Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Reguli forum

Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.
Răspunde

Scartaie rulmentul de presiune la 23.000km

10 Dec 2008, 09:48

Luni seara in drum spre casa aud un scartait strident, intrerupt, in ritmul turatiei motorului. A tot facut asa masina vreo 20 de minute apoi s-a diminuat dar tot exista. Ieri am fost in service la Autoitalia(unde scartaitul era din nou strident) si dupa ce au dat cureaua de accesorii jos si au repornit motorul au constat ca nu este de la nici o rola ci de la rulmentul de presiune al ambreiajului.
Verdict/propunere: schimbarea intregului set de ambreiaj ca asa vine la set, 530 lei kit-ul si 400 lei manopera deci un total de 930 lei suportat de client pentru ca ambreiajul se incadreaza in categoria consumabile care nu fac obiectul garantiei. Mi-au aratat scris in carnetul de garantie faptul ca nu sunt acoperite consumabilele si ca mecanismul ambreiaj este pe lista de consumabile.

Acum am si eu niste nelamuriri. De ce un rulment e consumabil? De ce nu s-a pus problema ca si o consumabila poate avea defect de fabricatie? De ce ma obliga sa schimb tot kit-ul?
Sunt de acord ca materialul de contact de pe discul de ambreiaj e consumabil si se poate uza prematur in urma unei utilizari necorespunzatoare dar din ce cauze se poate uza prematur rulmentul de presiune? De ce simptomul este un scartait strident si nu bate/clantane cum se intampla de obicei cu un rulment uzat?

Mentionez faptul ca nu obisnuiesc sa sprijin piciorul pe pedala de ambreiaj, nu tin ambreiajul apasat la semafor si nici nu fac raliu cu masina.
Astept sfaturi si pareri. Multumesc!

P.S.: Masina e Fiat Grande Punto 1.3 MultiJet 75cp si in afara de scartait masina merge absolut normal - intra usor in viteze, cupleaza decupleaza normal, trage normal. Scartaitul are 3 faze - strident, discret si inexistent( adica nu scartaie tot timpul).

Re: Scartaie rulmentul de presiune la 23.000km

10 Dec 2008, 10:43

De ce trebuie sa schimbi? Nu mai cupleaza ambreiajul sau cum? La mine de nou scartzaie si nu-mi bat capul cu el,n-are decat sa urle,daca-si face treaba e bine! E ciudat ca nu scartzaie tot timpul,cu pedala de ambreiaj apasata se mai aude ceva?

Re: Scartaie rulmentul de presiune la 23.000km

10 Dec 2008, 10:58

Masina se comporta normal. Se aude si cu pedala de ambreiaj apasata si se aude si in mers nu numai la relanti. Ritmul scartaitului se accelereaza odata cu cresterea turatiei motorului.

Re: Scartaie rulmentul de presiune la 23.000km

10 Dec 2008, 19:51

incearca la firmele care vand piese pe forum la sectiunea vanzari. La mondeo rulmentul nu este inclus in kit-ul de ambreiaj, se cumpara separat.

Rulmentul se uzeaza mai repede daca tii mereu ambreiajul apasat, de ex. la semafoare..etc. Oricum 23.000 e f putin, probabil avea un defect din fabrica.

Re: Scartaie rulmentul de presiune la 23.000km

10 Dec 2008, 20:39

Daca se aude cu pedala de ambreiaj calcata si sunetul creste in functie de turatie nu e de la rulmentul de presiune! Posibil sa fie o rola de la distributie.

Re: Scartaie rulmentul de presiune la 23.000km

10 Dec 2008, 21:12

$1 scrie:$2aca se aude cu pedala de ambreiaj calcata si sunetul creste in functie de turatie nu e de la rulmentul de presiune! Posibil sa fie o rola de la distributie.

Repet, se aude indiferent de pozitia pedalei de ambreiaj iar sunetul nu creste in intesitate ci isi schimba ritmul in functie de turatie. Daca la relanti am 3 scart-uri pe secunda la 2000 rpm am 6-8 scart-uri pe sec.
M-am mai interesat un pic si am aflat ca la masina asta rulmentul de presiune se invarte tot timpul pt. ca atinge tot timpul placa de presiune nu numai cand se apasa pedala de ambreiaj.

Re: Scartaie rulmentul de presiune la 23.000km

25 Dec 2008, 13:31

Cam putini kilometrii pentru un schimb de ambreiaj,daca aveai Ford nu pateai asta :D , oricum, in mod sigur gasesti la magazinele de profil rulment pentru Fiat separat.Il cumperi si te duci sa ti-l schimbe si sa iti dea garantie la manopera.

Re: Scartaie rulmentul de presiune la 23.000km

08 Ian 2009, 15:46

La o noua vizita in alt service, Autoperugia, avem un nou diagnostic. NU este rulmentul de p[resiune defect ci o tablita pe unde va pe langa volanta atinge foarte putin si mi-a zis ca o sa dispara. Daca nu dispare mi s-a spus sa revin la ei si se rezolva. Pana una alta a disparut. Masina merge impecabil ca si pana acum.

Cat despre daca nu aveam ford nu pateam asta...
viewtopic.php?f=3&t=6729
Răspunde