09 Mar 2008, 23:27
$1 scrie:$2asta stiam si noi de la bun inceput, cred ca nimeni nu-i nebun sa conteste suprematia celor 32 CP, chiar daca dieselul are cuplul mai mare...
09 Mar 2008, 23:43
$1 scrie:$2alen,
...
Acel "bagati la cap" era amical, este un tic verbal pe care-l aveam eu cand stateam la catedra, intr-adevar lipseste un emoticon
Am totusi impresia ca este doar pentru forum, nu?![]()
Daca subiectul mai prezinta interes, am sa va explic si de ce sa nu luati foarte in serios ofertele in care dintr-un motor normal aspirat de 1.4 L se scot 100 CP.
@Mihai L,
Cred ca nu m-ai inteles.
a) Nu exista "turatia la limita aderentei", roata pierde aderenta din cauza cuplului la roata, cand acesta depaseste momentul fortei de frecare. Asta se poate intampla la orice turatie, chiar si la 0.001 RPM.
Nu ai precizat conditiile de liniuta, le-am considerat universal valabile (pe gheata, pe nisip sau pe asfalt bun ambele masini intampina aceasta problema). Oricum, nu faci liniute pe gheata, se subintelege ca avem conditii optime.
b1) Nu cred ca poti pleca de pe loc cu 7000 RPM, dar cu 2500 poti lejer. Cu 3000 necesita un pic de indemanare (sa simti ambreiajul). Cu 4000 RPM deja tinde catre "meserie". Dar chiar si asa, la 3000 RPM, ai putere. Iar cand faci o depasire, intre 50 - 100 Km/h, daca nu dai a III-a, ai incurcat-o, trebuie sa vii lansat pentru a IV-a. Dar si cand i-ai dat a III-a, se duce...
Aceasta indemanare cu ambreiajul presupune ca degeaba ajungi la 4000 rpm cand de fapt la roata de duc doar 3000 rpm si restul se pierd; e adevarat, iti asigura puterea pentru urmatoarele schimbari de treapta.
b2) Daca motoarele sunt de puteri apropiate, dieselul are avantajul la plecarea de pe loc. Am spus-o si mai sus, reciteste te rog posturile mele de pe pagina precedenta.
10 Mar 2008, 08:23
$1 scrie:$2eu cred ca totusi nu raman doar cele la puteri apropiate (un 10-15% diferenta in minus la putere nu reprezinta o problema pentru un diesel la plecarea de pe loc)
10 Mar 2008, 08:38
10 Mar 2008, 17:22
11 Mar 2008, 00:23
$1 scrie:$2a gadila intr-un mod neplacut cand tot aud fraza asta: "Dieselul are demaraj mai bun pentru ca motorul are cuplu mai mare".
Cred ca ma deranjeaza din cauza unei (de)formatii profesionale de cadru didactic.
11 Mar 2008, 09:11
$1 scrie:$2Pai eu prin diferenta de 10 - 15 % inteleg motoare de puteri apropiate (ex. 90 CP vs. 100 CP, diferenta 10 %). Si am spus-o de doua ori pana acum, diferenta este neglijabila si sunt de acord ca dieselul va avea avantaj.
$1 scrie:$2Daca motoarele sunt de puteri apropiate, dieselul are avantajul la plecarea de pe loc. Am spus-o si mai sus, reciteste te rog posturile mele de pe pagina precedenta
$1 scrie:$2Un benzinar, ca sa se miste ca un diesel de aceeasi putere, trebuie sa-l alergi la peste 3000 RPM.
$1 scrie:$2Dar daca pui la intrecere cel de 1.6 90 CP TDCi si cel de 1.6 100 CP benzina, rezultatul este sub semnul intrebarii pentru mine, pentru ca puterile celor doua "uzine" sunt destul de apropiate. Chiar suspectez ca benzinarul n-o sa aiba timp destul sa ajunga in zona lui de comfort (3000 - 6000 RPM).
$1 scrie:$2Eu cred ca fraza respectiva se atribuie cu precadere motoarelor de aceeasi cilndree, nu cred ca ar fi nimeni nebun sa sustina un motor de 65 de cai impotriva unuia de 100, indiferent cat ar avea cuplul la o turatie.
11 Mar 2008, 09:49
$1 scrie:$2ou'd be surprised...very very surprised...Esti unul dintre putinii care inteleg acest lucru.
11 Mar 2008, 15:28
$1 scrie:$2ou'd be surprised...very very surprised...Esti unul dintre putinii care inteleg acest lucru.
Inclusiv agentul de vanzari de la care am cumparat masina a incercat sa ma convinga cu cuplul de 160 Nm la 1.4 TDCi.
Eu facusem drive-test cu 1.4 TDCi si i-am spus ca nu-mi place cum trage, ca vreau ceva mai sprintena, iar el mi-a aratat datele din brosura Ford Fiesta, omul era sincer convins ca 1.6 benzina nu va fi mai sprinten decat 1.4 TDCi pe baza numerelor de pe coloana Cuplu Maxim din tabela (masinile erau cam la acelasi pret si nu se punea problema de a cumpara ceva de pe stoc).
11 Mar 2008, 19:47
12 Mar 2008, 00:53
12 Mar 2008, 08:11
$1 scrie:$2prin simplu fapt ca viteza maxima se atinge cand motorul genereaza cuplu maxim la roti..adica cand motorul ajunge la puterea lui maxima
12 Mar 2008, 08:19
12 Mar 2008, 09:59
$1 scrie:$2Daca ar fi un astfel de dieselar care sa atinga 6000RPM ....
12 Mar 2008, 11:17
12 Mar 2008, 12:19
12 Mar 2008, 16:20
12 Mar 2008, 17:12
$1 scrie:$2e fapt cand zici ca iti plac diesel pentru ca au cuplu bun, eu cred ca tu simti puterea generata de acel cuplu la turatii joase .
$1 scrie:$2P1 = E / 5 (s) = 392 / 5 = 78 kW = 106 CP
P2 = E / 15 (s) = 392 / 15 = 26 kW = 35 CP
(Nota : acum sa nu credeti ca un motor de 106CP va ajunge la 100km/h in 5 secunde, aceasta este o rezultanta, adica ce ramane din motor dupa ce se scad atat pierderile cauzate din frecare a diverselor angrenaje pana sa ajunga la roata cat si forta de frecare a masinii cu asfaltul, forta de rezistenta a aerului, etc ; aici discutam intr-un mediu ideal, unde aceste forte sunt inexistente)
12 Mar 2008, 19:37
13 Mar 2008, 22:19
14 Mar 2008, 14:41
14 Mar 2008, 20:06
$1 scrie:$2pus chiar la puteri similare langa benzina
15 Mar 2008, 14:10
06 Apr 2008, 14:39
06 Apr 2008, 23:34
07 Apr 2008, 00:34
07 Apr 2008, 02:16
07 Apr 2008, 06:47
$1 scrie:$2are are o medie mai buna a puterii pe aceste intervale?
07 Apr 2008, 08:50
07 Apr 2008, 10:51
Referitor la media aia, cred ca mai bine ii ziceam integrala a graficului intre intervalele mentionate de mine in postul anterior.$1 scrie:$2$1 scrie:$2are are o medie mai buna a puterii pe aceste intervale?
Acea "medie" de care spui tu este cunoscuta si sub denumirea stiintifica de Power Band. In general, dieselurile au un power-band mai ingust.
Referitor la graficele pe care le-ai postat, nu stiu cat sunt de realiste, deoarece din cate am vazut pe alte grafice nici un motor nu prea atinge 100 % din puterea lui "din acte", iar la multe benzinare puterea maxima era atinsa undeva pe la 5500 RPM, fata de 6000 RPM, cat aveau in acte.
Pe vremea cand masina mea avea sub 10,000 km m-am dat de 3 ori cu un anume admin al forumului cu un anume 1.6 TDCi 90CP dungat multi-color$1 scrie:$2bkraptor : trage o concluzie la tot ce s`a scris mai sus ... refera`te la 1.4tdci 68cp si 1.6i 100cp ... app de ce a scris in ult post ... ne vedem undeva unde putem sa ne dam si facem toate experimentele cu putinta ... io imi cunosc masina bine spre f bine la stilul "racing" si scot din ea cam tot ce se poate ... pe 200/400m te las in spate (ai cuplu mai mic si castig doar din start) ... daca ne dam pe peste 1000m s`ar putea sa ma faci ... repet , sunt deschis la orice test si provocare chiar daca masina mea nu e intr`o stare "optima" de functionare