ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
Subiect închis

05 Feb 2008, 22:53

$1 scrie:$2adarul admite o abatere de 10%, eroare de masurare, pentru ca nici vitezometrele de pe masini nu sunt exacte.


Ai curaj sa testezi?
Mergi in localitate cu 105km/h dupa GPS si vezi daca iti ia sau nu carnetul... :lol:

Atentie, acesta nu este un indemn la incalcarea regulilor de circulatie. Pe bune!
(acus vine tornada...) :lol:

05 Feb 2008, 23:00

te-am vazut :twisted: :) :lol:



PS offtopic: un upgrade la lista de "smile-uri" se poate...mai bagati cateva
PS on topic: am observat un lucru pozitiv: nu se mai discuta de viteze atinse pe nu stiu ce drum....bravo.

Respect
ToRnada

05 Feb 2008, 23:05

Octavian prietene....sorry daca te-ai simtit jignit..e fara intentie. Nu stiu unde ai vazut tu grandomanie in afirmatiile mele... dar mi-a cam ajuns cu lectiile de conduita preventiva si mers regulamentar de pe forumul asta... mai ales ca vrb aia..sa ridice piatra, cel care nu a pacatuit :D

Am eu impresia ca nu eu sint prost informat, ci tu confunzi 2 chestii: rata mortalitatii si nr deceselor. Ca si valori ai peste 3000 de decese inregistrate in UK in 2005 comparativ cu peste 2000 in Romania. Deci asa cum am zis eu, sint mai multe decese la ei.... mult mai multi morti ca si nr .... dar la stiri nu am vazut imagini cu creieri imprastiati pe asfalt, fiare contorsionate, etc nici pe BBC, nic pe Channel 4. Nu e circul de la noi!

Nu uita alte citeva aspecte: Romania nu dispune de serviciile de urgentza din Marea Britanie care fac ca nr decedatilor sa scada semnificativ. Nu uita deasemenea ce infrastructura are Marea Britanie.. drumuri bune, semnalizate, autostrazi...nu uita de gradul de cultura si civilizatie de la britanici ....si cu toate acestea anual mor in accidente rutiere mai multi oameni in UK decit in Romania.

Si ca tot vorbim de cauzele accidentelor, pe locul 1 in statistiile privind cauzele accidentelor in Romania nu e viteza la volan.. ci indisciplina pietonilor, apoi conducerea imprudenta ...si abia apoi viteza excesiva!!!

PS: auzi, nu cumva la volanul BMW-ului era Funar?!!! Eu am o banuiala ca da... si cred ca a2a zi dadea o tura cu Mertzanul sa verifice daca i-a scapat careva :D
Ultima oară modificat de Ludicass pe 05 Feb 2008, 23:25, modificat 1 dată în total.

05 Feb 2008, 23:06

La atâta Off topic mă bag şi eu :D:
$1 scrie:$2.. Viteza maxima constructiva se refera la viteza maxima recomandata de producator; fii sigur ca masina poata mai mult, dar nu mai garanteaza nimeni de siguranta ta si a masinii peste aceasta limita.
Oricum , ceasul de bord e mai precis decat GPS-ul(are o eroare de pana la 3%).

Şi eu cred că greşeşti, viteza maximă constructivă e o valoare (orientativă) care s-a obţinut în anumite condiţii şi care reprezintă viteza maximă pe care o poate atinge acel autoturism, o dovadă fiind cele care sunt limitate la 250 km/h, care chiar dacă ar fi putut mai mult nu sunt "lăsate" :). Nu e vorba deloc de siguranţa ta şi a maşinii :shock:
Un exemplu de maşină peste medie ca şi sisteme de siguranţă şi în care totuşi poţi muri uşor fără a atinge viteza maximă: merţanul în care a murit Lady Di :( :( :(
Iar GPS-ul e mult mai precis decât vitezometrul maşinilor ;)

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2...

ai fost oprit vreodata circuland in coloana cu 70km/h in localitate?? eu nu!

Îl opresc doar pe primul, pe ceilalţi lăsându-i să treacă deoarece focalizarea undei se face pe primul, la următorii neputând fi exact datorită prezenţei altui autoturism înaintea undei ;) :D
Din acest motiv se şi recomandă circulaţia cu un "iepure" în faţă, mai ales dacă ai detector de radar.

Acum, când suntem off topic cam toţi de ceva vreme, a ajuns să fie şi discuţie pe acest topic :D :roll:

05 Feb 2008, 23:22

$1 scrie:$2odul Rutier spune clar : "Depasirea cu 10-20 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv se sanctioneaza cu 2 puncte de penalizare si 2-3 puncte amenda". Astfel, depasirea cu mai putin de 10 km/h a vitezei maxime admise este tratata ca o incalcare neinsemnata a regulamentului si atat de putin periculoasa traficului, incat nu prevede nicio sanctiune.

Daca ar fi eroarea radarului, atunci de ce nu s-ar aplica si la 60-70-80 km/h, ci doar la 50 ? Pe ideea ca "L-am prins cu 57 da il las, ca e de la eroare" ar merge si "L-am prins cu 77, da il bag la 10-20, ca e de la eroare" .


Aia 10 km sunt considerati marja de eroare. Si de aceea nu se sanctioneaza. Iar acum doar nu vrei peste tot sa iti scada viteza cu 10km pe ora. Pana la urma tot peste limita legala esti. Asa ar pune radarul sa te inregistreze cu 10 km mai putin si sa te amendeze de la 50 la ora. Ti-ar comveni mai mult ?

05 Feb 2008, 23:25

Ludicass si Octavian: prezentati-ne sursa datelor sa ne convingem

$1 scrie:$2...despre Lucicass....."Si esti cam prost informat. Romania e una din tarile cu rata mortalitatii cele mai mari in Europa "

$1 scrie:$2m eu impresia ca nu eu sint prost informat, ci tu confunzi 2 chestii: rata mortalitatii si nr deceselor. Ca si valori ai peste 3000 de decese inregistrate in UK in 2005 comparativ cu peste 2000 in Romania.


E adevarat ca pe locul 1 in statistiile privind cauzele accidentelor in Romania nu e viteza la volan.. ci indisciplina pietonilor!!!!

Marius eu am afirmat ca viteza maxima constructiva se refera la viteza maxima recomandata de producator, asta in conditii normale; nimeni nu o sa-ti scrie in certificat viteza maxima la care poate ajunge masina si DA e orientativa.

PS: BMW-ului era Funar intr-adevar, dar in mertzan era sigur Vadim care a venit sa vada daca a scapat careva :twisted:
Sper ca rudele celor decedati sa nu citeasca aceste randuri rautacioase, mai glumim si noi?!!! :D [/quote]

Respect
ToRnada
Ultima oară modificat de ToRnada pe 05 Feb 2008, 23:34, modificat 1 dată în total.

05 Feb 2008, 23:25

$1 scrie:$2a atâta Off topic mă bag şi eu :D:
$1 scrie:$2.. Viteza maxima constructiva se refera la viteza maxima recomandata de producator; fii sigur ca masina poata mai mult, dar nu mai garanteaza nimeni de siguranta ta si a masinii peste aceasta limita.
Oricum , ceasul de bord e mai precis decat GPS-ul(are o eroare de pana la 3%).

Şi eu cred că greşeşti, viteza maximă constructivă e o valoare (orientativă) care s-a obţinut în anumite condiţii şi care reprezintă viteza maximă pe care o poate atinge acel autoturism, o dovadă fiind cele care sunt limitate la 250 km/h, care chiar dacă ar fi putut mai mult nu sunt "lăsate" :). Nu e vorba deloc de siguranţa ta şi a maşinii :shock:
Un exemplu de maşină peste medie ca şi sisteme de siguranţă şi în care totuşi poţi muri uşor fără a atinge viteza maximă: merţanul în care a murit Lady Di :( :( :(
Iar GPS-ul e mult mai precis decât vitezometrul maşinilor ;)

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2...
s să fie şi discuţie pe acest topic :D :roll:


Viteza maxima constructiva este viteza garantata de fabricant. Este garantat ca masina prinde acea viteza, si nu explodeaza motorul sau nu cedeaza cine stie ce piesa. Practic esti in "siguranta" din partea masinii pana la viteza aceea daca nu intervin alti factori externi.

05 Feb 2008, 23:28

ce mai conteaza un mesaj offtopic, oricum nu mai stie nimeni despre ce se discuta acu 2 -3 saptamani :)
$1 scrie:$2iteza maxima constructiva este viteza garantata de fabricant. Este garantat ca masina prinde acea viteza, si nu explodeaza motorul sau nu cedeaza cine stie ce piesa. Practic esti in "siguranta" din partea masinii pana la viteza aceea daca nu intervin alti factori externi.

E cam ce spuneam si eu , dar unii "NU ....E BATMAN , E BATMAN" :lol:

05 Feb 2008, 23:28

Domnilor, va inchipuiti ca risca politia sa foloseasca aparate cu marja de 10%???
Nu ar mai plati nimeni amenda la radar; chiar daca ar calcula ca te-au prins cu 120 km/h iar tu aveai fizic peste 130 km/h o asemenea eroare ar desfiinta procesul verbal. Totul trebuie sa fie clar in PV, orice greseala il anuleaza complet.

05 Feb 2008, 23:33

$1 scrie:$2omnilor, va inchipuiti ca risca politia sa foloseasca aparate cu marja de 10%???
Nu ar mai plati nimeni amenda la radar; chiar daca ar calcula ca te-au prins cu 120 km/h iar tu aveai fizic peste 130 km/h o asemenea eroare ar desfiinta procesul verbal. Totul trebuie sa fie clar in PV, orice greseala il anuleaza complet.


"si marmota invelea ciocolata in staniol " :lol:

la cate procese verbale am vazut, sunt satul de atata corectitudine
unii nici nu scriu numele, gradul sau nu pun semnatura;
mai grav unii scriu sec "pe DN xxx"; dar DN-ul ala tine de la...pana acasa la masa?!?! e clar ca e nul dar trebuie sa despagubesti omul nu sa il incurci in itele birocratiei (pe casco sau rca ma refeream).

Respect
ToRnada

05 Feb 2008, 23:45

$1 scrie:$2arius eu am afirmat ca viteza maxima constructiva se refera la viteza maxima recomandata de producator, asta in conditii normale; nimeni nu o sa-ti scrie in certificat viteza maxima la care poate ajunge masina si DA e orientativa.

Acea viteză maximă nu poate fi recomandată, ci este cea care poate fi atinsă de maşină doar datorită ei. Adică pe loc plan şi fără "curenţi de aer" :D Că ea poate fi depăşită la vale, e altă poveste.
Deci, acea viteză maximă este doar constructivă şi nu ... recomandată.
Aşa că, totuşi era ... BATMAN :P :D

05 Feb 2008, 23:55

NU NU NU
e viteza pe care constructorul o recomanda a fi MAXIMA; adica bre :) ...nu depasiti 185 km/h ca masina nu e ptr. curse si daca se strica ceva nu raspundem!!!
Deci BATMAN :))
Intrebare: vitezele atinse raman in memoria comp. de bord??? daca da, la service poate sa vada ca am mers cu o viteza mai mare dacat Viteza Maxima Constructiva (VMC)??
Deci ar putea refuza sa iti repare masina pe garantie daca a explodat motoru sa zicem la 210 km/h?!?!?!? :idea:

PS: Mariustom ai adresa mea de mail pe celelalt forum

Respect
ToRnada

06 Feb 2008, 00:02

$1 scrie:$2U NU NU
e viteza pe care constructorul o recomanda a fi MAXIMA; adica bre :) ...nu depasiti 185 km/h ca masina nu e ptr. curse si daca se strica ceva nu raspundem!!!
Deci BATMAN :))
Intrebare: vitezele atinse raman in memoria comp. de bord??? daca da, la service poate sa vada ca am mers cu o viteza mai mare dacat Viteza Maxima Constructiva (VMC)??
Deci ar putea refuza sa iti repare masina pe garantie daca a explodat motoru sa zicem la 210 km/h?!?!?!? :idea:

PS: Mariustom ai adresa mea de mail pe celelalt forum

Respect
ToRnada


Daca voiau sa faca asa ceva ar fi pus limitator, cum ai la turatia motorului- indiferent de model - benzina/motorina - acest limitator functioneaza. Nu poi atinge 6000 rpm cu diesel si nici 9000 rpm cu benzina. :lol:
Suplimentar: mergi 3 ore intins pe autostrada cu 210 si iti crapa in oras (o opresti fara sa lasi volanta sa se raceasca, etc). Practic nu a crapat la 210 ci la pornire, nu?

06 Feb 2008, 00:33

$1 scrie:$2ai fost oprit vreodata circuland in coloana cu 70km/h in localitate?? eu nu!

Îl opresc doar pe primul, pe ceilalţi lăsându-i să treacă deoarece focalizarea undei se face pe primul, la următorii neputând fi exact datorită prezenţei altui autoturism înaintea undei ;) :D
Din acest motiv se şi recomandă circulaţia cu un "iepure" în faţă, mai ales dacă ai detector de radar.

[/quote]
deci politistul care m-a amendat pe mine si pe inca 2 pt.ca "circulam in coloana" cu 92km/h in localitate n-a prea facut o chestie legala??oricum ai si tu dreptate pt ca si eu m as putea ratoi cu el pe tema ca abia am fost depasit si mergeam regulamentar 50km/h.sigur nu e reglementata nicaieri si situatia asta??

06 Feb 2008, 01:32

$1 scrie:$2omnilor, va inchipuiti ca risca politia sa foloseasca aparate cu marja de 10%???
Nu ar mai plati nimeni amenda la radar; chiar daca ar calcula ca te-au prins cu 120 km/h iar tu aveai fizic peste 130 km/h o asemenea eroare ar desfiinta procesul verbal. Totul trebuie sa fie clar in PV, orice greseala il anuleaza complet.


Nu se risca nimeni. Aparatele alea nu au o marja de eroare de 10%. Aparatul ala practic are o marja de eroare foarte mica, nu cred ca e nici de un 1 km/h marja de eroare. Dar cea de 10km/h a luat-o politia romana tocmai pentru a intampina procesele.
Ei au "zis": Bai aparatele astea sunt aproape perfecte, sau sunt diferente foarte mici intre viteza autombilului si cea inregistrata, dar lasam de la noi, si aveti 10 km/h la dispozitie ca sa nu mai aveti nici o scuza, si sa nu dati vina pe aparat!

06 Feb 2008, 01:33

Alooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
OFFTOPICURILEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
Va rog or se inchide topicul
Cu Stima

06 Feb 2008, 01:35

ToRnada, de ce nu crezi că viteza maximă nu este cea recomandată, ci chiar este viteza maximă din construcţia maşinii (atâta poate sau este limitată ea) ?

Tu chiar crezi că o firmă constructoare de maşini îşi permite să recomande o viteză maximă până la care să răspundă ? :lol: :lol: :lol:
" Este garantat ca masina prinde acea viteza" cum zicea şi Tiry213, dar nimeni nu-ţi garantează că dacă mergi cu acea viteză, eşti în "siguranţă" din partea maşinii ;)
Aceea e viteza pe care o poate atinge maşina, nu se recomandă a nu fi depăşită. Ea poate fi depăşită în cu totul alte condiţii (benzină cu CO mai mare, modificări la ECU şi motor+turbină, etc).

@slobikop: conform Normei Metrologice a Cinemometrelor
$1 scrie:$2.4 Măsurările efectuate cu ajutorul cinemometrelor nu pot constitui probe pentru aplicarea legislaţiei rutiere dacă nu sunt respectate cerinţele 4.1...4.3 din prezenta normă, precum şi în urmă-toarele cazuri:
- dacă măsurările au fost efectuate în condiţii de ceaţă, ploaie, ninsoare sau furtună;
- dacă cinemometrul este destinat numai utilizării în regim staţionar, iar măsurările au fost efectuate cu cinemometrul în mişcare;
- dacă, în momentul măsurării, în raza de măsurare a aparatului se deplasează simultan mai multe autovehicule, iar autovehiculul vizat nu poate fi pus clar în evidenţă.

Ce zici, te încadrezi acolo ?

ToRnada, ţi-am răspuns de mult "acolo" ;)


LE: Scuzele mele, Maddogul, pentru Off topic
LLE: nu pot ataşa fişierul .doc cu Norma Metrologică a Cinemometrelor, are doar 163 KB :cry:

06 Feb 2008, 02:03

.doc e problema
Fa un print screen :D
Cu Stima

06 Feb 2008, 02:05

da-l incoa sa il fac html si il postez pe net

06 Feb 2008, 02:12

Maddogule, îs 8 pagini, cum fras să fac print screen la ele ? Ce-s, chinez ? :D
@chiar_el: cum să ţi-l dau dacă nu ai trecută vreo adresă de mail ?

Încerc aşa: aveţi un link http://209.85.135.104/search?q=cache:CW ... cd=1&gl=ro

Sper să meargă :?

06 Feb 2008, 03:38

eroarea radarului mobil depinde de distanta laterala la care este pus fata de banda pe care circula masina vizata. nu are o eroare fixa.
cele mai exacte sunt camerele fixe.
asta ca sa nu va mai contraziceti cu radarele. :)

06 Feb 2008, 04:06

Ca sa lamuri definitiv problema radarelor... Pt ca sa puteti fi amendati, pe imaginea radar trebuie sa se vada clar numarul masinii. De aceea circulind in coloana si f. aproape de cel din fata, amendat va fi doar primul. Inca ceva...la noi nu se folosesc aparate radar cu laser.... acel pistol pe care il vedeti in filme sau pe care unii l-au vazut in occident. Pistolul laser bate pe o distanta mai scurta... dar atentie...poate sa obtina datele exacte ale unei anumite masini aflate intr-un grup de masini. Tehnica actuala e putin mai slaba. Daca circulati acum in paralel.. 2 masini..una cu 70 pe banda 1.. alta cu 70 venind pe banda 2, aparatul nu face diferenta inre autovehicule... Asa ca va puteti scuza elegant.

Toleranta de 10km, asa cum bine zicea cineva, exista pt a evita procesele si contestatiile. Aparatul este f. fidel si este verificat metrologic periodic. In cazul unuei contestatii in instanta, e obligatorie prezentarea avizului metrologic. Toleranta se aplica numai la limitele vitezei regulamentare.. adica 50+10....sau 90+10...sau 70+10 sau 100+10...si tot asa...

Pozitionarea aparatuli radar, lateral, culcat pe burta, in lanul de porumb..pe un deal, intr-o vale..la 1 km departare, stationar, din mers, nu afecteaza rezultatul afisat. Important..nr autovehiculului vizat trebuie sa fie vizibil insa.

06 Feb 2008, 04:34

scuze de offtopic. Era vorba de date statistice raportate la populatie. Mea culpa daca m-am exprimat gresit:D.

Nu era vb de Funar, era un fiu de patron al unei cunoscute fabrici de ulei de floarea soarelui

06 Feb 2008, 05:17

Eu personal circul foarte de pe E85...Bucuresti-C-lung Moldovenesc....de nenumarate ori am evitat tragedii ce puteau fi create de acesti vanatori care se cred MadMax..ba mai mult pt a evita un gtc am iesit in decor chiar in apropierea giratoriului catre iasi cand gtc-ul a depasit pe banda 2 de pe sensul meu, ajungand apoi peste mine care ma dadusem pe banda 1....nenorocitul nici macar nu a oprit mai incolo sa vada daca sunt ok ...dupa ce i-am salvat viata...Promit ca primul care imi mai face asa ceva si il prind..ii rup mainile si picioarele si il bat cu ele.


Eu propun sa ii dau ban..ludicass-ului.

06 Feb 2008, 08:50

Mai bine baneaza-i pe toti :mrgreen:

06 Feb 2008, 12:16

Topicul asta a luat-o razna. E despre radare cumva?

06 Feb 2008, 13:01

Bravo Asgard... asa te vreau..incisiv! :mrgreen: Prietene, de ce judeci pe cineva doar dupa forma masinii?! De ce esti superficial?! GTC-ul nu e neaparat o super masina ... are motorizari pornind de la 1.3 cdti si 90 cai amariti sau 1.4 si 90 calutzi... dar tu deja l-ai catalogat pe omu cu GTC-ul ca pe Mad Max. :D Te-a pacalit putin designul si linia sportiva! Eeeee, daca ziceai OPC, era alta viatza! Pe ala as vrea sa vad eu cum il prinzi si-i rupi, si-i faci... Esti cam agresiv in exprimare, nu crezi?! :D

06 Feb 2008, 13:11

Nu cred ca e vorba de forma masinii.
E vorba de nasul pe sus si de bunul simt lipsa.

Ludicass, pana la urma tu de ce nu poti sa iti aduci un aport constructiv prin forumul asta?

06 Feb 2008, 13:15

$1 scrie:$2ravo Asgard... asa te vreau..incisiv! :mrgreen: Prietene, de ce judeci pe cineva doar dupa forma masinii?! De ce esti superficial?! GTC-ul nu e neaparat o super masina ... are motorizari pornind de la 1.3 cdti si 90 cai amariti sau 1.4 si 90 calutzi... dar tu deja l-ai catalogat pe omu cu GTC-ul ca pe Mad Max. :D Te-a pacalit putin designul si linia sportiva! Eeeee, daca ziceai OPC, era alta viatza! Pe ala as vrea sa vad eu cum il prinzi si-i rupi, si-i faci... Esti cam agresiv in exprimare, nu crezi?! :D

nu era vorba ca motorul este de 1.3 sau de 1.9 sau de 3,5 ci de faptul ca a ajuns pe banda 1 a sensului opus. si cand dai peste unu dintr-asta normal ca-l cataloghezi GUNOI.
Ludicass, deja o dai in penibil in incercarile tale puerile de a demonstra cum ca viteza nu ucide. este deja o axioma stiuta de toti, nu mai trebuie sa vii tu cu demonstratiile. si chiar daca esti un super sofer, te anunt ca pe parcursul a catorva sute de mii de km pe care ii conduci intr-o viatza, este de ajuns O MIIME DE SECUNDA de neatentie, si s-a dus totul. si avand in vedere ca esti om si esti supus greselii, tind sa cred ca acea miime o sa isi faca aparitia la un moment dat. pentru binele tau, sper ca nu intr-un moment decisiv.
PS: a nu se intelege ca eu circul regulamentar, chiar recunosc ca uneori sunt impulsiv, alteori ma grabesc (chiar si fara motiv) si o mai scap pana in 200 km/h, insa sunt perfect constient de faptul ca imi pun viata in pericol si incerc sa o fac cat mai rar si cel mai important sa NU ma laud cu asta.

06 Feb 2008, 13:33

Gata TOPIC CLOSED
Cu Stima
Subiect închis