Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Reguli forum

Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.
Răspunde

SFATURI PENTRU TRECEREA ITP-ULUI

02 Iul 2009, 14:52

Salut,


Ma asteapta in luna august ITP-ul lucru pe care eu nu l-am mai facut de 2 ani si atunci n-am fost personal a fost tatal meu...in fine nu vreau sa ma duc la Rm. Valcea pt un ITP as prefera sa il fac in BUC.

Am cateva intrebari

1 ..momentan am jante pe 16"/205/50 in certificat ar fi trebuit sa ai 16"...intrebarea mea este cand ma duc la RAR trebuie sa le am deja inregistrate ?sau le inregistrez atunci?..

2. Cat costa trecerea jantelor in talon?

3. Ce etape trebuie sa urmez pt inregistrare pt ca as vrea in talon si dimensiunile de 17"..poate pe viitor :D ?

4. La ce detalii sa fiu atent ca sa trec ITP-ul fara sa dau spaga....sincer nu as vrea sa le dau nimic nu sunt de conceptia asta... ;)


Lucrurile fiind spuse pls lasati o opinie indiferent de ea...important e sa fie constructiva ...si pls fara off topics... :D

Re: SFATURI PENTRU TRECEREA ITP-ULUI

02 Iul 2009, 15:05

Din cate stiu, pentru jante, iti trebuie o hartie de la dealer cu dimensiunile admise pentru masina ta, cu care te duci la RAR, si ei fac modificarea in carte si talon.

Re: SFATURI PENTRU TRECEREA ITP-ULUI

02 Iul 2009, 15:26

Am o hartie o sa ti-o arat mai pe seara ;)

Re: SFATURI PENTRU TRECEREA ITP-ULUI

02 Iul 2009, 16:33

Bravo fratilor...
Mai de curand se face doar la Focus 1 ITP-ul de l-ati pus aici??? =))

Re: SFATURI PENTRU TRECEREA ITP-ULUI

02 Iul 2009, 16:35

In afara de asta aia la ITP nu se uita la dimensiunea rotilor! Si cel mai bun sfat ptr trecerea ITPului este Caragiale:))

Re: SFATURI PENTRU TRECEREA ITP-ULUI

02 Iul 2009, 16:52

Eu am trecute, stupid, 16" iarna si 17" vara, dar acum 2 ani nu s-a uitat nimeni. In August fac si eu ITP-ul din nou. Ce am facut eu data trecuta: cu 2 saptamani inainte de ITP am mers mai turat. Am schimbat mai sus in ture si am mers pe la un minim de 2500rpm (vorbim aici de Diesel, ca in cazul tau). Si la ITP cucu fum :D S-au si mirat. "Stiti ca o turam la 4500rpm, da?" "Da, stiu, curaj :D".

Ce am inteles in legatura cu noile reglementari: se fac poze/filmeaza operatiunile si se trimit cumva la RAR pentru aprobare. Nu stiu exact procedura, o sa incerc sa o aflu. Dar stiu ca e buba daca: ai geamuri crapate, lovituri la caroserie, etc.

Re: SFATURI PENTRU TRECEREA ITP-ULUI

02 Iul 2009, 16:53

@Mihai L dc l-am postat gresit :P pls muta-l tu unde trebe :D...
@BoogY ai putea sa dai si cateva detalii pls :P am retinut ideea cu jantele acum totusi ma gandesc sa le trec in talon sa nu dau de vreun garcea care n-ar ce face..si sa imi tranteasca o amenda...in fine nu sunt super dimensionate jantele ca sa zici ca sar in ochi dar ca sa fiu eu cu sufletul impacat :D

Re: SFATURI PENTRU TRECEREA ITP-ULUI

15 Iul 2009, 19:45

pt. roate:
-la reprezentanta obti foaie stampilata si semnata cu dimensiunile admise pe masina cu vin cutare. gratis.
-la rar cu foaia de la reprezentanta si civu' si v'o 30 lei, cerere modoficare civ la fata locului.
-la politie (directia inmatriculari) cu civu' completat, talonu', chitanta cec pt. talon (cca. 30 lei) si formular de la copiat acte (10-15 lei). copii dupa tot ce duci.
nota: la ford cere sa-ti treaca cat mai multe dimensiuni. eu am trecute in civ/talon 7 dimensiuni acceptate, pe jante intre 14" si 17".

pt. itp:
-toate beacele sa functioneze corect
-trusa sanitara valabila, cric, roata rezerva sau kit reparatii, extinctor valabil, vesta reflectorizanta
-geamuri intregi
-faruri/stopuri/semnale intregi si nu fumurii
-fara folie neomologata
-roate dupa specificatiile civului fara uzura excesiva
-sistem de evacuare fara scapari
-fara scurgeri de lichide pe sub masina
-frane eficiente, diferente st/dr max. 20%
-frana de mana buna
-functionare corecta stargatoare parbriz si sprit
-fara xenon pe masini ce nu au faruri pt. asa ceva
-fara jocuri pe la trenu' de rulare (nu se verifica dar la supracontrol, daca e cazul, se verifica)
-speranta ca gazele ies ok.
-fara busituri si rugina excesiva
-directie brici
-fara lumini suplimentare (leduri, neoane) sau, mai rau, de culori necorespunzatoare (pozitie albastra sau rosie, faruri rosii, semnale albe in spate, etc,)
-masina cat de cat curata. ii face si poze.

am fost la itp in mai. in arad. nenea de acolo s-a uitat la toate astea. am semnale fumurii in fata si lateral si a comentat dar m-a iertat. am faruri hella. nenea le-a apreciat pozitiv dar zicea ca poa' sa ma arda (ceea ce cred ca e o minciuna - zicea asa in speranta ca ii pica ceva)... la relanti nu mi-au iesit bine hidrocarburile. nenea zicea ca e de la benzina naspa si a turat putin motorul si au iesit bine. s-a uiatat la roate (17") cu coada ochiului dar i-a trecut cand a citit in civ si talon. filtrul de aer sport nu l-a observat - ma asteptam la comentarii. am capatul de la toba finala mai mare (nu d-ala aplicat peste teava originala ci sudat de toba) - a mormait nenea ceva dar a dat din mana a lehamite si n-a mai zis nimic.

mi-a explicat nenea cum sta treaba cu "acceptul de la bucale": baga datele de pe fisa de observatie in calculator - asteapta acceptul rar bucale - daca vine e ok - daca nu vine insemana ca ai ghinionul ca prin sondaj sa iti mai verifice o data masina un inspector rar regional. asta tre' sa apara in max. o ora.

am platit 90 lei. trebuia sa fie 86. l-am iertat pe nenea de 4 lei - cica n-avea sa dea rest...

bafta!

Re: SFATURI PENTRU TRECEREA ITP-ULUI

17 Iul 2009, 09:14

Multumesc Octa ...nu prea ar fi probleme majore in afara de jantele pe care le am acum :)...sapt asta cred ca am sa montez si suspensia sport pe ea 35mm down baby

Re: SFATURI PENTRU TRECEREA ITP-ULUI

17 Iul 2009, 09:21

Pentru itp fara probleme si bataie de cap poti merge linistit la statia indicata de mine aici viewtopic.php?f=33&t=20432.In mod sigur se vor gasi solutii si bunavointa ptr orice "problema"!

Re: SFATURI PENTRU TRECEREA ITP-ULUI

17 Iul 2009, 09:23

Tnx george ;)

Re: SFATURI PENTRU TRECEREA ITP-ULUI

17 Iul 2009, 09:39

Ce inseamna "geamuri intregi"? E posibil sa pice ITP-ul daca am doua crapaturi de maxim 15cm in zona de sus a parbrizului (nu e in campul vizual, una e pe mijloc si cealalta in coltul din dreapta sus) si ciobituri de la pietre pe ici colo?

Re: SFATURI PENTRU TRECEREA ITP-ULUI

30 Iul 2009, 14:31

Salut. O intrebare va rog: pentru oglinda dreapta crapata credeti ca voi avea probleme?

Re: SFATURI PENTRU TRECEREA ITP-ULUI

30 Iul 2009, 14:44

hmm depinde cat e de crapata...

Re: SFATURI PENTRU TRECEREA ITP-ULUI

30 Iul 2009, 14:47

a incasat-o cam rau saraca. mai bine o schimb, pentru siguranta. mersi

Re: SFATURI PENTRU TRECEREA ITP-ULUI

30 Iul 2009, 15:20

schimb-o ca oricum trebuie sa o faci decat sa te intoarca mai bine o faci din start ;) ...sa nu uit dc e diesel dai o talpa buna inainte sa scapi de depunderile de pe evacuare...si un carburant mai de calitate

Re: SFATURI PENTRU TRECEREA ITP-ULUI

30 Iul 2009, 15:28

ce inseamna o talpa buna. turata in drum spre itp, sau o plimbare mai lunga? (sunt incepator in toate privintele, asa ca, scuze daca..., si e prima masina, primul itp) mersi

Re: SFATURI PENTRU TRECEREA ITP-ULUI

30 Iul 2009, 15:40

pai de exemplu eu azi am fost la ITP la autoklass chitila ...75 de lei verificarea pentru diesel si 70 lei pt benzen :)..ieri am avut o iesire din titan pana in militari..unde i-am dat talpa bunaaa ..desi nu o lenevesc de obicei...iar azi in drum spre ITP din nou 16 km de talpa buna cu schimbat dupa 3500 si rar a 4 a bine si traficul a fost umpic aglomerat....

Cand mi-a puso pt noxe limita la mine e cica 3 n-aiba sa il ia..prima data a iesit 5.11 apoi 2.5 apoi 2.01 ceva de genu si au iesit f bine noxele...
N-a vrut sa imi de ITP ul pt ca de...in loc de cauciuce si jantele orig 15"/65/195 aveam 16"/50/205 :D oo a inceput sa zica nenea ca nu poate ca ma respinge ca trebuiau trecute in talon...l-am luat cu vrajala ca de n-am avut timp de student serv :D vrajeli...apoi la directie mi-a gasit o bieleta pe stanga care bate...oo nu deja e prea mult cum sa va dau ITP-ul mai ales pt directi trebuia sa veniti pregatit face el ...i-am zis hai domne nu vezi ca am pus supenisie noua pe ea de 1 sapt nu vezi ca frane de ingheatza...caroserie intacta fara scurgeri de ulei etc motor curat...

Intr-un final omul vroia si el ceva..i-am zis uite 50 e ok?? n-a comentat face urca in masina si hai la birou...merem imi pune stampila pe certificat..totul ok si ii bag in deviz 40 de lei :D...si il intreb dc e ok ...a zis omu da si gata :D

Oricum am iesit cheap 75 ron pe factura +40 ron spaga un total de 115 ron....eu zic ca e bine tinand cont ca alte serviceuri practica niste preturi de peste 100 lei fara spaga care deee ...trebuie sa iti gaseasca ei ceva :|

Re: SFATURI PENTRU TRECEREA ITP-ULUI

30 Iul 2009, 15:47

mersi. in seara asta ies la plimbare, si sper maine sa nu am probleme
Răspunde