Deplasarea in siguranta
La acea data un coleg de serviciu al prietenei mele si-a pierdut viata intr-un accident pe DN1.
Cauza mortii, stabilita la necropsie a fost strangulare cu centura de siguranta. Airbag-ul a sarit cam ciudat dupa parerea mea si a provocat ceva zgarieturi urate pe fata, a mai avut 3 coaste rupte si un picior rupt - niciuna fatala.
Am citit urmatoarele din capitolul "Deplasarea in siguranta" al Seat-ului.
La subcapitolul "Centurile de siguranta", intr-un chenar cu sunt scrise urmatoarele:
*O centura de siguranta dispusa incorect, poate provoca accidentari grave in cazul producerii unui accident.
*Partea de umar a centurii trebuie sa treaca peste mijlocul umarului si niciodata peste gat. Centura de siguranta trebuie sa aiba contact ferm cu corpul.
*Partea inferioara a centurii trebuie sa treaca peste bazin, nu peste abdomen.
Centura a fost reglata prea sus.
Pana atunci si eu reglam centura cat mai sus ca sa nu o simt pe umar. Acum am inteles ideea.
Atentie deasemenea si la reglarea tetierelor. Partea lor superioara trebuie sa se afle la inaltimea partii superioare a capului.
Reglati scaunul conducatorului astfel incat sa se pastreze o distanta de cel putin 25cm intre pieptul acestuia si centrul volanului.
Nu inclinati spatarul scaunului foarte mult in spate! Sistemul airbag si centura de siguranta asigura o protectie optima cand spatarul scaunului de gaseste in pozitie verticala, iar conducatorul este asigurat in mod corect cu centura de siguranta. Cu cat spatarul scaunului este mai inclinat in spate cu atat mai mare este riscul unei accidentari.
- SliceofLife
- Gold Member
- Mesaje: 762
- Membru din: 18 Iun 2007, 18:31
- Localitate: Bucuresti
- Maşina: Fiat Grande Punto, 2007, 1248cc, 75cp - M-Jet