Eu gandesc cam asa: cat ar fi costat in plus o plansa de bord cu design imbunatatit? Sa zicem 200 Euro (pret final).
Cat reprezinta asta in pretul final al masinii? Intre 2%-4% in functie de motorizare/dotari.
Hai sa zicem o crestere de 3%-6%, sa fim generosi. Pai eu cred ca aceasta crestere ar fi acceptabila pentru clienti (indiferent de piata) in schimbul unei masini care iti ofera si un design interior dezirabil pentru anul 2008 (si plansa de bord reprezinta min. 75% din ceea ce inseamna perceptia asupra designului interior). Eu personal nu cred ca designul plansei de bord de la Logan este unul dezirabil pentru anul 2008 orice mi-ar spune seful de la design Dacia/Renault.
Cu aceasta crestere ai fi obtinut o masina OK pentru anul 2008 atat la exterior cat si la interior (eu ca sofer apreciez mai mult confortul interior decat designul exterior pentru ca nu-mi pot admira masina de pe geamul de la bucatarie ca-i parcata pe partea cealalta a blocului si nici nu ma uit la pietoni/soferi sa observ daca-mi admira masina ca as produce accidente pe banda rulanta; asta-i doar o parere pur subiectiva).
Si inca un lucru foarte important: Sandero s-ar fi detasat de Logan!
Daca privim lucrurile prin prisma pietei globale cred ca Sandero ar fi ramas competitiv prin pret pe toate pietele pentru ca un 3%-6% crestere de pret nu ar afecta vanzarile intr-o masura proportionala si nici nu l-ar plasa pe alte segmente de cumparatori (target).
Pietele vestice cred ca ar fi acceptat fara nicio problema aceasta crestere de pret (aferenta unui produs mai bun) deoarece o putere de cumparare mai mare conduce la o sensibilitate in functie de pret mai scazuta (desigur, nu imi inchipui ca Sandero este masina directorilor de banca din Germania dar totusi un individ care castiga salariul minim pe economie in Franta sau e pensionar si care plateste pe produsele alimentare si pe intretinere mai putin decat platesc romanii - ma refer aici la PPP / purchasing power parity - nu ar trebui sa aiba vreo problema cu un plus de 200-250 euro pentru un produs mai bun).
Acum, vis-a-vis de comportamentul de cumparare/vanzare al occidentalilor...cred ca lucrurile sunt mai complexe si denaturam discutia (pe care totusi am readus-o cat de cat in tema topicului). Una peste alta eu (roman sau estic) nu cred ca gresesc atunci cand ma gandesc la revanzare, nu vad ce e rau in a aprecia fiecare suta de euro

. Nu inseamna ca trebuie sa-i copiez pe occidentali in toate. Ei au un comportament de consum pe banii lor, in societatea lor, eu am un comportament de consum pe banii mei in societatea romaneasca

. Important e sa-mi fie mie bine.
FF1, 1.8 Zetec Ghia, Mazda 2 TE.
Regret nothing. Fear less.
Socialismul e carja capitalismului.
Buy Romanian! Save your job!