Baia Mare

Mesajde O'neill » 02 Feb 2008, 19:33

Stai incet nu te grabi! Cam asa se duce alternatorul, rar da bine.
Vezi in primul rand daca gasesti piesele duse (arse) adica rotorul(cu periile colectoare), carbunii si blocul de diode cu releul de tensiune. Apoi daca nu, intreaba colegii de de FOR CAR.
Ca preturi:
- aprox. 2.100 RON nou
- aprox. 1.100 RON tot nou si cu piesa la schimb (vechiul alternator).
Ia legatura cu dealer-ii de pe forum (d-nii Florin C. sau Dan B.) si iti dau ei preturi mai exacte.
Mai ai o varianta: second hand! Eu am luat un alternator cu 100 EUR. Il am de un an si inca merge bine. Acum depinde ce vrei tu.

Bafta!
Avatar utilizator
O'neill
1nsane Member
 
Mesaje: 1544
Membru din: 17 Feb 2007, 11:36
Localitate: Valcea
VIN: BECIULDOMNESCROSU

Mesajde badboy20cm » 03 Feb 2008, 00:51

salut ,,am un prieten care repara ,cam orice ,,este electrician la MERceDES,daca vrei sa iti dau detali private .

eu la fordul ,meu am patit-o asta vara ,tot asa ,am mers prin bucuresty si hop o data martor de la baterie ,am ziis eeee lasa ca e de la baterie cine estye s-o fii supraincarcat sau e ff cald ,m-am dus cu ea asa si hop la un semafor sau dat acele de la bord peste cap si nu a mai mers ,nu mai aveam nici pik curent ,dau telf si fak rost de baterie o pun ,,a mers dar tot aparea martorul ,apoi a 2 zii ma duk cu ea la test computerizat si ala imi zice ,mai nene cika e de la alternator nu incarca delok si ca ma costa cam 300 ron sa il faca, ma duk eu suparat acasa ca ce naiba 300 ron pt un nimik ,a 3 zii ma apuk sa il dau eu jos sa il dau lui prietenul asta care repara ,desfac un surub ,si ce imi vine sa verifik fiecare fir de unde vine si unde pleaka ,ma uit pe acolo pe sub ea ,si MIRACOL ce era firul + de la alternator care e cat degetul mik de gros rupt,il taiase usor usor o roata de la curea,mi-a luat cam 1 ora sa cositoresc firul ala ,ca era impletit in cate 16 -17 fire mai mici de cupru ,si dupaia a mers si pana in ziua de azi perfect

da=mi privat si poate te ajut
Avatar utilizator
badboy20cm
1nsane Member
 
Mesaje: 4043
Membru din: 28 Ian 2008, 15:47
Localitate: Bucuresti
Maşina: Mondeo Turnier , Buil date 02/05/2001 , 1.8cmc , benzina , 125 ccp , 16 valve , 6 airbag
VIN: WF0WXXGBBW1U89568

Mesajde GEORGE53 » 03 Feb 2008, 12:31

Multumesc mult pentru sfaturi.
Acum este tirziu. Am dat comanda de unul nou. O sa-l iau pe cel vechi si o sa merg la alt mester sa vad daca se poate repara.
Poate cunoaste cineva un electrician bun in Constanta.
Ford mondeo 2001, 2000 c3, tddi 85kw,115 kp
Ai masina, ai necazuri. N-ai masina ti-e nacaz !
GEORGE53
Incepator
 
Mesaje: 44
Membru din: 23 Noi 2007, 11:45
Localitate: CONSTANTA

Mesajde nuni » 04 Feb 2008, 22:17

$1 scrie:$2alut ,,am un prieten care repara ,cam orice ,,este electrician la MERceDES,daca vrei sa iti dau detali private .

eu la fordul ,meu am patit-o asta vara ,tot asa ,am mers prin bucuresty si hop o data martor de la baterie ,am ziis eeee lasa ca e de la baterie cine estye s-o fii supraincarcat sau e ff cald ,m-am dus cu ea asa si hop la un semafor sau dat acele de la bord peste cap si nu a mai mers ,nu mai aveam nici pik curent ,dau telf si fak rost de baterie o pun ,,a mers dar tot aparea martorul ,apoi a 2 zii ma duk cu ea la test computerizat si ala imi zice ,mai nene cika e de la alternator nu incarca delok si ca ma costa cam 300 ron sa il faca, ma duk eu suparat acasa ca ce naiba 300 ron pt un nimik ,a 3 zii ma apuk sa il dau eu jos sa il dau lui prietenul asta care repara ,desfac un surub ,si ce imi vine sa verifik fiecare fir de unde vine si unde pleaka ,ma uit pe acolo pe sub ea ,si MIRACOL ce era firul + de la alternator care e cat degetul mik de gros rupt,il taiase usor usor o roata de la curea,mi-a luat cam 1 ora sa cositoresc firul ala ,ca era impletit in cate 16 -17 fire mai mici de cupru ,si dupaia a mers si pana in ziua de azi perfect

da=mi privat si poate te ajut


Salut,

Am si eu nevoie de un electrician bun. Am probleme similare cu cele semnalate in acest topic. Martorul baterie sta aprins dupa pornire. Am curatat contactele, am incarcat bateria dar problema persista. Acele de la bord s-au dat peste cap ( motor la relanti ), apoi si-au revenit, din partea stanga a bordului s-a auzit destul de mult timp un click ( gen releu - cuplat/decuplat ), martorul bateriei se aprindea/stingea la intervale neregulate ( mai ales cand turam motorul ), am oprit/pornit motorul de mai multe ori, in final click-ul a disparut dar martorul bateriei a ramas aprins tot timpul.

Te rog mult da-mi si mie telefonul electricianului de la Mercedes ( email: lawrence.gherasim@rdslink.ro ). Multumesc anticipat ptr sprijin.
FORD FOCUS TURNIER - 1.8 TDCI - 115 CP - 2001
Avatar utilizator
nuni
Incepator
 
Mesaje: 44
Membru din: 19 Dec 2007, 21:13
Localitate: Bucuresti

Re: Probleme cu incarcarea ?

Mesajde badboy20cm » 07 Mar 2008, 21:53

AI MAIL ,,ACELE de la bord ti se dau peste cap cand masina foloseste curent de la beterie si e pe duka ,,tu defapt numai pe baterie mergi ,si mie tot la fel mi=a facut faza atunci cand aveam becul aprins ,poti sa incerci si tu cu un aparat de masura cand ai motorul pornit sa vezi daca incarca ceva alternatorul !! poate ai norokul sa isi fii revenit alternatorul si sa fie decat un senzorul bulit si a ramas asa ...,iti dau maine nr lui dupa ce vb cu el sa stye si omul ,dupaia vb ce vrei cu el si te intalnesty cand vrei
Avatar utilizator
badboy20cm
1nsane Member
 
Mesaje: 4043
Membru din: 28 Ian 2008, 15:47
Localitate: Bucuresti
Maşina: Mondeo Turnier , Buil date 02/05/2001 , 1.8cmc , benzina , 125 ccp , 16 valve , 6 airbag
VIN: WF0WXXGBBW1U89568


Înapoi la Help/Troubleshooting

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 3 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 3 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login