Totul despre membri

Noul Ford Focus - drive test

Prezentari cu masini, poze, biografii, liste

Moderator: Cornel001

Noul Ford Focus - drive test

Mesajde VIPER » 09 Mai 2008, 22:31

Noul Ford Focus – drive test

Mai intai trebuie facute cateva precizari importante:

- acest test si review reprezinta punctul meu personal de vedere. Voi fi subiectiv deoarece sunt un om normal, nicidecum pilot de teste sau angajat al vreunei reviste de specialitate (cel putin nu inca, la ambele :D)
- am rugamintea sa discutam pe marginea testului in sine in acest topic, pentru alt fel de discutii legate de masina, model, dealeri etc. vom discuta in zonele respective.
- sa nu uitam ca masina testata este o masina de familie, din clasa compacta, fara veleitati sportive sau de alta natura, de aceea sa tratam informatia tinand minte acest aspect.


Mica vacanta de 1 Mai a fost un moment foarte bun pentru a pleca in teste cu Noul Ford Focus. Multumirile pentru aceasta oportunitate merg catre B.D.T. Vest. cu care am avut o discutie preliminara inca de la lansarea noului model. Aceasta discutie s-a concretizat miercuri 30.04 dupa-amiaza cand am sosit la sediul B.D.T. pentru a lua in primire modelul de test. Am avut bucuria sa ma reintalnesc cu masina testata la lansare (descrisa aici http://forum.clubford.ro/viewtopic.php?f=16&t=14300 ), si anume New FOCUS Titanium, 2.0 TDCi - 136 CP, 4 usi. Doar ca acum masina terminase rodajul si era pregatita de drum lung. Am atasat fisa modelului testat unde veti regasi atat dotarile standard cat si cele suplimentare, impreuna cu pretul
New Focus Titanium 2.0 TDCi.pdf
(32.3 KiB) Descărcat de 265 ori


Acest review va fi structurat in 2 parti. Prima parte va descrie etapele drumului, a doua parte va intra un pic in amanunte legate de masina in sine.

Traseul pe care l-am avut in plan a fost destul de lung pentru 4 zile. Dar cel mai important, a fost un traseu foarte variat ca tip de sosea: Bucuresti – Pitesti – Rm. Valcea – Sibiu – Sebes – Brasov – Poiana Brasov – Cheia – Valenii de Munte – Bucuresti.

PARTEA 1

Etapa 1: Bucuresti – Sebes – Rapa Rosie.

Asa cum va spuneam si aici http://forum.clubford.ro/viewtopic.php?f=31&t=15075 , in perioada 1-4 Mai 2008 a avut loc la Sebes (jud. Alba), a 8-a editie Rapa Rosie, o intalnire de modelism si nu numai. Asa ca in dimineata zilei de 1 Mai am plecat, muncitoreste, la drum. Va spun sincer, am avut emotii initial din cauza portbagajului, fiind obisnuit cu o gura de incarcare foarte mare de la modelele hatch. Surpriza a fost placuta, am reusit sa introduc fara probleme o valiza uriasa (ma pot mandri cu o valiza care este ilegala pe orice linie aeriana din cauza dimensiunilor :D). Ba chiar am avut destul loc sa pun si multe alte materiale sau genti pe langa ea. Am pornit spre Pitesti pe o vreme inchisa ce anunta si ceva ploi. Despre mersul pe autostrada nu pot spune prea multe decat ca la 170km/h, in treapta a 6-a de viteze, avea cam 3000rpm. Maxim. Daca e bine sau nu, judecati voi, eu am fost multumit pentru ca nivelul de zgomot era suficient de scazut incat sa putem asculta muzica si sa ne si intelegem intre noi. Asta il trecem la plusuri. Desigur, la acest nivel de zgomot scazut au contribuit si gumele Michelin Pilot Premacy care, pe tot parcursul testului, s-au dovedit foarte bune. Iar acest lucru il spun cu greutate, deoarece eu personal nu suport acest producator :D Ei bine, mi-au placut si gumele :D Ar mai trebui sa precizez (in special pentru B.D.T. :D) ca nu am depasit 170km/h, deoarece pentru mine viteza maxima nu este un scop de atins in timpul conducerii. Sunt convins ca masina poate mai mult de 170 dar pur si simplu acest aspect nu ma intereseaza.

Dupa Pitesti a inceput partea interesanta, cu Valea Oltului si drumul Sibiu – Sebes care este foarte bun pentru a testa toate treptele cutiei, suspensiile, franele si directia. Daca tot am zis de directie, am apreciat la maxim posibilitatea de a seta directia intre Standard / Confort / Sport. In prima faza am mers pe Confort dar dupa autostrada am trecut pe Sport si asa a ramas pana la finalul testului. Diferenta a fost clar vizibila, directia a raspuns mult mai precis comenzilor mele. Existenta ESP-ului mi-a dat ceva incredere si am inceput sa "imping" masina mai cu curaj. Am avut cateva situatii aproape de limita pe Valea Oltului (nu create de mine) dar nu am simtit nici o emotie fiind ajutat perfect de cuplu / suspensii / directie. Pe serpentine Focusul s-a comportat admirabil si nu a avut deloc balans lateral. Inca un plus important. Sa facem o scurta pauza pentru o sedinta foto pe Valea Oltului:

Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine

Am ajuns si la Sebes – Rapa Rosie unde am intrat si pe portiuni de drum neasfaltat. Din nou totul OK, poate suspensiile sa fi fost un pic prea tari dar nici drumul nu era foarte lin :D Aici o sa las pozele sa vorbeasca, zona este pur si simplu superba:

Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine

Imagine Imagine Imagine Imagine

Etapa 2: Rapa Rosie – Sebes – Sibiu - Brasov – Poiana Brasov

Sambata la pranz am plecat spre Brasov. La ora 17 trebuia sa ajung la biserica unde urma sa se cunune cel mai bun prieten al meu. Am montat GPS-ul si am pornit la drum. Auzisem ca drumul Sibiu – Brasov e "cu peripetii" dar speram sa nu fie asa... Ei bine, a fost... Si cum am plecat destul de tarziu, si cum GPS-ul imi arata ca ora aproximativa de sosire in centrul Brasovului 16:45, a inceput o cursa contra-cronometru. Iar cand zic cursa, nu exagerez deloc. Cu toate acestea am incercat sa stau in limitele legale, nefiind totusi cu masina mea. Daca am reusit sau nu vom vedea in lunile urmatoare :D

Pentru cei care nu stiu, pe drumul Sibiu – Brasov se lucreaza. Si se lucreaza mult si urat. Apoi, am tot dat de camioane. Si ca sa fie totul perfect, am avut si ploaie, de la usoara la torentiala. Drumul in sine e plin de sicane in adevaratul sens al cuvantului. Adica zone de sosea in lucru care sunt ocolite cu bucati provizorii (asfaltate). Si aceste sicane sunt destule. Cum timpul era foarte scurt, si cum masina incepuse sa ceara, am hotarat sa folosesc frana cat mai putin posibil. Pe drum drept au fost destui care au incercat sa tina trena Focusului, dar pierdeau imediat in sicane sau curbe. Inca imi suna in urechi scartaitul cauciucurilor la intrarea si iesirea din sicane. Masina a stat impecabil, din nou. Chiar m-am straduit sa fac ESP-ul sa lucreze, dar nu a fost cazul. Suspensiile sunt foarte bine setate pentru o masina "de familie" iar directia pusa pe Sport a facut ca Focusul sa se duca exact cum si unde am dorit.

Am ajuns in Brasov la 16:45, iar la biserica cu 2 minute inainte sa apara mirii. Deci, misiune indeplinita cu succes. Inca un mare plus (care este de fapt o suma de plusuri). Dupa ceremonia religioasa am urcat in Poiana Brasov (va spun sincer, am pe putin 15 ani de cand nu am mai urcat in Poiana). Din nou ploaie... Din pacate drumul mi s-a parut mult prea scurt, serpentinele devenisera deja interesante si Focusul cerea curba dupa curba.

Etapa 3: Poiana Brasov – Brasov – Cheia – Valenii de Munte – Bucuresti

Duminica la pranz am plecat din Poiana spre casa, cu parere de rau ca trebuia sa terminam acest traseu. Nu am facut-o insa inainte de o alta mica sedinta foto:

Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine

Am hotarat sa mergem prin Cheia – Valenii de Munte deoarece DN1 era aglomerat (oare cand nu e?) si pe ruta asta peisajele sunt superbe. Am ales foarte bine, vremea a fost super, peisajul la fel, drumul o placere pentru condus. Va pot spune cu mandrie (atat pentru Noul Focus cat si pentru mine) ca, in afara de inconstienti si zmei, nu ne-a depasit nimeni. Si asta nu pentru ca am mers cu 20km/h, ci pentru ca nu se puteau tine dupa noi. Indiferent de tipul tractiunii (FWD, AWD, RWD), pur si simplu nu puteau depasi decat, eventual, in linie dreapta unde pe noi nu ne interesa oricum partea de viteza. Din pacate multi au luat acest fapt ca pe un afront personal si au facut depasiri extrem de riscante, pe linie continua sau in curbe fara vizibilitate, ceea ce eu nu am facut si nu voi face niciodata. Am reusit in sfarsit sa fac beculetul de ESP sa clipeasca de cateva ori. Dar corectia facuta de ESP a fost minora, nu a fost nevoie de o corectie brutala.

Din pacate momentul intrarii pe Ploiesti – Bucuresti a cam insemnat sfarsitul placerii. De aici drumul a decurs monoton, plictisitor si uneori enervant. Va suna cunoscut? Am ajuns OK acasa, iar luni dimineata am luat traficul inferal de Bucuresti in piept si am dus masina inapoi la B.D.T. Vest. Drumul Titan – Crangasi a durat fix 1 ora si jumatate (90 de minute, 1h30')... Bine am revenit acasa...

PARTEA a 2-a

Am sa incerc sa iau masina "din bara in bara" si sa spun ce mi-a placut si ce nu (ei bine, da, am si cu "ce nu mi-a placut" :D). O voi face intr-o ordine foarte amestecata, cum imi vin in minte...

1. Design: imi place noua fata a lui Focus. Seamana cu un Mondeo Mk4 mai mic. (De altfel in Poiana Brasov era parcata la Sura Dacilor si cand ne-am intors spre masina, un grup de vreo 10 persoane se "certau" daca este Noul Mondeo sau Noul Focus. Asta pana au vazut si spatele unde era inscriptionat modelul.) Spatele este si el un pic modificat, in special in partea de jos a barei. Poate de aceea mi s-a parut prea inaltata de spate.
2. Motor: cu toate ca motorul era identic cu cel de pe Mondeo Mk4 pe care l-am testat anul trecut (http://forum.clubford.ro/viewtopic.php?f=15&t=6939 ), Focusul a fost clar mai sprinten. Cel mai probabil datorita diferentei de kg. Nu are sens sa spun ca fata de Mk3 al meu pare o racheta :D Tot aici trebuie sa spun si consumul: dupa 890km consumul mediu a fost de 6.4l/100km.
3. Frane: Foarte bune, foarte elastice si foarte prietenoase. La Mondeo Mk4 am cam muscat din volan pana m-am obisnuit cu ele, la Focus ne-am imprietenit din prima clipa. Singurul "impediment" este ca trebuia sa franez cu un ochi in oglinda retrovizoare pentru a nu avea surprize din spate :D
4. Directie: fara cusur. Nu am incercat setarea "Standard". Cea "Confort" mi s-a parut prea moale dar multora le va placea cu siguranta, fiind foarte buna in oras. Dar setarea "Sport" te face sa simti masina mult mai bine si sa o controlezi exact cum vrei.
5. Suspensii: un pic prea tari, dar asa ii sta bine unei masini moderne care ar trebui sa ruleze pe sosele moderne. Nu au fost probleme de balans pe nici o axa.
6. Cutie de viteze: Foarte precisa. Ca si la Mondeo Mk4, imi place cum intra in viteze, parca simte unde vrei sa schimbi si te ajuta. Am ratat doar de cateva ori viteza a 6-a (eu am 5 pe Mondeo) dar am invatat repede si a fost OK.
7. Lumini: foarte bune, chiar daca nu a avut faruri cu xenon. Au luminat foarte bine inclusiv noaptea, pe ploaie, pe drumuri intunecate.
8. Climatizare: AC-ul a fost pornit permanent, temperatura a fost setata separat stanga – dreapta, totul a fost OK.
9. Geamuri: toate 4 geamurile au fost electrice, cu impuls. Aici e un minus si anume partea de impuls este foarte neprietenoasa. La Mondeo Mk4, la Mk3 din dotare sau la fosta Astra nu am avut probleme in a deschide geamurile atat cat am dorit. Poate este doar o chestiune de obisnuinta.
10. Oglinzi: cea interioara suficient de mare, cele exterioare imense! M-au ajutat enorm, se vede perfect in ele. Iar semnalizarea din carcasele oglinzilor este foarte vizibila si utila.
11. Audio: sistemul Sony cu MP3, 8 difuzoare si comenzi pe volan a sunat slab pe unele posturi de radio (dar nu e vina lui) si a prins viata pe CD-urile audio pe care le-am avut la drum. Poate la bass s-ar mai putea lucra un pic... Oricum, are multe setari si se poate regla sa sune OK. Un mare minus pentru forma si pozitionarea comenzilor audio. Pentru o masina aparuta in 2008 ma asteptam ca aceste comenzi sa fie pe volan, nu langa volan. Ar fi fost perfect daca s-ar fi "importat" volanul de pe Mondeo Mk4.
12. Interior: foarte multe spatii de depozitare, peste tot. In spate lipsesc buzunarele din usi dar sunt inlocuite de cate 2 spatii de depozitare in stanga si dreapta banchetei si de suport pentru 2 pahare / sticle in cotiera banchetei. Cotiera din fata este extrem de generoasa si are inclusiv o priza suplimentara de 12V. La interior si cu mare minus o sa trec insa lipsa de pe capacul portbagajului a oricarei variante de inlesnire a inchiderii capacului. Nu este nici o adancitura in care poti pune mana, nici o chinga, nimic. Iar daca masina este murdara, asta inseamna automat sa pui mana pe capac pentru inchidere, ceea ce nu este deloc placut.
13. Volan: Aratos, elegant. Prefer insa varianta cu 4 spite dispuse la orele 3, 5, 7 si 9. Este o parere personala.
14. Pedalier: normal.
15. Scaune fata: Suficient de comode si cu reglaje bune. Personal as fi preferat o sustinere laterala mai pronuntata. Iarasi la minus trec culorile si textura tapiteriei. La echiparea Titanium m-as fi asteptat la un velur sau ceva asemanator.
16. Bancheta spate: un mare plus este posibilitatea de rabatare a spatarului banchetei. In rest, in spate se sta OK, si am avut inclusiv pasager de 1.85m care a incaput foarte bine.
17. Computer de bord: foarte multe informatii, foarte multe setari, foarte usor de setat si accesat. Aveti poze cu toate ecranele sale si cu bordul:

Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine

Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine

Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine

18. Senzor de ploaie: am avut si pe Astra H, vad ca si pe Focus are aceeasi problema: daca stergatoarele prind viteza din cauza ploii, si ploaia se mai domoleste, stergatoarele raman pe viteza normala spre mare. Trebuie oprite si pornite din nou.
19. Alimentare cu combustibil: Plus: sistem fara buson, ca la Mondeo Mk4. Minus: usita de la buson nu se blocheaza odata cu incuierea masinii. Chiar daca teoretic nu se poate introduce nimic in rezervor, mi se pare o scapare destul de neplacuta atat la Focus cat si la Mondeo. Poate in alta tara nu ar putea fi probleme. La noi insa... Ah, si aici mai am o problema la care nu stiu unde sa atribui vina: am facut plinul inainte de plecare. Pompa a facut tzak. Am stat si am continuat apoi sa pun motorina pana cand am fost atentionat de un angajat al benzinariei ca "curge". Ori sistemul de siguranta nu a functionat corect, ori pompa nu s-a oprit, nu stiu ce sa zic. Alimentez numai de la acea benzinarie de 1 an de cand a devenit PetromV si nu am mai avut aceasta problema. O trecem la "raspunsul e in coada de peste".
20. Roata de rezerva: de dimensiuni mici, lasa destul loc in plus in portbagaj. Nu am avut nevoie de ea.
21. Airbag-uri: cred ca sunt OK, nu am avut nevoie de ele si nu doresc nimanui :D
22. Cheia de contact: eleganta, dupa cum puteti vedea si in poze:

Imagine Imagine Imagine Imagine

Ultimele poze din drive test arata "scorul final" al testului. Primele 3 poze sunt din fata casei, ultima de la sediul B.D.T.

Imagine Imagine Imagine Imagine

CONCLUZII:

Daca m-ati intreba "ti-ai lua Noul Focus dupa acest test?" v-as raspunde pe loc "DA". In ce configuratie, asta ar depinde de buget, dar ar fi neaparat hatchback (cu 3 sau 5 usi), ar avea neaparat ESP, directie reglabila, climatizare, parbriz incalzit si alte cateva optionale fara de care nu as mai concepe o masina noua. Desigur, daca ar fi loc, ar trebui sa aiba si sigla ST in spate si sa fie alba cu dungi albastre :D

In incheiere tin sa multumesc inca o data echipei de la B.D.T. Vest - Dl. Horia Vasile (Director de Vanzari), Dl. Vlad Ionescu (Director de Marketing), D-na Olimpia Cenca (Showroom Supervisor) – pentru acest drive test.

Cine doreste pozele la rezolutie mai mare (1600x1200) este invitat sa acceseze aceasta galerie foto.

Pentru ClubFORD, in exclusivitate, VIPER.
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Focus Mk3.5 1.5TDCi 120CP PowerShift 2017
Imagine
Avatar utilizator
VIPER
 
Mesaje: 7389
Membru din: 01 Mar 2007, 23:41
Localitate: Bucuresti, RO
Maşina: Ford Focus Mk3.5, 1.5 TDCi, Titanium

Re: Noul Ford Focus - drive test

Mesajde adispan » 09 Mai 2008, 22:54

marfa, 1Q-le

ia sa trag si io niste sfori pe la FORD (n-o zic cu rautate :D ), sa iau si io la un test un mustang ...

dar mi-a sarit in ochi un lucru: consum de 6,4%? de ce crezi ca a fost atit?
adispan
 
Mesaje: 10608
Membru din: 06 Iul 2006, 20:35
Localitate: Bucuresti
Maşina: FF2 2006 hatch 1.4i 80 CP
VIN: WF03XXGCD36M19528

Re: Noul Ford Focus - drive test

Mesajde VIPER » 09 Mai 2008, 23:12

Pai nu stiu, e mult? E putin? Mie mi s-a parut foarte OK in conditiile date: climatizarea a mers non-stop (AC pornit), pe A1 am mers cu 170 iar in rest drumul nu a fost tocmai usor fiind plin de serpentine. Si inca un lucru foarte important: nu am mers la consum, am vrut sa vad ce stie masina, deci nu am menajat-o si nu am tinut-o sub 2000rpm.
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Focus Mk3.5 1.5TDCi 120CP PowerShift 2017
Imagine
Avatar utilizator
VIPER
 
Mesaje: 7389
Membru din: 01 Mar 2007, 23:41
Localitate: Bucuresti, RO
Maşina: Ford Focus Mk3.5, 1.5 TDCi, Titanium

Re: Noul Ford Focus - drive test

Mesajde adispan » 09 Mai 2008, 23:24

m-a frapat cifra, si nu stiam in ce conditii ai scos consumu asta la un dizelar

io pe traseul suceava-varatec-p.neamt-cheile bicazului-gheorghieni-m.ciuc-sf.gheorghe-brasov-ploiesti-bucuresti am scos 6,58% ... dar in conditii relativ diferite de exploatare, fata de ce spui tu

fara 170, ci 120-130 pe autostrada si fara AC cuplat mereu, cat estimezi ca ar fi fost?
adispan
 
Mesaje: 10608
Membru din: 06 Iul 2006, 20:35
Localitate: Bucuresti
Maşina: FF2 2006 hatch 1.4i 80 CP
VIN: WF03XXGCD36M19528

Re: Noul Ford Focus - drive test

Mesajde valiinves » 09 Mai 2008, 23:56

Consumul este normal. Cam acelas traseu l-am facut si eu cu vaporul meu cei drept eram incarcat la maxim si am iesit cu media de 6,7.
Traseul ar cam fi urmatorul: focsani-Buzau-Ploiesti-Targoviste-Pitesti-Curtea de arges-Capatul lacului vidraru apoi urcat pana in varf, coborat inapoi in curtea de arges schimbat traseul pe Bran-Brasov-Tg Secuiesc-Onesti-Focsani si 5 insi in masina si bagajul aferent pt 2 familii si 4 zile.
Ford Mondeo 2002 2.0 TDCI 131 CP
WFOWXXGBBW1E43387

Mama prostilor....... e mereu gravida !
Nu te ingrijora de ceea ce gandesc oamenii - nu li se intampla prea des.
Avatar utilizator
valiinves
1nsane Member
 
Mesaje: 2235
Membru din: 21 Oct 2007, 02:05
Localitate: Focsani
Maşina: Ford Mondeo wagon 2002 2.0 TDCI 131CP gri metalizat
VIN: WFOWXXGBBW1E43387

Re: Noul Ford Focus - drive test

Mesajde VIPER » 10 Mai 2008, 07:20

$1 scrie:$2ara 170, ci 120-130 pe autostrada si fara AC cuplat mereu, cat estimezi ca ar fi fost?


A mea scoate 5.2 - 5.7% la drum lung, fara AC, si incarcata. Banuiesc ca Focusul testat ar fi stat pe la 6 sau mai jos fara AC si in conditii "normale" de exploatare. Oricum, media a fost stricata de cei 15km dintre Titan si Crangasi, pe care i-am facut de 2 ori... Dar computerul de bord l-am resetat miercuri cand am preluat masina, pentru ca am considerat ca atunci incepe testul.
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Focus Mk3.5 1.5TDCi 120CP PowerShift 2017
Imagine
Avatar utilizator
VIPER
 
Mesaje: 7389
Membru din: 01 Mar 2007, 23:41
Localitate: Bucuresti, RO
Maşina: Ford Focus Mk3.5, 1.5 TDCi, Titanium

Re: Noul Ford Focus - drive test

Mesajde adispan » 10 Mai 2008, 07:23

merci 1Q-le ... de acum promit sa raman ontopic pe tema "drive-test-ului" facut de tine
adispan
 
Mesaje: 10608
Membru din: 06 Iul 2006, 20:35
Localitate: Bucuresti
Maşina: FF2 2006 hatch 1.4i 80 CP
VIN: WF03XXGCD36M19528

Re: Noul Ford Focus - drive test

Mesajde Trancer » 10 Mai 2008, 09:55

super ... eu mi-am luat masina fara drive test de... nu stiam exact exact cu ce se mananca o masina akum 1 an jumatate... insa sunt super multumit d ea.. la nou focus imi place ca au skimbat incadrarea computerului de bord nu mai sunt doar 2 linii de afisaj cadranele ceasurilor e super misto , in rest e cam aceasi masina ... sa o stapanesti sanatos :)
Avatar utilizator
Trancer
Member
 
Mesaje: 427
Membru din: 23 Aug 2007, 00:11
Localitate: BrasoV
Maşina: Ford Focus II 2007 1.8 TDCi Trend ChampionsLeague kiT ST + Navi
VIN: WF05XXWPD57L69879

Re: Noul Ford Focus - drive test

Mesajde VIPER » 10 Mai 2008, 17:09

Multumesc, dar ce ai citit e doar un drive test de 4 zile, am si zis mai sus ca am returnat, cu parere de rau, masina la B.D.T. :D

Later edit: multumesc colegului/colegei soferita pentru corectura legata de turatia motorului la 170km/h. Am corectat. Nu mai tineam minte exact, de aceea am scris acel "maxim" in continuare.
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Focus Mk3.5 1.5TDCi 120CP PowerShift 2017
Imagine
Avatar utilizator
VIPER
 
Mesaje: 7389
Membru din: 01 Mar 2007, 23:41
Localitate: Bucuresti, RO
Maşina: Ford Focus Mk3.5, 1.5 TDCi, Titanium

Re: Noul Ford Focus - drive test

Mesajde LooSeR » 11 Mai 2008, 17:43

Frumos review,
Doamne ajuta ca la urmatoarea masina sa puna Incalzire parbiz si ESP standard, parerea mea sunt singurele optionale care ar trebui sa le aibe orice masina standard :D
Portofoliu http://www.vladgrigore.ro
LooSeR
Member
 
Mesaje: 310
Membru din: 20 Apr 2008, 18:23
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Hatchback 2008 1.6 100cp

Re: Noul Ford Focus - drive test

Mesajde Fritz » 11 Mai 2008, 20:32

VIPER, frumos review ;)

Cateva pareri personale din experienta mea cu masinuta din semnatura, la punctele enumerate de tine mai sus:

2. Motor: Pe 31 mai plec in concediu. Sunt extrem de curios cat o sa-mi scoata extra-urban. Am depasit deja 10k, motorul ar cam trebui sa se aseze. Consumul care l-ai pus tu pare super ok pentru un motor de-abia iesit din rodaj. Ma uit acum pe topicul masinii mele si eu nu am scos atat:
$1 scrie:$2evin cu un update legat de consum: Bucuresti- Sibiu - Bucuresti, in total 550km, consum 7.6.

Eu pe drumul acela am forjat-o destul de mult pe serpentine, ca sa vad ce poate :)

9. Geamuri: M-am obisnuit cu ele si cred ca intr-adevar e vorba doar de asta.
11. Audio: Intr-adevar, unele posturi nu se aud foarte bine si diferenta de volum de la radio la cd este foarte mare. Volum 3 la radio = volum 7-8 la CD.
12. Interior: Nu pot spune ca sunt chiar foarte multe spatii de depozitare. Compar cu un Megane al unui prieten, care chiar are o gramada de locuri de depozitare, are sertare sub scaun, locuri sub covorase fata, etc.
Mi se pare aberant ca au scos suportul de inchidere portbagaj :|
13. Volan: Si mie tot cel in 4 spite imi place mai mult :D
15. Scaune fata: Imi pare rau ca n-ai facut niste poze si in interior la scaune, consola centrala, tetiera, etc.
Tapiteria de pe Ghia mi se pare super misto si foarte eleganta. E moale, ca de catifea - cred ca ai vazut-o in showroom la BDT (apare o Ghia pe acolo)
17. Computer de bord: Dezamagit :(. Speram macar ca la echiparile superioare sa pune ecran color, asa cum e la Mondeo :|. In rest imi place noul design al indicatoarelor
18. Senzor de ploaie: N-am patit acest lucru pana acum. Pe de alta parte am observat ca este cumva corelat si cu viteza de rulare. Cand stau la semafor pe ploaie torentiala stergatoarele merge destul de incet, dar cand plec de pe loc isi maresc viteza.


Poti face o comparatie intre noul Mondeo si acest Focus in ceea ce priveste confortul si tinuta de drum?
Subaru Forester 2010 2.5X Limited, Symmetrical AWD, 170CP
Ford Focus Ghia 2007 Hatchback 2.0 TDCi 136CP - parents-in-law's car
Ford Focus Trend 2005 Sedan 1.6 TDCi 90CP - parents' car
Avatar utilizator
Fritz

focused
 
Mesaje: 1405
Membru din: 12 Dec 2005, 02:44
Localitate: Far West
Maşina: 2010 Subaru Forester 2.5X Limited, Symmetrical AWD, 170CP

Re: Noul Ford Focus - drive test

Mesajde vilcanadrian » 11 Mai 2008, 21:30

Sunt de acord cu tine este o masina super frumoasa, dar la capitolul calitate cele care sunt produse pentru Romania sunt foarte slabe, eu am FF21.8 TDCI si in patru luni de cind o am in posesie am avut urmatoarele probleme:- vopseaua este sub orice critica pe usi , praguri se exfoliaza si nici nu vor sa o repare in garantie, la 12.000 km cit am cauciucurile sau uzat pe partea interioara, pedala de acceleratie cade cind schimb din treapta 2 in 3. Sunt la a treia masina Ford care este cumparata din tara si este foarte proasta, fratilor un sfat nu va luati masini din tara.
Ford Focus Sedan 1.8 TDCi Trend Collection,
Panther Black
Avatar utilizator
vilcanadrian
Member
 
Mesaje: 265
Membru din: 18 Iul 2007, 23:45
Localitate: Tg. Mures

Re: Noul Ford Focus - drive test

Mesajde VIPER » 11 Mai 2008, 23:39

$1 scrie:$2oti face o comparatie intre noul Mondeo si acest Focus in ceea ce priveste confortul si tinuta de drum?


Nu am facut poze la interior pentru ca m-am axat mai mult pe partea de condus. Dar pot face o vizita la B.D.T. si rezolvam si cu pozele de interior la aceeasi masina, ca sa fie acoperite toate zonele.

Comparatie intre new Mondeo si new Focus... Hmmm, greu de zis... Mondeo e un vapor care se aseaza perfect pe orice tip de val. Focus e ca o fregata nervoasa. Daca ar fi sa ma gandesc in primul rand la confort, as lua Mondeo. E mult mai spatios, mai elegant si mai impunator. Daca ar fi sa ma gandesc si la mine, ca sofer, as lua Focus dar, cum am zis, neaparat hatchback. E parere pur personala, nu prea ma mai intereseaza spatiul din portbagaj cat design-ul si dinamica masinii. De fapt si Mondeo, si Focus, le-as lua hatchback si datorita prezentei stergatorului de luneta. Poate pare ciudat, dar in test am avut ploaie 70% din timp si i-am simtit lipsa.

In final, depinde si de cum doresti sa conduci. Cred totusi ca un Focus ar fi mai apropiat de dorintele mele actuale. I-as pune neaparat si pilot automat. Dar nu as spune NU unui Mondeo un pic mai sportiv.
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Focus Mk3.5 1.5TDCi 120CP PowerShift 2017
Imagine
Avatar utilizator
VIPER
 
Mesaje: 7389
Membru din: 01 Mar 2007, 23:41
Localitate: Bucuresti, RO
Maşina: Ford Focus Mk3.5, 1.5 TDCi, Titanium

Re: Noul Ford Focus - drive test

Mesajde cristian3000 » 12 Mai 2008, 15:05

$1 scrie:$2b]18. Senzor de ploaie: N-am patit acest lucru pana acum. Pe de alta parte am observat ca este cumva corelat si cu viteza de rulare. Cand stau la semafor pe ploaie torentiala stergatoarele merge destul de incet, dar cand plec de pe loc isi maresc viteza.

Asa este si la a mea, dar mi se pare foarte logic sa fie asa din motivul urmator: in momentul in care stai la semafor si ploua, stergatorul trebuie sa curetze o cantitate mai mica de apa decat cea pe care o inlatura atunci cand ploua cu aceeasi intensitate, dar tu esti in miscare. Cu cat viteza este mai mare, cu atat parprizul "capteaza" o mai mare cantitate de apa, deci normal ca stergatorul va trebui sa mearga mai repede.
Avatar utilizator
cristian3000
1nsane Member
 
Mesaje: 1258
Membru din: 02 Aug 2007, 14:47
Localitate: Timisoara
Maşina: ex- Ford, Mondeo, 2004. Prezent: Audi A4 2009.

Re: Noul Ford Focus - drive test

Mesajde VIPER » 12 Mai 2008, 15:37

Ideea e ca ramane pe "repede" indiferent de ploaia de afara care se domoleste, sau de viteza care scade...
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Focus Mk3.5 1.5TDCi 120CP PowerShift 2017
Imagine
Avatar utilizator
VIPER
 
Mesaje: 7389
Membru din: 01 Mar 2007, 23:41
Localitate: Bucuresti, RO
Maşina: Ford Focus Mk3.5, 1.5 TDCi, Titanium

Re: Noul Ford Focus - drive test

Mesajde GoogleBot » 12 Mai 2008, 23:19

Norocosule :)
In legatura cu comenzile audio, probabil e vorba de obisnuinta.
Eu am FF2 fara facelift si banuiesc ca sunt la fel (in spatele volanului). Locul ala mi se pare genial, poate din cauza ca m-am obisnuit, insa stiu exact unde sa caut indiferent ce pozitie are volanul. Spre exemplu sunt in marsarier, ma uit in spate printre scaune si vreau sa dau mai incet. Stiu exact unde sa gasesc comenzile, daca ar fi pe volan ar trebui sa ma uit. In plus s-ar aglomera si volanul, caci deja are 5 butoane (tempomat).
P.S. Ai condus cumva Focus si cu motorizarea de 2l benzina, sa poti face o comparatie intre motoare?
Avatar utilizator
GoogleBot
Ford Freak
 
Mesaje: 114
Membru din: 06 Iul 2006, 00:27
Localitate: Brasov
Maşina: Ford Focus 2006 Sedan

Re: Noul Ford Focus - drive test

Mesajde bogda1313 » 13 Mai 2008, 06:46

Sunt de acord cu GoogleBot referitor la comenzile audio. Stii mereu unde se afla, indiferent cum e rotit volanul. De ce credeti ca padelele pentru schimbat vitezele din automobilismul de performanta sunt puse la loc fix in spatele volanului?
Ford Focus MK4 Wagon 2019 Titanium, 1.0 EcoBoost 125 M6
Ford Focus MK2 2007, 1.6 Duratec, Trend Collection + multe chestii montate din pasiune
My site: Auto TestDrive
Avatar utilizator
bogda1313
 
Mesaje: 2569
Membru din: 18 Aug 2007, 12:44
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus MK2, 2007

Re: Noul Ford Focus - drive test

Mesajde VIPER » 13 Mai 2008, 06:55

Si pe Mondeo din dotare am acelasi satelit pentru audio. Pe Astra H aveam pe volan si credeti-ma, stau mult mai bine acolo... Pe Mondeo Mk4 la fel. Sunt mult mai usor de folosit si nu deranjeaza in nici un fel. Din nou, e doar parerea mea. Dar mai e vorba si de design...

Inca nu am condus New Focus pe benzina, ar fi interesanta o comparatie.
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Focus Mk3.5 1.5TDCi 120CP PowerShift 2017
Imagine
Avatar utilizator
VIPER
 
Mesaje: 7389
Membru din: 01 Mar 2007, 23:41
Localitate: Bucuresti, RO
Maşina: Ford Focus Mk3.5, 1.5 TDCi, Titanium

Re: Noul Ford Focus - drive test

Mesajde Cornel001 » 13 Mai 2008, 15:52

ca sunt pe volan sau in spate e si chestie de obisnuinta sau gust, mie imi convine asa cum sunt, nu ne pot multumi pe toti. problema mare a alora de la astra h e ca sunt puse in dreapta.
Imagine
Mandru cetatean al republicii bananiere romania.
Silvio Berlusconi: Nu am nimic impotriva homosexualilor. Cu cat sunt mai multi in jurul meu, cu atat e concurenta mai mica.
Avatar utilizator
Cornel001
Membru Belit
 
Mesaje: 6779
Membru din: 16 Aug 2005, 16:40
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus2 sedan 1.6 100 28.12.2005
VIN: dealadecotnarisec

Re: Noul Ford Focus - drive test

Mesajde VIPER » 13 Mai 2008, 17:00

Pai si e foarte OK, in stanga fiind comenzile BC. Daca nu ma inseala memoria, la Mondeo Mk4 e la fel.
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Focus Mk3.5 1.5TDCi 120CP PowerShift 2017
Imagine
Avatar utilizator
VIPER
 
Mesaje: 7389
Membru din: 01 Mar 2007, 23:41
Localitate: Bucuresti, RO
Maşina: Ford Focus Mk3.5, 1.5 TDCi, Titanium

Re: Noul Ford Focus - drive test

Mesajde cristian3000 » 13 Mai 2008, 17:20

pai da, dar in dreapta e si schimbatorul. si la mersul prin oras mana dreapta e mai mult pe schimbator.
Avatar utilizator
cristian3000
1nsane Member
 
Mesaje: 1258
Membru din: 02 Aug 2007, 14:47
Localitate: Timisoara
Maşina: ex- Ford, Mondeo, 2004. Prezent: Audi A4 2009.

Re: Noul Ford Focus - drive test

Mesajde Cornel001 » 13 Mai 2008, 17:23

exact.
la fel si la drum lung, mai ales daca ai cotiera. eu n-am da tot nu sunt obisnuit s-o tin pe volan. nu mai zic de depasiri si alte alea.

astra lu sormea (VIPER stie ;) ) are culmea si cutie automata dar nici cand circulam cu ea eu tot nu sunt obisnuit sa tin dreapta pe volan mai ales ca de obicei nici n-am nevoie.
Imagine
Mandru cetatean al republicii bananiere romania.
Silvio Berlusconi: Nu am nimic impotriva homosexualilor. Cu cat sunt mai multi in jurul meu, cu atat e concurenta mai mica.
Avatar utilizator
Cornel001
Membru Belit
 
Mesaje: 6779
Membru din: 16 Aug 2005, 16:40
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus2 sedan 1.6 100 28.12.2005
VIN: dealadecotnarisec

Re: Noul Ford Focus - drive test

Mesajde Fritz » 14 Mai 2008, 07:40

Noul topic despre stilurile de condus poate fi gasit aici: viewtopic.php?f=17&t=15925
Subaru Forester 2010 2.5X Limited, Symmetrical AWD, 170CP
Ford Focus Ghia 2007 Hatchback 2.0 TDCi 136CP - parents-in-law's car
Ford Focus Trend 2005 Sedan 1.6 TDCi 90CP - parents' car
Avatar utilizator
Fritz

focused
 
Mesaje: 1405
Membru din: 12 Dec 2005, 02:44
Localitate: Far West
Maşina: 2010 Subaru Forester 2.5X Limited, Symmetrical AWD, 170CP

Re: Noul Ford Focus - drive test

Mesajde mihai79 » 14 Mai 2008, 12:07

Frumos report VIPER. Si eu sunt de parare ca hatchback-ul e varianta cea mai OK. Cel putin mie mi se pare ca atat varianta sedan dar mai ales cea combi, parca nu iti gadila privirea intr-un mod atat de placut ca hatch-ul.
Din pacate, la varianta Trend pe care o am eu, nu exista directie reglabila dar cea care e setata este excelenta. All in all, trebuie sa recunosc ca acum drumul de acasa la servici si invers este unul din momentele cele mai asteptate ale zilei. Pe de alta parte, stiu ca fiecare cioara crede ca puiul ei e cel mai frumos, dar de fiecare data cand ajung in parcare si vad Forduletul parca mi se pare cea mai aratoasa masina din preajma. :)
I decided to live forever or die in the attempt.
people are fucking incomprehensible
I see dumb people!
Avatar utilizator
mihai79
Ford Freak
 
Mesaje: 240
Membru din: 25 Feb 2008, 20:44
Localitate: Praga/Fagaras
Maşina: Ford Focus 2008 1.6 100CP Trend

Re: Noul Ford Focus - drive test

Mesajde Cornel001 » 14 Mai 2008, 12:27

"All in all, trebuie sa recunosc ca acum drumul de acasa la servici si invers este unul din momentele cele mai asteptate ale zilei."

ihi!
Imagine
Mandru cetatean al republicii bananiere romania.
Silvio Berlusconi: Nu am nimic impotriva homosexualilor. Cu cat sunt mai multi in jurul meu, cu atat e concurenta mai mica.
Avatar utilizator
Cornel001
Membru Belit
 
Mesaje: 6779
Membru din: 16 Aug 2005, 16:40
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus2 sedan 1.6 100 28.12.2005
VIN: dealadecotnarisec


Înapoi la Totul despre membri

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 40 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 40 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 40 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 40 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login