Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Reguli forum

Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.
Răspunde

utilizare aer conditionat

24 Sep 2006, 21:06

Am si eu o nelamurire
Atunci cand se merge cu aerul conditionat pe cald ( de ex in timpul ploii) are acelasi consum de benzina ca si atunci cand mergi cu el pe rece ?
Am auzit ca pe la 22 de grade cica nu prea mai ar consuma, e adevarat ?

24 Sep 2006, 21:32

Aerul conditionat merge numai pe rece si nu pe cald
Clima merge si pe cald printr-o rezistentza
Compresorul merge chiar dac amai rar la 22 de grade :D
Cu Stima

24 Sep 2006, 21:56

1) Depinde de tipul de sistem de AC

Daca este climatornic si se seteaza o temeperatura peste cea ambianta sa zicem sunt 15 grade afara si se doresc 22 in masina. Daca butonul de AC este apasat compresorul nu porneste. Exista un singur caz in care se activeaza si acela este dezaburirea....dar ciclul de lucru este foarte scurt.

2) Incalzirea se face cu antigel / apa din circuitul de racire, doar in cazuri speciale mai exista anumite incalzitoare "rapide" bazate pe rezistente (ca la resou)

3) Daca este AC manual atunci compresorul ruleaza (aproximativ) ca la oricare alta temperatura.....

25 Sep 2006, 16:31

deci, eu avand AC manual inseamna ca merge ca pe rece mereu ?

25 Sep 2006, 20:45

dap
In concluzie
Cu Stima

25 Sep 2006, 22:31

MONDEO SI FOCUS TDCI AM INTELES CA AU UN SISTEM ADITIONAL DE INCALZIRE PE BAZA DE MOTORINA....SURSA BDT

26 Sep 2006, 21:40

al meu e tddi

27 Sep 2006, 12:08

Moved


Atentie unde postati !

30 Oct 2006, 01:04

$1 scrie:$2ONDEO SI FOCUS TDCI AM INTELES CA AU UN SISTEM ADITIONAL DE INCALZIRE PE BAZA DE MOTORINA....SURSA BDT

Nope...e un sistem de incalzire electric cu 3 rezistente (in tarile nordice e cu motorina)!! In functie de temperatura aerului aspirat de motor, cea ambientala si temperatura motorului cupleaza 1 , 2 sau toate cele 3 rezistente :-) ca sa nu tremuri la volan. :icon_mrgreen:

31 Oct 2006, 00:38

eu am TDCI si sigur nu am rezistentele alea..asta iarna pana nu se incalzea motorul nu vedeam pic de caldura :( mai mult ca sigur conteaza anul de fabricatie!

31 Oct 2006, 10:58

Acele rezistente sunt DOAR pentru incalzirea motorinei... Asta ca sa porneasca motorul si cand se mai incalzeste sa "vezi" si caldura... :icon_mrgreen:
Si de fapt ii spune chiar sistem de pornire pana la -25 C, cam asa ceva...

31 Oct 2006, 13:43

pai Asgard a zis ceva de genu ca ar avea sistem de incalzirea auxiliara, pe baza de motorina..ceva gen sirocco la bmw, mercedes etc si titocus ca are 3 rezistente electrice..insa amandoi s-au referit la incalzirea habitaclului...si mondeo nu are asa ceva :(

31 Oct 2006, 14:36

La diesel, la Focus cel putin, exista 3 rezistente pe instalatia de racire care au rolul de a grabi incalzirea lichidului de racire (si automat a motorului) atunci cand temperatura exterioara este scazuta.
Sistemul cu arzator pe motorina, tot pe instalatia de racire, se monteaza doar la Focus-urile vandute in tarile scandinave.

31 Oct 2006, 14:42

$1 scrie:$2ai Asgard a zis ceva de genu ca ar avea sistem de incalzirea auxiliara, pe baza de motorina..ceva gen sirocco la bmw, mercedes etc si titocus ca are 3 rezistente electrice..insa amandoi s-au referit la incalzirea habitaclului...si mondeo nu are asa ceva :(

Avion sigur nu e ce am vazut eu sub masina si nici senzori, etc., e un ansablu cu 2 furtune in capete si 3 rezistente de incalzire pe care vin 3 fire evident ;). Gasesti in TIS ce spun eu la auxiliary heating.
Mondeo diesel nu are nimic electric de incalzire a habitaclului, ci doar a antigelului...nu toate au asa ceva din pacate.
Cam asa scrie in TIS:
Electric Booster Heater

In some markets an electrically powered booster heater is installed to improve the heating output of the highly efficient diesel engines.

The electric booster heater is switched on by the powertrain control module (PCM) when the engine is running (signal D+ from the generator is active) and when the ambient temperature is lower than 5şC and the cylinder head temperature falls below 71şC.

The cooling system is heated with three glow plugs which are actuated by the PCM when the engine is running.

Note:
Do not change the glow plugs separately to prevent of any coolant leaks.

The glow plugs are located together in a separate housing in the coolant circuit.

The heating output of the glow plugs is 750 W.

Toata jucaria asta mica e sub masina in mijloc cam pe unde ies cablurile de la schimbator, un pic mai in fata parca.

02 Noi 2006, 00:52

ok, daca e asa my bad...toata jmekeria e in expresia "...in some markets..." eu personal nu am mai auzit sa fie asa ceva pe mondeo! daca tu ai esti un caz fericit ;)

ps: de unde ai cumparat masian si ce dotari ai? ca vad ca nu ai trecut in semnatura

02 Noi 2006, 09:53

Masina e luata din Olanda. Ca dotare este un Trend (din 2001), TDDi 115 CP, cu climatronic, pilot automat, faruri de ceata, geamuri electrice spate. Poate mai are ceva in plus fata de Trend-ul de la vremea respectiva dar nu-mi vine in minte... :icon_confused:

Legat de un post ce l-am citit mai sus cu AC-ul care ar merge continuu. La AC manual compresorul se porneste doar la apasarea butonului de dezaburire sau a butonului de AC.
La EATC (climatronic) daca este pe auto si apesi pe butonul de AC (cel rotund din dreapta) de 2 ori, deci sa se aprinda si apoi sa se stinga LED-ul compresorul nu va mai porni chiar daca in masina este foarte cald ;). Va porni doar daca apesi pe butonul de AC, dezaburire sau AUTO. Compresorul nuu merge continuu niciodata, acesta are cicluri de pornire/oprire in functie de temperatura ambientala, cantitatea de refrigerent. Aceste cicluri sunt controlate de AC cycling switch, cea de sub capota (high pressure cut-off switch) are doar rol de oprire a compresorului si pornire a ventilatoarelor in caz ca detecteaza o presiune prea mare in sistem (la ~25 bar pornesc ambele ventilatoare de racire la diesel).
Eu folosesc ~30 minute pe saptamana AC-ul pt. a mentine presiunea in sistem si pt. ca uleiul de AC sa circule si sa lubrifieze sistemul, lucru recomandat si de Ford de altfel.
Daca-l pornesc odata la 2 saptamani timp de 1 minut se simte ca ia din puterea motorului. Cu metoda aceasta totul e OK, vara da aer rece foarte repde daca-l folosesc asa.
Nu pot spune ca sunt norocos cu incalzirea electrica a antigelului, toate rezistentele s-au ars si acum se face caldura mult mai greu in masina :icon_rolleyes: , la Forcar costa 480 RON jucaria cu cele 3 rezistente, la reprezentanta din Cluj 197 EUR!!! E exagerat la reprezentanta pretul de aceea voi cumpara de la Forcar. Problema majora e ca nu se vand rezistentele alea separat, doar tot subansamblul...
Toate cele bune!

si eu am o problema asemanatoare

02 Noi 2006, 12:47

temperatura motorului se ridica destul de greu. or fi si la mine arse rezistentele acelea? cum se pot verifica?

03 Noi 2006, 00:42

chiar..uite k la asta nu m-am gandit..poate am si eu si sunt arse :)

Re: utilizare aer conditionat

18 Feb 2011, 01:14

Unde se afla aceste rezistente la mondeo? Puteti pune o poza va rog

Re: utilizare aer conditionat

20 Feb 2011, 23:19

$1 scrie:$2m si eu o nelamurire
Atunci cand se merge cu aerul conditionat pe cald ( de ex in timpul ploii) are acelasi consum de benzina ca si atunci cand mergi cu el pe rece ?
Am auzit ca pe la 22 de grade cica nu prea mai ar consuma, e adevarat ?

Da,are acelasi surplus de consum(max 1,8%).
Da,a.c.-ul merge si pe cald.
Răspunde