Nu stiu care e faza dar personal ma indoiesc ca se poate strica motorul de la motorina EURO 5 .... si in alte tari care au adoptat standardul cum de nu s-a sesizat nimeni in acest sens?

Deci, cred ca e mai mult apa de ploaie....
Personal am patit urmatorul lucru: de Revelion am fost la Budapesta, bagat motorina de la Petrom/Rompetrol/OMV (chiar plinul l-am facut din Bucuresti de la OMVul din Regie) pe drum ... tragea in mod obisnuit, normal, masina se cam "gudura" de la frig....la intoarcere in schimb (2 ianuarie), am bagat SPRINT DIESEL de la un OMV din DEVA si....diferenta mi se pare uriasa, la propriu - motorul trage super bine (1.8 tdci 100 cp TDCI din 2003), porneste LA PRIMA CHEIE fara probleme....chiar mi se pare o diferenta si nu stiu de unde a aparut...fiindca inainte sa plec am pus tot de la OMV si la intoarcere tot de la OMV.
Ce vreau eu sa zic este ca EURO5, cel putin din primul contact, se pupa mai bine cu motorul meu, pana acum am zis ca-i vrajeala motorina de la "OMV" , "ROMPETROL" fata de PETROM SAU LUKOIL ... dar acum acest SPRINT DIESEL a facut minuni. Sper sa nu se considere reclama mascata, nicidecum acest gand, mai degraba dimpotriva deoarece de multe ori am evitat Rompetrol/OMV/MOL datorita preturilor destul de mari si lipsei de "diferenta" .... Acum un 3.44 fata de 3.31 de la PETROM la cum merge forduletzul ....
Deci, care e treaba pana la urma cu acest EURO 5? Efect PLACEBO nu este, masina chiar "zboara" mult mai bine decat o facea inainte pe timp de iarna (e drept este si prima iarna cu diesel pana acum si de cand a dat-o pe ger naprasnic, nu prea pot sa zic ca s-a pupat chiar la fix cu masina)