15 Apr 2008, 19:42
15 Apr 2008, 19:42
15 Apr 2008, 19:47
$1 scrie:$2felicitari tuturor celor care si-au cumparat dizel in ultima vreme, ei sunt cauza cresterii pretului
15 Apr 2008, 19:51
15 Apr 2008, 19:54
$1 scrie:$2a-ne si noua link catre testele alea... sa vedem daca au testat doar CO2-ul.
Lasa-ma sa inteleg... e o coalitie/conspiratie mondiala impotriva dieselului.
15 Apr 2008, 20:03
15 Apr 2008, 20:08
15 Apr 2008, 20:11
15 Apr 2008, 20:12
15 Apr 2008, 20:15
$1 scrie:$2u am diesel, dar stiu ca emite mai multe particule toxice (gen monoxid de carbon si alte gaze toxice).
Dar cresterea de pret nu are legaturi cu asta (in contrabalans dieselul emite mult mai putin dioxid de carbon), ci cu cererea.
Oricum marirea este artificiala - accizele nu cresc de 2 ori pe saptamana. Iar pretul petrolului creste la fel si pt benzina. Mai mult - benzina se obtine prin rafinarea motorinei.
15 Apr 2008, 20:40
15 Apr 2008, 21:04
15 Apr 2008, 21:08
$1 scrie:$2-am tot gandit ce justificare poate avea aceasta crestere de pret.
Iata o posibilitate (pur teoretica):
Eu, firma X, am o capacitate de productie de 500.000t motorina si de 300.000t benzina pt ca anticipasem ca voi vinde 180.000t motorina si 260.000t benzina (care se obtin din 270.000t motorina). Dar se schimba situatia din piata si se cere 240.000t motorina si 200.000t benzina(care se obtin din 210.000t motorina). Motorina nu este o problema - tot atata trebuie sa produc. Dar se cere mult mai putina benzina, ceea ce inseamna ca merg cu capacitatea de productie la 2/3, ceea ce inseamna pierderi. Ce fac?
1. Scumpesc benzina ca sa nu ies in pierdere. Rezulta ca tot mai multi se vor orienta catre motorina si voi produce si mai putina benzina, iar scumpesc, iar vand mai putina - masura nu duce la nimic bun.
2. Scumpesc motorina in asa fel incat sa-mi scot pierderile de la benzina. Rezulta o orientare a pietei de masini catre benzina - creste procentajul de folosire a instalatiei de rafinare - devine rentabila. Pe de alta parte oricum incasez mai multi bani din motorina - creste profitul. URAAAA!!! Daca la un moment dat se intrevede depasirea capacitatii de productie de la benzina, atunci scumpesc benzina si echilibrez.
15 Apr 2008, 21:31
$1 scrie:$2rajeala cu poluarea. singura explicatie e nesimtirea unui grup restrans care isi permite sa se stearga pe picioare cu restul si nimeni nu le face nimic.
16 Apr 2008, 09:24
16 Apr 2008, 09:57
$1 scrie:$2u mai bag motorina si de la tiristi, cu 3 roni. E mult mai bine decat 4.5ron, daca fac o medie ies in jur de 4 ron/litru consumat la pret, fiindca bag si din peco de multe ori. Dar oricum e mai bine.
16 Apr 2008, 10:41
$1 scrie:$2$1 scrie:$2u mai bag motorina si de la tiristi, cu 3 roni. E mult mai bine decat 4.5ron, daca fac o medie ies in jur de 4 ron/litru consumat la pret, fiindca bag si din peco de multe ori. Dar oricum e mai bine.
Esti constient de costurile pe care le presupune schimbarea injectoarelor/pompei?![]()
Bine, nici de cea de la pompe nu poti fi sigur 100%, dar e mai sigura ca cea de la tiristi...
16 Apr 2008, 12:12
16 Apr 2008, 14:00
16 Apr 2008, 17:11
$1 scrie:$2
distributia parcului auto in ro e 70% dizel 30 benzina (sa zicem), iar proportia de vinzari masini noi si sh e 80dizel-20benzina; deci cererea de motorina e in crestere
"
16 Apr 2008, 18:10
16 Apr 2008, 18:24
16 Apr 2008, 18:58
$1 scrie:$2a cum scumpesc astia motorina imi cam pare rau ca mi-am luat masina diesel! Cred ca tot mai bune sunt alea pe benzina.
16 Apr 2008, 19:07
$1 scrie:$2ai io cred ca ramane asa
distributia parcului auto in ro e 70% dizel 30 benzina (sa zicem), iar proportia de vinzari masini noi si sh e 80dizel-20benzina; deci cererea de motorina e in crestere
oferta (productia) e constanta
stiinta economica ne spune ca pretul creste cind cererea depaseste oferta (productia)
felicitari tuturor celor care si-au cumparat dizel in ultima vreme, ei sunt cauza cresterii pretului
ps - ce am scris io mai sus e UNA din explicatiile cresterii pretului; evident, poate fi considerata mult mai puerila decit cea ca "asa vrea tariceanu"
$1 scrie:$2-am tot gandit ce justificare poate avea aceasta crestere de pret.
Iata o posibilitate (pur teoretica):
Eu, firma X, am o capacitate de productie de 500.000t motorina si de 300.000t benzina pt ca anticipasem ca voi vinde 180.000t motorina si 260.000t benzina (care se obtin din 270.000t motorina). Dar se schimba situatia din piata si se cere 240.000t motorina si 200.000t benzina(care se obtin din 210.000t motorina). Motorina nu este o problema - tot atata trebuie sa produc. Dar se cere mult mai putina benzina, ceea ce inseamna ca merg cu capacitatea de productie la 2/3, ceea ce inseamna pierderi. Ce fac?
1. Scumpesc benzina ca sa nu ies in pierdere. Rezulta ca tot mai multi se vor orienta catre motorina si voi produce si mai putina benzina, iar scumpesc, iar vand mai putina - masura nu duce la nimic bun.
2. Scumpesc motorina in asa fel incat sa-mi scot pierderile de la benzina. Rezulta o orientare a pietei de masini catre benzina - creste procentajul de folosire a instalatiei de rafinare - devine rentabila. Pe de alta parte oricum incasez mai multi bani din motorina - creste profitul. URAAAA!!! Daca la un moment dat se intrevede depasirea capacitatii de productie de la benzina, atunci scumpesc benzina si echilibrez.
$1 scrie:$2$1 scrie:$2..
"
stimate , da-mi voie sa te contrazic vehement
in 2007 in romania s-au vandut 43,7% autoturisme diesel din total(import+autohtone). daca este sa le luam in calcul doar pe cele din import, procentul a fostt de 48,3% diesel. aceste procente sunt mari oricum insa nu cred ca asta este motivul pt care s-a scumpit motorina pt faptul ca de aprox 5 ani vanzarile de diesel reprezinta peste 40% din total.
deci pana in 2007, vanzarile de diesel nu au fost sa zicem la 15% in asa fel incat daca acest procent a crescut in 2007 la peste 40% sa determine scumpirea motorinei.
afirmatia ta fiind gresita, toate concluziile care le-au tras colegii de forum de pe urma acestei afirmatii sunt gresite.
deci , trebuie sa cautam motivele scumpirii motorinei in alta parte si nu la vanzariel de masini diesel.
sursa informatiilor mele privind vanzarile este APIA
http://www.apia.ro/date/2007-12-Analize.pdf
$1 scrie:$2upa silogismul "ia dizel daca faci multi kilometri" ne putem astepta ca masinile dizel sa fie exploatate mai intens decit cele pe benzina, deci vor vizita pompele mai des; si atunci, chiar daca distributia parcului auto e preponderent benzina, acest lucru poate fi compensat de vizitele mai dese la pompa ale dizelarilor
chiar asa: io am masina din 1 sept 2006 si am 36500 km; la o medie de consum de 10% sa zicem, am ars pina acum 3650 litri de benzina (io am probabil un nr neuzual de mare de km pt un benzinar in aceasta perioada de timp)
ar fi interesant de vazut un coleg dizelar, cu o masina cam la fel de veche, la un consum de 7%, cita motorina a ars
si poate ar fi interesant de stiut si cite dizele formeaza parcu auto al firmelor din romania, si citi km fac intr-un an
16 Apr 2008, 21:34
17 Apr 2008, 14:12
$1 scrie:$2chiar asa: io am masina din 1 sept 2006 si am 36500 km; la o medie de consum de 10% sa zicem, am ars pina acum 3650 litri de benzina (io am probabil un nr neuzual de mare de km pt un benzinar in aceasta perioada de timp)
ar fi interesant de vazut un coleg dizelar, cu o masina cam la fel de veche, la un consum de 7%, cita motorina a ars
17 Apr 2008, 14:27
17 Apr 2008, 14:58
$1 scrie:$2sa asa da tot pe benzina vina
17 Apr 2008, 15:44
$1 scrie:$2size=85][/size]$1 scrie:$2ai io cred ca ramane asa
distributia parcului auto in ro e 70% dizel 30 benzina (sa zicem), iar proportia de vinzari masini noi si sh e 80dizel-20benzina; deci cererea de motorina e in crestere
oferta (productia) e constanta
stiinta economica ne spune ca pretul creste cind cererea depaseste oferta (productia)
felicitari tuturor celor care si-au cumparat dizel in ultima vreme, ei sunt cauza cresterii pretului
ps - ce am scris io mai sus e UNA din explicatiile cresterii pretului; evident, poate fi considerata mult mai puerila decit cea ca "asa vrea tariceanu"
Coane, punctul nr. 1. Drumurile prin oras cu benzinare te usuca la buzunar. Si nu ma refer la mersul dimineata la munca si intors sara tarziu acasa, ci la umblat aproape constant si in majoritatea timpului la ore de varf...
Punctul nr. 2. Firmele sunt cele care au plusat cu diesel, ma indoiesc profund ca omul obisnuit care face 5000km pe an isi ia diesel, iar cei care isi iau si merg cu ele sunt destul de putini.
3. Mi se pare usor nedrept sa condamni oamenii care si-au cumparat masini cu motoare diesel pentru cresterea pretului motorinei, avand in vedere ca si benzina s-a scumpit in draci
4. Tariceanu este un mare dobitoc. Comisiile europene si toti "idiotii" aia din UE ii spun ca e bou, el neaga. Concluziile se trag de la sine
$1 scrie:$2-am tot gandit ce justificare poate avea aceasta crestere de pret.
Iata o posibilitate (pur teoretica):
Eu, firma X, am o capacitate de productie de 500.000t motorina si de 300.000t benzina pt ca anticipasem ca voi vinde 180.000t motorina si 260.000t benzina (care se obtin din 270.000t motorina). Dar se schimba situatia din piata si se cere 240.000t motorina si 200.000t benzina(care se obtin din 210.000t motorina). Motorina nu este o problema - tot atata trebuie sa produc. Dar se cere mult mai putina benzina, ceea ce inseamna ca merg cu capacitatea de productie la 2/3, ceea ce inseamna pierderi. Ce fac?
1. Scumpesc benzina ca sa nu ies in pierdere. Rezulta ca tot mai multi se vor orienta catre motorina si voi produce si mai putina benzina, iar scumpesc, iar vand mai putina - masura nu duce la nimic bun.
2. Scumpesc motorina in asa fel incat sa-mi scot pierderile de la benzina. Rezulta o orientare a pietei de masini catre benzina - creste procentajul de folosire a instalatiei de rafinare - devine rentabila. Pe de alta parte oricum incasez mai multi bani din motorina - creste profitul. URAAAA!!! Daca la un moment dat se intrevede depasirea capacitatii de productie de la benzina, atunci scumpesc benzina si echilibrez.
Doua cuvinte am aici: you`re wrong. As mai adauga unul, "terribly". Companiile care rafineaza au un mare dezavantaj fata de cele care mai si extrag - cred ca il intelegi imediat. Pe de alta parte, pretul combustibilului este aproximativ acelasi, indiferent ca e OMV, Rompetrol, Petrom, Lukoil, you name it.
Rationamentul tau, de altfel interesant, poate fi al unei persoane care nu a trait la noi in tara in ultimii 10 ani si nu a observat ca pretul motorinei, initial mult mai scazut ca al benzinei, a crescut constant si l-a depasit pe cel din urma. Cu MULT$1 scrie:$2$1 scrie:$2..
"
stimate , da-mi voie sa te contrazic vehement
in 2007 in romania s-au vandut 43,7% autoturisme diesel din total(import+autohtone). daca este sa le luam in calcul doar pe cele din import, procentul a fostt de 48,3% diesel. aceste procente sunt mari oricum insa nu cred ca asta este motivul pt care s-a scumpit motorina pt faptul ca de aprox 5 ani vanzarile de diesel reprezinta peste 40% din total.
deci pana in 2007, vanzarile de diesel nu au fost sa zicem la 15% in asa fel incat daca acest procent a crescut in 2007 la peste 40% sa determine scumpirea motorinei.
afirmatia ta fiind gresita, toate concluziile care le-au tras colegii de forum de pe urma acestei afirmatii sunt gresite.
deci , trebuie sa cautam motivele scumpirii motorinei in alta parte si nu la vanzariel de masini diesel.
sursa informatiilor mele privind vanzarile este APIA
http://www.apia.ro/date/2007-12-Analize.pdf
Sursele sunt excelente, acum cateva intrebari:
- ce procent din masinile pe benzina circula constant si ce procent din masinile pe motorina circula constant?
O sa incerc o explicatie. Scoatem din ecuatie firmele si masinile acestora, apoi luam in consideratie faptul ca omul care merge relativ rar cu masina isi ia benzinara (acestia fiind marea majoritate a oamenilor normali). Reiese clar (dpmdv) ca benzina nu mai ofera acelasi profit. Majoritatea masinilor oamenilor obisnuiti care chiar circula sunt diesel. Adauga un numar impresionant de masini de firma (tot diesel daca cel care se ocupa de achizitiile parcului auto nu e tolomac) si iti iese ditamai flota diesel care circula si o flotilutza benzinara care circula, dar mai rar. In clar, va fi nevoie de mai mult combustibil diesel decat de benzina, adica ala se va vinde. Ergo, crejte pretu`
- care ar fi dupa tine motivele scumpirii?
Edit:$1 scrie:$2upa silogismul "ia dizel daca faci multi kilometri" ne putem astepta ca masinile dizel sa fie exploatate mai intens decit cele pe benzina, deci vor vizita pompele mai des; si atunci, chiar daca distributia parcului auto e preponderent benzina, acest lucru poate fi compensat de vizitele mai dese la pompa ale dizelarilor
chiar asa: io am masina din 1 sept 2006 si am 36500 km; la o medie de consum de 10% sa zicem, am ars pina acum 3650 litri de benzina (io am probabil un nr neuzual de mare de km pt un benzinar in aceasta perioada de timp)
ar fi interesant de vazut un coleg dizelar, cu o masina cam la fel de veche, la un consum de 7%, cita motorina a ars
si poate ar fi interesant de stiut si cite dizele formeaza parcu auto al firmelor din romania, si citi km fac intr-un an
Bre, noi suntem telepatici
17 Apr 2008, 21:25