aerul conditionat si consumul
Multi cred ca daca setezi pe o temperatura mai mare, consumul o sa fie mai mic, pentru ca ... cel putin dupa teoria asta ... functionarea propriu-zisa ar fi mai redusa. Ori numarul de Watts mai mic, ori functionare intrerupta o data ce se ajunge la temperatura dorita, si reluarea functionarii cand creste temperatura in habitaclu.
O alta teorie ar fi ca aerul conditionat functioneaza neintrerupt la capacitate maxima (unica) iar temperatura se regleaza pur si simplu din fluxul de aer din exterior, prin amestec. Asta ar insemna deci ca, consumul ar trebui sa fie acelasi indiferent de temperatura setata la climatronic, sau treapta aleasa pentru climele manuale.
Pe de alta parte, am mai observat ceva care poate e doar o falsa impresie dar poate e ceva real. Anume, mi se pare ca acest consum in plus datorat aerului difera in functie de turatia motorului, adica rezulta consum mai mic la turatii mai mari decat la relanti spre ex. Dar poate mi se pare doar ... nu am facut nici un fel de test in privinta asta.
Si acum va intreb si pe voi ... care dintre aceste teorii credeti ca este cea mai plauzibila. Poate sunt printre voi oameni care lucreaza in domeniu si au mai multe cunostinte tehnice despre functionarea AC-ului ... as fi tare curios.
Mersi.
-
cristian.bisca - Member
- Mesaje: 261
- Membru din: 23 Dec 2007, 16:45
- Localitate: Bucuresti
- Maşina: ford focus III Titanium 1.6 150cp ecoboost lunar sky