Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Reguli forum

Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.
Răspunde

26 Sep 2006, 09:08

Eu mi-am schimbat lichidul in mod fortat ca se scursese tot pe la un racord care intra in caseta.
Au intrat cam 7-800ml cand au reumplut instalatia.

26 Sep 2006, 12:53

$1 scrie:$2u mi-am schimbat lichidul in mod fortat ca se scursese tot pe la un racord care intra in caseta.
Au intrat cam 7-800ml cand au reumplut instalatia.

Ce tip de lichid ai pus pentru ca ma intereseaza si pe mine. Am vazut pe aici ca daca este negru trebuie schimbat. Al meu cam asa este si cred ca se impune sa-l schimb.

26 Sep 2006, 13:03

$1 scrie:$2-am oprit ieri la un dealer Ford din tara sa-mi iau lichid de servo ca era binisor sub minim.
Mi-au dat Texaco Texamatic 7045E. (Universal fluid for automatic transmissions and power steering).
25RON bidonul de 1L.

La benzinarii am vazut diverse marci (si OMV si 2+2), dar lichidul era galben, iar cel din masina mea era rosu. Asa ca am pus tot rosu.
Tot din asta rosu am vazut si la MOL, dar nu am citit tot ce scrie si am crezut ca e doar pt cutiile automate.

Uite asa arata bidonul:
Imagine


$1 scrie:$2istemul servo de pe forduri e compatibil cu uleiul pentru cutii de viteze automate (tot ford), astfel daca uleiul este tip DEXRON II sau DEXRON III totul e ok


$1 scrie:$2a.
Pe spatele bidonului zice ca: Meets performance requirements of GM6417M (former Dexron III-G)



Uite aici! Ai mai multe marci...depinde cat te tine punga! Ma bate si pe mine gandul, dar la anul il schimb! Face masina 4 ani! Atunci schimb si lichidul de frana/ambreiaj!

Bafta!

26 Sep 2006, 20:17

Da. Texaco ala de mai sus s-a scurs tot.
Dupa ce l-am terminat, am pus nn lichid de servo de la MOL (care era Dextron II) ~23RON
De siguranta mi-am mai lua 2 bidoane de Prista Oil (tot Dextron II) pentri ca pierdeam ulei ca la balamuc si eram plecat in tara. ~13RON/litru Nu am mai apucat sa-l folosesc ca am bagat masina direct in service.
Acolo mi-au pus Castrol - Dextron III.

02 Oct 2006, 13:48

M-am uita mai bine la lichidul de servo, si e curat, dar e la minim si as vrea sa-l completez (lichidul are culoare galbena). Cred ca nu are rost sa-l schimb.

Eu am gasit Motorcraft Automatic Transmision Fluid cu urmatoarele specificatii:

GM: Dexron II, II-E, III
Ford: Mercon, M2C 166-H, M2C 138-CJ

dar nu are si specificatia M2C 195-A pe care o indica astia in carte pentru focus, si are culoare ROSIE.

Pot sa competez cu asta sau trebuie sa-l schimb pe tot??

eu unul nu l-as amesteca!!!

02 Oct 2006, 13:52

incerca sa gasesti tot ... galben .. :icon_biggrin: nu l-as amesteca...
sau schimba-l... daca vrei.. desi nu cred ca e necesar...
erau pe prima pagina la topic niste marci.. parca 2x2 si inca ceva.. .ala ce culoare are??

02 Oct 2006, 14:34

Eu nu am gasit decat rosu. indiferent de marca.

02 Oct 2006, 14:36

Rosu e OK defapt un rosu deschis (in strat subtire) chiar un pic catre roz....

02 Oct 2006, 17:57

Vedeti ca exista si lichid galben, pe ala scrie power steering fluid.
Pe cel rosu scrie automatic transmission fluid.

03 Oct 2006, 14:29

Si la mine a trebuit completat lichidul de servo. Cei de la ford mi-au spus ca folosesc mobil atf 220, asa ca asta am pus. Hope it helps. In caz ca se doreste, pun poze cu sticla.

e bine si poza...

03 Oct 2006, 14:34

eventual poate si mai multe detalii ce mai scrie pe sticla in afara de marca si tip.....

MULTUMIM

03 Oct 2006, 14:48

Well... this is it :). Corespunde normelor Dexron II.

Imagine Imagine Imagine
Imagine

04 Oct 2006, 12:21

Am observat ceva ciudat azi dimineata. Inainte sa pornesc motorul, am ridicat capota pentru a verifica nivelul lichidului de servo. OOUPS!!! cu vreo 2 milimetri sub minim. (am zis ca am pus-o de-o reparatie pe la caseta de directie). Am plecat asa la munca... cam 5 KM. Inainte sa opresc masina am luat de volan maxim dreapta, apoi maxim stanga, apoi l-am adus in pozitia de mijloc si am oprit motorul.
Deschid capota , ma uit la nivelul lichidului de servo.... cam cu 5 mm peste minim (cam intre minim si mijloc.)

1. are cineva idee ce s-a intamplat??
2. am gasit lichid motorcraft 0.95 litri pe la 170.000 parca. Sa completez cu ala? sau sa incerc sa schimb tot lichidul??
3. bracatul maxim al rotilor, afecteaza cu ceva caseta de directie in timp?

04 Oct 2006, 13:34

Cu motorul cald, nivelul lichidului servo e mai ridicat decat cand e rece. De aceea il mentin la jumatetea distantei dintre min si max :)

04 Oct 2006, 14:25

@thunder: Din ce motiv??? Nu cred ca se incalzeste in halul asta in primul rand si nu cred ca isi mareste volumul asa de mult la cresterea temperaturii.

Astept raspunsuri la celelalte intrebari.

04 Oct 2006, 14:31

1. Presupun ca pompa creste lichidul din vasul de expansiune datorita presiunii ridicate din sarcina.
2. Daca e motorkraft, e special facut pt Ford, deci go for it. Daca lichidul e negru, schimba-l TOT. daca nu, completeaza doar.
3. Nu stiu cu siguranta, ma gandesc ca daca o faci intr-un mod violent, da. daca nu, nu :)

04 Oct 2006, 15:28

Nivelul la servo trebuie sa fie intre minim si maxim cu motorul pornit....si lichidul ala se incinge destul de tare.....cel putin eu am radiator separat pentru servodirectie.... :icon_rolleyes:

04 Oct 2006, 21:53

@zanga: WTF !?! Eu chiar nu am auzit pana acum de radiator pt lichid de servo. :D

04 Oct 2006, 22:08

$1 scrie:$2zanga: WTF !?! Eu chiar nu am auzit pana acum de radiator pt lichid de servo. :D


stiu ca suna aiurea dar eu am, de la mama ei adika ford, asta e un pdf cu how to sa schimbi radiatorul :icon_smile:

05 Oct 2006, 10:19

@Madymax: O sa fii surprins dar si Focus-ul are asa ceva :D

Imagine

05 Oct 2006, 10:56

Yup elementul 8 de la huffy din poza :icon_smile:

05 Oct 2006, 10:58

WTF: :icon_eek: eu zic ca se cere un consult amanuntit. Sa vedem pe ce naiba am dat banii....
si data viitoare cand comandam o masina, sa stim ce cerem :icon_mrgreen: :
- mosu' nu-mi bagi radiatoare la servo;
- scoate si volanu' ca am unu de la vechea masina....
- volanta nu mi-o mai pune ca-i bag eu un disc serios de fier.. (prietenii stiu de ce..) :icon_biggrin:

05 Oct 2006, 11:42

Uite ca acum m-am uitat si eu in TIS si am descoperit radiatorul. :D
@danysg74: ai rezolvat-o cu volanta??

DA DA DA DA DA DA DA DA

05 Oct 2006, 12:13

:Danseurvert: Azi pot ridica masina. Este gata ! MOCCA :icon_lol: pe garantie complet !
Singura chestie ramasa nerezolvata.. este valva EGR !!! "nimic nu e in neregula cu ea" spun baietii de la Cta.
Desi eu nu cred ! Sunt sigur ca ceva nu merge bine acolo, dar n-am cum sa le dovedesc. :icon_eek:
Cred ca voi reveni la obiceiuri mai vechi (shut it off !)


PS: am sa incerc sa-i fac poze la cea inlocuita.... daca mai am cum.
PSS: Madymax.. poate facem cumva sa-mi trag si eu TIS-ul.

13 Noi 2006, 13:19

Salutare.
Dupa ce am deschis discutie am ajuns la Laur. S-a uitat la furtune, la vas si mi-a zis ca e crapat. Totul s-a terminat cu o lipitura si parea ca e ok. Acum pierd din nou lichid si nu pare sa fie nici pe la vas(nu mai sunt urme de lichid) si nici pe la furtune. Aveti idee ce ar putea fi?
Multumesc

14 Noi 2006, 16:31

ca sa nu deschid alt topic
cat lichid de servo intra la focus I
vreau sa il schimb pe cel vechi si vreau sa stiu de cat am nevoie

14 Noi 2006, 16:35

Din cate mi-a zis cineva, intra maxim 400 ml

14 Noi 2006, 16:54

dar eu vreau sa il scot pe tot ala vechi
daca intra max 400 ml tocmai am de vanzare juma de litru de lichid de servo nou nout

25 Noi 2006, 20:34

Aviz amatorilor: pentru completare folositi lichid de aceeasi culoare ca cel din vas.

lichid servodirectie

15 Dec 2006, 09:13

Eu am completat cu un lichid recomandat de cei de la Ford insa era de culoare rosie spre roz, iar lichidul pe care il avea masina era galben. Am intrebat si mi s-a spus ca nu-i nici o problema, oricum nu am completat decat 100 ml.
Răspunde