Discutii libere/forum

Ne punem azot in Pneuri ?

ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !

Moderator: Automatistul

Ne punem azot in Pneuri ?

Mesajde DanielT » 22 Sep 2006, 13:10

Merita sau nu?

Primul si cel mai mare avantaj este cel al lipsei variatiilor de presiune datorate variatiilor de temperatura. Azotul nu se comprima la frig si nu se dilata la caldura. Ceea ce ne ajuta mai ales peste vara, când variatiile dintre zi si noapte sunt uneori notabile. Stabilitatea presiunii ne poate oferi un confort al momentelor petrecute la volan.
Datorita lipsei umiditatii din azotul cu care ne umflam cauciucurile, jantele nu vor avea de suferit. Cele normale nu ruginesc pe interior, iar cele de aliaj nu vor fi oxidate. Pentru ca este un gaz inert chimic, azotul nu actioneaza nici asupra cauciucului.
Moleculele de azot au dimensiuni care nu permit trecerea prin microporii anvelopei (osmoza). Prin urmare, si acest lucru contribuie la constanta presiunii.
Modul in care se comporta azotul la comprimare determina o amortizare mai buna decat cea oferita de aer, iar gropile vor fi mai bine suportate de catre sistemul de suspensie. Desi nu am descoperit date exacte ale vreunui studiu de specialitate, se spune ca anvelopele cu azot dau un nivel mai redus al zgomotului. Iar aceasta s-ar explica prin faptul ca undele produse de socuri sunt amortizate mai bine de azot - care transmite undele sonore mult mai slab decat aerul.

Daca aveti mai multe informatii va rog a le comunica . Un prieten de al meu a venit din Germania si mi-a spus ca la ei aproape toate masinile vezi ca au anvelope cu azot (capacelele sunt VERZI ) nu stiu daca si cum este la noi ?
FOCUS TOURNIER 2002 TDDI -90CP
Avatar utilizator
DanielT
Ford Freak
 
Mesaje: 174
Membru din: 01 Apr 2006, 12:21
Localitate: Brasov

Mesajde Ecstaz » 22 Sep 2006, 13:32

Ce pot sa iti zic...erau acum aprox o luna cei de la Sama Service cu o promotie la Academia Militara. Bagau azot moca in roti. Am bagat si eu si sincer...nu am simtit nici o diferenta. De platit nu as plati pentru asa ceva.
My ride: Ford Mondeo 2003 1.8L 125HP (gas)

Sa aveti o zi FORDmidabila.
Avatar utilizator
Ecstaz
Gold Member
 
Mesaje: 721
Membru din: 08 Mai 2006, 16:14
Localitate: Somewhere in Bucharest

Mesajde overseas » 22 Sep 2006, 17:40

Varul meu din Italia si-a pus azot si zice ca reduce incalzirea rotilor.
Personal nu cred ca se obtin rezultate notabile cu azot.
______________________________________________________
ex-Mondeo 2005, 4u, 1.8l, 125 cp, Magnum Grey, Trend + extra pack
overseas
Incepator
 
Mesaje: 97
Membru din: 18 Aug 2006, 12:06
Maşina: VW Passat 2.0 TDI CR DSG

Mesajde catalin40A » 22 Sep 2006, 20:31

Datorita reducerii incalzirii anvelopelor in timpul rulajului, se reduce semnificativ si uzura acestora.
Eu as fi pentru.
FOCUS II 1.6 TDCI 110HP TREND CHAMPIONS LEAGUE .2006
Avatar utilizator
catalin40A
Member
 
Mesaje: 331
Membru din: 14 Aug 2006, 19:25
Localitate: Ploiesti
Maşina: FORD FOCUS II 2006, 1.6 TDCI, 109 CP

Mesajde Pedr0llo » 22 Sep 2006, 21:03

semnificativ sau nu, azotul din pneuri se foloseste in primul rand pt reducerea efectelor in cazul unei explozii precum si minimalizarea riscului de producere a acestui fenomen. in general exploziile apar datorita presiunii variabile din pneuri, a socurilor incasate de acestea, a vtezei de deplasare si a altor factori pe care se pare ca azotul ii respinge. asa cum s-a spus reduce temperatura pneului la rulare(ceea ce nu tot timpul e bine, dar pt o utilizare normala fara derapaje este ok), volumul de azot introdus in pneuri ramane relativ constant indiferent de variatiile de temperatura iar in cazul unei explozii modul in care se alibereaza azotul din pneul in miscare face ca acesta sa reactioneze mult mai pasnic (nu am gasit nici o explicatie, am auzit doar la o emisiune de profil)
Pedr0llo
Ford Freak
 
Mesaje: 134
Membru din: 18 Ian 2006, 22:30
Localitate: Iasi
Maşina: Ford Mondeo, mk3, 2002, 2.0tdci

Mesajde catanexus » 28 Sep 2006, 17:14

Eu am de toamna trecuta si rotile s-au comportat f bine. Capacelele sunt intradevar verzi (nu stiu daca e coincidenta dar pot sa raspund lui DanielT). Toata treaba am facut-o la service-ul de roti de pe Fundeni si se pare ca au facut treaba buna-nici o pana anul asta.
FORD FIESTA Ghia 1.3/70CP Gri metalizat-nascuta'02
catanexus
Ford Freak
 
Mesaje: 138
Membru din: 02 Noi 2005, 17:46
Localitate: bucuresti

Mesajde madymax » 29 Sep 2006, 12:18

Un pretz???
2002 Ford Focus HatchBack 1.8 ENDURA TDDi 66kw/90 CP (e nervos rau cand il spal si-i trag preshul de sub pedala :)) )
(ex)2005 Ford Focus II HatckBack 2.0 TDCi 100kw/136CP Ghia Navi
2009 Ford Mondeo Titanium S 2.2TDCi 175CP
Avatar utilizator
madymax
 
Mesaje: 869
Membru din: 20 Ian 2006, 02:44
Localitate: Galati
Maşina: Focus Hatch 1.8 90CP Trend 2002 / Ford Mondeo Titanium S 2.2TDCi (Chiptuning/DPF off)

Mesajde mihalcea » 29 Sep 2006, 12:54

$1 scrie:$2.. la service-ul de roti de pe Fundeni si se pare ca au facut treaba buna-nici o pana anul asta.


pai nu are nici o legatura pana cu azotu`. no ofense.
bafta maxima!
2008 Focus / 1.8 TDCi / 115CP / Sea Grey
Avatar utilizator
mihalcea
Ford Junior
 
Mesaje: 1274
Membru din: 07 Mar 2005, 14:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: 2008 Focus / 1.8 TDCi / 115CP


Înapoi la Discutii libere/forum

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 3 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 3 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login