Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.
Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în
Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru
generalităţi.
18 Sep 2008, 20:10
ala a apucat sa se dea,a fost mai spre margine,,dar stai linistit ca am mai calcat unul
18 Sep 2008, 20:37
ala care nu era uscat e jos?
23 Sep 2008, 15:36
sa vedeti ce distractiv e cand pe autostrada la 200 la ora va sare in fatza unu de pe banda 1. calci frana pana la fund, intra ABS-ul si din pacate la viteza asta face ca masina sa o tzina tot inainte ca si cand n-ai fi franat. noroc cu reflexul, am sarit eu pe banda 1 (unde btw era un bus astfel ca iar a trebuit sa virez stanga si sa intru in fatza celui care initial mi-a sarit in fatza). oricum, totul s-a petrecut intr-o fractiune de secunda. nevasta-mea vorbea la telefon, a scapat telefonul din mana si astepta sa luam busul de pe banda 1 in plin, eu am apucat sa ma gandesc doar "am viteza foarte mare, o sa iasa urat de tot", dar m-am strecurat printre ei fara niciun incident. de atunci nu prea mai trec de 160 pe autostrada decat daca am certitudinea ca e gol-golutz. si tot de atunci am impresia ca daca nu aveam ABS-ul as fi putut sa franez in spatele celui care mi-a sarit in fatza. ar fi lasat urme de cauciucuri pe asfalt dar cred ca ar fi incetinit suficient. asa a trebuit sa-l ocolesc.
23 Sep 2008, 18:50
$1 scrie:$2..
Bine ca ai scapat doar cu o sperietura - si asta datorita ABS-ului. Daca nu aveai ABS si calcai frana brusc sigur se blocau rotile si cum conditiile ideale ca cele 4 roti sa aiba aceeasi frecare pe asfalt lipsesc ai fi derapat inainte sa apuci sa clipesti - mai ales la o asemenea viteza.
23 Sep 2008, 19:05
Da, m-am gandit si la asta, ca probabil s-ar fi blocat rotile, as fi derapat si m-as fi izbit de gardul ala metalic. Si la viteza aia probabil ca ne-am fi rostogolit de cateva ori si la ora asta n-as mai fi scris pe-aici. Dar e mai bine ca raman cu necunoscuta asta.
23 Sep 2008, 19:50
Orice sistem electronic, hidraulic sau de orice fel are limitele lui cind e vorba de viteze f mari si deci de energie multa de disipat; tu singur spui ca aveai 200 la ora... ce mai vrei la viteza asta de la saracu' ABS? Multumeste-i cui te iubeste SUS si gata cu electronica...
23 Sep 2008, 20:03
referitor la viteza si ABS am inteles de la niste mecanici ( reprezentanti de la un service cu expertiza de asigurare CASCO) ca de la o anumita viteza in sus ABS-ul "nu mai intra in functiune". cred ca au vrut sa zica ca nu mai face fata??? si probabil ca difera si de la marca la marca si chiar de la model la model acest lucru. in orice caz discutia era pentru o doamna care avea dauna totala la o SKODA OCTAVIA. intr-o curba la 180 de grade nu i-a mai "intrat" ABS-ul si s-a proptut cu masina intr-un pom a scapat dar masina a facut-o zob. acul Km se oprise la 160km/ora. replica celor de la asigurari a fost: "noi va dam alta masina dar incercati sa luati curbele la viteza ceva mai mica, de regula pana in limita legala".
23 Sep 2008, 20:29
referitor la doamna aceea,cred eu ,ca nu a apasat cat trebuia pedala si de aceea nu a intrat,Abs intra la orice viteza,dar atata timp cat apesi cum trebuie pedala,daca sistemul functioneaza..etc SI Sistemul ABS e facut deecat de BOSH altcineva nu stiu sa faca asa ceva
23 Sep 2008, 20:43
$1 scrie:$2.. o doamna care avea dauna totala la o SKODA OCTAVIA. intr-o curba la 180 de grade nu i-a mai "intrat" ABS-ul si s-a proptut cu masina intr-un pom a scapat dar masina a facut-o zob. acul Km se oprise la 160km/ora. replica celor de la asigurari a fost: "noi va dam alta masina dar incercati sa luati curbele la viteza ceva mai mica, de regula pana in limita legala".
Tare asta!!

$1 scrie:$2eferitor la doamna aceea,cred eu ,ca nu a apasat cat trebuia pedala si de aceea nu a intrat,Abs intra la orice viteza,dar atata timp cat apesi cum trebuie pedala,daca sistemul functioneaza..etc SI Sistemul ABS e facut deecat de BOSH altcineva nu stiu sa faca asa ceva
Putea sa apese pana trecea pedala prin podea la 160 km/h si in curba de 180 de grade! Iti dai seama ca si cel mai performant sistem ABS nu ar fi putut opri in timp util masina la viteza asta. E totusi vorba de Skoda, o masina cu echipare standard din fabrica. Poate daca era vorba de vreun Ferarri sau vreun Lambo!
Ultima oară modificat de
DGAlexandru pe 24 Sep 2008, 08:30, modificat 1 dată în total.
Motiv: Comasat 2 posturi.
23 Sep 2008, 21:41
soryyy dar nu vb bine!!adika in cea ce discuta el ..... intr-o curba la 180 de grade nu i-a mai "intrat" ABS-ul....nu s -a referit la faptul ca masina respectiva nu s-a oprit, ci la faptul ca la masina respectiva nu i-a mai intrat ABS-ul, si eu am zis cauza putea fi pt ca nu a calcat pedala de frana bine, deci ce afirmi tu e diviat de subiectul meu
24 Sep 2008, 11:28
Pai mi se pare foarte normal sa nu intre abs-ul la o viteza foarte mare. Pentru ca masina nu are o capacitate atat de mare de franare incat sa blocheze rotile la o asa viteza. Va dati seama ce forta ar trebui sa exercite ca sa blocheze niste roti care se misca atata de repede? Si de altfel, cu cat abs-ul intra mai tarziu in functiune, cu atat franele masinii sunt considerate mai bune, a se lua exemplu un logan, in logan daca iti implanti copita numai putin mai tare in frana ai rotile blocate si te trezesti ca esti pe sanie... eh dar asta nu inseamna ca loganul ar avea niste frane bune...
24 Sep 2008, 11:47
Pai aia e, ca ABS-ul intra chiar daca viteza este foarte mare. Dezavantajul este ca asta face ca viteza sa nu scada asa cum te-ai astepta. Aventajul este ca rotile nu se blocheaza si nu derapezi, poti chiar sa tii pedala pe frana si sa virezi de volan, masina o sa urmeze directia pe care i-o dai tu din volan fara sa derapeze.
Eu la 200 am calcat frana cu putere, am simtit caraind pedala odata cu intrarea abs-ului, dar viteza a scazut probabil pana la 170 sau 180. Eu m-am speriat, am lasat frana (asta a fost o greseala) si am trecut pe banda 1. Aici din nou frana pana la fund, din nou ABS, din nou pedala a carait, viteza a scazut pana pe la 140-150, dar insuficient pentru a evita busul din fatza mea. Asa ca am lasat din nou frana si am virat inapoi spre banda 2. Si cu toate ca eram aproape convins ca nu e loc suficient printre cei doi, printr-o minune am reusit sa ma strecor printre ei. Eh, a trecut ceva timp de atunci, dar a fost o sansa pe care nu stiu daca o s-o mai primesc a doua oara asa ca m-am cam linistit.
24 Sep 2008, 12:12
Pe scurt, iata fenomenul:
- ABS-ul "clantane" (deschide/inchide frana) de n ori pe secunda;
- cu cat viteza creste, acest raport determina un spatiu mai mare parcurs intre doua incercari de franare.
Cu alte cuvinte, daca la 20 km/h parcurgi 1m intre doua incercari de deblocare ale ABS-ului la 200 km/h parcurgi 10m...
10 Oct 2008, 11:15
$1 scrie:$2e scurt, iata fenomenul:
- ABS-ul "clantane" (deschide/inchide frana) de n ori pe secunda;
- cu cat viteza creste, acest raport determina un spatiu mai mare parcurs intre doua incercari de franare.
Cu alte cuvinte, daca la 20 km/h parcurgi 1m intre doua incercari de deblocare ale ABS-ului la 200 km/h parcurgi 10m...
Pai si abs-ul nu se deschide/inchide direct proportional cu viteza? Care e principiul abs-ului? E ca un picior automat?
10 Oct 2008, 19:08
$1 scrie:$2Pai si abs-ul nu se deschide/inchide direct proportional cu viteza? Care e principiul abs-ului? E ca un picior automat?
Pai in principiu e OK si daca se declanseaza cu viteza maxima si la viteza mica (pe gheata de ex.)...
10 Oct 2008, 19:41
$1 scrie:$2Pai si abs-ul nu se deschide/inchide direct proportional cu viteza? Care e principiul abs-ului? E ca un picior automat?
o sa mai treaca multi ani pana cand un ABS eficient la viteze de 20-50-100 km/h o sa fie
la fel de eficient si la viteze de 200 km/h. am subliniat pentru a nu se intelege ca la 200 km/h nu e eficient. este, dar din pacate nu cum ne-am astepta.
LE: sau ma rog, s-au inventat dar deocamdata sunt pe masinile de F1, deci sunt inventii de ultima generatie si costa milioane de euro, sau in cel mai fericit caz le gasesti pe masini ca de exemplu SLR-ul, a carui discuri de frana daca vrei sa ii pui unele performante te costa cam cat un focus nou-noutz cu ceva dotari
19 Oct 2008, 22:12
eu tot tind sa ma indoiesc, ca la viteze de peste 150, pe aderenta normala, franele au capacitatea sa blocheze rotile(deci sa necesite interventia abs-ului). asta inseamna o forta extraordinar de mare... dar ma rog, poate vorbesc prostii.. o sa incerc sa ma interesez.
20 Oct 2008, 07:46
Daca forta de frecare dintre roata si asfalt este mai mica decat forta de frecare intre disc si placute de frana, atunci da, se va bloca probabil si la peste 150km/h. Asta presupune asfalt mai putin aderent (de ex. placi de beton) si cauciucuri mai uzate. Atunci va interveni si abs.
20 Oct 2008, 20:33
SAluty ,daca tot se vb de abs si de cat de folositor este ,,vreau sa intreb daca e normal ceva:
de exemplu am 80 km ,,asfalt curat si uscat si apas frana mai tare ,franeaza intay un pik apoi intra abs pana aproape de oprire ,,LA VOI CUM fACE ,Tot la FEL ?
20 Oct 2008, 20:46
Nu, nu face la fel, frineaza normal; discutia s-a mai purtat si altadata cu privire la frinele de pe mondeo si mai multa lume, printre care si eu, a ajuns la concluzia ca daca apesi usor pedala de frina, deci nu e vreo urgenta, frina e destul de "palida" si pedala moale DAR daca apesi brusc si tare atunci intra in actiune EBA si EBD si ai o pedala tare care tine sus si care face o frina de iti sar ochelarii, deci poate intra si ABS-ul, dar la o frina normala de la 80km/h cu cauciucuri de vara, vara si pe asfalt uscat nu prea are voie sa intre ABS... Si da, ABS-ul mi se pare f util in orice situatie!
20 Oct 2008, 21:09
OK,poi in info dupa vinul meu zice ca am si EBA,,poate nu m-am exprimat bine ,am franat brusc ,ca mi-am adus aminte acum ..eu am schimbat deja un ABS (tot modulul abs)..sunt multumit si eu de el,chiar acum 2 luni datorita lui (abs)am putut evita un caine sa nu il iau in plin ,dar tot l-am atins cu partea de la proiector:)).....SI la mine daca apas lent pedala si la orice viteza ,franeaza normal ....MERSi ORICUM pt INFO
20 Oct 2008, 21:12
De ce ai schimbat modulul de ABS?
20 Oct 2008, 21:29
o electrovalva blocata pe retur ...,daca stiai sau nu ca o electrovalva are 3 pasuri care trebuie sa le faka
poate sa ramana blokata pe una din cele 3 etape,inca ceva ,fiecare roata are cate o conducta ce intra in abs,deci 4 roti 4 conducte actionate separat fiecare de catre electrovalvele din abs.Daca se bloka in prima etapa era bine ca aveai inca frana pe 4 roti,,daca se bloka pe pozitia 2 ,conducta si roata cu pricina era nula la franare ,necirculand nimic prin conducta,iar la 3 cum am avut eu ,e cam aceeasi cu pozitia 2 ,nu puteai sa faci nici o aerisire la roata ca nu curgea nimik oricum,dar puteai sa bagi aer in toata instalatia

,blokata decat pe retur etrier spre pompa.VEZI PHOTO
- FiÅŸiere ataÅŸate
-

20 Oct 2008, 22:59
Offtopic:
@badboy20cm: 000000, ce 0r0are ne aratz1 1n fatza 0ch1lor !!!
(cred ca avem tastatur1 asemanat0are: la t1ne nu-l poti folosi pe c iar la mine pe o si i)...
Vad ca odinioara a functionat, dovada este id-ul tau; daca ti-l faceai acum probabil ar fi sunat asa: badboy20km
21 Oct 2008, 06:19
$1 scrie:$2fftopic:
@badboy20cm: 000000, ce 0r0are ne aratz1 1n fatza 0ch1lor !!!
(cred ca avem tastatur1 asemanat0are: la t1ne nu-l poti folosi pe c iar la mine pe o si i)...
Vad ca odinioara a functionat, dovada este id-ul tau; daca ti-l faceai acum probabil ar fi sunat asa: badboy20km
POi acea oroare era ceva mecanic care nici cu testul de la ford nu mi-a aparut nimik.,Dupa test lor totul parea ok ,dar dupa partea mecanica nu mergea mai delok,si probleme erau cu garla,una ca iti intra abs la orice franare etc,am deschis si un topic pe treaba asta .L-am desfacut pe ala vechi si nu se poate repara si l-am schimbat cu unul dupa un desel si a mers perfect din toate punctele de vedere..
OFFtopik inccerc si eu mai cu greu sa nu mai scriu cu limbaj de chat,inainte foloseam si y in loc i si multe altele si daca toate lumea intreaba sau se ia de nicul meu ,acei 20 cm provin de la 20 cm Records ,trupa paraziti ,unul din ei adica Freaca ..disk ala avea tricou cu asa ceva scris
BAfta si numai bine
21 Oct 2008, 08:27
Felicitari pentru postul scris mai sus!
Deci, se poate...
(nu de alta dar ajungi sa faci vreo cerere scrisa pe undeva si cand i-oi pali cu limbajul de mirc...

)
03 Noi 2008, 15:09
legat de faza cu abs-ul bun sau nu ... depinde dec cum este implementat pe masina sistemul respectiv.
exemplu:
1. renaul clio bicorp 2001
2. skoda fabia 2007
3. hyunday accent 2008
4. ford mondeo 1999 - pe asta il cunoastem
1. frane specifice renault, abs-ul intra in mai greu decat la celelalte si doar atunci cand franarea este prea violenta, nu prea tine cont ca roata aluneca pe pietris sau nu ... nu se duce pedala la fund si te uiti cum masina nu se opreste
2 frane slabe, abs-ul se baga in seama destul de des; daca ai ghinion sa fie drum denivelat sau cu pietris ... POC (te uiti cum nu se opreste) sau faci pedale ca la dacia 1300; in cuida acestor lucruri am avut norocul sa ma scoata bazma curata din 2 situati limita (a reusit sa opresca masina in timp util cei drept cu un pic de ajutor din partea franei de mana)
3. mai bun ca la skoda dar cam cu aceleasi probleme; masina mai sufera la acest capitol si din cauza amortizoarelor foarte moi si proaste)
4. netestata inca
astept comentari
07 Noi 2008, 10:43
$1 scrie:$2egat de faza cu abs-ul bun sau nu ... depinde dec cum este implementat pe masina sistemul respectiv.
exemplu:
1. renaul clio bicorp 2001
2. skoda fabia 2007
3. hyunday accent 2008
4. ford mondeo 1999 - pe asta il cunoastem
1. frane specifice renault, abs-ul intra in mai greu decat la celelalte si doar atunci cand franarea este prea violenta, nu prea tine cont ca roata aluneca pe pietris sau nu ... nu se duce pedala la fund si te uiti cum masina nu se opreste
2 frane slabe, abs-ul se baga in seama destul de des; daca ai ghinion sa fie drum denivelat sau cu pietris ... POC (te uiti cum nu se opreste) sau faci pedale ca la dacia 1300; in cuida acestor lucruri am avut norocul sa ma scoata bazma curata din 2 situati limita (a reusit sa opresca masina in timp util cei drept cu un pic de ajutor din partea franei de mana)
3. mai bun ca la skoda dar cam cu aceleasi probleme; masina mai sufera la acest capitol si din cauza amortizoarelor foarte moi si proaste)
4. netestata inca
astept comentari
4. Nu esti curios sa il testezi? Eu cand am luat o masina, am incercat franele la maxmim, sa vad cum se comporta, sa nu ma trezesc vreodata ca ma ia prin surprindere.
09 Noi 2008, 19:43
am testat cum se preste masina ... dar aveam viteza mare (160 kmh) si ABS-ul este inexistent acolo ... iar in oras nu am avut ocazia sa franez in asa fel incat sa intre ABS ... oricum ... se apropie de franele de renault numai ca nu sunt atat de dure
sincer ... sper sa nu am ocazia sa le folosesc
ABS-ul da un fals sentiment de siguranta, ca si celalte elemente de siguranta activa (esp, ebd ... cum mama lor le o mai zice).
te salveaza si te pot omora in acelasi timp
09 Noi 2008, 20:31
Da-ne si noua un singur exemplu in care a murit cineva intr-un accident de circulatie din cauza ABS, ESP, EBD!!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.