Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.
Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în
Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru
generalităţi.
26 Iun 2008, 10:15
FOCUS 1 TDDI 2003--trebuie sa schimb lichidul de servo deoarece este cam maroniu si as vrea sa fac aceasta operatiune singur , stie cineva pe unde scot vechiul lichid ? cum se aeriseste ? cam ce cantitate de lichid intra ? Multumesc anticipat
26 Iun 2008, 14:16
Eu l-am schimbat de curand. Avea teava aceea un surub mai jos si se scoate surubul.. lasi sa curga uleiu. Strangi la loc surubul, si pui alt lichid. Mie mi-a intrat parca nici 1 litru. La tine nu stiu sigur

cat despre aerisit, eu am inteles ca dai de volan stanga dreapta de cateva ori , si aia e...
26 Iun 2008, 15:05
merci

,dar la FOCUS 1 TDDI unde este oare situat acel surub de golire ?
26 Iun 2008, 15:08
Uita-te la tevile care pleaca din recipientul in care sta lichidul de servo. Ar trebui sa se duca pe jos. uita-te la tevi si acolo trebuie sa fie.
29 Iun 2008, 13:58
$1 scrie:$2erci

,dar la FOCUS 1 TDDI unde este oare situat acel surub de golire ?

si eu vreau sa il schimb ca a meu este maro lichidu,sper ca pana la urma sa se gaseasca cineva priceput sa ne indrume si pe noi
cred ca trebuia postat la sectiunea ff1
numa bine!
01 Iul 2008, 10:43
Eu, pentru Mondeo benzina, am procedat in felul urmator (procedura gasita undeva pe internet):
1. Am desfacut furtunul de retur din vasul cu ulei si l-am bagat intr-un recipient transparent.
2. Am rugat pe cineva sa porneasca motorul (ca sa functioneze pompa si sa circule uleiul) si sa-l lase pornit pana a scazut nivelul uleiului putin peste furtunul de tur (turul e sub nivelul returului, chiar daca nu cu mult).
3. Tot cu motorul pornit eu am completat ulei "proaspat" pana ce am vazut ca a inceput sa ajunga si in recipient, moment in care i-am spus prietenului de la volan sa opreasca motorul; la inceput curge uleiul vechi, maroniu-negru, iar cand acesta a fost eliminat din instalatie incepe sa curga uleiul nou, rosu-roz. In acest timp e bine sa se si roteasca de volan pentru a pune in miscare uleiul din toate componentele circuitului.
4. Am reconectat furtunul de retur la vas, apoi am completat ulei pana la nivelul maxim.
5. Dupa repornirea motorului si cateva curse a volanului pana la capat in ambele sensuri (pentru aerisiere) am verificat/completat din nou nivelul uleiului si gata.
Pentru o pozitie comoda a recipientului in care se colecteaza uleiul (pentru vizibilitate) e de preferat sa se prelungeasca furtunul de retur; eu am luat 1m de furtun de alimentare cu benzina si l-am imbinat cu furtunul de retur prin carcasa unui pix (folosind coliere); presiunea e destul de mare si initial imbinarea s-a desfacut, asa ca atentie intrucat uleiul e fierbinte.
Am consumat ~1.5l, desi cred ca instalatia are o capacitate de ~1l.
O alta metoda ar fi de scurgere a uleiului complet din instalatie; pentru asta trebuie desfacut furtunul care intra in radiatorul de ulei (e sub radiatorul de apa) care e cel mai jos punct din instalatie, insa mie mi s-a parut prea dificil de desfacut acea imbinare. In cazul asta rotile fata ar trebui sa fie in aer (sa se poata misca usor volanul pana la capatul cursei pentru a scurge tot uleiul).
16 Oct 2008, 18:08
A aflat cineva daca ( unde ) exista vreun surub de golire a lichidului de servo-directie la caseta de directie pentru FOCUS 1 --eu m-am uitat pe sub masina si nu am vazut asa ceva -- astept o indrumare de la cineva care stie ceva sigur ca am lichidul cam maroniu in borcan -- multumesc anticipat
17 Oct 2008, 20:22
$1 scrie:$2 aflat cineva daca ( unde ) exista vreun surub de golire a lichidului de servo-directie la caseta de directie pentru FOCUS 1 --eu m-am uitat pe sub masina si nu am vazut asa ceva -- astept o indrumare de la cineva care stie ceva sigur ca am lichidul cam maroniu in borcan -- multumesc anticipat

wolf,hai sa iti povestesc cum mi-am schimbat eu lichidu de servo de curand:
intra cam intre jumate si treisfert de litru de lichid,eu nu am gasit original si am luat ceva de cuti automate si servodirectii(mobil 1 atf220 parca)
se da scutu jos si daca te uiti la caseta vezi o conducta care este in partea de jos a casetei de directie
desfaci acea conducta cu o chieie de 10 si lasi sa curga tot lichidu,in timp ce se scurge desfa si capacu de la "borcanu"de lichid servo
cand nu mai curge porneste pentru 5-10 sec masina si invarte de volan pt a se goli si pompa de lichid(la mine a mai curs lichid dupapornirea motorului)strangi conducta,pui lichidu nou si pornesti masina sa intre lichidu peste tot,daca mai trebe completat adaugi lichid,pana la semnu de mijloc cu motoru oprit
sper ca te ajuta informatiile mele in operatiunea care vrei sa o faci
numa bine!
17 Oct 2008, 23:50
eu am gasit original FORD 60 ron L,cred ca asa am sa procedez si eu cu golirea ,alta solutie nu vad pentru a scoate tot lichidul --multumesc de sfat
- FiÅŸiere ataÅŸate
-

18 Oct 2008, 09:40
De unde ai achizitionat uleiul servo ?
18 Oct 2008, 11:25
$1 scrie:$2e unde ai achizitionat uleiul servo ?
de la FORCAR
18 Oct 2008, 13:06
asta e f bun dar eu nu am avut rabdare sa astept si de aia am folosit mobil,dar sa sti ca isi face treaba bine,e cea mai buna metoda asta,is curios astia de la ford oare cum procedeaza?
dupa schimbare sa imi spui daca simti vreo diferenta
numa bine!
18 Oct 2008, 18:42
L-am schimbat astazi personal in felul urmator :cu motorul cald am desfacut acea conducta ,am lasat sa curga din lichid cit s-a putut ,apoi am pornit motorul si l-am lasat cam 2 min sa mearga la relanti (tasnea cu presiune lichid pe acea conducta ) ,dupa acea l-am oprit am verificat daca mai curge ceva dupa care l-am mai pornit 1 minut .Cand am vazut ca nu mai curge deloc am pus conducta la loc si am turnat lichid in vas pana la semn de maxim ,am pornit motorul iar la prima miscare scurta de volan directia mergea foarte usor (ca la vechiul Ford GRANADA dar acolo era alt sistem practic miscai volanul cu un deget si nu exagerez) ,lichidul a scazut imediat pe fundul vasului si apoi am complectat pana la semn maxim in timp ce motorul mergea ,am facut miscari ale directiei stanga -dreapta pentru aerisire .Cand am vazut ca lichidul sta la semn am facut cateva curse cu masina sa vad cum se conduce .CONCLUZII: directia merge la fel ,practic nu prea poti sa virezi pe loc s-au la viteza foarte mica cu o singura mana ( sau o faci dar destul de greoi si incomod ) inainte cand faceam curse ale volanului stanga -dreapta stand pe loc atunci cand ajungea la capat se auzea un pufait ca si cum iesea aer sub presiune ,acum se mai aude dar foarte incet trebuie sa fi atent ca sa sesizezi acel zgomot ,cand virez stanga sau dreapta (dar nu neaparat la maxim ) stand pe loc si tin volanul in acea directie parca are un tremurat destul de slab in volan (dar poate se mai aeriseste ) inainte nu am bagat de seama daca avea sau nu acest tremurat (dar parca nu era)--cam astea sunt concluziile ,oricum nu-mi pare rau ca am facut aceasta operatiune astept si parerile voastre in urma schimbului de ulei -servo
23 Oct 2008, 13:49
Revin cu impresii : dupa 50 km prin oras nivelul a scazut cu aproximativ 1 cm sub nivelul de maxim(deci a mai trebuit complectat ) semn ca s-a mai aerisit sistemul , servo-directia merge mult mai bine chiar si decat inainte de a face schimbul , nu mai are nici un fel de zgomot ,au intrat in total 600 ml, RECOMAND schimbul de ulei servo ,normal unde este cazul
23 Oct 2008, 18:01
wolf, ce culoare are uleiu original de servo pe care l-ai cumparat?
a meu era maro inchis,mobil atf 220 este rosu,la mine nu a scazut deloc nivelu
p.s.nivelu trebuie verificat cu motoru pornit,cand ai oprit motoru scade si nivelu de servo,tu cum ai procedat cand ai completat?
numa bine!
23 Oct 2008, 22:54
Multumesc de sfat ,stiam ca se verifica cu motorul cald (atunci nu trebuie sa depaseasca nivelul de maxim) ,uleiul original pentru servo este de culoare rosu inchis , acum era putin maroniu (cel vechi) ,stiu ca fusese schimbat la ultima verificare facuta in Germania respectiv 120.000 km
24 Oct 2008, 17:30
ma bucur ca ti-am putut fi de ajutor,sa te bucuri de masina multi km fara incidente
numa bine!
06 Noi 2008, 11:49
ieri am purces si eu la schimbul uleiului servo, la un service. citind posturile voastre, am mers acolo cu lectia facuta, putand da indicatii mesterului. omu' a incercat sa desfaca acea conducta de la caseta de directie dar, fiind cam intepenita si nevrand sa o deteriorez prin aplicarea de forta, am cazut de acord cu mecanicu' sa cautam alta solutie: sistemul de servodirectie are un 'racitor de ulei' ce este plasat in fata radiatoarelor (racire si ac), jos, cam la acelasi nivel cu caseta. se poate desface unul din furtune (in partea stanga a masinii e mai convenabil - spatiu de lucru mai mare). deconectarea e chiar mai simpla decat la caseta: exista un conector cu clame, intre doua furtune, undeva sub farul din stanga. dupa deconectare, am virat stanga-dreapta cu motrul oprit. uleiul s-a scurs aproape in intregime, intr-un recipient pet. am folosit o palnie. am pornit motorul pt. 30 sec si a mai curs un pic. mentionez ca daca masina nu e ridicata si uleiul s-a scurs din instalatie, volanul se invarte la fel de greu cu motorul pornit ca si cand motorul e oprit.
dupa reconectarea conductei (mare grija: trebuie sa faca 4 click-uri, cate clame sunt), am umplut rezervorul de ulei servo si apoi am pornit motorul. uleiul a intrat rapid in instalatie. am completat pana la maxim , virand stanga-dreapta. usurinta invartirii isi revine repede.
am folosit mobil atf 220. rosu. cca. 800 ml.
am preferat sa fac operatiunea la service fiindca am schimbat si uleiul motorului, filtrul de benzina, dar operatiunea de schimbare e suficient de simpla sa poata fi facuta si acasa.
bafta!
06 Noi 2008, 12:29
am uitat sa mentionez: nivelul uleiului in rezervor se determina CU MOTORUL RECE.
iata ce zice manualul de utilizare:
06 Noi 2008, 22:38
mersi octa!este bine de stiut ca sa nu existe confuzii,manualu este sfant.
numa bine!
19 Oct 2009, 10:48
Salutare
Am si eu o intrebare:
Ce credeti ca e mai bine sa fac? Am un ford adus din germania, iar nivelul la lichidul de servodirectie e aproape de minim. Ce ar trebui sa fac, sa completez cu lichid recomandat de ford sau sa il schimb complet?
Multumesc
20 Oct 2009, 06:40
Salut,
Cel mai bine ar fi sa-l schimbi complet. Nu se stie ce fel de ulei a folosit vechiul propietar si nu e indicat sa amesteci doua uleiuri diferite (diferite densitati, chestie nu face prea bine la pompa, etc...). Oricum, cantitatea de ulei din sistemul de servodirectie nu cred sa depasaesca un litru. Iar pretul, chiar daca cumperi uleiul original Ford, nu este asa mare. In afara de asta, nu este un ulei pe care sa il schimbi la fiecare revizie.
Bafta...
22 Oct 2009, 17:03
Merita sa incerc sa-l schimb eu, sau ar trebui sa ma duc in service?
22 Oct 2009, 20:23
Salut,
Poti sa incerci sa il schimbi singur. Nu e prea complicat. Tot ce trebuie sa faci este sa cauti pe conductele de la servo-directie o imbinare (o mufa care face trecerea de la conducta la furtun), sa o desfaci si sa lasi sa curga uleiul intr-un recipient. Dupa ce s-a golit rezervorul, faci citeva miscari cu volanul (maxim stinga- maxim dreapta) ca sa scoti si uleiul din caseta de directie. Mare atentie sa la miscarea volanului, uleiul v-a iesi cu presiune.
Dupa ce ai scos si uleiul din caseta, refaci imbinarea si incepi sa torni ulei in vas. Dupa ce ai umplut vasul, ii pui capacul, pornesti motorul. Dupa ce ai pornit motorul, nivelul in vas va scadea. Completezi cu ulei dupa care, cu motorul pornit faci citeva miscari usoare din volan (maxim stinga-maxim dreapta). Verifici nivelul in vas, completezi daca e cazul, si faci iar miscari cu volanul. Mare atentie, sa nu completezi cu ulei peste nivelul maxim.
Cam asta e tot.
Bafta...
23 Oct 2009, 12:08
Ce se merita? Mobil ATF 220 sau Mobil ATF 320?
Care e diferenta intre ele?
15 Noi 2009, 10:16
Eu am scos tot lichidul din sistem pentru ca aveam tevile de la racitor gaurite.Dupa montaj,am completat nivelul din bidonas si am procedat ca in TIS,cu pompa de aer...Insa,nu inteleg de ce nu imi functioneaza corect,directia imi merge foarte greoi,si nu aud pompa de servo sa mearga,adica la relanti,daca invarteam de volan,crestea turatia si se auzea ca intra pompa de servo.Acum,nimic.

Va rog sa ma ajutati sa inteleg.La pompa nu am umblat.Va rog sa ma ajutati..pt ca aqm merge directia ca la Dacia 1310
15 Noi 2009, 15:42
Salut,
Nu stiu cum este instalatia la masina ta, dar la mine, instalatia de servo se aeriseste singura. Pompa aia de vid nu prea are nici un efect. Eu am schimbat si tevile si furtun-urile la instalatia de servo si nu am avut nevoie de pompa. Incearca sa urmaresti traseul instalatiei de servo sa nu cumva sa ai pe undeva vre-un furtun gatuit si din cauza asta sa nu-ti mearga. O alta cauza ar putea fi si o teava infundata sau ceva asemanator.
Un alt aspect pe care ar trebui sa il urmaresti este ca rezervorul de ulei sa fie mai sus decit nivelul la care este montata pompa (in asa fel incit la intrarea in pompa sa ai in permanenta ulei). In afara de asta, daca auzi ceva uruit in timp ce motorul merge, e posibil sa mai ai nevoie de ulei.
Din ceea ce spui tu, cred ca pompa nu e amorsata (are aer in ea), si din cauza asta nu lucreaza cum trebuie. In prima faza, demonteaza rezervorul de ulei de pe masina (fara sa desfaci furtun-urile) si ridical deasupra nivelului pompei, in asa fel incit sa se poata aerisi. Verifica in permanenta sa ai ulei in rezervor.
Daca dupa aceea tot nu se rezolva, zi-mi cum se manifesta si mai vedem...
Bafta...
16 Noi 2009, 11:39
Eu zic in prima faza sa verifici de ce a disparut uleiul din borcanel, uleiul de servo nu se arde, nu se evapora....deci sa nu ai buba la caseta de directie sau vreun furtun spart.
Apoi poti urma sfaturile colegilor
16 Noi 2009, 11:56
pai,nivelul imi sta constant.la caseta nu aveam probleme.Aveam tevile de la racitor gaurite.Le-am dat jos,le-am reparat si le-am montat la loc.Nu imi curge pe nicaieri.Acum,directia imi merge ca la Dacie,fac muschi cand ies din parcare.

...La relanti,inainte,imi crestea turatia cand miscam volanul.Acum,nu se mai intampla asta.Ma gandesc sa scot lichidul din sistem si sa reiau aerisirea.O sa revin cu detalii.
16 Noi 2009, 12:42
Am o adaugare la procedurile de golire a uleiului servo si anume dupa ce ati golit instalatia si faceti manevrele din volan stanga-dreapta ca sa iasa tot uleiul din instalatie suspendati rotile din fata pe 2 cricuri sau gasiti alta solutie (eu am folosit 2 butuci de lemn-sunt mai stabili decat cricul).
E mai sanatos sa nu fortati sistemul de directie tragand de volan cu rotile ce freaca pe loc.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.