Care e mai buna? Comparatii intre diverse modele/marci de autoturisme.
19 Dec 2008, 14:45
pe S40 aveam 2.0d 136 cp ce il ai si tu pe focus. nu am reusit niciodata sa trec de 200 km/h iar cand treceam de 190 statea si se gandea minim 5 sec si apoi o lua din loc. anyway, sunt sofer de 200.000 km si cred ca stiu sa birjaresc o masina. ziceam ca imi pare rau ca nu mai am a4-le.
19 Dec 2008, 14:48
O fi fost din cauza CX-ului sau cutia de viteze. Eu nu sunt genul masina mea e cea mai tare dar dintre toate lucrurile care m-au socat la masina asta a fost motorul care este foarte violent... cateodata prea violent deoarece este enervant de condus in oras pe aglomeratie, mai e un coleg aici pe forum cu un Ford la fel ca al meu si care poate confirma ca trece foarte usor de 200 km/h.
19 Dec 2008, 14:54
$1 scrie:$2ar dintre toate lucrurile care m-au socat la masina asta a fost motorul care este foarte violent... cateodata prea violent deoarece este enervant de condus in oras pe aglomeratie, .
si mie mi-a placau cum accelera in treptele inferioare 2,3 si chiar 4, iar sunetul motorului intreptele inferioare la accelerari bruste era f placut , un sunet infundat, gros. cel putin asa l-am perceput eu.
accelerare se facea violent , lucru pe care nu l-am sesizat la 2.0tdi commonrail unde accelerarea era lina. cica 2.0tdi PD accelera tot asa violent.
accelerarea lina facea ca 2.0tdi -ul sa nu rupa aderenta, reusind sa puna puterea pe asfalt, lucru ce era invers la volvo 2.0d
anyway, motoare bune ambele. acum fiecare cu propriile experiente pt ca pe usa unei fabrici pot iesi 10 motoare diferite chiar daca pe hartie toate sunt la fel.
07 Ian 2009, 01:10
Decat surogat cu cai de plastic 1.4 170 de cai, vw golf cu design expirat, dorit de tot romanul...ca deh..golfu' e o uniforma si pasatu' e masina mare , buna, ministeriala...mai bine raman la mondeourile mele estate de rancher ca sa nu zic taran, la sfert din pretul uniformelor, si la granada cu motor de 4 litri supercharged decat 1.4 turbocharged.
Daca eram prim ministru, dadeam o prima de la stat tuturor romanilor care isi cumparau masini cu motor peste 3000 cmc, eventual reduceri la carburanti in functie de cilindree...interziceam de la programul rabla mercedesurile pana in '87, fordul granada, taunus, scorpio ...si facilitam achizitiile de masini americane, foarte poluante si zgomotoase...
Toata lumea care ma vede cu granada ma intreaba..cat consuma saracia asta frate? cat mai mult 20 30%...arunc-o ma la remat si ia-ti un golf...da, dar golful cand isi ia sprituri ,nu se apleaca pe partea dreapta toata masina, si nici nu trezeste vecinii noaptea cu zgomotul motorului si nu al tobei.
07 Ian 2009, 03:12
Se pare ca mult laudat TSi de 1.4 pica pe capete, vwforum e plin de topicuri "nu mai trage ce se intampla" urmat a doua zi de inevitabilul "am fost la service si mi-au spus ca trebuie schimbata turbina" sau raspuns chiar "trebuie schimbat motorul". Insa este ceva normal, la volkswagen se mai intampla, macar la ei iti indica daca un bec e ars
07 Ian 2009, 04:55
Eh, deja dam in replici de "manelari cu vw", cum spuneai in alt topic, care critica tot ce nu poarta sigla preferata.

Unde s topicurile alea multe? Eu n am prea vazut sa se planga lumea de motorul asta, dimpotriva. Am mers cu un tsi 1.4 de 140 si e uimitor, are cuplu de zici ca i diesel, dar pe o plaja de turatie mult mai mare.
Si eu sunt invidios pe vw, dar asta e acum, astept Focus 3 cu noile benzinare turbo, pt ca orice s ar spune, catre asta se merge.
07 Ian 2009, 10:18
Pana la urma, motoarele turbo cu cilindree mica si putere mare sunt ca si boxele de calculator 5.1 cu 1000 W PMPO din 4 pocnitori de difuzoare cat farfurioara de la ceasca de cafea.
Eu unul nu sunt asa de incantat ca se merge in directia asta, dar oricum un 1.4 turbo este un pas inainte fata de un 1.6 normal aspirat.
Ideal ar fi un minim 2.0 cu compresor, nu cu turbina

Hmm...oare de ce asta este stilul preferat de Mercedes-uri?
07 Ian 2009, 12:44
Doar cu compresor nu e prea ok, pentru ca acesta ajuta doar la turatii joase, pe cand la inalte e la fel ca unul aspirat.
Acesta e stilul Mercedes, si mai demult al celor de la Jaguar, dar asta a fost in trecut. Sa ne uitam la BMW, care merge spre twin turbo, vedeti 123d, 335i,335d, etc, care sunt cele mai apreciate motoare de la ei.
08 Ian 2009, 10:02
cel de 1,4 tsi, varianta de 170cp are si compresor si turbo
08 Ian 2009, 11:05
Toate au, 140/160/170 cp, mai putin cel de 122cp.
12 Ian 2009, 14:05
@edit,eu nu stiu ce vezi tu in Golf VI.DA,e mai indopat cu tehnica de ultima ora.DA. e mai nou.
DA,are motoare tsi.DA are tdi cr.
DAR,Focus este mai bun.E mai ieftin.E mai frumos.E mai impunator.Are motoarele TDCI,care, scuza-ma,chiar sunt bune.E mai "spartan",dar si mai fiabil.Am mai spus-o si cu alta ocazie:
---ce-i prea mult(si complicat/fortat se)strica(mai repede)---,cei patiti stiu la ce ma refer.
Focus trece lejer de 200km/h,pana cand si Mondeo mk3 al meu de 116cp trece.Tie chiar iti place Golf 6?Eu am vazut zilele trecute unul.Ce sa zic,banal,urat,nu se compara cu Focus.
VW a dat-o in bara cu acest "facelift" al 5-ului.Sa mai iti spun ceva?Ca sa beneficiezi la Golf de un interior placut si tehnica de ultima ora,trebuie sa scoti din buzunar 25-30.000e.Scuza-ma,dar la aceasta suma deja ai alte optiuni,cu mult superioare Golfului.
La Ford cu 20-22.000e cumperi un Focus(cel putin) la fel de bun cu acel G6 de 25.000e(sau mai mult).Trebuie sa te obijnuesti cu idea ca nu prea vei vedea prea multe Golfuri 'superdotate'
pe strazile noastre.O compacta nu merita mai mult de ~20.000e,ce-i peste deja discutam la alt nivel.Obijnueste-te cu ideea de a vedea doar Golf tsi tl si cl pe strazi si multe Focusuri TDCI,cu dotari superioare.Care crezi ca va fi mai cautat?...normal ca Golf->traim in Romanica.
Repet,unde este tehnica multa,ai sanse mari sa dai de defecte multe.Focus ramane in fata.
PS.:de ce crezi ca Focus de 2 ani se vinde mai bine ca Golfu'?
16 Ian 2009, 02:38
poate acest test comparativ este mai realist:
focus, golf, C4, astra si peugeot 308
http://www.autozeitung.de/vergleichstes ... tbewertung
16 Ian 2009, 08:35
Foarte interesant testul.

Si mai interesante sunt datele despre 2.0 tdci adica reprize acceleratii in comparatie cu noul tdi CR de la VW si 2.0 Hdi-ul de pe C4 de 140 de cp.
16 Ian 2009, 10:18
a se observa cum iese golful invingator la dinamica

si nu cu putin. e adevarat ca din cate imi dau seama e ghia si nu titanium dar nu ar trebui sa fie asta cauza... cred.
16 Ian 2009, 16:54
Golfu' tot urat cu spume ramane.Partea cu dinamica mai buna e valabil doar ptr. cei care conduc sportiv si la limita.Un sofer normal poate ca nici n-ar face diferenta.Azi,in Timisoara am parcat langa un G6 alb si crede-ma ca masina a scartait cand s-a dat jos proprietarul de ~75kg.

Incep sa-mi formez o parere tot mai buna despre VW.

Am vrut sa-l intreb daca si-o comandat deja turbina si pompa de motorina,dar cred ca s-ar fi suparat.Am preferat sa ma uit la fata lui zambitoare si plina de mandrie ca poarta si el o sigla mai 'premium'.
PS:N-avea CD-uri si zaruri in masina...,dar mult negru sub unghie si aur la gat.
17 Ian 2009, 02:49
Esti un invidios, recunoaste ca oricand daca ai avea ocazia ai vinde Fordul ala si ti-ai lua un Vag... lasa ca stim noi. Iar faza cu scartaitul hai sa fim seriosi, la vag nu exista asa ceva.
PS: In test Golful a castigat la dinamica cu foarte putin deoarece Focusul era cu suspensiile standard iar Vagul cu pachetul sport, fapt evidentiat si de catre cei care au facut testul.
17 Ian 2009, 14:34
Eu nu m-am inregistrat pe acest Forum ca sa ma plang de Ford,chiar n-am motive.
Crezi ca in banii pe care i-am avut la dispozitie,n-as fi gasit un VW?Ptr. suma de 11-13.000e cred ca as fi gasit o masina VAG destul de buna,dar n-am vrut.Chiar am specificat undeva pe forum c-am avut ocazia sa cumpar Passat-ul lu' vara-mea,tot din 2004 ca si-amea,cu aceeasi suma de bani.N-am vrut.VAG ma lasa rece.
Nu prea ma intereseaza ce spun testele.Eu judec o masina dupa mai multe criterii care poate conteaza doar pentru mine.Ptr. mine,indiferent de cat se chinuie VW sa faca performanta,ptr. mine tot doar a 3-a optiune va ramane.Nu pot explica asta doar prin motive obiective,nu-mi place si gata.Nu vad nimic special in ele.Ce,cu ~12.000e n-as fi gasit un G5 2.0TDI?
Oferta cu acel Passat mai este valabila si acum,dar nu vreau sa schimb Ford-ul cu VAG.E vorba
de un Passat cu care s-a circulat 80% pe autostrazi si orase din Germania si Austria si se afla intr-o stare excelenta,are doar ~120.000-km,dar de ce sa-l cumpar daca nu-mi place?
25 Feb 2009, 23:01
Ultimul test in clasa compacta,2 litri diesel, facut de AMS Germania. Am citit in revista romaneasca din februarie. Stiam revista AMS ca o revista cinstita in general dar aici nu "se pupa" unele lucruri....
Mi se pare cam dubios topul lor... cu golf VI invingator chiar in fata lui Audi A3 si Seria 1

, si cu comentarii la adresa ford de genul directia este cam slaba fata de concurenta (huh ??) iar stabilitatea "multumitoare"

. Le dau dreptate la interiorul mai slab ca la concurenta si insonorizare dar in rest, cam dubios, restul testelor facute de alti specialisti puneau Focus no. 1 la stabilitate si directie (aici ma refer la clasa compacta, nu premium, deci exceptand a3, seria1, mercedes, etc).
O alta chestie dubioasa pe care am citit-o in revista romaneasca, spuneau ca la testul elanului pe ud parca, focus a iesit cel mai slab dintre toate testate

(huh??), iar Golf VI a iesit cel mai bun la stabilitate (chiar nu cred ca e mai stabil decat BMW, dar ma rog)
Acum am vazut mai jos ca Golf-ul are jante de 17, iar Focus si Bmw au de 16... Focusul era incaltat cu Pirelli P7 deci destul de bune...
1.Golf
2.A3
3.308
4.Leon
5.118d
6.Megane3
7.Focus
8.Merc A200
9.Civic 2.2
10.Astra
11.C4
12.Auris
13.Bravo
14.Cee'd
Preturile la ei pe modelele testate sunt destul de apropiate deci nu cred ca a fost un factor decisiv, iar 308 care e peste seria 1 si megane peste focus
Linkul cu o parte din test tradus direct de la nemti:
http://74.125.91.132/translate_c?hl=en& ... Uuq3WhkdyA
25 Feb 2009, 23:19
tocmai citeam pe undeva despre un scandal cu sponsorizarea de catre VW a unor excursii de jurnalisti la Olimpiada din china... restu e can can.
in fine si pe siturile engezesti gen whatcar unde de obicei trona focus, a intrat pe primul loc in top golful 6, dar nu erau si cele premium pe acolo parca, basca nu faceau afirmatii dubioase despre focus; in al doilea rand e un model mai nou si nu e ceva anormal sa ajunga primul; de ex la clasa mica fiesta a fost deja instalata in frunte in mai multe teste.
26 Feb 2009, 00:22
A3-ul i-a dat-o la seria 1 in toate testele pe unde l-a prins.
tinand cont ca golf este facut pe platforma lui A3 iar golful 6 este mai nou cu 4 ani, este posibil ca vw sa fi facut niste upgrade-uri notabile la golf.
asta este testul in format electronic:
http://www.auto-motor-und-sport.de/verg ... 79219.htmlmai jos, pe la mijlocul paginii se pot vedea detaliile legate de demaraje, consum, zgomot samd
click intai pe
"Fahrwerte" si apoi se pot selecta masinile de comparat.
26 Feb 2009, 00:46
testele astea sunt subiective:
autozeitung a testat 5 din cele 13 masini testate de AMS avand aceleasi motorizari ca la AMS si peugeot a iesit iesit in spatele lui focus, mai precis pe locul 4 din 5. inclusiv astra a iesit in fata adica pe locul 3.
http://www.autozeitung.de/vergleichstes ... tbewertungpractic, la autozeitung ordinea a fost: golf, focus, astra, peugeot 308, citroen c4.
selectand doar cele 5 masini din 13 cate a avut AMS, ordinea este golf, peugeot 308, focus, astra, citroen c4
26 Feb 2009, 01:11
$1 scrie:$2ltimul test in clasa compacta,2 litri diesel, facut de AMS Germania. Am citit in revista romaneasca din februarie. Stiam revista AMS ca o revista cinstita in general dar aici nu "se pupa" unele lucruri....
Mi se pare cam dubios topul lor... cu golf VI invingator chiar in fata lui Audi A3 si Seria 1

, si cu comentarii la adresa ford de genul directia este cam slaba fata de concurenta (huh ??) iar stabilitatea "multumitoare"

. Le dau dreptate la interiorul mai slab ca la concurenta si insonorizare dar in rest, cam dubios, restul testelor facute de alti specialisti puneau Focus no. 1 la stabilitate si directie (aici ma refer la clasa compacta, nu premium, deci exceptand a3, seria1, mercedes, etc).
O alta chestie dubioasa pe care am citit-o in revista romaneasca, spuneau ca la testul elanului pe ud parca, focus a iesit cel mai slab dintre toate testate

(huh??), iar Golf VI a iesit cel mai bun la stabilitate (chiar nu cred ca e mai stabil decat BMW, dar ma rog)
Acum am vazut mai jos ca Golf-ul are jante de 17, iar Focus si Bmw au de 16... Focusul era incaltat cu Pirelli P7 deci destul de bune...
1.Golf
2.A3
3.308
4.Leon
5.118d
6.Megane3
7.Focus
8.Merc A200
9.Civic 2.2
10.Astra
11.C4
12.Auris
13.Bravo
14.Cee'd
Preturile la ei pe modelele testate sunt destul de apropiate deci nu cred ca a fost un factor decisiv, iar 308 care e peste seria 1 si megane peste focus
Linkul cu o parte din test tradus direct de la nemti:
http://74.125.91.132/translate_c?hl=en& ... Uuq3WhkdyA
Din pacate acest master test a iesit foarte dezmagitorul A klasse pe locul 8, megane 3 pe 6... pana si comentariile de la nemti au sustinut ca au fost niste nemernici si nu neaparat ca au scos Golf castigator ci datorita faptului ca 308 nu are ce cauta pe locul 3, iar leon in fata lui 118D, in cele mai umede vise poate. Din pacate presa germana isi cam pierde pe zi ce trece obiectivitatea fata de cea britanica mai ales.
Inutil de adaugat ca acestia au mai efectuat un test unde au comparat breakurile de la Focus, Astra si 308 iar 308 l-au scos pe ultimul loc... iar acum brusc acesta se gaseste pe locul 3, rusinica rusinica baieti.
26 Feb 2009, 08:06
Din nefericire, statistic vorbind, intentia de cumparare a unui autovehicul este influentata si de asemenea topuri mai putin obiective. Se cunosc "influentele" unui anumit constructor prietenos cu presa de profil. La noi, se zvoneste ca Promotor ar fi tare bun prieten cu dealerul Porsche. Daca cititi revistele (nu site-ul) veti vedea ca grupul VW iese castigator la orice test. In articolul respectiv ("Toata floarea cea vestita") Focusul a fost considerat "cea mai plictisitoare masina din testul nostru. Dupa Golf." Se cam contrazic baietii: Golf Vi a iesit invingator in viziunea lor dar este cea mai plictisitoare

. Si la sfarsit Civic castiga la revizii, Bravo castiga la taxe.
Tot in nr.57 al revistei respective exista "Usa din dos" (care dos?

) unde se compara in test Mondeo Wagon 2.0 Tdci, Passat Variant 2.0 tdi, Laguna Estate 2.0 dCi si Citroen Tourer 2.0 HDI. Va las placerea sa ghiciti cine a iesit invingator in viziunea celor de la Promotor?
Parerea mea este ca Ford are niste omisiuni in strategia de Marketing: niste chefuri pantagruelice cu presa de profil
26 Feb 2009, 09:41
A fost si in AutoBild Romania un comparativ intre break-uri compacte cu motoare pe benzina de 115-120CP. Clasamentul final:
1. Skoda Octavia 2 facelift 1.4TSI
2. VW Golf 1.4TSI
3. Opel Astra 1.6
4. Ford Focus 1.6 Ti-VCT
5. Peugeot 308 1.6
6. Hyundai i30 1.6
Focusului i se reprosa:
- calitatea interiorului (sa zicem ca partial au dreptate)
- nu are alura de break (wtf??, bine ca are Golful spate de break frumos, ca si 308)
- echipament de siguranta redus in standard (pe dracu', nici o masina din test n-avea ESP sau airbag-uri cortina standard, iar la Focus optionalele astea costau cel mai putin dintre toate); dar scorul de la Euroncap unde e contorizat?
- spatiu interior redus (din nou, wtf???; Focusul e mai inalt cu 4 cm, iar bancheta spate e mai scurta cu 1-2 cm fata de cea mai lunga bancheta din test, da' pentru asta sa-i scazi puncte?!)
Ziceau de bine de tinuta de drum, dar mai printre dinti.
Evident ca oamenii erau impresionati de motorul 1.4TSI, care este insa foarte scump. La Golf ziceau ca de cand a aparut generatia 6, interiorul la break pare invechit, dar nu i-au luat puncte. La clasamentul pret/puncte Focusul trecea inaintea lui Astra.
Nu zic ca e o conspiratie impotriva Ford-ului, dar e clar ca oamenii au niste simpatii care se reflecta in test.
PS: Testul e clar facut in Germania, pentru ca toate masinile din poze aveau numere germane. La caseta tehnica Focusul aparea cu cauciucuri de 195, desi in poze avea jantele in Y de 205.
26 Feb 2009, 12:43
Mi se pare extrem de corect rezultatul final al acestui test.
26 Feb 2009, 17:30
Nu ma asteptam la alt rezultat...
Mda,daca spui la un client ca VW e importat de Porsche,omul crede ca VW e Porsche si considera ca face o afacere buna la banii platiti pe Passat sau Golf.
Pe mine oricum n-o sa ma vedeti intr-un VW,masina personala.Din partea mea sa se chinuie Vag cu reclama cat vor si sa plateasca reviste cat vor,eu oricum mi-am dat seama ca nu tot ce zboara(in curtea VW)se si mananca.
26 Feb 2009, 17:38
bmw seria 1 pe locul 5 mi se pare hilar...si felina 308 pe podium

...top 3 dupa parerea mea : 1. BMW, 2. A3, 3. G6...leon se mai fabrica

(ce rau sunt)
26 Feb 2009, 19:45
Felina are motor facut in cooperare cu BMW (so...)
26 Feb 2009, 19:59
bmw seria 1 este VARZA. pe langa motoare(pe care orice bmw le are) iti mai trebuie si altele , iar intr-un test comparativ se iua in calcul aceste aspecte.
-finisaje interioare(nu dau un focus pe un seria 1 la acest aspect)
-spatiu interior din care rezulta confortul
-portbagaj
toate astea sunt la pamant la seria 1
plus ca dinamica(slalom, handling, testul elanului, frane) seriei 1 nu este in ton cu gama bmw, prin comparatie seria 1 fiind la pamant si chiar sub a3.
26 Feb 2009, 20:28
@edit: focus peste seria 1 la finisaje interioare???

sau la orice altceva chiar (poate mai putin portbagajul)

asta chiar nu pot sa cred
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.