Help/Troubleshooting

Rog sfat pt problema VW Polo

Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Moderator: Huffy

Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.

Rog sfat pt problema VW Polo

Mesajde Gebeleizis » 20 Iun 2008, 17:11

Salutare tuturor!
Rugaminte mare, mai ales mecanicilor de pe forum ori priceputilor in ale tehnicii auto:
Taica-miu are un VW Polo Classic, 1,6 benzina, din 1999, motor ALM si a aparut o problema careia nu ii da nimeni de cap. cel putin nimeni din cei la care am apelat eu.
Dupa ce am reincarcat cu freon instalatia de aer conditionat (caci pierduse freonul peste iarna si nu mai cupla compresorul), merge fain frumos, face rece, totul ok.
Doar ca atunci cand cupleaza compresorul de AC scade ff mult turatia, astfel incat uneori chiar moare de tot motorul; iar cand nu se opreste de tot, atunci este chiar la limita (cca 500 de rot/min) si masina tremura de numa'.
care sa fie problema? de ce nu se compenseaza functionarea compresorului AC cu o crestere a turatiei de relanti la valoarea normala?
rog muuuuult, sfaturi! orice sugestie e bine venita!
ca au venit caldurile si e infernal fara AC!
multumesc anticipat tuturor!
In fiecare an trecem nepasatori prin ziua mortii noastre...
Gebeleizis
Ford Freak
 
Mesaje: 115
Membru din: 22 Dec 2007, 00:25
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Mondeo Ghia, 2.0 TDDI 85kw, 2001, Sedan, Nantucket Grey

Re: Rog sfat pt problema VW Polo

Mesajde titocus » 20 Iun 2008, 20:08

La mondeo este un releu care este cuplat odata cu cuplarea compresorului daca bine stiu eu. Ii spune WOT (Wide Open Throttle).
Tind sa cred ca e o problema electrica. Vezi cei 2 senzori de la cele 2 porturi de presiune. Masoara-i...
Si verifica releele legate de AC.
Mondeo 3 TDDi, Aquamarine Frost Pearl M/S
Focus 1 1.6 16V, Pacific Green
Mondeo 4 EcoBoost
Focus 3 TDCi
*Ce fac pe acest forum este in totalitate benevol, fara vreun beneficiu.*
Avatar utilizator
titocus
1nsane Member
 
Mesaje: 13335
Membru din: 12 Iun 2006, 15:46
Localitate: Cluj-Napoca
Maşina: Mondeo 3 TDDi, Focus 1.6 16V, Mondeo 4 EcoBoost, Focus 3 TDCi

Re: Rog sfat pt problema VW Polo

Mesajde Huffy » 20 Iun 2008, 23:19

Poti sa incerci un reset de ECU. Deconecteaza bornele de pe baterie 10 minute. La porinirile la rece sta motorul mai turat?
Avatar utilizator
Huffy
 
Mesaje: 4692
Membru din: 07 Iun 2005, 19:51
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford

Re: Rog sfat pt problema VW Polo

Mesajde DanielArdelian2 » 22 Iun 2008, 16:26

Eu as curata prima si prima data clapeta de acceleratie si valva de control relanti.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Rog sfat pt problema VW Polo

Mesajde DanielArdelian2 » 22 Iun 2008, 16:29

titocus,

Releul acela (WOT Relay) este actionat de PCM pentru alimentarea si cuplarea compresorului.
Daca releul acela nu cupleaza, nu-ti porneste A/C-ul de loc.

Denumirea releului (Wide Open Throttle) provine din faptul ca PCM-ul decupleaza compresorul cand calci acceleratia la podea, pentru un supliment de putere.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Rog sfat pt problema VW Polo

Mesajde Gebeleizis » 24 Iun 2008, 17:39

$1 scrie:$2u as curata prima si prima data clapeta de acceleratie si valva de control relanti.

mmm...
clapeta de acceleratie este fff curata. adica am desfacut-o si curatat-o de 2 ori pana acum.
de fapt, problemele astea cu variatia de turatie la relanti au aparut (ori poate e numai intamplarea) dupa ce am curatat prima data clapeta aia, vazand cat e de murdara cu ocazia schimbarii filtrului de aer.

"valva de control relanti" ! suna bine! ;)
dar unde sa o caut? ce face si cu ce se ocupa ea? pe ce traseu ar trebui sa fie pozitionata? intre ce si ce? sau unde sa caut?
multumesc mult!
In fiecare an trecem nepasatori prin ziua mortii noastre...
Gebeleizis
Ford Freak
 
Mesaje: 115
Membru din: 22 Dec 2007, 00:25
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Mondeo Ghia, 2.0 TDDI 85kw, 2001, Sedan, Nantucket Grey

Re: Rog sfat pt problema VW Polo

Mesajde jo_2k » 24 Iun 2008, 18:29

valva de relanti DACA ai asa ceva, este pe linga galeria de admisie (aer) undeva pe corpul "carburatorului" ca sa zic asa. Se ocupa cu controlul admisiei de aer. Daca ai zis ca ai curatat clapeta de acceleratie, undeva pe corpul ala ar trebui sa fie, lateral sau in spate, depinde cum privesti "lucrurile".
97 Escort MkVI-MkVII 1.6 16v
Imagine
__________________________________________________
www.eprotejat.ro - Protejaza-ti copilul!
www.6vineloto.ro - Generator numere loto
Avatar utilizator
jo_2k
1nsane Member
 
Mesaje: 2437
Membru din: 03 Apr 2006, 15:46
Localitate: Bucuresti
Maşina: 97 Escort Mk6 1.6 16v
VIN: WF0AXXGCAAVA24836

Re: Rog sfat pt problema VW Polo

Mesajde DanielArdelian2 » 25 Iun 2008, 07:40

Dupa ce ai curatat clapeta de acceleratie i-ai facut "adaptarea" ?
Este o operatiune specifica VW, se face cu VAG-COM: Google: adaptarea clapetei de acceleratie

LE: Valva de control relanti este piesa Y56 din schemele pe care ti le-am trimis.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Rog sfat pt problema VW Polo

Mesajde Gebeleizis » 25 Iun 2008, 08:17

$1 scrie:$2oti sa incerci un reset de ECU. Deconecteaza bornele de pe baterie 10 minute. La porinirile la rece sta motorul mai turat?

da, socul automat functioneaza. cand e rece motorul turatia de relanti e mai mare un ppic, apoi coboara la normal, dar daca pornesc AC, moare motorul... :((
In fiecare an trecem nepasatori prin ziua mortii noastre...
Gebeleizis
Ford Freak
 
Mesaje: 115
Membru din: 22 Dec 2007, 00:25
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Mondeo Ghia, 2.0 TDDI 85kw, 2001, Sedan, Nantucket Grey

Re: Rog sfat pt problema VW Polo

Mesajde Gebeleizis » 25 Iun 2008, 08:19

$1 scrie:$2upa ce ai curatat clapeta de acceleratie i-ai facut "adaptarea" ?
Este o operatiune specifica VW, se face cu VAG-COM: Google: adaptarea clapetei de acceleratie

LE: Valva de control relanti este piesa Y56 din schemele pe care ti le-am trimis.


da, am fost la un tip cu vag-com, dar mi-a zis ca la modelul meu nu are optiune de adaptare clapeta... Iar alte erori nu apar.
O sa incerc sa idendific acea valva de care mi-ai zis si sa vad daca are vreo buba. tnx.
In fiecare an trecem nepasatori prin ziua mortii noastre...
Gebeleizis
Ford Freak
 
Mesaje: 115
Membru din: 22 Dec 2007, 00:25
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Mondeo Ghia, 2.0 TDDI 85kw, 2001, Sedan, Nantucket Grey

Re: Rog sfat pt problema VW Polo

Mesajde DanielArdelian2 » 25 Iun 2008, 09:16

Pai acea valva de control relanti este cunoscuta sub denumirea populara si incorecta drept "socul automat".
E posibil ca din cauza mizeriei sa se deschida suficient cat sa tina relantiul la rece dar sa nu se poata deschide destul cat sa compenseze pierderea celor aprox. 5 CP cand pornesti A/C-ul.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Rog sfat pt problema VW Polo

Mesajde SliceofLife » 25 Iun 2008, 10:07

Eu as pune " testeru' " pe ea sa vedem ce erori apar.( Intr-un service ca eu n-am)
The only way out is in!
SliceofLife
Gold Member
 
Mesaje: 762
Membru din: 18 Iun 2007, 18:31
Localitate: Bucuresti
Maşina: Fiat Grande Punto, 2007, 1248cc, 75cp - M-Jet

Re: Rog sfat pt problema VW Polo

Mesajde Gebeleizis » 26 Iun 2008, 18:15

$1 scrie:$2ai acea valva de control relanti este cunoscuta sub denumirea populara si incorecta drept "socul automat".
E posibil ca din cauza mizeriei sa se deschida suficient cat sa tina relantiul la rece dar sa nu se poata deschide destul cat sa compenseze pierderea celor aprox. 5 CP cand pornesti A/C-ul.

aha...
ok, o sa o mai desfac odata si o sa studiez mai cu atentie... am sa o curat a 3-a oara... poate intradevar aia e problema si isi revine.
multumesc mult pt sfaturi.

pt @Fiesta 1.25i:
am spus mai sus ca am fost la tester vag-com si nu am stocata nicio eroare.
In fiecare an trecem nepasatori prin ziua mortii noastre...
Gebeleizis
Ford Freak
 
Mesaje: 115
Membru din: 22 Dec 2007, 00:25
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Mondeo Ghia, 2.0 TDDI 85kw, 2001, Sedan, Nantucket Grey


Înapoi la Help/Troubleshooting

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 12 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 12 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 12 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 12 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login