Discutii libere/forum

E bine sa stai pe loc ca sa se incalzeasca motorul?

ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !

Moderator: Automatistul

E bine sa stai pe loc ca sa se incalzeasca motorul?

Mesajde FordFIESTA » 04 Ian 2007, 00:23

am citit pe situl de la skoda ca nu ar fi bine sa stai cu motorul pornit pe loc ca sa se incalzeasca, eu in fiecare dimineata mai ales ca e frig, stau cam 2 min sa se incalzeasca putin motorul e bine sau nu?

http://www.skoda.ro/page.php?SM_ID=264&SL_ID=602
Avatar utilizator
FordFIESTA
Gold Member
 
Mesaje: 785
Membru din: 14 Apr 2006, 00:06
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford fieSTa
VIN: WF0HXXGAJH6B38113

Mesajde Maximilian » 04 Ian 2007, 00:45

Pei asta e pt condus economic. Dar e o tampenie...daca e frig si zapada incalzesti un pic motorul inainte sa pleci si intre timp dai gheata/zapada jos de pe parbriz, se dezmorteste putin in masina. Daca e pur si simplu frig dar uscat afara nu vad motiv sa stai cu motorul pornit mai mult de 20 de secunde...asta daca nu faci ceva de genul il pornesti dimineata si te duci in casa, o lasi sa se incalzeasca 5 min in masina si abia dupa aia pleci...

NU am mai auzit asa ceva...cum ca nu e bine sa pornesti motorul si sa il lasi pornit.
Avatar utilizator
Maximilian
Petrol Head
 
Mesaje: 1938
Membru din: 03 Apr 2006, 23:04
Localitate: Bucharest
Maşina: Ford Granada mk II 2,3 V6 GL 1982

Mesajde leontet » 04 Ian 2007, 02:24

Am avut pana acum mai putin de o luna un Opel Astra cu motorizare Diesel. In cartea masinii scria clar "intotdeauna porniti imediat masina dupa pornirea motorului, nu il lasati sa mearga la relanti". In manualul de reparatii Opel problema era detaliata si nu avea nimic de-a face cu economia de combustibil, ci cu ungerea motorului. Se pare ca la turatia de relanti ungerea nu este tocmai optima, aspect care afecteaza in special motoarele Diesel cu turbina. Aceasta, plus temperatura redusa a motorului la pornire, plus lipsa uleiului de pe suprafetele in contact (s-a scurs in perioada de oprire), determina aparent o uzura semnificativ mai intensa a partilor in miscare si cu precadere a lagarelor turbinei. Presupun ca aceleasi principii se aplica si la motoarele Ford...
FORD Fiesta 1.4TDCi Comfort, 2006, Moondust Silver
VIN: WF0HXXWPJH6B31312 _____ Imagine
leontet
Gold Member
 
Mesaje: 642
Membru din: 30 Dec 2006, 23:45
Localitate: Constanta, CT
Maşina: Ford Fiesta 2006, 1.4TDCi, 68HP, Comfort

Mesajde catalin40A » 04 Ian 2007, 08:10

Asa este leontet, asta este motivul pentru care motoarele disel nu trebuiesc tinute la relanti imediat dupa pornire.
FOCUS II 1.6 TDCI 110HP TREND CHAMPIONS LEAGUE .2006
Avatar utilizator
catalin40A
Member
 
Mesaje: 331
Membru din: 14 Aug 2006, 19:25
Localitate: Ploiesti
Maşina: FORD FOCUS II 2006, 1.6 TDCI, 109 CP

Mesajde ffocus » 04 Ian 2007, 09:18

corect...si cand ma gandesc ca am un prieten cu uin A4 tdi care sta cam 10 min la relanti...nu vrea sa inteleaga si pace

probabil ca d'aia acum dupa 30.000 km ii tremura schimbatorul ca la tractor
Magnum Grey 2006 Mondeo TDCI / 115cp
225x40x18" / -30 mm Eibach
Avatar utilizator
ffocus
Member
 
Mesaje: 458
Membru din: 03 Mai 2005, 14:02
Localitate: 44°24'49"/26°05'48"
Maşina: 2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 115cp
VIN: WFO4XXGBB45E13841

Mesajde verga_Cip » 04 Ian 2007, 09:34

de acord cu ce spuneti voi, insa, din momentul in care ati pornit pana in momentul in care efectiv demarati, trebuie sa stai 30 de secunde.... nu mult! 30 secunde!
sunt care pornesc, baga in viteza si au si intins-o! cu motorul rece, nu cald, ca aia e alta problema!

bafta
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Mesajde kobe » 04 Ian 2007, 09:56

Motorul la prima pornire nu are ungere si cred ca tot tre sa stai cateva secunde pana baga pompa uleiul, ca daca o pornesti si imediat o bagi in viteza si pleci se cam duce motorul. Eu stiu ca cea mai mare uzura o are motorul la pornire.
Toyota Avensis Classic 1.8 VVT-I
Avatar utilizator
kobe
Member
 
Mesaje: 430
Membru din: 18 Feb 2006, 14:19
Localitate: calarasi
Maşina: Toyota Avensis Classic 1.8 VVT-I, 2009

Mesajde danysg74 » 04 Ian 2007, 10:19

daca am inteles bine, daca o pornesc si o tin pe la 2000 -2200 ture, nu e nici o problema ?
Ca singura diferenta pe care o vad intre statul pe loc si mers este turatia motorului (relanti ~750, ,mers ~2000).

Oricum caldura din masina se lasa destul de mult asteptata, dupa 5 min nu se observa nimic. Eu cam atat pierd cu frecatul geamurilor, iar cnad intru din nou in masina e tot super rece.

De obicei, pina ajung la birou (cam 10min si 4-5 km) nu se intimpla nimic, termometrul apei abia se ridica un pic de la minim.
Kuga 2.0TDCI 163CP
Avatar utilizator
danysg74
Gold Member
 
Mesaje: 809
Membru din: 28 Mar 2006, 18:21
Localitate: Braila
Maşina: Ford Focus 2003 1,8TDCI 100CP

Mesajde Officer » 04 Ian 2007, 10:21

am vazut mai multe manuale de masini si in aproape toate scrie ca masina se pune in miscare imediat dupa pornirea motorului pe timp rece...fara explicatii de genul economiei de carburant sau ungere...pana si la Logan scrie chestia asta...eu cred ca aia nu sunt tampiti de au scris asa ceva. Eu unul nu stau deloc cu ea la relanti dimineata.
Obsedat de ordine si disciplina.
Avatar utilizator
Officer
Elodia
 
Mesaje: 5942
Membru din: 21 Mai 2006, 14:38
Localitate: Ilfov
Maşina: Nu mai am ford :(

Mesajde kobe » 04 Ian 2007, 10:24

cand o pornesti o lasi la relanti 2 - 3secunde si dupa aia o poti tura, ca daca o turezi cum ai sucit cheia in contact in alea 2 - 3 secunde motorul merge fara ungere.
Parerea mea
Toyota Avensis Classic 1.8 VVT-I
Avatar utilizator
kobe
Member
 
Mesaje: 430
Membru din: 18 Feb 2006, 14:19
Localitate: calarasi
Maşina: Toyota Avensis Classic 1.8 VVT-I, 2009

Mesajde Officer » 04 Ian 2007, 10:27

Pai oricum trec mai multe sec pana pun centura, bag in viteza, ma asigur, etc...plec de pe loc dar nu o turez niciodata f tare pana nu se incalzeste bine, dar nu stau in mod special nu stiu cat timp sa se incalzeasca...pur si simplu pornesc ca si vara numai ca nu dau in ea.
Obsedat de ordine si disciplina.
Avatar utilizator
Officer
Elodia
 
Mesaje: 5942
Membru din: 21 Mai 2006, 14:38
Localitate: Ilfov
Maşina: Nu mai am ford :(

Mesajde SGABRIEL » 04 Ian 2007, 12:01

INTERESANTA CHESTIE..MUREAM SI NU STIAM...mesi mult celor ce au scris..
Focus 2 Tournir 1.6, 101CP,2005 ...
SGABRIEL
Member
 
Mesaje: 367
Membru din: 06 Ian 2006, 20:20
Localitate: IASI

Mesajde Maximilian » 04 Ian 2007, 12:43

Foarte interesant...totusi, eu pana acum n-am mai auzit treaba asta...la benzinare stiu foarte multa lume care a procedat si procedeaza asa iarna si nu a murit nimanui motorul. Explicatia in continuare lipseste...nu se face ungerea bine la relanti dupa pornire de ce?(iar relantiul ala nu e chiar la 800 de ture...ci pe la 1200-1500 din cauza socului).

Chiar exista alarmele cu care se poate porni masina din telecomanda. Daca era atat de daunator pt motor mersul la relanti la rece nu cred ca le-ar mai fi facut.
Avatar utilizator
Maximilian
Petrol Head
 
Mesaje: 1938
Membru din: 03 Apr 2006, 23:04
Localitate: Bucharest
Maşina: Ford Granada mk II 2,3 V6 GL 1982

Mesajde Mihai L » 04 Ian 2007, 13:08

La pornirea de la distanta vorbim de confort... O faci doar iarna. Si vorba ceea, nu cred ca strica foarte tare - de multe ori iarna trebuie sa o cureti de zapada/gheata si te ajuta sa fie masina pornita.
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Mesajde ddexter » 04 Ian 2007, 13:27

Eu o las in fiecare dim pana in 1 minut la relanti: pana ma dau jos, inchid garajul....
Imagine
Mondeo 2002 TDDI 115,6 CP :))
Avatar utilizator
ddexter
1nsane Member
 
Mesaje: 1436
Membru din: 09 Mar 2006, 17:35
Localitate: Baia Mare
Maşina: Ford, Mondeo, 2002, TDDI 1998cm3, 85 kw, 16"

Mesajde kobe » 04 Ian 2007, 13:37

Nu cred ca cineva poate spune ca s-a stricat motorul din cauza ca l-a lasat la relanti sau ca nu l-a lasat si a plecat imediat, chestiile astea nu se vad, dar e o cauza de uzura a motorului si asta e bine de stiut pentru cei pe care ii intereseaza.
E normal la nu se faca bine ungerea la relanti pentru ca nu ai presiune destula, sa nu uitam ca presiunea uleiului creste atunci cand turam motorul. Daca nu ma crezi urcate intr-o DACIE accelereazo si vezi ce face acul de la ulei.
Si e normal sa pornim iarna masina si apoi sa o curatam de zapada ca speram sa se mai incalzeasca putin in masina :icon_lol:
Toyota Avensis Classic 1.8 VVT-I
Avatar utilizator
kobe
Member
 
Mesaje: 430
Membru din: 18 Feb 2006, 14:19
Localitate: calarasi
Maşina: Toyota Avensis Classic 1.8 VVT-I, 2009

Mesajde Maximilian » 04 Ian 2007, 16:15

Eu am indicator de presiune la ulei la a mea. Iar cand motorul e rece(indiferent cum functioneaza socul) acul sta la jumatate. Cand e cald motorul ramane la sfert si urca pana la maxim un pic peste jumatate(si m-am interesat...asa e normal) cand o turez la peste 4000 de ture. Adica inteleg ca s-ar unge cum trebuie. Oricum...la motor de 130-150.000 de km nu am probleme serioase cu ungerea. Explicatia e buna...dar ma gandeam ca la a mea nu am observat ca nu s-ar unge la rece.

Ba chiar stiam de genul ca nu e bine iarna sa pornesti si sa pleci aproape instantaneu(5-10 secunde). Si ca nu trebuie sa o accelerezi prea tare pt ca duci la cresterea motorului. De asemenea stiu ca uzura apare in primele secunde pana se unge motorul...dupa aia nu mai conteaza, motorul e uns. Oricum...nu pot sa bag mana in foc pt ca n-are nimeni motor de sticla ca sa garanteze sa se(nu se) unge cum trebuie.
Avatar utilizator
Maximilian
Petrol Head
 
Mesaje: 1938
Membru din: 03 Apr 2006, 23:04
Localitate: Bucharest
Maşina: Ford Granada mk II 2,3 V6 GL 1982

Mesajde Asgard » 04 Ian 2007, 16:23

$1 scrie:$2i ca nu trebuie sa o accelerezi prea tare pt ca duci la cresterea motorului. De asemenea stiu ca uzura apare in primele secunde pana se unge motorul...dupa aia nu mai conteaza, motorul e uns. Oricum...nu pot sa bag mana in foc pt ca n-are nimeni motor de sticla ca sa garanteze sa se(nu se) unge cum trebuie.




Asta inseamna ca daca acceleram dimineata ne creste motorul....ma duc sa accelerez poate il fac de 2.2 :icon_biggrin:
Ford Maverick 2.0 125hp
Ford Mondeo 2.0 107kw
Ford mondeo 1997 2.0 96kw
ford mondeo 2011 2.0 tdci 163hp
[color=#FF0040]Ochii care nu se vad......te vad!!![/color]
Avatar utilizator
Asgard
The Big Taz
 
Mesaje: 1395
Membru din: 28 Iun 2005, 02:03
Localitate: Buckley North Wales

Mesajde Mihai L » 04 Ian 2007, 16:27

Cand motorul este rece presiunea nu este constanta peste tot pentru ca este mai vascos; nu-ti patrunde si pe langa pistoane, de ex.
Gandeste-te ca ai avea marmelada intr-o seringa, nu curge desi ai presiune destul de mare; dupa incalzirea masinii ar fi ca o dulceata si intra in toate cotloanele fara sa fie nevoie de presiune foarte mare...
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Mesajde Maximilian » 04 Ian 2007, 16:50

Ups...uite ce se intampla cand te grabezi. Am vrut sa zic "cresterea UZURII motorului". Repede razi de mine :icon_lol: !
Avatar utilizator
Maximilian
Petrol Head
 
Mesaje: 1938
Membru din: 03 Apr 2006, 23:04
Localitate: Bucharest
Maşina: Ford Granada mk II 2,3 V6 GL 1982

Mesajde oxigenbog » 04 Ian 2007, 16:53

te-a taxat repede...
Ford Focus 2014 1.5T 150CP Titanium
Avatar utilizator
oxigenbog
Romcar
 
Mesaje: 437
Membru din: 25 Sep 2006, 12:33
Localitate: Chitila
Maşina: Ford Focus 2014 1.5T 150CP

Mesajde mariuscociorva » 04 Ian 2007, 17:12

$1 scrie:$2u cred ca cineva poate spune ca s-a stricat motorul din cauza ca l-a lasat la relanti sau ca nu l-a lasat si a plecat imediat, chestiile astea nu se vad, dar e o cauza de uzura a motorului si asta e bine de stiut pentru cei pe care ii intereseaza.
E normal la nu se faca bine ungerea la relanti pentru ca nu ai presiune destula, sa nu uitam ca presiunea uleiului creste atunci cand turam motorul. Daca nu ma crezi urcate intr-o DACIE accelereazo si vezi ce face acul de la ulei.
Si e normal sa pornim iarna masina si apoi sa o curatam de zapada ca speram sa se mai incalzeasca putin in masina :icon_lol:

1. am si eu dacie si cand o turezi se misca toate indicatoarele inclusiv ala de benzina si toate urca deci nu e relevant
2. si eu am purtat o discutie cu un inginer in AR care lucreaza la o reprezentanta VW si zice ca nu e bine sa stai la diesel sa se incalzeasca 2 ceasuri pleci repede de pe loc( cam 30 de secunde) si nu te dai la ea in primii metri asta daca vrei sa te tina daca nu pica mai repede motorul
Ford Focus 1,8 tdci
mariuscociorva
1nsane Member
 
Mesaje: 2321
Membru din: 14 Aug 2006, 18:58
Localitate: bacau

Mesajde Officer » 04 Ian 2007, 18:44

marmelada si dulceata :icon_lol: scuze nu m-am putut abtine
Obsedat de ordine si disciplina.
Avatar utilizator
Officer
Elodia
 
Mesaje: 5942
Membru din: 21 Mai 2006, 14:38
Localitate: Ilfov
Maşina: Nu mai am ford :(

Mesajde Maximilian » 04 Ian 2007, 18:45

Ok..si la benzina?

BTW: La Dacie daca era f frig afara o porneam de dimineata, o lasam cu socul tras un pic mai mult...dar nu prea mult sa nu murdaresc bujiile(6-6:30 dimineata, era si pustiu), dadeam drumul la dezaburire/incalzire, intre timp dadeam zapada/gheata de pe masina, ma duceam sa incui casa(imi faceam de treaba ca sa se mai incalzeasca, 2-3 minute) si plecam cu ea.

De cand cu Granada(soc automat)...nu mai fac lucrul asta(nu am prins chair asa frig...dar vorbesc de -2, -3 grade dimineata) pentru ca dureaza f mult pana se incalzeste motorul asta. La relanti merge si 10 minute si tot rece e. De asta o pornesc, curat ce e de curatat(daca e, daca nu e o las cam 10-20 de secunde) si plec direct.
Avatar utilizator
Maximilian
Petrol Head
 
Mesaje: 1938
Membru din: 03 Apr 2006, 23:04
Localitate: Bucharest
Maşina: Ford Granada mk II 2,3 V6 GL 1982

Mesajde shadow » 04 Ian 2007, 19:20

Maximilian la masinile vechi e alta treaba. Acolo trebuie sa astepti pana ce motorul merge regulat, apoi sa pleci. Am citit in manual la Lada 1200. Mai ales ca intotdeauna cand e frig merge prost imediat ce i-ai dat drumul. Motoarele noi merg regulat imediat ce le-ai pornit.
Regula cu plecatul imediat se refera la noile motoare diesel. La noile benzinare nu stiu.
Avatar utilizator
shadow
Gold Member
 
Mesaje: 988
Membru din: 25 Mai 2006, 14:17
Localitate: Bucuresti

Mesajde FordFIESTA » 04 Ian 2007, 21:41

m-am lamurit baieti deci dupa ce pornesc motorul pana sterg parbrizu am si plecat nu mai stau, sper sa fie bine
Avatar utilizator
FordFIESTA
Gold Member
 
Mesaje: 785
Membru din: 14 Apr 2006, 00:06
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford fieSTa
VIN: WF0HXXGAJH6B38113

Mesajde vică » 05 Ian 2007, 00:25

si cu cat ma rog, scurteaza politica asta cu motoru' pornit, viata motorului? Cu doua zile? 5 saptamani? 2 luni? Ok. Oricum nu vroiam sa o las mostenire...cred ca deja e farmacie toata povestea asta.
Live no trace
Avatar utilizator
vică
Member
 
Mesaje: 461
Membru din: 28 Aug 2006, 21:09
Localitate: Bucuresti
Maşina: Mazda 6

Mesajde kobe » 05 Ian 2007, 08:29

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2u cred ca cineva poate spune ca s-a stricat motorul din cauza ca l-a lasat la relanti sau ca nu l-a lasat si a plecat imediat, chestiile astea nu se vad, dar e o cauza de uzura a motorului si asta e bine de stiut pentru cei pe care ii intereseaza.
E normal la nu se faca bine ungerea la relanti pentru ca nu ai presiune destula, sa nu uitam ca presiunea uleiului creste atunci cand turam motorul. Daca nu ma crezi urcate intr-o DACIE accelereazo si vezi ce face acul de la ulei.
Si e normal sa pornim iarna masina si apoi sa o curatam de zapada ca speram sa se mai incalzeasca putin in masina :icon_lol:

1. am si eu dacie si cand o turezi se misca toate indicatoarele inclusiv ala de benzina si toate urca deci nu e relevant
2. si eu am purtat o discutie cu un inginer in AR care lucreaza la o reprezentanta VW si zice ca nu e bine sa stai la diesel sa se incalzeasca 2 ceasuri pleci repede de pe loc( cam 30 de secunde) si nu te dai la ea in primii metri asta daca vrei sa te tina daca nu pica mai repede motorul


Era doar un exemplu, si nu cred ca poate sa conteste cineva faptul ca presiunea creste impreuna cu turatia
Si cred ca are dreptate vic&#259 daja o dam in "lambada" si discutam discutii.
Toyota Avensis Classic 1.8 VVT-I
Avatar utilizator
kobe
Member
 
Mesaje: 430
Membru din: 18 Feb 2006, 14:19
Localitate: calarasi
Maşina: Toyota Avensis Classic 1.8 VVT-I, 2009

Mesajde Cif » 05 Ian 2007, 13:40

odata pornit un motor incepe sa se uzeze indiferent daca e frig sau cald afara. parerea mea.
iar uleiului sa ajunga prin toate cotloanele motorului nu ii trebuie mai mult de cateva secunde, asa ca odata pornit pana iti pui centura, nu cred ca e relevant pentru ungerea motorului sa mai stai x minute pe loc. poate pentru caldura.
iarna poti la fel de bine sa cureti masina si apoi sa o pornesti si sa pleci sau sa o pornesti si apoi sa o cureti.
daca fabricantul dorea ca masina sa stea cu motorul pornit iarna cred ca punea un sticker mare pe bord sa iti aminteasca asta. (desi am mai vazut cielo-uri care daca nu stateau iarna cu motorul pornit inainte sa plece le crapa delcoul)
Cif
 

Mesajde Officer » 05 Ian 2007, 13:52

Auziti ma fratilor...dar nu cumva nu prea e recomandat sa mearga motorul la relanti ca regula generala? Eu asa stiu,nu ma intrebati unde am citit dar parca asa era.
Obsedat de ordine si disciplina.
Avatar utilizator
Officer
Elodia
 
Mesaje: 5942
Membru din: 21 Mai 2006, 14:38
Localitate: Ilfov
Maşina: Nu mai am ford :(

Următorul

Înapoi la Discutii libere/forum

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 5 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 5 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 5 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 5 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login