de DanielArdelian2 » 25 Ian 2009, 18:58
Presupun ca s-ar putea lega in primarul bobinei de inductie.
Ca sa fim 100% corecti, exista doua bobine de inductie in aceeasi carcasa. O bobina produce scanteie pentru doi cilindri simultan.
La bobina de inductie, pe langa cele 4 fise care merg la bujii, trebuie sa mai fie un conector cu vreo 3 fire. Unul dintre fire are (+) 12V cand ai pus contactul, iar celelalte doua fire sunt bornele (-) ale fiecarei bobine, de care se vorbeste in documentatie.
Deci in cazul de fata, cred ca daca legi turometrul la unul dintre cele doua minusuri, o sa-ti indice turatia impartita la 2. Nu prea poti sa-l legi in paralel pe ambele bobine pentru ca vei da peste cap ordinea de aprindere.
Cred ca se poate culege semnal de pe ambele bobine prin cate o rezistenta foarte mare, de ordinul a 1MOhm, dar nu stiu cat de sensibil e turometrul si cum ar reactiona calculatorul masinii.
Alta sursa buna de semnal de turatie ar fi de la senzorul de la arborele cotit sau de la senzorul de la axa cu came, dar iti trebuie un adaptor de semnal.
Alte idei nu am, din pacate. Poate ne raspunde utilizatorul Officer, el parca si-a legat un turometru pe un Focus.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]