Gata, am primit rotitele si mi-am si montat-o pe a mea.
Au facut 3 pentru ca asa stie sa faca masinaria, cate 3 odata .. dar a si trebuit sa platesc 3

Sunt din otel necalit. Rezistent, dar nu atat de mult pe cat il stim noi, oricum de sute de ori mai rezistent decat acel plastic

Daca demontarea a fost fara probleme, montarea noii rotite pe ax a presupus ceva munca pe care nu am prevazut-o deoarece nu mai umblasem la ax de 2 ani de zile

.
Am facut si niste poze din care sa va dati seama care sunt pasii de urmat pentru demontare / montare. Pentru ca eram in intarziere nu am mai facut poze la ax cu noua rotita montata

Sunt 2 metode de a ajunge la aceasta rotita, diferenta intre ele constand in modul in care desfaceti acest angrenaj de pe scaunul masinii.
Varianta in care nu dati scaunul jos a fost prezentata de
BadBoy20cm pe forum, folositi search. Oricum se poate deduce si din pozele mele.
Varianta pe care o voi prezenta eu presupune si demontarea scaunului din masina.
Prima poza, desfacerea capacelor de plastic care acopera suruburile din spate ale scaunului. Aveti nevoie de o surubelnita cap-cruce.
Tot in aceasta poza am aratat si unde se afla siguranta ce trebuie scoasa in cazul in care urmati varianta
BadBoy 

Cele 4 suruburi din spate, dupa ce au fost indepartate capacele. Ca sa le desfaceti aveti nevoie de o cheie fixa/tubulara de 10. De preferat una cu cricket.

Suruburile din fata ale scaunului.

Mufa de sub scaun, ce trebuie si ea desfacuta. Mare atentie ce faceti pe aici. Aceste fire duc si la Airbag-ul din scaunu si la capsa de pretensionare centura. Contactul trebuie sa fie pe pozitia 0 si cheia scoasa din contact. Aveti nevoie de o cheie fixa sau tubulara de 6 sau 7.. sau patent
In manualele de specialitate se recomanda ca in cazul in care se umbla la sistemul de AirBag-uri, inainte de orice astfel de operatiune trebuie deconectata bataria de pe masina cu cel putin jumatate de ora inainte.
Inca o poza cu surubul ce trebuie scos pentru a elibera scaunul de centura. Aveti nevoie de o cheie de tip torx (?) de 45 sau 50.
Tot in aceasta poza puteti observa mai bine siguranta ce trebuie scoasa pentru varianta
BadBoy.

Cum arata dedesubtul scaunului. Din pacate din cauza unghilului in care am facut poza si a acelei etichete nu se vede si "pana" ce trebuie scoasa din angrenajul motorasului pentru a-l scoate de acolo. Aceasta "pana" impreuna cu saiba (siguranta) de care am tot amintit ar trebui scoase. Astea 2 se scot si in cazul variantei
BadBoy, numai ca faceti totul cu capul in jos, inghesuiti

ATENTIE, mufele se scot cu cap, nu cu forta !!!

Cum arata angrenajul dupa ce a fost dat jos de pe scaun. Cele 3 suruburi trebuie desfacute pentru a ajunge la rotita. Se pot desface cu-n patent sau cu cheie fixa sau tubulara de 6,5 (da, nu 6 si nu 7). Gaura care se vede acolo deserveste fixarea angrenajului de scaun prin acea "pana".

Angrenajul desfacut, rotita de plastic buclucasa care a fost scoasa prin taiere si apoi lipire la loc pentru a fi data ca si model. Se vede si axul, cu sistemul de infiletare pe interiorul rotitei. Acest procedeu se face la temperaturi ceva mai mari, iar dupa racire este imposibila scoaterea rotitei de pe ax fara taierea pe lungime a acesteia. Se vad si cele 3 noi rotite. Pentru a le introduce pe ax, acesta trebuie polizat in zona in care era fixata rotita de plastic. Polizarea acestuia sa face a.i. sa mai ramana ceva din acele nervuri, ce vor tine noua rotita fixa pe ax. Diametrul axului este de 9mm, tot atata are si diametrul gaurii din rotita; datorita nervurilor mai sus amintite rotita va trebui presata ca sa intre pe ax. Alta varianta ar fi polizarea tuturor acestor nervuri si aplicarea unor puncte de sudura cu rotita montata.

Partea cealalta a angrenajului, care contine motorul.. aaa.. este din plastic


In acest moment am 1 rotita disponibila pe stoc. Duminica se da comanda pentru inca 9.
Kugarth pt. tine am rezervat deja una.
catallinu si
titocus mai sunteti interesati ?