de mihai2k1 » 28 Mai 2008, 10:30
Pe mine instructorul m-a invatat asa:
"1. Coreleaza-ti viteza de rotatie a volanului cu cea de deplasare a masinii, in functie de fiecare manevra pe care vrei sa o faci!
2. Invata sa tii mainile pe volan la 10 si 10 doar pana iei examenul auto. Apoi aplica regula 1.
3. Cand vrei sa franezi lent, ia piciorul de pe acceleratie si apasa frana, astfel incat franarea sa fie lenta si continua, iar ultimul metru parcurs sa fie si cu celalalt picior pe ambreiaj, ca sa scoti masina din viteza. In felul asta castigi aportul adus de frana de motor.
4. Invata sa franezi apasand simultan frana si ambreiajul doar pana iei examenul auto. Apoi aplica regula 3."
Dupa ce mi-a zis asta, fara nici o alte explicatie, m-a lasat singur in poligon vreo 4 ore, pe o caldura de 35°C sa invat sa fac parcari si garari. Urmatoarea sedinta de parcari si garari s-a petrecut in fata politiei de la Candiano Popescu, unde avea ceva dosare de rezolvat. La aceasta ultima sedinta, inainte de a ma lasa singur cu masina, a mai avut ceva de adaugat: "Lovesti, platesti."
Astfel, am luat examenul auto din prima (pe bune, fara spaga) si de 11 ani de carnet am avut un sg accident pe care nu am avut cum sa-l evit: m-a lovit lateral in spate dreapta, un bosorog neatent pentru ca a iesit cu masina din curte fara sa se asigure si s-a oprit in masina mea, aflata in mers.
Concluzia: In general tin o mana pe volan (cel mai des stanga), pentru a castiga mobilitate in volan, insa, cand simt ca masina devine instabila (viteza mare, vant lateral, polei/mazga pe jos), tin ambele maini pe volan. Atunci cand fac garari/parcari le fac cu o singura mana pe volan.
ex-Ford Fiesta 1.4 2003
Ford Mondeo break 2.0 TDCI 2003
Hyundai i20 Active 2016
Just me.