ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
Răspunde

Re: Noile preturi la motorina

15 Apr 2008, 19:42

pai io cred ca ramane asa

distributia parcului auto in ro e 70% dizel 30 benzina (sa zicem), iar proportia de vinzari masini noi si sh e 80dizel-20benzina; deci cererea de motorina e in crestere

oferta (productia) e constanta

stiinta economica ne spune ca pretul creste cind cererea depaseste oferta (productia)

felicitari tuturor celor care si-au cumparat dizel in ultima vreme, ei sunt cauza cresterii pretului

ps - ce am scris io mai sus e UNA din explicatiile cresterii pretului; evident, poate fi considerata mult mai puerila decit cea ca "asa vrea tariceanu"

Re: Noile preturi la motorina

15 Apr 2008, 19:42

Da-ne si noua link catre testele alea... sa vedem daca au testat doar CO2-ul.
Lasa-ma sa inteleg... e o coalitie/conspiratie mondiala impotriva dieselului.

http://www.dieselnet.com/
"Environmental benefits of diesels, such as low greenhouse gas emissions, are balanced by growing concerns with emission of nitrogen oxides and diesel particulates."

Re: Noile preturi la motorina

15 Apr 2008, 19:47

$1 scrie:$2felicitari tuturor celor care si-au cumparat dizel in ultima vreme, ei sunt cauza cresterii pretului

este un ton ironic care nu prea sta in picioare. de ce? pai atata timp cat tu cu 80 de cai si cu 1,4 i ai consum 9,5, da-mi voie sa ma felicit ca mi-am luat diesel.

Re: Noile preturi la motorina

15 Apr 2008, 19:51

cristi, una e una, alta e alta ... motivele pt care io am motor de 80 cp benzina nu le cunosti, asa ca sa sarim peste subiectu' asta

n-am vrut sa fiu ironic, in fuga scrierii mi-a scapat o fetzishoara d'aia zimbitoare

sa presupunem ca si rafinariile pot produce mai multa motorina decit in prezent - adica productia sa "egaleze" cererea; in continuare, chiar si in aceste conditii, presupunind ca vinzatorii nu sunt complet idioti si vad ca cererea de motorina e in crestere, vor creste pretul, tocmai pt a specula aceasta crestere ... pot fi blamati pt chestia asta?

Re: Noile preturi la motorina

15 Apr 2008, 19:54

$1 scrie:$2a-ne si noua link catre testele alea... sa vedem daca au testat doar CO2-ul.
Lasa-ma sa inteleg... e o coalitie/conspiratie mondiala impotriva dieselului.


daca te referi la faza cu ML-ul nu am ce link sa-ti dau ca asta am vazut la TV

PS. iar logica care au spus-o cei care au facut reportajul dc era interzis pt ca reprezenta un pericol la masinile lor autohtone pe benzina. Cei de la Mercedes urma sa faca nu stiu ce recurs pt a nu mai fi interzis apoi nu stiu ce s-a mai intamplat ca nu ma mai interesat.

@adispan la noi in romania e tocmai invers cere mare preturi mari asa e logica dupa care merge romanul.

Diesel mie nu-mi pare rau ca mi-am luat cu toate ca e mai scumpa motorina la cat consuma si cati km fac pe an tot in castig ies

Re: Noile preturi la motorina

15 Apr 2008, 20:03

@Krupy: nu e tocmai o logica gresita

atunci cind cererea creste ai 2 variante: pastrezi pretu si maresti cantitatea de produse vindute, sau maresti pretu, pierzi vreo citiva cumparatori, insa per total iti cresc vinzarile - vorbim de elasticitatea ofertei (iarasi o chestie de stiinta economica)

dar

intrebare: care sunt costurile asociate cresterii volumului de motorina vindut? ar fi asa: nr mai mare de cisterne, nr mai mare de soferi, nr mai mare de statii, nr mai mare de angajati, taxe&contributii mai mari; deci tragind linie ... merita?

acum barilu de petrol e 107 usd; daca in 2 ani devine 80? pretul la motorina va scadea la vinzatorii care NU au facut astfel de investitii, iar cel care le-a facut va da ... ziceti voi ce :D

deci nu-i patriciu bulangiul cel mare, ci Haynes, Friedman et Co ... dracu i-a pus sa inventeze economia ...

Re: Noile preturi la motorina

15 Apr 2008, 20:08

Eu am diesel, dar stiu ca emite mai multe particule toxice (gen monoxid de carbon si alte gaze toxice).
Dar cresterea de pret nu are legaturi cu asta (in contrabalans dieselul emite mult mai putin dioxid de carbon), ci cu cererea.
Oricum marirea este artificiala - accizele nu cresc de 2 ori pe saptamana. Iar pretul petrolului creste la fel si pt benzina. Mai mult - benzina se obtine prin rafinarea motorinei.

Re: Noile preturi la motorina

15 Apr 2008, 20:11

@adispan: iti dau dreptate la faza cu economia, dar in alte tari de ce nu se bazeaza pe aceste studii economice.

PS. Eu la asta ma refeream ca numai la noi se intampla asa ceva

Re: Noile preturi la motorina

15 Apr 2008, 20:12

Dar sa nu uitam ca "Diesel engine is the most efficient power plant among all known types of internal combustion engines", pentru mine aceasta crestere a pretului doar decaleaza numarul de km/an dupa care dieselul devine profitabil. Probabi ca pana la 4.5RON/litru inca ma incadrez :D

Re: Noile preturi la motorina

15 Apr 2008, 20:15

$1 scrie:$2u am diesel, dar stiu ca emite mai multe particule toxice (gen monoxid de carbon si alte gaze toxice).
Dar cresterea de pret nu are legaturi cu asta (in contrabalans dieselul emite mult mai putin dioxid de carbon), ci cu cererea.
Oricum marirea este artificiala - accizele nu cresc de 2 ori pe saptamana. Iar pretul petrolului creste la fel si pt benzina. Mai mult - benzina se obtine prin rafinarea motorinei.


daca ai motor euro4 nu ai cum sa ai emisii mai mari sa verifici la fisa tehnica sa vezi ce emisii ai.

Re: Noile preturi la motorina

15 Apr 2008, 20:40

Realitatea este ca pe motorina se consuma mai putin, si se emit cantitativ probabil mai putine noxe pe unitatea de distanta parcursa. Dar aceste noxe contin si particole solide. Din acest motiv, nu este posibila utilizarea unui catalizator (pentru ca s-ar infunda imediat).
Ca urmare, noxele emise de motoarele Diesel sunt cu mult mai nocive decat cele emise de benzinare.
Gazele de esapament contin o mare cantitate de vapori de apa, bioxid de carbon, si in lipsa catalizatorului monoxid de carbon si oxizi de azot instabili, foarte toxice. Si alti oxizi de azot stabili, si alte produse de combustie in cantitati reduse.
De la o benzinara dotata cu virgula catalizator se emit numai gaze stabile chimic. Desi otravitoare daca sunt majoritare in aerul inspirat, in cantitati reduse sunt inofensive comparativ cu gazele amintite emise de motoarele diesel.
Asta nu inseamna ca nu mi-as fi cumparat masina pe motorina daca mi-as fi putut permite. :-??

Re: Noile preturi la motorina

15 Apr 2008, 21:04

M-am tot gandit ce justificare poate avea aceasta crestere de pret.
Iata o posibilitate (pur teoretica):
Eu, firma X, am o capacitate de productie de 500.000t motorina si de 300.000t benzina pt ca anticipasem ca voi vinde 180.000t motorina si 260.000t benzina (care se obtin din 270.000t motorina). Dar se schimba situatia din piata si se cere 240.000t motorina si 200.000t benzina(care se obtin din 210.000t motorina). Motorina nu este o problema - tot atata trebuie sa produc. Dar se cere mult mai putina benzina, ceea ce inseamna ca merg cu capacitatea de productie la 2/3, ceea ce inseamna pierderi. Ce fac?
1. Scumpesc benzina ca sa nu ies in pierdere. Rezulta ca tot mai multi se vor orienta catre motorina si voi produce si mai putina benzina, iar scumpesc, iar vand mai putina - masura nu duce la nimic bun.
2. Scumpesc motorina in asa fel incat sa-mi scot pierderile de la benzina. Rezulta o orientare a pietei de masini catre benzina - creste procentajul de folosire a instalatiei de rafinare - devine rentabila. Pe de alta parte oricum incasez mai multi bani din motorina - creste profitul. URAAAA!!! Daca la un moment dat se intrevede depasirea capacitatii de productie de la benzina, atunci scumpesc benzina si echilibrez.

Re: Noile preturi la motorina

15 Apr 2008, 21:08

$1 scrie:$2-am tot gandit ce justificare poate avea aceasta crestere de pret.
Iata o posibilitate (pur teoretica):
Eu, firma X, am o capacitate de productie de 500.000t motorina si de 300.000t benzina pt ca anticipasem ca voi vinde 180.000t motorina si 260.000t benzina (care se obtin din 270.000t motorina). Dar se schimba situatia din piata si se cere 240.000t motorina si 200.000t benzina(care se obtin din 210.000t motorina). Motorina nu este o problema - tot atata trebuie sa produc. Dar se cere mult mai putina benzina, ceea ce inseamna ca merg cu capacitatea de productie la 2/3, ceea ce inseamna pierderi. Ce fac?
1. Scumpesc benzina ca sa nu ies in pierdere. Rezulta ca tot mai multi se vor orienta catre motorina si voi produce si mai putina benzina, iar scumpesc, iar vand mai putina - masura nu duce la nimic bun.
2. Scumpesc motorina in asa fel incat sa-mi scot pierderile de la benzina. Rezulta o orientare a pietei de masini catre benzina - creste procentajul de folosire a instalatiei de rafinare - devine rentabila. Pe de alta parte oricum incasez mai multi bani din motorina - creste profitul. URAAAA!!! Daca la un moment dat se intrevede depasirea capacitatii de productie de la benzina, atunci scumpesc benzina si echilibrez.



ha ha ce teorie tare. =)) Numai la romani s-ar putea gandi asa.

Re: Noile preturi la motorina

15 Apr 2008, 21:31

$1 scrie:$2rajeala cu poluarea. singura explicatie e nesimtirea unui grup restrans care isi permite sa se stearga pe picioare cu restul si nimeni nu le face nimic.

de acord cu tine
io nu inteleg cum au ajuns sa scumpeasca motorina practic cel putin o data pe saptamana...
iti vine sa-ti iei campii... >:)
si stati linistiti, ca vine si benzina dupa ea... X(

Re: Noile preturi la motorina

16 Apr 2008, 09:24

Eu mai bag motorina si de la tiristi, cu 3 roni. E mult mai bine decat 4.5ron, daca fac o medie ies in jur de 4 ron/litru consumat la pret, fiindca bag si din peco de multe ori. Dar oricum e mai bine.

Re: Noile preturi la motorina

16 Apr 2008, 09:57

$1 scrie:$2u mai bag motorina si de la tiristi, cu 3 roni. E mult mai bine decat 4.5ron, daca fac o medie ies in jur de 4 ron/litru consumat la pret, fiindca bag si din peco de multe ori. Dar oricum e mai bine.

Esti constient de costurile pe care le presupune schimbarea injectoarelor/pompei? :D
Bine, nici de cea de la pompe nu poti fi sigur 100%, dar e mai sigura ca cea de la tiristi...

Re: Noile preturi la motorina

16 Apr 2008, 10:41

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2u mai bag motorina si de la tiristi, cu 3 roni. E mult mai bine decat 4.5ron, daca fac o medie ies in jur de 4 ron/litru consumat la pret, fiindca bag si din peco de multe ori. Dar oricum e mai bine.

Esti constient de costurile pe care le presupune schimbarea injectoarelor/pompei? :D
Bine, nici de cea de la pompe nu poti fi sigur 100%, dar e mai sigura ca cea de la tiristi...

Am gresit... bagam de la tiristi, ca acum trebuie sa dau comanda de injectoare ( s-au dus). Oricum nu sunt convins ca au cazut din cauza motorinei, dar o influenta a avut sigur, si motorina aceea.

Re: Noile preturi la motorina

16 Apr 2008, 12:12

Da... si tiristii iau motorina din copaci.

Re: Noile preturi la motorina

16 Apr 2008, 14:00

si in alte tari europene a crescut pretul motorinei, explicatia e simpla: cresc taxele si accizele, ca doar la rafinarie este mai ieftina decat benzina.

numai ca ei baga aceste taxe in ecologie, iar noi in alegeri...

Re: Noile preturi la motorina

16 Apr 2008, 17:11

$1 scrie:$2
distributia parcului auto in ro e 70% dizel 30 benzina (sa zicem), iar proportia de vinzari masini noi si sh e 80dizel-20benzina; deci cererea de motorina e in crestere

"


stimate , da-mi voie sa te contrazic vehement
in 2007 in romania s-au vandut 43,7% autoturisme diesel din total(import+autohtone). daca este sa le luam in calcul doar pe cele din import, procentul a fostt de 48,3% diesel. aceste procente sunt mari oricum insa nu cred ca asta este motivul pt care s-a scumpit motorina pt faptul ca de aprox 5 ani vanzarile de diesel reprezinta peste 40% din total.
deci pana in 2007, vanzarile de diesel nu au fost sa zicem la 15% in asa fel incat daca acest procent a crescut in 2007 la peste 40% sa determine scumpirea motorinei.

afirmatia ta fiind gresita, toate concluziile care le-au tras colegii de forum de pe urma acestei afirmatii sunt gresite.

deci , trebuie sa cautam motivele scumpirii motorinei in alta parte si nu la vanzariel de masini diesel.

sursa informatiilor mele privind vanzarile este APIA

http://www.apia.ro/date/2007-12-Analize.pdf

Re: Noile preturi la motorina

16 Apr 2008, 18:10

pai cred ca si tu gresesti undeva.... si anume in loc de rrromania trebuia sa pui europa...

Re: Noile preturi la motorina

16 Apr 2008, 18:24

La cum scumpesc astia motorina imi cam pare rau ca mi-am luat masina diesel! Cred ca tot mai bune sunt alea pe benzina.

Re: Noile preturi la motorina

16 Apr 2008, 18:58

$1 scrie:$2a cum scumpesc astia motorina imi cam pare rau ca mi-am luat masina diesel! Cred ca tot mai bune sunt alea pe benzina.


esti nebun, vrei sa fii linsat? :D

@edit: recunosc ca am bagat distributia parcului auto si proportia dizel/benzina din burta; si am mai facut o eroare: nu e bine sa iau in calcul nr de masini benzina/dizel, ci frecventa de utilizare a acestora

dupa silogismul "ia dizel daca faci multi kilometri" ne putem astepta ca masinile dizel sa fie exploatate mai intens decit cele pe benzina, deci vor vizita pompele mai des; si atunci, chiar daca distributia parcului auto e preponderent benzina, acest lucru poate fi compensat de vizitele mai dese la pompa ale dizelarilor

chiar asa: io am masina din 1 sept 2006 si am 36500 km; la o medie de consum de 10% sa zicem, am ars pina acum 3650 litri de benzina (io am probabil un nr neuzual de mare de km pt un benzinar in aceasta perioada de timp)

ar fi interesant de vazut un coleg dizelar, cu o masina cam la fel de veche, la un consum de 7%, cita motorina a ars

si poate ar fi interesant de stiut si cite dizele formeaza parcu auto al firmelor din romania, si citi km fac intr-un an

Re: Noile preturi la motorina

16 Apr 2008, 19:07

$1 scrie:$2ai io cred ca ramane asa

distributia parcului auto in ro e 70% dizel 30 benzina (sa zicem), iar proportia de vinzari masini noi si sh e 80dizel-20benzina; deci cererea de motorina e in crestere

oferta (productia) e constanta

stiinta economica ne spune ca pretul creste cind cererea depaseste oferta (productia)

felicitari tuturor celor care si-au cumparat dizel in ultima vreme, ei sunt cauza cresterii pretului

ps - ce am scris io mai sus e UNA din explicatiile cresterii pretului; evident, poate fi considerata mult mai puerila decit cea ca "asa vrea tariceanu"


Coane, punctul nr. 1. Drumurile prin oras cu benzinare te usuca la buzunar. Si nu ma refer la mersul dimineata la munca si intors sara tarziu acasa, ci la umblat aproape constant si in majoritatea timpului la ore de varf...

Punctul nr. 2. Firmele sunt cele care au plusat cu diesel, ma indoiesc profund ca omul obisnuit care face 5000km pe an isi ia diesel, iar cei care isi iau si merg cu ele sunt destul de putini.

3. Mi se pare usor nedrept sa condamni oamenii care si-au cumparat masini cu motoare diesel pentru cresterea pretului motorinei, avand in vedere ca si benzina s-a scumpit in draci :D

4. Tariceanu este un mare dobitoc. Comisiile europene si toti "idiotii" aia din UE ii spun ca e bou, el neaga. Concluziile se trag de la sine :)


$1 scrie:$2-am tot gandit ce justificare poate avea aceasta crestere de pret.
Iata o posibilitate (pur teoretica):
Eu, firma X, am o capacitate de productie de 500.000t motorina si de 300.000t benzina pt ca anticipasem ca voi vinde 180.000t motorina si 260.000t benzina (care se obtin din 270.000t motorina). Dar se schimba situatia din piata si se cere 240.000t motorina si 200.000t benzina(care se obtin din 210.000t motorina). Motorina nu este o problema - tot atata trebuie sa produc. Dar se cere mult mai putina benzina, ceea ce inseamna ca merg cu capacitatea de productie la 2/3, ceea ce inseamna pierderi. Ce fac?
1. Scumpesc benzina ca sa nu ies in pierdere. Rezulta ca tot mai multi se vor orienta catre motorina si voi produce si mai putina benzina, iar scumpesc, iar vand mai putina - masura nu duce la nimic bun.
2. Scumpesc motorina in asa fel incat sa-mi scot pierderile de la benzina. Rezulta o orientare a pietei de masini catre benzina - creste procentajul de folosire a instalatiei de rafinare - devine rentabila. Pe de alta parte oricum incasez mai multi bani din motorina - creste profitul. URAAAA!!! Daca la un moment dat se intrevede depasirea capacitatii de productie de la benzina, atunci scumpesc benzina si echilibrez.


Doua cuvinte am aici: you`re wrong. As mai adauga unul, "terribly". Companiile care rafineaza au un mare dezavantaj fata de cele care mai si extrag - cred ca il intelegi imediat. Pe de alta parte, pretul combustibilului este aproximativ acelasi, indiferent ca e OMV, Rompetrol, Petrom, Lukoil, you name it.

Rationamentul tau, de altfel interesant, poate fi al unei persoane care nu a trait la noi in tara in ultimii 10 ani si nu a observat ca pretul motorinei, initial mult mai scazut ca al benzinei, a crescut constant si l-a depasit pe cel din urma. Cu MULT :)

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2..
"


stimate , da-mi voie sa te contrazic vehement
in 2007 in romania s-au vandut 43,7% autoturisme diesel din total(import+autohtone). daca este sa le luam in calcul doar pe cele din import, procentul a fostt de 48,3% diesel. aceste procente sunt mari oricum insa nu cred ca asta este motivul pt care s-a scumpit motorina pt faptul ca de aprox 5 ani vanzarile de diesel reprezinta peste 40% din total.
deci pana in 2007, vanzarile de diesel nu au fost sa zicem la 15% in asa fel incat daca acest procent a crescut in 2007 la peste 40% sa determine scumpirea motorinei.

afirmatia ta fiind gresita, toate concluziile care le-au tras colegii de forum de pe urma acestei afirmatii sunt gresite.

deci , trebuie sa cautam motivele scumpirii motorinei in alta parte si nu la vanzariel de masini diesel.

sursa informatiilor mele privind vanzarile este APIA

http://www.apia.ro/date/2007-12-Analize.pdf



Sursele sunt excelente, acum cateva intrebari:
- ce procent din masinile pe benzina circula constant si ce procent din masinile pe motorina circula constant?

O sa incerc o explicatie. Scoatem din ecuatie firmele si masinile acestora, apoi luam in consideratie faptul ca omul care merge relativ rar cu masina isi ia benzinara (acestia fiind marea majoritate a oamenilor normali). Reiese clar (dpmdv) ca benzina nu mai ofera acelasi profit. Majoritatea masinilor oamenilor obisnuiti care chiar circula sunt diesel. Adauga un numar impresionant de masini de firma (tot diesel daca cel care se ocupa de achizitiile parcului auto nu e tolomac) si iti iese ditamai flota diesel care circula si o flotilutza benzinara care circula, dar mai rar. In clar, va fi nevoie de mai mult combustibil diesel decat de benzina, adica ala se va vinde. Ergo, crejte pretu` :)

- care ar fi dupa tine motivele scumpirii?


Edit:
$1 scrie:$2upa silogismul "ia dizel daca faci multi kilometri" ne putem astepta ca masinile dizel sa fie exploatate mai intens decit cele pe benzina, deci vor vizita pompele mai des; si atunci, chiar daca distributia parcului auto e preponderent benzina, acest lucru poate fi compensat de vizitele mai dese la pompa ale dizelarilor

chiar asa: io am masina din 1 sept 2006 si am 36500 km; la o medie de consum de 10% sa zicem, am ars pina acum 3650 litri de benzina (io am probabil un nr neuzual de mare de km pt un benzinar in aceasta perioada de timp)

ar fi interesant de vazut un coleg dizelar, cu o masina cam la fel de veche, la un consum de 7%, cita motorina a ars

si poate ar fi interesant de stiut si cite dizele formeaza parcu auto al firmelor din romania, si citi km fac intr-un an

Bre, noi suntem telepatici :D

Re: Noile preturi la motorina

16 Apr 2008, 21:34

Apropo de preturi........azi am aflat ca si bulgarii ne calca pe urme. Cred ca au si astia vreun tericeanu pe acolo,(dracu stie pa unde s-o fi plimbat si tacsu..). :D

Re: Noile preturi la motorina

17 Apr 2008, 14:12

$1 scrie:$2chiar asa: io am masina din 1 sept 2006 si am 36500 km; la o medie de consum de 10% sa zicem, am ars pina acum 3650 litri de benzina (io am probabil un nr neuzual de mare de km pt un benzinar in aceasta perioada de timp)

ar fi interesant de vazut un coleg dizelar, cu o masina cam la fel de veche, la un consum de 7%, cita motorina a ars



Io am masina din iulie ( 2007 ) si pina acum am facut 25300 km ...n-am firma si nici foarte mult timp liber , deci am ars relativ multa motorina !
Una din explicatile scumpirii motorinei cred ca e faptul ca , datorita cereri mari de motorina coroborata cu o crestere mult mai redusa a cereri de benzina , rafinariile "scot" mai mult produs inferior ( motorina )care e , teoretic , mai ieftin in dauna produsului superior ( benzina )care are un pret de vinzare mai mare si automat ofera un profit mai mare ! Ca urmare , au scumpit oarecum artificial pretul motorinei astfel incit sa nu piarda la profit ! Parerea mea !

Re: Noile preturi la motorina

17 Apr 2008, 14:27

asa asa da tot pe benzina vina :D

Re: Noile preturi la motorina

17 Apr 2008, 14:58

$1 scrie:$2sa asa da tot pe benzina vina :D


Pai da , consumati si voi mai mult ! ;) De ce sa lasi motorul sa scada sub 5000 de ture ? ? =)) =))

Re: Noile preturi la motorina

17 Apr 2008, 15:44

$1 scrie:$2size=85]
$1 scrie:$2ai io cred ca ramane asa

distributia parcului auto in ro e 70% dizel 30 benzina (sa zicem), iar proportia de vinzari masini noi si sh e 80dizel-20benzina; deci cererea de motorina e in crestere

oferta (productia) e constanta

stiinta economica ne spune ca pretul creste cind cererea depaseste oferta (productia)

felicitari tuturor celor care si-au cumparat dizel in ultima vreme, ei sunt cauza cresterii pretului

ps - ce am scris io mai sus e UNA din explicatiile cresterii pretului; evident, poate fi considerata mult mai puerila decit cea ca "asa vrea tariceanu"
[/size]

Coane, punctul nr. 1. Drumurile prin oras cu benzinare te usuca la buzunar. Si nu ma refer la mersul dimineata la munca si intors sara tarziu acasa, ci la umblat aproape constant si in majoritatea timpului la ore de varf...

Punctul nr. 2. Firmele sunt cele care au plusat cu diesel, ma indoiesc profund ca omul obisnuit care face 5000km pe an isi ia diesel, iar cei care isi iau si merg cu ele sunt destul de putini.

3. Mi se pare usor nedrept sa condamni oamenii care si-au cumparat masini cu motoare diesel pentru cresterea pretului motorinei, avand in vedere ca si benzina s-a scumpit in draci :D

4. Tariceanu este un mare dobitoc. Comisiile europene si toti "idiotii" aia din UE ii spun ca e bou, el neaga. Concluziile se trag de la sine :)


$1 scrie:$2-am tot gandit ce justificare poate avea aceasta crestere de pret.
Iata o posibilitate (pur teoretica):
Eu, firma X, am o capacitate de productie de 500.000t motorina si de 300.000t benzina pt ca anticipasem ca voi vinde 180.000t motorina si 260.000t benzina (care se obtin din 270.000t motorina). Dar se schimba situatia din piata si se cere 240.000t motorina si 200.000t benzina(care se obtin din 210.000t motorina). Motorina nu este o problema - tot atata trebuie sa produc. Dar se cere mult mai putina benzina, ceea ce inseamna ca merg cu capacitatea de productie la 2/3, ceea ce inseamna pierderi. Ce fac?
1. Scumpesc benzina ca sa nu ies in pierdere. Rezulta ca tot mai multi se vor orienta catre motorina si voi produce si mai putina benzina, iar scumpesc, iar vand mai putina - masura nu duce la nimic bun.
2. Scumpesc motorina in asa fel incat sa-mi scot pierderile de la benzina. Rezulta o orientare a pietei de masini catre benzina - creste procentajul de folosire a instalatiei de rafinare - devine rentabila. Pe de alta parte oricum incasez mai multi bani din motorina - creste profitul. URAAAA!!! Daca la un moment dat se intrevede depasirea capacitatii de productie de la benzina, atunci scumpesc benzina si echilibrez.


Doua cuvinte am aici: you`re wrong. As mai adauga unul, "terribly". Companiile care rafineaza au un mare dezavantaj fata de cele care mai si extrag - cred ca il intelegi imediat. Pe de alta parte, pretul combustibilului este aproximativ acelasi, indiferent ca e OMV, Rompetrol, Petrom, Lukoil, you name it.

Rationamentul tau, de altfel interesant, poate fi al unei persoane care nu a trait la noi in tara in ultimii 10 ani si nu a observat ca pretul motorinei, initial mult mai scazut ca al benzinei, a crescut constant si l-a depasit pe cel din urma. Cu MULT :)

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2..
"


stimate , da-mi voie sa te contrazic vehement
in 2007 in romania s-au vandut 43,7% autoturisme diesel din total(import+autohtone). daca este sa le luam in calcul doar pe cele din import, procentul a fostt de 48,3% diesel. aceste procente sunt mari oricum insa nu cred ca asta este motivul pt care s-a scumpit motorina pt faptul ca de aprox 5 ani vanzarile de diesel reprezinta peste 40% din total.
deci pana in 2007, vanzarile de diesel nu au fost sa zicem la 15% in asa fel incat daca acest procent a crescut in 2007 la peste 40% sa determine scumpirea motorinei.

afirmatia ta fiind gresita, toate concluziile care le-au tras colegii de forum de pe urma acestei afirmatii sunt gresite.

deci , trebuie sa cautam motivele scumpirii motorinei in alta parte si nu la vanzariel de masini diesel.

sursa informatiilor mele privind vanzarile este APIA

http://www.apia.ro/date/2007-12-Analize.pdf



Sursele sunt excelente, acum cateva intrebari:
- ce procent din masinile pe benzina circula constant si ce procent din masinile pe motorina circula constant?

O sa incerc o explicatie. Scoatem din ecuatie firmele si masinile acestora, apoi luam in consideratie faptul ca omul care merge relativ rar cu masina isi ia benzinara (acestia fiind marea majoritate a oamenilor normali). Reiese clar (dpmdv) ca benzina nu mai ofera acelasi profit. Majoritatea masinilor oamenilor obisnuiti care chiar circula sunt diesel. Adauga un numar impresionant de masini de firma (tot diesel daca cel care se ocupa de achizitiile parcului auto nu e tolomac) si iti iese ditamai flota diesel care circula si o flotilutza benzinara care circula, dar mai rar. In clar, va fi nevoie de mai mult combustibil diesel decat de benzina, adica ala se va vinde. Ergo, crejte pretu` :)

- care ar fi dupa tine motivele scumpirii?


Edit:
$1 scrie:$2upa silogismul "ia dizel daca faci multi kilometri" ne putem astepta ca masinile dizel sa fie exploatate mai intens decit cele pe benzina, deci vor vizita pompele mai des; si atunci, chiar daca distributia parcului auto e preponderent benzina, acest lucru poate fi compensat de vizitele mai dese la pompa ale dizelarilor

chiar asa: io am masina din 1 sept 2006 si am 36500 km; la o medie de consum de 10% sa zicem, am ars pina acum 3650 litri de benzina (io am probabil un nr neuzual de mare de km pt un benzinar in aceasta perioada de timp)

ar fi interesant de vazut un coleg dizelar, cu o masina cam la fel de veche, la un consum de 7%, cita motorina a ars

si poate ar fi interesant de stiut si cite dizele formeaza parcu auto al firmelor din romania, si citi km fac intr-un an

Bre, noi suntem telepatici :D


Ati omis toti un lucru. Nu luati in calcul doar autoturismele mici care consuma motorina. Mai puneti, camioane, tractoare, autocare, vapoare si orice utilaj mare. Acestea sunt adevaratele consumatoare de motoria. Nu stiu in procente cat reprezinta acestea, dar la consumul de combustibil banuiesc ca sunt peste autoturisme (parerea mea)

Re: Noile preturi la motorina

17 Apr 2008, 21:25

chinezii si indienii o sa ne manance, ca la ei a crescut cererea de motorina.
Răspunde