Discutii libere/forum

Întrebare de blond(a)

ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !

Moderator: Automatistul

Întrebare de blond(a)

Mesajde zaboss » 08 Mai 2008, 20:03

Care este treaba cu roata de rezervă de mici dimensiuni? Am observat că la unele mărci - Ford, de exemplu - se plăteşte în plus pentru asta, la altele (Renault, Skoda) se plăteşte în plus pentru roată de rezervă normală. Nu îmi dau seama de ce ar vrea cineva o roată de rezervă mai mică şi de ce au introdus producătorii această variantă?
Light travel faster than sound, that's why some people seem brighter until you hear them speak.
Avatar utilizator
zaboss
Gold Member
 
Mesaje: 964
Membru din: 14 Apr 2006, 00:21
Localitate: http eror 404: zaboss not found
Maşina: Waiting
VIN: rosusecrecesimult

Re: Întrebare de blond(a)

Mesajde jo_2k » 08 Mai 2008, 20:29

Avantajul este ca roata de rezerva dimensiuni reduse este de obicei plina. Avantajul este ca nu risti sa ai surpriza la pana sa gasesti roata de rezerva pe pana.
Dezavantajul e ca pt una normala te taxeaza in plus si ca nu poti sa mergi normal cu ea, ci doar in regim de "avarie" pina la o vulcanizare/service.

Ei au bagat varianta asta pentru cistig suplimentar evident :)
97 Escort MkVI-MkVII 1.6 16v
Imagine
__________________________________________________
www.eprotejat.ro - Protejaza-ti copilul!
www.6vineloto.ro - Generator numere loto
Avatar utilizator
jo_2k
1nsane Member
 
Mesaje: 2437
Membru din: 03 Apr 2006, 15:46
Localitate: Bucuresti
Maşina: 97 Escort Mk6 1.6 16v
VIN: WF0AXXGCAAVA24836

Re: Întrebare de blond(a)

Mesajde Mihai L » 08 Mai 2008, 20:37

1) roata de rezerva de dimensiuni normale se plateste "extra" si la Ford
2) roata de dimensiuni reduse nu este plina si nu permite circularea cu viteze mai mari de 80 km/h
2) spatiul in portbagaj este substantial mai mare daca ai roata de rezerva de dimensiuni reduse
Un exemplu de avantaj: am carat patru ani o roata de rezerva normala in Matiz si am facut o singura pana dupa aproape trei ani. In acel moment roata era nefolosita deloc, celelalte aveau cca 20.000 km...
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: Întrebare de blond(a)

Mesajde ALS » 08 Mai 2008, 20:46

Eu am carat 8 ani o roata normala la vechea Nova GTi fara sa o folosesc niciodata! Am vandut-o (odata cu masina) avand anvelopa originala. Si am umblat prin munti pe niste drumuri proaste..., dar pene am facut numai in Galati, langa ateliere de vulcanizare.
Va urez tuturor sa aveti si mai putine ca mine.
Daca e Ford, e Focus; daca e Focus, e rosu!
Ford Focus Trend Collection, hatchback, Y, 5 usi, 1,6l / 100CP benzina, din 30 mai 2007
Toti iti vor binele, asa ca omoara-i! Nu-i lasa sa ti-l ia!
Avatar utilizator
ALS
Ford Freak
 
Mesaje: 165
Membru din: 08 Mai 2007, 21:26

Re: Întrebare de blond(a)

Mesajde Alen » 08 Mai 2008, 20:47

$1 scrie:$2) roata de rezerva de dimensiuni normale se plateste "extra" si la Ford
...

depinde la ce fel de Ford.....la Fiesta e de dimensiuni normale si nu se plateste nimic in plus pt. asta
Avatar utilizator
Alen
 
Mesaje: 7364
Membru din: 15 Apr 2007, 20:19
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Fiesta 2007 1.4 TDCi

Re: Întrebare de blond(a)

Mesajde zaboss » 08 Mai 2008, 20:51

1. În oferta actuală, la car configurator, roata de rezervă de dimensiune redusă este la opţiuni şi costă 24 euro. Acum am observat că cealaltă e 36 euro. Să înţeleg că Ford nu mai dă roată de rezervă deloc :D ?

2. Mi se pare aberant să dai 1X 000 de euro pe o maşină şi să te bucuri că ai 30 cmp liberi în portbagaj. Dă-o în măsa, dacă vrea cineva portbagaj, îşi ia Logan MCV nu roată de rezervă de dimensiuni reduse.

3. @ Mihai L nu prea înţeleg avantajul. Dacă pana e gravă, oricum trebuie înlocuit cauciucul, dacă nu, îl repari şi ai din nou setul la 20 000. Din contră, cu cauciucul înlocuit şi cu rezerva, ai practic 2 cauciucuri noi-nouţe, pe care le poţi pune pe faţă, de exemplu, şi celălalt folosit îl păstrezi ca rezervă.

Deci, totuşi, care este logica unei roţi mai mici?
Light travel faster than sound, that's why some people seem brighter until you hear them speak.
Avatar utilizator
zaboss
Gold Member
 
Mesaje: 964
Membru din: 14 Apr 2006, 00:21
Localitate: http eror 404: zaboss not found
Maşina: Waiting
VIN: rosusecrecesimult

Re: Întrebare de blond(a)

Mesajde Mihai L » 08 Mai 2008, 21:04

$1 scrie:$2. În oferta actuală, la car configurator, roata de rezervă de dimensiune redusă este la opţiuni şi costă 24 euro. Acum am observat că cealaltă e 36 euro. Să înţeleg că Ford nu mai dă roată de rezervă deloc :D ?
Cred ca au doar lista de preturi (asa cum zice alen, poate la Fiesta e optionala si se scade diferenta).

2. Mi se pare aberant să dai 1X 000 de euro pe o maşină şi să te bucuri că ai 30 cmp liberi în portbagaj. Dă-o în măsa, dacă vrea cineva portbagaj, îşi ia Logan MCV nu roată de rezervă de dimensiuni reduse.
Fa socoteala ca ai macar 10cm in minus pe toata suprafata portbagajului

3. @ Mihai L nu prea înţeleg avantajul. Dacă pana e gravă, oricum trebuie înlocuit cauciucul, dacă nu, îl repari şi ai din nou setul la 20 000. Din contră, cu cauciucul înlocuit şi cu rezerva, ai practic 2 cauciucuri noi-nouţe, pe care le poţi pune pe faţă, de exemplu, şi celălalt folosit îl păstrezi ca rezervă.
Cum imperechezi trei roti de 20-30.000km cu una noua? Si poate nu mai gasesti nici modelul ala pe piata si ajungi sa cumperi alte doua cauciucuri...

Deci, totuşi, care este logica unei roţi mai mici?

Pret mai mic, ai grija mai mare de roata la care ai facut pana (multi merg cu rezerva cu pana daca e normala)
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: Întrebare de blond(a)

Mesajde zaboss » 08 Mai 2008, 21:24

1. OK, am înţeles. Oferta de care vorbeam eu era pentru Focus Trend că pe el îl tot bricolez de vreo vreo două săptămâni :D, nu de Fiesta. A mea a venit din fabrică "normală", dar şi cu roţi neomologate de RAR.

2. Cred că se putea găsi o soluţie tehnică mai ingenioasă - cum este de exemplu la Fiesta mea, unde roata de rezervă nu ocupă din spaţiul portbagajului.

3. Din cele 3 roţi, faci una de rezervă şi 2 pe spate, cele două roţi noi pe faţă. Chiar dacă nu este exact acealşi model, în trei ani poate ieşi din fabricaţie, fiind aceeaşi parametri nu cred că este o diferenţă sesizabilă. Doar nu te apuci acum să împerechezi un cauciuc de vară cu unul de iarnă.

Comportamentul iresponsabil nu poate fi reglat de dimensiunea roţii. Şi nu cred că scopul producătorilor auto e să devină diriginţii şoferilor. Nici din punct de vedere al managementului producţiei nu mi se pare o economie, fiindcă ce economii ar face la material sunt anulate de faptul că 20% din repere sunt diferite. Adică, 1000 de bucăţi identice vor fi mai ieftine decât 800 de-un fel şi 200 de-un fel, chiar dacă itemul 2 este un pic mai ieftin decât itemul 1.
Light travel faster than sound, that's why some people seem brighter until you hear them speak.
Avatar utilizator
zaboss
Gold Member
 
Mesaje: 964
Membru din: 14 Apr 2006, 00:21
Localitate: http eror 404: zaboss not found
Maşina: Waiting
VIN: rosusecrecesimult

Re: Întrebare de blond(a)

Mesajde mihai79 » 08 Mai 2008, 21:24

In conditiile in care ai o masina mai mica (compact) o roata de rezerva de dimensiuni reduse iti ofera posibilitatea de a avea un portbagaj utilizabil. Eu ma uitam si la Focus-ul meu, cu o roata de rezerva normala iti cam ia din spatiul din portbagaj.
Faptul ca in romanica Ford da roata de rezerva de dimensiuni reduse contra cost e o mare porcarie si hotie (as usual). Nu la fel se intampla in restul lumii (tarile civilizate).
I decided to live forever or die in the attempt.
people are fucking incomprehensible
I see dumb people!
Avatar utilizator
mihai79
Ford Freak
 
Mesaje: 240
Membru din: 25 Feb 2008, 20:44
Localitate: Praga/Fagaras
Maşina: Ford Focus 2008 1.6 100CP Trend

Re: Întrebare de blond(a)

Mesajde Mihai L » 08 Mai 2008, 21:30

$1 scrie:$2n conditiile in care ai o masina mai mica (compact) o roata de rezerva de dimensiuni reduse iti ofera posibilitatea de a avea un portbagaj utilizabil. Eu ma uitam si la Focus-ul meu, cu o roata de rezerva normala iti cam ia din spatiul din portbagaj.
Faptul ca in romanica Ford da roata de rezerva de dimensiuni reduse contra cost e o mare porcarie si hotie (as usual). Nu la fel se intampla in restul lumii (tarile civilizate).

La mine roata de rezerva a venit fara sa o cer explicit; la VW am auzit ca nu ti-o da decat daca o ceri (si implicit platesti separat pentru ea). Si era vorba de un Passat, cu cutie DSG, etc...

LE: Ce sa mai zicem de ST, care vine cu spray de reparat? :)) Cred ca nu din considerente de spatiu, nu?
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey


Înapoi la Discutii libere/forum

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 6 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 6 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 6 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 6 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login