Noutăţi auto

Test drive: Noul Ford Focus, operatie reusita

Noutăţi din lumea automobilistică

Moderatori: KomandantuR, adicristea

Test drive: Noul Ford Focus, operatie reusita

Mesajde fasconal » 08 Apr 2008, 08:55

sursa: http://www.auto.ro/testdrive/test-drive ... ie-reusita

Cand a aparut pentru prima data in 1998, Ford Focus a surprins intreaga industrie auto, facandu-i si pe cei mai mari rivali sa-si roada unghiile de invidie.

La momentul respectiv a reprezentat un mare pas inainte pentru "ovalul albastru" in ceea ce priveste designul revolutionar si oportunitatile pe care le oferea, stabilind noi standarde pentru masinile din segmentul hatchback-urilor familiale. Aspectul sau superb era completat de o tinuta de drum si o manevrabilitate nemaintalnite pana atunci in clasa sa.

Rezultatele n-au intarziat sa apara. Focus a fost produs in peste 5 milioane de unitati in Europa – fiind cel mai bine vandut model Ford – si a fost primul si singurul autoturism – cel putin pana in prezent – desemnat Car of the Year atat pe batranul continent, cat si in America de Nord. In total, peste 80 de premii stranse numai in Europa.

A doua generatie a Focus-ului a continuat reteta de succes a predecesorului sau, imbunatatirile si plusul de rafinament mentinand masina in top in ceea ce priveste abilitatile si vanzarile. Intr-adevar, Focus s-a aflat in fruntea clasamentelor vanzarilor in fiecare dintre ultimii 9 ani, record fara precedent pentru Ford. La trei ani dupa ce a patruns pe piata si cu alti trei inainte de a fi inlocuit de un model nou-nout, a doua generatie a hatchback-ului a suferit o noua operatie estetica menita sa continue povestea de succes inceputa acum 10 ani.

Noul Ford Focus arata ca un model complet nou deoarece, cu exceptia plafonului si a suprafetei vitrate, toate celelalte panouri exterioare ale caroseriei au fost schimbate. Practic, inginerii Ford au aliniat masina la actualul limbaj de design "kinetic" inventat de seful de design Martin Smith – cel care a petrecut 20 de ani la Audi – si vazut deja pe noul Mondeo.

Ford a dedicat o mare parte din bugetul sau acestei cosmetizari radicale pentru ca, asa cum stim cu totii, din punct de vedere dinamic Focus este inca lider in segmentul sau, iar sefii companiei au simtit ca nu ar fi indicat sa cheltuiasca bani pentru a repara lucruri care sunt departe de a fi stricate sau invechite. Cu alte cuvinte, sasiul a ramas neatins, motorizarile sunt aceleasi, insa acum noul Focus poate fi comandat si cu noua transmisie Powershift cu ambreiaj dublu, care ia locul cutiei de viteze automata CVT, care nu a avut deloc succes.

Dupa restilizarea exteriorului si o usoara dichisire a interiorului, restul de bani au fost cheltuiti pentru imbunatatirea rafinamentului.

Am avut privilegiul sa ma numar printre primii romani care au testat noul Ford Focus. Am condus versiunea 2.0 TDCi de 136 CP Titanium pe traseul Bucuresti – Pitesti – Rucar-Bran – Brasov – Sf. Gheorghe – Baile Tusnad, unul care ne-a permis sa vedem cum se comporta noul Focus pe aproape orice tip de suprafata de rulare: autostrada, serpentine, urcari si coborari, drum accidentat, drum pietruit si chiar drum de tara.

Dar, s-o luam pe rand... Modificarile aduse exteriorului au adus un plus de sportivitate masinii, care este dat de nervurile pronuntate de pe capota motorului sau partile laterale, grila frontala trapezoidala de mari dimensiuni incadrata de o rama cromata (existenta pe trei dintre cele patru variante de echipare, exceptie facand Trend), de eleronul pozitionat deasupra lunetei, dar si de jantele din aliaj care iti dau impresia de miscare chiar si cand masina stationeaza. De asemenea, au fost inlocuite si blocurile optice fata/spate, stopurile beneficiind acum si de tehnologie LED, care este oferita doar la pachet cu farurile cu xenon si cele adaptive.

Asa cum spuneam, habitaclul a suferit modificari minore si se caracterizeaza printr-un confort sporit si functionalitate. Schimbarile constau in insertiile cromate ale ceasurilor de bord care accentueaza caracterul sportiv al masinii, scaunele care ofera un suport lateral mai bun, in timp ce materialele si celelalte elemente folosite sunt de o foarte buna calitate si certificate antialergic si au inlaturat acel feeling de ieftineala al interiorului de pe precedentul model. Comenzile de pe consola centrala sunt foarte bine pozitionate, astfel ca orice miscare dorita se face cu usurinta, soferul nefiind nevoit sa-si ia privirea de la drum.

Fara a putea testa noul Focus alaturi de cel vechi in paralel, imi este practic imposibil sa va spun daca cel din generatia 2008 este mai silentios decat modelul pe care il inlocuieste. Insa, va pot spune ca, in ceea ce priveste dieselul de 2,0 litri, puteti calatori ori cat de mult doriti fara a fi deranjati de zgomotele de motor, de vant sau de drum, lucru care nu-l pot spune, spre exemplu, despre versiunile pe benzina de 2,0 litri si 145 CP sau de cea de 1,6 litri si 115 CP.

Propulsorul diesel de 2,0 litri poseda o mare rezerva de putere atunci cand ai mai mare nevoie – la depasiri, spre exemplu – si trebuie sa apesi pedala de acceleratie la podea, oferind un sprint excelent inca de la 1.300-1.500 rpm. Consumul mediu inregistrat de dieselul 2.0TDCi a fost de 7,7 l/100 km in conditiile unui condus mai sportiv, ceea ce inseamna ca se pot obtine cifre si mai mici daca se merge intr-un ritm mai linistit.

Directia este precisa si usor de manevrat, putand fi setata cu ajutorul computerului de bord de unde puteti opta pentru Standard, Confort si Sport, in functie de stilul de condus pe care il abordati. Cutia de viteze scurta este foarte bine etajata, lucru care constituie un avantaj in traficul infernal din Bucuresti.

Pe sosea, Focus-ul s-a comportat excelent, desi pe unele viraje a avut o usoara tendinta supraviratoare. Chiar si asa, ruliul este inexistent chiar si la o abordare mai violenta a curbelor datorita suspensiilor de tip MacPherson pe fata si Control Blade pe puntea spate, precum si bucselor pneumatice – o premiera pe Focus.

De asemenea, sistemul electronic al stabilitatii (ESP) intra in actine de indata ce una dintre roti pierde aderenta. Optional este oferita o suspensie sport inclusa in pachetul Sport, insa nu v-o recomandam deoarece compromite tinuta de drum supla.

In ce priveste sistemul de franare, acesta a fost setat perfect in raport cu dimensiunile si masa masinii, noul Focus avand discuri de frana atat pe fata, cat si pe spate. La o franare violenta, masina raspunde perfect gratie ABS-ului si celorlalte sisteme de siguranta, EBA (asistarea la franarea de urgenta) si EBD (sistemul electronic de distributie a fortelor de franare).

Noul Ford Focus are un pret de pornire de 12.762 de euro cu TVA – valabil pentru nivelul de echipare Trend – si poate ajunge la 16.088 de euro cu TVA – Ghia.
Fişiere ataşate
img_4711.jpg
fasconal
1nsane Member
 
Mesaje: 1471
Membru din: 05 Oct 2007, 23:37
Localitate: Tg-Mures

Re: Test drive: Noul Ford Focus, operatie reusita

Mesajde GoogleBot » 08 Apr 2008, 10:31

Mi se par gresite preturile...cum poate ajunge la 16.088 de euro cu TVA pentru Ghia (si banuiesc ca o motorizare puternica, si eventual diesel). Poate pretul CIP.
Avatar utilizator
GoogleBot
Ford Freak
 
Mesaje: 114
Membru din: 06 Iul 2006, 00:27
Localitate: Brasov
Maşina: Ford Focus 2006 Sedan

Re: Test drive: Noul Ford Focus, operatie reusita

Mesajde DanielArdelian2 » 09 Apr 2008, 02:23

Masina o fi ok, dar review-ul acesta nu e "normal", suna prea mult a press-release, review platit.
De acord, toti producatorii fac asta, nu e ceva deosebit la Ford, dar eu personal nu prea pun multa incredere in ce se spune acolo.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Test drive: Noul Ford Focus, operatie reusita

Mesajde VIPER » 09 Apr 2008, 19:53

Las' ca acusi se face 1 mai si va face 1Q review cat mai neutru (sper :D).
Avatar utilizator
VIPER
 
Mesaje: 7389
Membru din: 01 Mar 2007, 23:41
Localitate: Bucuresti, RO
Maşina: Ford Focus Mk3.5, 1.5 TDCi, Titanium

Re: Test drive: Noul Ford Focus, operatie reusita

Mesajde toxicristi » 09 Apr 2008, 22:35

De la al patrulea aliniat nu am continuat, e mult prea subiectiv pentru gusturile mele. ("A doua generatie a Focus-ului a continuat reteta de succes a predecesorului sau" :-t )
Imagine "Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"
Avatar utilizator
toxicristi
 
Mesaje: 7689
Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
Localitate: Bucuresti / Brasov
Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon

Re: Test drive: Noul Ford Focus, operatie reusita

Mesajde Cornel001 » 10 Apr 2008, 14:29

$1 scrie:$2as' ca acusi se face 1 mai si va face 1Q review cat mai neutru (sper :D).

ma dai si pe mine o tura ? :D
Imagine
Mandru cetatean al republicii bananiere romania.
Silvio Berlusconi: Nu am nimic impotriva homosexualilor. Cu cat sunt mai multi in jurul meu, cu atat e concurenta mai mica.
Avatar utilizator
Cornel001
Membru Belit
 
Mesaje: 6779
Membru din: 16 Aug 2005, 16:40
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus2 sedan 1.6 100 28.12.2005
VIN: dealadecotnarisec

Re: Test drive: Noul Ford Focus, operatie reusita

Mesajde the1 » 20 Apr 2008, 22:43

Doar sunteti vecini, da-te bine pe langa 1Qu si te plimba.

OT: Viper, primesti un Focus cadou de 1 mai? :)
Avatar utilizator
the1
Ford Freak
 
Mesaje: 121
Membru din: 12 Iul 2005, 02:06

Re: Test drive: Noul Ford Focus, operatie reusita

Mesajde VIPER » 20 Apr 2008, 22:52

Nu e tocmai "cadou", o sa plec cu el la drum cateva sute de km si o sa incerc sa fac un review cat mai corect. Desigur, va fi foarte subiectiv, nu sunt profesionist, ci doar un om normal. Probabil va avea si asta tenta pozitiva. Comparatiile el voi face cu Mondeo din dotare si, eventual, cu cel nou avut anul trecut.

@Cornel: cam greu, teoretic il iau si plec imediat din Bucuresti...
Avatar utilizator
VIPER
 
Mesaje: 7389
Membru din: 01 Mar 2007, 23:41
Localitate: Bucuresti, RO
Maşina: Ford Focus Mk3.5, 1.5 TDCi, Titanium


Înapoi la Noutăţi auto

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 8 vizitatori

cron

Cine este conectat

În total sunt 8 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 8 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 8 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login