Prezentari cu masini, poze, biografii, liste
22 Noi 2006, 09:22
Poate ai dreptate dar eu oricum nu ma mai incadrez
22 Noi 2006, 09:25
Oricum asta e din auzite....nu spun dintr`o sursa sigura.....
22 Noi 2006, 09:55
Apropo de casco am auzit ca dupa intrarea in ue firmele de asigurari vor fi obligate sa faca asigurare casco si pentru masini mai vechi de 10 ani; singura diferenta va fi ca in cazul unui eveniment se va plati o franciza de vreo 250euroi.
Astept cu nerabdare ue.
22 Noi 2006, 10:25
atata timp cat masinile noastrevaloreaza mai mult de 250euro cred ca merita casco
22 Noi 2006, 21:39
Daca e fabricata in dec 2002 si inmatriculata in ian 2003 eu unde votez

?
Am votat 2002.
Referitor nou VS second hand, as mai terce 2 avantaje la SH:
- pui in ea ce consumabile vrei tu si nu ce iti baga pe gat reprezentanta.
- iti poti alege mecanicul, nu trebuie sa te iei dupa un pusti care repara masina cu manualul in mana (mai ales la faza de diagnosticare)
23 Noi 2006, 11:37
Referitor nou VS second hand, as mai terce 1 avantaj (considerat de mine major) la SH:
- daca cumperi una adusa direct de afara este mai bine facuta decat una noua "pregatita" pentru dealerii din Romania (si asta o zic dupa ce am comparat 4 buc VW noi cumparate in Ro cu cele SH aduse afara ...) si in plus sunt si mai bine dotatate decat cele noi cumparate in Ro (sa recunoastem, ca multi cam fac rabat la dotari atunci cand isi iau masini noi, pdoar din dorinta de-a mai reduce investitia, in timp ce la cele aduse de afara dotarile suplimentare cam abunda ...)
Parerea mea ...
23 Noi 2006, 11:49
Normal ca in afara sunt mai bine dotate; fa o socoteala la veniturile normale din ambele parti si vei intelege ca ei pot lua o masina de 20.000 EUR muuuult mai lejer decat noi.
Avantajul dotarilor suplimentare la bani putini si a service-ului unde vor muschii tai vine la pachet cu alte dezavantaje, eu cred ca le putem socoti majore si pe astea:
1) Nu esti sigur de ceea ce cumperi: ti-o vinde cu 100k dar ea are 160k, de ex... Sunt si oameni priceputi in a le cosmetiza pe masura vechimii. Sau accidentata serios si refacuta pentru vanzare.
2) Un sofer prost ti-o face de comanda in maxim 50k; poti repara de-ti sar capacele la ea
23 Noi 2006, 11:55
$1 scrie:$2ormal ca in afara sunt mai bine dotate; fa o socoteala la veniturile normale din ambele parti si vei intelege ca ei pot lua o masina de 20.000 EUR muuuult mai lejer decat noi.
Avantajul dotarilor suplimentare la bani putini si a service-ului unde vor muschii tai vine la pachet cu alte dezavantaje, eu cred ca le putem socoti majore si pe astea:
1) Nu esti sigur de ceea ce cumperi: ti-o vinde cu 100k dar ea are 160k, de ex... Sunt si oameni priceputi in a le cosmetiza pe masura vechimii. Sau accidentata serios si refacuta pentru vanzare.
2) Un sofer prost ti-o face de comanda in maxim 50k; poti repara de-ti sar capacele la ea
Ai si tu dreptate, nu intru in polemica
Eu am dat pe Fusionul meu 8.500, varianta noua m-ar fi costat cam 14.500 .. asa ca facand socoteala cam cate reparatii se pot face in banii de diferenta .. chiar daca nu are km din semnatura sau a fost atinsa .... si avand in vedere faptul ca nu aveam si nu merita sa dau 14.500 EUR pe varianta noua .... (si sa nu uitam ce scadere masiva de pret are o maisna cumparata de nou in Ro si rulata tot aici ...)
Vorba mecanicului meu: sunt doar 2 categorii de masini, cele care au fost atinse si cele care vor fi atinse ....
23 Noi 2006, 23:56
In marea majoritate a cazurilor, noi cei care cumparam aceste masini ( SH ) facem un efort financiar serios concretizat cel mai probabil printrun credit bancar. Dupa ce cumparam masina :icon_biggrin: , incepand cu urmatoarea luna sa platim bancii rata care pentru un Ford de aprox. 8500 - 9000 E, este de ~ 500 - 600 RON :icon_eek: . La un venit mediu pe familie in romanica de 2000 RON ( cu tot cu bonuri de masa ) mai raman dupa scaderea ratei, intretinerii, facturi, etc.. foarte putini bani :icon_evil: . Intr-un astfel de scenariu ( care este valabil pentru foarte multe cazuri pe care le cunosc ), ginditiva citi bani raman pentru ai cheltui in cazul unui defect major ( si foarte probabil la SH ) gen pompa injectie, injectoare, volanta, ....... ! Ce se intampla in astfel de situatii !? Am tras masina pe dreapta ! :icon_cry: Dar ma pot lauda ca am Ford Focus 2003 Ghia, etc.... :icon_exclaim:
Varianta corecta ar fi fost urmatoarea :
Ford Fiesta 9900 E nou, 4 ani garantie si nu ma doare capu' !
Parerea mea - suntem prea saraci ca sa ne carpim !
24 Noi 2006, 02:37
Nu e vorba de saracie sau de carpeala, poate fi pur si simplu nevoia de libertate.
Libertatea de a alege ce faci cu masina, ce piese ii pui, ce upgrade-uri ii faci, pe cine lasi sa umble in ea etc.
Eu de exemplu am ales acum Mobil 1 (iar la urmatorul schimb Castrol RS) care e 250RON fata de 130RON cel Motorcraft, am ales placute Ferodo de 285RON in loc de 180 Motorcraft, am schimbat toate fisele, desi mergeau perfect cele vechi, am ales bujii NGK cu 50% mai scumpe decat cele originale Motorcraft etc etc... La o masina noua nu as fi avut "voie" sa fac chestia asta.
Da, daca ridici capota doar ca sa pui lichid la stergatoare, atunci te inteleg: iei o masina noua, o tii cat e in garantie, platesti niste revizii, o vinzi cand iese din garantie.
Daca in schimb stii sa alegi o masina SH, ai surse de piese, ai mecanici de incredere, te intereseaza ce anume e pe masina aia, atunci poti alege linistit una SH.
Satisfactia si utilitatea sunt aceleasi cu o cheltuiala mult mai mica.
E drept, daca din 2000RON trebuie sa traiasca o familie intreaga, nu prea poti sa-ti fortezi norocul si trebuie sa fii foarte cumpatat. In schimb la 2000Ron/luna/familie, cred ca exista prioritati mai importante decat o rata lunara de 150-250E pentru un fier de 10.000.
Eu in cazul asta as alege un Chamade / Golf 3 / Vectra A, ceva la care pot cumpara un semnal cu 20RON sau un motor intreg cu 200E. Pusa la punct bine dupa cumparare, iti va satisface aceleasi utilitati ca si o Fiesta noua de 9900Eur, iar de restul banilor mai poti cumpara o carte/jucarie copilului sau te poti duce in vacanta.
Mai ales ca la 2000RON pe luna nu vei parcurge in interes personal 40-50000km/an ci probabil max 15.000. Deci vei plati rate la un lucru pe care il folosesti prea putin pentru cati bani costa.
Parerea mea.
24 Noi 2006, 07:47
Inca putin off topic si terminam, da? :icon_mrgreen:
Scopul reviziilor este sa asigure un minim decent de inlocuiri de consumabile (ulei, filtre, etc). Nu cred ca ar fi zis ceva reprezentanta daca vrei un ulei mult mai scump, pe care vrei sa il schimbi la 5000-10.000 in loc de 15.000 cat zic ei ca ar merge. Dar macar o data pe an sau la 15.000km eu zic ca este OK ca interval, nu urmaresc ca la logan sa catige un ban din garantie.
Cati din cei care au cumparat o masina sh nu au gasit filtrele imbacsite, ulei vechi, etc? Nu toata lumea se pricepe si intelege ce inseamna sa intretina o masina... Mai dai de cate unul care a luat o sh si intreaba mirat dupa ce a facut 50.000 cu ea: Aaaa, trebuia sa-i schimb uleiul? :icon_mrgreen:
Este o loterie pana la urma.
24 Noi 2006, 08:26
Extremero, tocmai pentru nevoia de" libertate " , romanul " sarac ", asa cum sunt majoritatea, isi doreste si el o masina pe care sa o parcheze cu mandrie in fata blocului, cu care sa-si plimbe sotia si copii in confort si siguranta ! Pentru asta ar face orice efort ! Dupa ce reuseste sa faca un astfel de efort isi da seama de problemele pe care si le-a creiat. Din dorinta de asi implini un astfel de vis ( la care a visat multi ani ) nu mai tine cont de consecintele ulterioare ( care pot fi sau nu - cu putin noroc ). Asa ca cine ma intreaba sau imi cere sfatul intr-o astfel de situatie ii dau sfatul pe care l-am expus in topicul de mai sus. Cred ca este perfect pertinent .
Nu mi-o luati in nume de rau, nu am nimic cu SH-ul, cine isi permite financiar un SH - foarte bine ! Cine nu... sa se gindeasca foarte bine !!
Cazul meu nu se regaseste in scenariile prezentate, am vrut o masina noua si moderna - pursisimplu ! Si am achitat-o cash .
Parerea mea !
24 Noi 2006, 09:43
Se pare ca nu sunt singurul care gandesc in acest fel si iata si calculele mele: masina a fost 8.500 EUR, iar pana la a cirtcula cu ea .. am mai investit inca 1.000 EUR pe putin in ea (inscriere, Casco, schimburi etc.) =>am pornit la drum cu masina pentru 9.500 - 10.000 EUR in timp ce daca optam pentru una noua (acelasi model si dotari), trebuia sa scot din buzunar 14.500 EUR pt masina si inca cel putin 600 EUR pt. Casco + inscriere => min 15.000 EUR
Nu contest avantajele unui model nou, ci constat cu dezamagire ce mod de gandire ma forteaza sa adopt viata din RO
24 Noi 2006, 09:59
Ei, si cu CASCO este o problema... Lumea la noi cam neglijeaza asigurarile, multi cred ca e suficient sa porti o cruciulita sau ca nu e dracul asa de negru - la 50m de locul meu de parcare a cazut un copac in primavara si a facut zob o masina (a cazut pe mijlocul ei, perpendicular)
Eu am folosit deja jumatate din prima de asigurare la CASCO (reintregirea m-a costat 23 RON!!! :icon_mrgreen: ), iar ca idee, urmareste si patania lui GeorgeFord... La peste 3000 EUR reparatia, cati din cei care au luat un sh isi mai permit asta? Hai sa zicem ca nu o faci la reprezentanta, dar nu cred ca iesi sub 2000 EUR. Sa nu mai socotim ca a fost vorba de o Fiesta si nu de un Mondeo sau Focus.
24 Noi 2006, 10:54
Azi dimineata, cand m-am dus in parcare sa plec cu masina la servici ... surpriza... la doua masini de locul in care era parcata masina mea, tocmai intrase un tip beat cu un jeg de Dacia de prin 19 toamna in 3 masini ( matiz, logan, opel ) si fugise de la locul faptei. Masinile aveau usile infundate, lampi sparte spolare rupte. Bara fata a Daciei ramasese pe jos.
Ce zice-ti de ... CASCO ?!
24 Noi 2006, 11:45
e bine sa ai casco, mai ales daca ai masina de 2-3 ani...... dar se merita si daca e mai veche, in functie si de finantele pe care le ai!
tre sa recunosc ca daca mi-as gasi masina in parcare distrusa de unul cu o dacie din secolul trecut sau acum 2 secole... il alerg pana la roma si inapoi...si "dupa ce-l omor.... il bat de-i suna apa-n cap" :icon_mrgreen:
24 Noi 2006, 16:05
Noi suntem in situatia sunt prea sarac pentru a-mi lua ceva ieftin si costa prea mult ca sa-mi permit ceva nou.
Porbabil ca singura alternativa va ramane mult timp masina sh, cel putin pentru cei sub 30 de ani, care nu au schimbat cel putin 2 masini pana acuma (unii chiar traiesc din asta).
25 Noi 2006, 09:21
Absolut, butysoft.
Nu a negat nimeni principalul avantaj al masinilor sh: pretul...
Important este sa stii si ce se poate ascunde in spatele acestei "momeli". :icon_biggrin: Pentru cineva care se pricepe la masini, riscurile sunt rezonabile, dar pentru cineva care nu are habar sunt imense, cel putin pe piata noastra de sh, plina de tepe.
25 Noi 2006, 12:35
Cred ca cine vrea sa cumpere o masina SH stie ce inseamna asta si si se uita bine inainte de a da banii pe ea.
Cand cumperi o masina SH de 3000 EUO sa fii constient ca mai bagi 500 cel putin in ea si cand cumperi una de 8000 sa mai ai pusi deoparte vreo vreo 3000 ca nu se stie ce-ti cade .
Si cu toate astea eu nu as plati 5 - 10 ani pentru o masina noua
25 Noi 2006, 13:09
Motivul pentru care eu nu as lua o masina first hand este ca masina aceea isi pierde valoare foarte repede. La cumparare deja peste o mie de euro s-au dus pe apa sambetei. Dupa 10.000 de km inca o mie de euro. Si tot asa, pana realizezi ca la vanzarea ei pentru cumpararea altei masini mai e nevoie sa fie scosi din buzunar(pentru un alt model similar ca pret nou) inca 4-5000 de euro.
Asa, iei o masina sh(totusi nu mai veche de 4 ani), o iei bine la puricat pe toate partile, eventual ai si mare grija de la cine o iei(nu te iei numai dupa pret si aparitie), o ingrijesti bine, in primul rand incerci sa arate in continuare ca noua iar la vanzare peste 3-4 ani pierderea va fi de cel mult 2000, dar de obicei nici macar atat(depinde si de model pana la urma).
La fel merge si cu masinile mai vechi sh, dar la acelea sansele sa fie bagati multi bani in ele sunt mari.
25 Noi 2006, 13:44
Statistic vorbind, o masina noua pierde in primul an peste 20% din pretul sau. Bineinteles ca asi aici sunt variatii, depinzand de marca si chiar de model. Spre exemplu, ma uitam pe statistica si in categoria limuzinelor de lux (A8, Seria 7, Clasa S etc.) masina care pierde cel mai putin dupa primul an este A8 care ramane la 60% din pretul initial. Cu alte cuvinte aproape la jumatate. Dar in clasele mai mici, pierderile de valoare nu sunt atat de mari.
In Germania spre exemplu masinile italiene si cele frantuzesti pierd foarte repede din pret, in timp VW este cunoscut peste tot ca isi mentine pretul cel mai bine.
Am avut si eu si inca mai am experiente cu masina SH si nu au fost deloc neplacute, dar toate 3 de pana acum s-a mers dupa ele acolo (a fost fratele meu) si le-a cautat mult de tot si absolut toate au parut scumpe la bani. Prima a fost un Golf 3 (11.1995) pe care l-am luat in 2001 (vreo 12.000 marci cu toate actele) la 110.000km (direct de la o invatatoare) si l-am vandut in 2005 la 210.000km. Probleme: la 180.000 i-am schimbat bucsele pe spate (erau terminate bucsele prin care se prinde puntea de caroserie) si apoi mai avea o problema pe contact (nu pornea cand nu avea chef... am aflat apoi ca ar fi fost chip-ul).
Din noiembrie 2003 mai am un Golf IV Variant (fabricat 2002) si pana acum nu a avut absolut nici o problema, dar a fost cautat mult si nici nu a fost "super-oferta". Adica e 1.9 TDI, 90cp, fara optiuni deosebite (Are radio cu caseta, A/C, 4 geamuri electrice si oglinzielectrice) si a cam trecut cu toate taxele de 10.000.
Cu alte cuvinte se gasesc masini SH pe care sa le tii ani buni fara sa bagi piese in ele mai mult decat e normal (filtre, ulei si, cand e cazul, distributia), dar cu siguranta acestea nu sunt acele "super-oferte" care se vad primele pe net. Stiu eu pe cineva care a luat o asemenea oferta si... mai bine se abtinea. Golf IV, model 2003, clima, scaune incalzite, hatchback (sunt mai scumpe decat Variant-urile), 19 TDI - 130cp si cand venea cu el in tara masina nu a trecut de 170km/h. Deh... a dat pe el vreo 8.500euro.
25 Noi 2006, 18:56
treaba cu sh versus nou e complicata pt ca masinile de pe forum au in medie o valoare ce 8-16 mii de euro ( cu unele exceptii) cat ar fi costat ele noi
eu am facut un efort financiar colosal sa imi iau ford focus sh si cu 8800 de euro nu prea aveam alternative noi plus ca intretinerea la o maisna noua e mult mai scumpa ca la una veche dupa ce trece prima revizie
eu de exemplu am schimbat singur uleiul filtrele pompa de ambreiaj arcul de la pedala de ambreiaj , am luat piesele de unde am vrut , aceleasi piese ca la reprezentanta dar muuult mai ieftine nu am stat sa imi umble toti jegosii prin masina( stiu pe cineva care a dus vw cu tapiterie crem in service si cand a orimit masina avea 2 pete de ulei pe scaun) de aia exista masini noi si sh ca sa fie pt toti mai ales ca o masina nu o tii o viata ;
un focus care azi sa zicem, ca il iau cu 16000 de euro il vand peste trei ani cu 8000 poate si mai putin ca astea sunt preturile si decat sa am moft de masina noua da sa pierd practic contravaloarea unei alte masini in 3 ani multumesc da ma duc in de si mii iau masina
25 Noi 2006, 23:06
Obiectiile mi se par rezonabile si de bun simt, cu exceptia celei a lui Marius: "intretinerea la o masina noua e mult mai scumpa ca la una veche dupa ce trece prima revizie"
Eu zic ca numai daca te uiti ce se schimba cu trecerea anilor (in acele formulare de revizie) si iti dai seama ca nu este asa... Am indoieli serioase ca revizia anuala la reprezentanta la un Focus diesel de 3 ani (sa zicem 60.000 km) va fi mai scumpa decat inlocuirea distributiei, turbinei, etc. si cate se mai schimba dupa 150-200.000 km la un sh, ca sa nu mai socotim ce poate pica aditional din diverse motive (in special varsta si modul in care a fost intretinuta acea masina).
O masina noua este "online" destula vreme si fara mari investitii (cu exceptia celei de la inceput, de a o cumpara), in plus ai avantajul noilor tehnologii.
Parerea mea.
26 Noi 2006, 12:00
cred ca asta e esenta....avantajul noilor tehnologii costa...
26 Noi 2006, 16:20
mihai eu sunt genul care intai incerc sa fac singur si dupa aia apelez la ajutor
de exemplu am schimbat singur pompa de la ambreiaj : am cautat in tis am intels am facut rost de ce imi trebui am-am uiata de unde incep si cum si am schimbat singur piesa , si sunt multi care fvac asa ceva singuri , pt ceva complicat sau care nu pot face voi apela la service dar sunt curios cat ar fi costat operatia in service?
in plus eu nu am avut bani d eo masina noua si nici nu sunt genul care sa fac credite peste credite
am cu ce cumpar nu am cu ce nu cumpar
nu imi place sa situ ca tre sa dau banii la banca ca altfel raman fara masina
26 Noi 2006, 16:30
Depinde de stiul de viata al fiecaruia. Poate unii nu au timp sa repare masina singuri sau chiar sa stea cu ea in service, pentru ca muncesc si in schimbul muncii lor vor o masina buna. Sau ma rog ... noua
27 Noi 2006, 07:38
Shadow, ai pus "umbra" pe i... :icon_lol:
Intr-adevar, pentru mine o masina buna este in primul rand una care este gata de drum oricand. In al doilea rand, nu am suficient timp nici pentru copiii mei, dar sa mai stau zile intregi cautand piese si sa stau pe sub masina...
Nu in ultimul rand, de cate ori se schimba pompa de ambreiaj in cei 4 ani de garantie (in conditii normale...)?? :icon_mrgreen:
27 Noi 2006, 07:51
depinde si cati km parcurgi dar o sa treaca cei 4 ani d egarantie si mai vorbim ... in plus nu cred ca ai garantie chiar la orice din maisna aia timp de 4 ani
sigur ai la anumite componente mai putin
eu nu am inca copii asa ca am timp liber suficient si oricum imi place sa mesteresc pe la masina ; si a mea e gata d edrum oricand o piesa poate sa cada si la una noua
30 Noi 2006, 00:39
Sierra mea a iesit pe portile fabricii in 1986, atunci cand eu inca mai participam la concursul de triciclete :icon_mrgreen: , si a intrat in posesia noastra in 1994. Si apropo de masini vechi, eu zic ca e mai convenabila o masina sh, parerea mea!!!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.