Serviceuri ce nu tin de dealerii/reparatorii autorizati Ford
Reguli forum
Regulile sectiunii Comercial s-au schimbat. Va rugam sa consultati sau .
31 Ian 2009, 23:03
Ultima oară modificat de
Alen pe 01 Feb 2009, 21:48, modificat 1 dată în total.
Motiv: nu e nevoie de tot citatul
31 Ian 2009, 23:13
@bibanu47: Refuz sa particip o discutie care mi se pare penibila si degeaba.
o seara buna
31 Ian 2009, 23:23
eu zic sa incetam polemica si sa reluam discutiile on topic.bibane da dovada de circumvolutiuni multiple si nu baga in seama ceeace merita ignorat
01 Feb 2009, 00:27
ok,cu dvs mai discut,sunteti mai in varsta ca mine, sunteti mai cu experienta de viata si nu numai fata de ionutz,care inca parerea mea ca mai are de invatat din ceea ce se cheama viata,si respectul pt anumite persoane
deci...nu vreau sa fac polemica,vad ca v-at adunat toti impotriva lui bibanu,desi a ajutat pe multi si putea ajuta mult forumul
tot nu inteleg cu ce v-a deranjat, iar povestirile dl Moartea chiar m-i se pareau interesante
deci...nu va mai retin atentia inutil,ca vad ca nu are rost...
cat despre regulament,imi cer scz ca am adresat cuvantul "prosti" la adresa anumitor persoane
ca sfat pt dvs admini, ati fi putut macar incerca sa il tineti pe bibanu aproape de forum,in special ca omul si-a manifestat interesul de a ajuta,puteati sa ii dedicati un topic,numai pt capitolele lui,in care nimeni sa nu poata raspunda sau scrie inafara de dumnealui
personal nu va inteleg,si nu inteleg cu ce v-a putut deranja,asta ma irita,si faptul ca vad ca se practica regula pumnului in gura
ok,puteti sa imi dati ban dupa ip,nu ma supar...oricum pot scapa,sunt ing IT si eu,dar nu merita osteneala
dc credeti ca v-am deranjat,puteti sterge contul
oricum in semn de protest de acuma,am sa ma rezum la a citi doar ce se scrie,si sa nu mai dau sfaturi celor cu pb,sa nu mai postez pe forumul vostru macar o perioada....
sanatate si la mai bine,parerea mea ca gresiti,dar dvs stiti mai bine
forum: a public meeting or assembly for open discussion
Ultima oară modificat de
VIPER pe 01 Feb 2009, 00:33, modificat 1 dată în total.
Motiv: citat integral al mesajului anterior
01 Feb 2009, 00:33
Inca o data, nu ati citit cu atentie, nu are nimeni nimic cu nimeni. Dar cum i se atrage cuiva atentia ca a gresit, cum o ia ca pe un atac la persoana si apar victimizarile si alte manifestari (de exemplu am primit N amenintari si injurii de la diferiti useri in decursul istoriei, deci nimic nou sub soare). Daca eu ma duc la scoala si fac ceva gresit si imi zice invatatoarea ca am gresit si ma corecteaza, eu cum ar trebui sa fac? Sa ma tavalesc pe jos ca sunt asuprit de invatatoare? Sau sa recunosc greseala si sa invat? Daca lucrez intr-o firma, semnez sau nu Regulamentul de Ordine Interioara? Daca il incalc, sunt sau nu penalizat? Daca sunt penalizat, comentez? Daca da, am o problema...
Ca sa nu apara iarasi neintelegeri, ce am zis mai sus e caz general. Orice asemanare cu persoane din viata reala e pur intamplatoare si nu e vina mea ca se regasesc in ce am scris.
01 Feb 2009, 00:49
k,toata stima si respectul,se vede ca dvs sunteti oleak mai cu cap decat ionutz
imi cer scuze,am gresit cand am folosti cuvantul "prosti", a fost greseala mea
in rest,sper ca nu aveti nimic impotriva dc dl bibanu si dl Mihai vor sa ne povesteasca din experientele lor,pt ca mie personal imi plac si chiar m-i se par interesante.dc deranjeaza in acest topic,sper sa gasiti bunavointa sa le dedicati un topic special,denumit amintiri,sau cum vreti
nu vad ce rau fac cu experienta lor de viata
si ca rugaminte personala, as dori sa gasiti intelegere pt bibanu,si sa il tineti aproape de forum..dar dvs stiti mai bine
cu acestea,eu inchei...si scuzele mele de rigoare dc am deranjat cu ceva
nu inseamna inchei din alte considerente,dar nu are rost sa continuii o polemica total neajutatoare
toata stima si respectul pt munca depusa pt acest forum de moderatori,dar unii gen ionutz,consider ca ar tb sa fie mai moderati...mai au de invatat,cu scuzele de rigoare dc ma insel
o seara frumoasa va doresc si sper sa gasiti o solutie de compromis,astfel incat bibanu sa nu ramana inafara forumului
eu am incheiat
Ultima oară modificat de
VIPER pe 01 Feb 2009, 01:00, modificat 1 dată în total.
Motiv: citat integral al mesajului anterior
01 Feb 2009, 01:01
Asemenea. Si va rog totusi, nu mai citati mesajul imediat anterior, e clar ca la acela va referiti.
01 Feb 2009, 01:05
Tanasi nu mai da quote la ultimul mesaj.
Valabil și pt. focusfd .
01 Feb 2009, 01:30
prin 1985 plec cu familia în excursia aia pe care ţi-o permiteau comuniştii prin ţările socialiste...
când spun plec, mă refeream la familie, eu la vremea aia eram puştan...
în această excursie am plecat 3 familii cu 3 maşini:
dacia lu tata verde 525 brotac fabricată în 1983, o altă dacie din 1974, însă în realitate un renault 12 veritabil cu toate piesele franţuzeşti şi cu celebrele planetare Glaentzer, iar cea de-a treia un oltcit club din 1984 integral franţuzesc, deci citroen visa curat...
pe drum dacia din 1974 s-a pierdut... în sensul că nenea ăla plecase în echipă cu noi dar anumite interese l-au făcut să se despartă, fără să dea de veste, de grup... ne-am regăsit la Berlin dar asta nu mai contează...
în Cehoslovacia, pe autostrada Bratislava-Brno-Praga de cam 330km tata a dat cărbuni tare...
mergea daciana cu 135 kmh aţă (cutie cu 4 trepte)... la un anumit moment a pierdut din vedere oltcitul... ne-am oprit într-o parcare şi l-am aşteptat. după vreo oră tata se decide s-o luăm înapoi să vedem ce s-a întâmplat. l-am găsit într-o parcare cam la 35 km de locul de unde întorsesem... pretenul tatei se văita că rămăsese fără frâne la o maşină de nici un an, nouă, în garanţie...
după o examinare simplă găsim roata stg spate umedă... o dăm jos, scoatem tamburul, foarte simplu la o maşină noo, neuzată, şi nasol!
găsim cilindrul de frână crăpat pe o generatoare! era ireparabil! eram într-o ţară străină şi nu ştiam nimic... necaz mare!
tata, în două minute, ia decizia: desface trusa de pescuit, scoate o bucăţică de tablă de plumb şi cu sficul croieşte un blind. demontează holenderul ţevii din cilindru, introduce blindul, montează înapoi ţeava, aerisim frâna şi gata!
a rulat oltcitul cu frână pe 3 roţi juma de Europă!
odată ajunşi acasă, pretenul tatei se duce la service, la garanţie, cu o falcă în cer şi alta în pământ...
i-au schimbat ambii cilindri de frână fără nicio discuţie, cu scuzele de rigoare...
01 Feb 2009, 02:13
Asta imi aduce aminte de o chestie asemanatoare, petrecuta in '82 in URSS. Ma rog, ne intorceam de la Odessa, parca, si pe aproape de Chisinau apare o problema la Dacie (era abia luata, dar asa cum zici, piese de calitate). Nu mai stiu ce avea, io aveam doar 11 ani, dar stiu ca a oprit o Lada, s-a dat jos un nenea si a inceput sa vorbeasca cu Tata. S-au pus pe treaba si au reparat, Tata stia ce buba are masina dar tot asa, nu avea cu ce sa repare. Eu, copil fiind, totusi nu pricepeam cum Tata se intelegea perfect cu nenea ala. Deh, nu stiam multe despre Basarabia, limba romana de acolo etc

Tot la drumul ala (na, daca sunte offtopic si povestim din astea pre '89, macar sa o facem ca lumea

) imi aduc aminte cum, spre Moscova, a tot stat in coada noastra o Lada 1200 doar cu sofer inauntru, noi fiind 4. Doar ca Dacia 1301LS a reusit sa o piarda pe drum

Cred ca respectivul a avut de dat un raport mai neplacut ca ne-a pierdut din vedere
01 Feb 2009, 02:29
Vezi poate iei si tu avertisment....

ca esti offtopic.
Nimai "Moartea" are voie sa puna povesti aici!
01 Feb 2009, 02:35
....daaa, dar ptr. ca s-au furat arme de la Ciorogarla, Viper este trecut planton ( la filtru) in noaptea asta si ptr. ca nu are dreptul nici sa atipeasca, mai posteaza si omul cate o parere, o amintire din tinerete, nuuu?
01 Feb 2009, 19:57
după o examinare simplă găsim roata stg spate umedă... o dăm jos, scoatem tamburul, foarte simplu la o maşină noo, neuzată, şi nasol!găsim cilindrul de frână crăpat pe o generatoare!
Cred ca va inseala memoria, ori asupra datei ori asupra sistemului de frinare : Oltcitul, la acea data avea 4 frine pe disc, vestitele RT, singurele cu frina pe tamburi pe spate, au aparut mult mai tirziu, in 88-89, si la alea piesele erau romanesti, asta si insemna RT - romania total, in alta interpretare, a mecanicilor de oltcit, insemna ,,rusinea tehnicii,, Cu stima Dan
01 Feb 2009, 20:57
se poate să mă înşel, cert este că reparaţia s-a executat cu o bobiţă de plumb introdusă în gaura holenderului şi apoi strâns acesta peste ea...
totuşi îmi amintesc o piesă cilindrică crăpată...
Ultima oară modificat de
VIPER pe 01 Feb 2009, 22:24, modificat 1 dată în total.
Motiv: citat integral al mesajului anterior
01 Feb 2009, 22:24
Ce e acela "holender"?
01 Feb 2009, 22:44
holenderul este şurubul ăla prin care trece conducta de frână şi se înfiletează în corpul cilindrului de frână, sau în pompa de frână. asamblarea dintre ţeavă şi pompa de frână sau dintre ţeavă şi distribuitorul de abs, etc se numeşte holender
în general holenderele se folosesc la îmbinarea ţevilor...
a nu se confunda cu coclenderul care este denumirea uzuală a tuturor pieselor cărora nu le cunoşti denumirea reală... un fel de John Doe...
01 Feb 2009, 22:51
Aha. Multam. Am vazut intre timp ca se zice in 2 feluri, holender sau holendru, si am citit ce face. Am mai invatat ceva
01 Feb 2009, 22:55
"piulita" aia cu filet exterior care strange conducta pe pompa sau cilindru se cheama holender .... conducta este bercuita ( evazata ) iar locul unde calca este conic si prin strangere se face etansarea ....
- Fişiere ataşate
-

03 Mai 2009, 18:06
CAPITOLUL 5.
Ce se intelege prin griparea sau calarea unui motor.
Se tot discuta de o perioada de timp,despre griparea motorului si din aceasta cauza,vom incerca sa intelegem cum se produce acest fenomen nedorit.In timpul exploatari automobilului, apar o serie de defectiuni accidentale. Griparea pistoanelor are loc ca urmare a supraincalzirii motorului,din lipsa de apa pentru racire, datorita uleiului provocata de uzarea segmentilor, pistoanelor si cilindrilor, amestecului carburant necorespunzator, prea bogat sau prea sarac, avansul exagerat ; are loc o frecare uscata excesiva, urmata de dilatarea pistoanelor si deci blocarea lor. Fenomenul poate fi observat de sofer pentru ca este precedat de zgomote caracteristice provocate de efortul bielelor de a smulge pistoanele gripate din punctele moarte si emanare de abur, daca apa de racire este sub nivel. In cazul opririi imediate a motorului se poate evita griparea; se lasa sa se raceasca, se toarna in fiecare cilindru 30-40 g ulei si se incearca rotirea arborelui cotit. Daca se invarte usor, se cauta si se inlatura cauza; daca se roteste greu sau deloc, pistoanele s-au gripat si automobilul va fi remorcat pentru repararea in atelier prin demontarea si inlocuirea pistonului gripat si a segmentilor de la cilindrul respectiv.
Griparea pistoanelor poate duce la rizuri pe oglinda cilindrilor; daca acestea sunt usoare, se pot slefui cu ajutorul unui piston in abundenta de ulei, deplasat de cateva ori de-a lungul cilindrului in miscarea combinata (de translatie si rotatie ). Numai dupa aceasta se face inlocuirea pistonului si segmentilor respectiv;
Daca din gripare a rezultat si topirea locala a aliajului pistonului si arderea lui pe cilindru, atunci acestea se inlatura cu un cutit triunghiular, se slefuieste cilindrul, iar pistoane vechi, dar corespunzatoare) si totodata segmentii respectiv. Cand griparea a dus la deteriorarea cilindrului, atunci acesta se inlocuieste.
Cocsarea segentilor este urmarea supraincalzirii pistonului, scaparilor de gaze (baie de foc ) datorita uzarii excesive a segmentilor si deci arderii uleiului, care se depune sub forma de calamina in canalele respective, blocandu-i. Deci segmentii nu mai asigura etansarea si racirea pistonului, si ca urmare au loc scapari mari de gaze arse in baia de ulei, iar fumul de esapament este de culoare albastra. Motorul nu mai dezvolta putere nominala si, deci, nu mai corespunde sarcinilor de transport. Pornirea motorului este greoaie, consumul de combustibil si ulei creste, iar compresia la cilindrului respectiv este scazuta.
Remedierea consta in demontarea grupurilor piston-segmenti-biela curatirea lor de calamina si inlocuirea segmentilor, care vor fi montati in locasurile din pistoane cu ajutorul clestelui special, cu fantele decalate la un unghi de 1200 sau 900 (dupa numarul lor ) si montarea in aceiasi cilindri, de unde s-au demontat; se mentioneaza ca pistoanele nu se dezasambleaza de pe biele.
Ruperea segmentilor se datoreste materialului necorespunzator, montarii incorecte, intepenirii in canalele din piston, uzurii lor, precum si supraincalzirii
Defectiunea se constata prin compresie micsorata, scaparii de gaze in carter, ca urmare a pierderii etanseitatii, si scaderea puterii motorului ; apare un zgomot caracteristic (zgarieri ) la antrenarea arborelui cotit.
Se inlatura prin inlocuirea segmentilor la cilindrul respectiv. Daca s-au produs rizuri usoare pe cilindrul, se slefuieste, iar daca sunt accentuate se inlocuieste.
Ruperea boltului, defectiune mai rara, are drept cauze: uzura mare (joc ce depaseste 0,05 mm intre bolt si umerii pistonului sau bucsa de biela ),material sau tratament necorespunzator, griparea pistonului.
Depistarea se face datorita zgomotului metalic ascutit uniform, la accentuarea brusca a motorului. Deoarece ruperea boltului poate produce avarii grave (spargerea pistonului, cilindrului, incovoierea sau chiar ruperea bielei, incovoierea sau chiar ruperea arborelui cotit), motorul este oprit imediat.
Remedierea consta in demontarea grupului piston biela-manivela respectiv, depresarea si presarea unui alt bolt corespunzator, inclusiv bucsa bielei, dupa care se face montarea ambielajului si motorului.
Defiletarea partiala a suruburilor de fixare a capacului de biela, se determina prin batai in partea inferioara a blocului motor, la accelerari-decelerari repetate. Se remedieaza prin demontarea baii de ulei, restrangerea suruburilor de la bielele ce au astfel de anomalii cu cheia dinamometrica la momentul prescris. Totodata verifica fixarea la celelalte suruburi ale bielelor pentru a preantampina astfel de defectiuni ; daca nu se inlatura la timp aceasta, exista pericolul ruperii suruburilor si deci avarii la biele, cilindri, pistoane, bloc motor.
Ruperea bielei este cauzata de : griparea lagarului sau topirea semicuzinetilor, joc prea mare in lagar, ruperea boltului, spargerea pistonului, smulgerea sau ruperea suruburilor de biela.
Daca motorul nu este oprit la timp, se produc avarii grave : spargerea blocului motor, a cilindrului si a pistonului, deteriorarea sau chiar ruperea vilbrochenului, distrugerea baii de ulei.
Remedierea comparata operatii dificile, mai ales in caz de avarii si se executa in atelier ; in afara demontarii, se face o constatarea minutioasa a orgnelor deteriorate, blocul motor impunand repararea sau chiar inlocuirea, iar cilindrul si grupul piston-segmenti-bolt-cuzineti se inlocuiesc obligatoriu ; arborele cotit este controlat amanuntit, indeosebi fusul maneton respectiv, care daca are culoarea schimbata necesita inlocuirea.
Incovoierea sau topirea biele, se poate constata prin batai anormale in portiunea mediana a blocului motor. Daca nu se iau masuri imediate de reparare in atelier a motorului poate duce la : uzarea accentuata a muchiilor segmentilor, a pistoanelor si ovalizarea neuniforma a cilindrilor pe toata lungimea lor, uzarea rapida a fusurilor manetoane ale arborelui cotit.
Gripare sau topirea cuzinetilor din lagare au unele cauze comune : ungerea insuficienta, uzura mare, deci joc depasit intre fus si cuzinet, material de antifrictiune necorespunzator, supraincalzire.
Se poate preintampina daca sesizarea zgomotului specific (batai infundate, mai ales „ la rece” ce se intetesc la accelerare ) sau indicatiile manometrului de ulei (presiune scazuta ) se observa la timp.
Remedierea : demontarea vilbrochenului, constatarea starii fusului maneton respectiv (culoarea schimbata, indica decalirea ) daca e in stare normala, se curata resturile de material de antifrictiune si se inlocuieste cuzinetul cu un altul de cota corespunzatoare.
03 Mai 2009, 20:53
ma bucur ca ai revenit
03 Mai 2009, 21:01
Multumesc de apreciere.
04 Mai 2009, 10:55
bibane, dă-mi voie să te corectez:
calarea survine ca urmare a lipsei răcirii
griparea survine ca urmare a lipsei ungerii
mai adaug că bielele se strâmbă în general din cauza şocurilor hidraulice...
aproape toate cele enumerate de bibanu sunt avarii grave care implică demontarea completă a motorului aşa că nu vă jucaţi cu răcirea şi ungerea...
04 Mai 2009, 14:12
Buna colega
Da Mihaita,ai perfecta dreptate,dar stii cum e romanul nostru,spune impropiu,ca si la amestecul tachetilor cu culbutorii.
Oricum subiectul trateaza atat calarea cat si griparea.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.