ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
Răspunde

Feedback bănci

02 Iul 2009, 22:24

De la o vreme sunt tot mai nemulţumit de Banca Transilvania - de fapt de aplicaţia de Internet banking, care reprezintă 99% din interacţiunea mea cu banca, despre personalul cu care am interacţionat fiind foarte mulţumit - aşa că am decis să mă mut cu contul personal şi cel de firmă la altă bancă. În urma "selecţiei de oferte" am rămas la 3: Intesa San Paolo, Garanti Bank, Unicredit Ţiriac. Aşa cum am spus, 99% din interacţiunile mele cu banca sunt prin IB. Costurile nu sunt foarte diferite - Garanti are multe gratuităţi, chiar pare too good to be true, dar am vaga impresie că nu intră sub incidenţa Fondului de garantare a Depozitelor. De asemenea, faptul că e turcească reprezintă un mic minus în raport cu celelalte. Unicredit e cea mai scumpă, dar are cel mai bun IB de pe piaţă şi cea mai extinsă reţea (dar când celelalte oferă 0% comision la extragerea de la bancomatul altor bănci, parcă nici nu contează). Mâine am întâlniri cu cei de la Garanti şi cei de la Intesa, decizia o voi lua după concediu. Mă interesează feedback despre aceste 3 bănci, pozitiv sau negativ.
Am rugămintea de a nu recomanda alte bănci. Putem deschide alt topic despre bănci în general, poate că ar fi util.
Recapitulând:
Nemulţumiri BT
- Aplicaţie rudimentară, interfaţă depăşită, merge foarte greu;
- Eşti restricţionat la un singur calculator (nu e chiar o problemă pentru mine, dar produce complicaţii);
- De trei ori pe zi e blocată 15-20 minute fiindcă "se actualizează extrasele";
- Extrasele se actualizează complet aiurea: extrag bani de la bancomat, apar menţionaţi pe extras "aveţi sume blocate la bacomat", dar soldul nu se actualizează decât în momentul în care banii sunt traşi efectiv;
- Luna trecută am avut de 2 ori probleme să plătesc cu cardul BT, Visa Business;
Garanti
+ Costuri reduse, multe gratuităţi
+Aplicaţie IB decentă
- Nu sunt sigur cu garantarea conturilor;
- Faptul că sunt turci trezeşte nişte sechele rămase din relaţia cu BTR (care, la fel, avea personal de excepţie, produse OK, dar un turcalete a ieşit cu 4 milioane din ţară)
Intesa
+ Este printre cele mai mari bănci europene, chiar dacă la noi nu sunt foarte dezvoltaţi
+ Între cele mai sigure 50 bănci din lume;
+ Costuri rezonabile
+ Aplicaţie IB decentă
- Nu ştiu :D
Unicredit
+ bancă mare, reţea dezvoltată
+ cel mai bun IB de pe piaţă
- scumpi

Re: Feedback bănci

02 Iul 2009, 22:29

Fi atent la comisionul ala 0 la alte banci. Comisionul nu este pus de banca la care ai tu card, ci este pus de banca de la care extragi tu. Eu am card la o banca ... am comisioane 0 de retagere de orice banca, dar orice banca, imi ia comisionul ei daca ii folosesc bancomatul. Nu stiu daca m-am facut inteleasa, eu sper ca da.

Garanti are avantajul ca pune cip la carduri si in stainatate e util sa il folosesti la automatele de sucuri sau dulciuri, care nu primesc nici cash si nici carduri cu banda magnetica. Nu stiu de unicredit daca are.

Este foarte important sa aiba sistem online. Banca ce nu este online BRD: spre exemplu daca eu am conturile deschise in Bucuresti, dar vreau sa imi fac operatiuni pe cont in Pitesti, nu pot, pentru ca ei nu ma pot identifica.

Important sa stiut este daca pe IB se actualizeaza soldul in timp real. Pentru ca este neplacut sa stai cu impresia ca ai bani in cont si sa iti vina un BO si sa fii in imposibilitate de plata.


Sincer din ce banci ai enumerat aici eu nu as alege niciuna, dar cum esti horatat pe una din ele, ti-as recomanda Unicredit doar pentru ca tu iti faci operatiunile 99 % pe IB.

Re: Feedback bănci

02 Iul 2009, 22:45

$1 scrie:$2Important sa stiut este daca pe online se actualizeaza soldul in timp real. Pentru ca este neplacut sa stai cu impresia ca ai bani in cont si sa iti vina un BO si sa fii in imposibilitate de plata.

Asta mă deranjează cel mai tare la BT (nu din cauză de bilete la ordin) dar e deranjant să ţin şi eu socoteala tranzacţiilor.

Re: Feedback bănci

02 Iul 2009, 22:46

aplicatia bt merge pe mai multe calculatoare. max 8 parca.

Re: Feedback bănci

02 Iul 2009, 22:52

muzica9 cel ce merge pe mai multe calculatoare este un alt serviciu. se instaleaza pe calculator, si poti opera de la mai multe calculatoare in retea in acelasi timp (cam toate bancile au acest produs si este mai scump)

Re: Feedback bănci

02 Iul 2009, 23:44

La BT nu accesezi aplicatia in baza unui certificat???
Mi se pare mai eleganta si mai sigura solutia cu Digipass-ul, dispare posibilitatea furtului de identitate (sincer eu sunt foarte multumit de ING pe parte de IB, mai ales ca recent au implementat si platile programate)

Re: Feedback bănci

03 Iul 2009, 00:13

la Intesa din cate am inteles de la un prieten care tocmai a fugit de la BCR la Intesa pe postul de manager produs IB, e ceva destul de rudimentar, de-abia acum fac dezvoltari. deci sfatul meu e sa cam fugi de ei.

eu am IB de la BCR. nu trageti! :) la fel, se face logarea cu digipass-ul.
daca vrei, iti pot arata ce si cum. tranzactiile sunt in timp real. Daca nu ma insel, mi se pare ca au acest serviciu si pentru Micro si PFA.

Re: Feedback bănci

03 Iul 2009, 08:40

daca se fac multe operatiuni zilnice, atunci e de preferat o solutie cu instalarea unui certificat, nu cu digipass. nu de alta, dar te cam plictisesti sa introduci, la fiecare tranzactie, pinul, apoi challenge-ul si in final raspunsul.

pentru o persoana fizica, ce efectueaza 4-5 operatii pe saptamana, e mai bun digipass-ul, asigurand o securitate ceva mai ridicata.

Re: Feedback bănci

03 Iul 2009, 09:37

@MihaiL şi Smiley
Securitatea nu este neapărat o problemă pentru mine, deoarece, printre altele, mă ocup şi cu asta, din iarnă sper să obţin şi certificarea CISA (m-am înscris la examen), aşa că ştiu să mă feresc.
@shine
Din ce am văzut manualul de la Intesa, aplicaţia e OK, oarecum similară cu cea de la Unicredit, ambele fiind pe Java. Oricum superioară BT. Nu efectuez operaţiuni complexe, ce mă interesează este să se actualizeze "real time" şi să nu stau un an să se încarce. În general fac 2-3 tranzacţii cu cardul pe zi, câteva OP-uri pe săptămână, iar BT are un mod ciudat de a afişa soldul disponibil. A doua îngrijorare vine de la carduri. Două incidente într-o lună mi se pare mult (la modul în care îl utilizez eu). În fine, aplicaţia BT se opreşte de câteva ori pe zi 15-20 de minute pentru actualizarea extraselor.

Re: Feedback bănci

03 Iul 2009, 10:06

Nu inteleg de ce ai exclus din start oferta altor banci. Eu am IB de la ING si e absolut bestial. Costa 3 Ron/luna iar pt inca 4 ron iti trimit sms de fiecare data cand pleaca sau intra sume mai mari de 200 RON din/in cont. Ai o gramada de optiuni de direct debit si plati programate, soldul este afisat in timp real in asa fel incat il vede si un copil iar extrasele sunt usor de citit. E un demo aici https://www.homebank.ro/public/HomeBank ... demoHB.jsp

Re: Feedback bănci

03 Iul 2009, 10:13

Subscriu și eu la homebanking de la ING.

BCR-ul are o interfață ciudată mai ales acum cu ultimul upgrade de ib nu-mi place.

Re: Feedback bănci

03 Iul 2009, 10:24

$1 scrie:$2MihaiL şi Smiley
Securitatea nu este neapărat o problemă pentru mine, deoarece, printre altele, mă ocup şi cu asta, din iarnă sper să obţin şi certificarea CISA (m-am înscris la examen), aşa că ştiu să mă feresc.

Ma refer si la chestii gen virusi noi (sper ca esti constient ca poti avea "norocul" sa fii printre primii care sunt loviti si sa nu ai protectie...).
Suplimentar fata de ce spunea Officer: au organizat de cateva luni foarte misto intrarile si iesirile pe cont, astfel ca le poate grupa si vezi foarte frumos cati bani ti-au intrat, ce comisioane s-au incasat, ce plati ai facut, practic sunt grupe mari de operatii asemanatoare cu subtotaluri.

Re: Feedback bănci

03 Iul 2009, 11:38

@all
faţă de ING am sechelele mele. Şi una este situaţia la persoane fizice şi alta la persoane juridice (care mă interesează pe mine).
@Mihail L
viruşii sunt una, IB este altceva.

Re: Feedback bănci

03 Iul 2009, 12:56

Ma refeream la faptul ca iti poate "fura" datele de conectare daca sunt salvate (BRD are user/parola, de exemplu) si le trimite. Eventual si ceva certificate, etc...

Re: Feedback bănci

03 Iul 2009, 16:01

Revenind.
Intesa
Mi-a plăcut foarte mult. Persoana respectivă s-a interesat de mine ca potenţial client, am fost tratat cu respect, mi s-a explicat toată oferta băncii, mi s-a explicat tot ce am avut nevoie, a fost o discuţie agreabilă. Din păcate banca lor nu oferă carduri pentru companii, decât probabil din decembrie. Altfel, oferta comercială este foarte bună pentru o firmă mică, iar pentru persoane fizice este ok. Au atu-ul de a fi parte din cel mai mare grup bancar european care operează în România (locul 5, cred).
Garanti
M-a luat în primire o gospodină, că altfel nu pot să-i spun, mi-a dat un xerox cu oferta băncii, ura şi la gară. Am trimis un mail la adresa de contact de pe site, mailul a ajuns la vreo 15 departamente, n-am primit nici un răspuns. Goodbye.
Unicredit
Din nou am întâlnit o persoană profesionistă. Discuţie agreabilă, mi s-au explicat toate produsele. Oferta este rezonabilă, mi s-a oferit un discount. Overall aş ieşi cam în aceeaşi bani ca la Transilvania. Singurul dezavantaj faţă de BT este comisoanele mari la extragerile de la bancomatele altor bănci, 2,5% + 3 euro, ceea ce face ca la 100 de lei să ajungi la un comision de 15 lei.
În concluzie, mă mai gândesc dacă să merg pe oferta Unicredit sau să aştept pentru Intesa.

Re: Feedback bănci

03 Iul 2009, 16:25

Firma la care lucrez are conturile la OTP BANK. Avem si carduri VISA pe firma, utilizam intens internet banking. Nu avem probleme, comisioanele sunt foarte decente. Ar fi de luat in calcul.

Re: Feedback bănci

03 Iul 2009, 17:28

Mulţumesc, OTP nu mă interesează.

Re: Feedback bănci

03 Iul 2009, 23:38

$1 scrie:$2evenind.
Singurul dezavantaj faţă de BT este comisoanele mari la extragerile de la bancomatele altor bănci, 2,5% + 3 euro, ceea ce face ca la 100 de lei să ajungi la un comision de 15 lei.
În concluzie, mă mai gândesc dacă să merg pe oferta Unicredit sau să aştept pentru Intesa.


sau pana astepti pentru intesa, folosesti doar bancomatele unicredit, in Bucuresti cel putin am vazut ca sunt multe amplasate in centre comerciale, sau prin centrul orasului.

Re: Feedback bănci

05 Iul 2009, 09:51

de curand Citibank a facut soft launch la IB si servicii retail. Vad ca nu market-eaza inca aceste servicii, dar avand in vedere ca ei le-au cam inventat nu cred ca strica sa arunci un ochi pe acolo.

Re: Feedback bănci

05 Iul 2009, 12:21

$1 scrie:$2Nemulţumiri BT
- Aplicaţie rudimentară, interfaţă depăşită, merge foarte greu;
- Eşti restricţionat la un singur calculator (nu e chiar o problemă pentru mine, dar produce complicaţii);


La prima sunt partial de acord, doar ca mie unul imi merge bine.
La a 2-a, ai 10 instalari ale acelui certificat de securitate, deci poti instala pe 10 calculatoare. Diferite, nu neaparat in retea. Eu am si pe desktop acasa si pe laptop. Ce e deranjant e modul de accesare al aplicatiei, ca pana acum nu am reusit sa-mi memorez ID-ul...

Re: Feedback bănci

05 Iul 2009, 12:28

Pe mine m-ar deranja blocarea pe un anumit calculator (pe care e instalat certificatul)...
De exemplu s-a intamplat sa am nevoie in strainatate; aveam si laptopul cu mine dar putea foarte bine sa fac asta de la PC-ul din receptia hotelului. Daca am Digipass-ul cu mine nu-mi trebuie decat acces la Internet (am reusit chiar si de pe Blackberry)...

Re: Feedback bănci

05 Iul 2009, 14:01

$1 scrie:$2e curand Citibank a facut soft launch la IB si servicii retail. Vad ca nu market-eaza inca aceste servicii, dar avand in vedere ca ei le-au cam inventat nu cred ca strica sa arunci un ochi pe acolo.

Citi nu mă interesează. Contează mult şi experienţa pe retail. Eu sunt mulţumit de relaţia individuală cu personalul BT - amabil, mulţi dintre ei competenţi - dar nu este vina lor că produsele sunt proaste. De exemplu, şi la UniCredit, şi la Intesa mi s-a oferit posibilitatea unui "descoperit de cont" echivalent cu cifra de afaceri pe o lună, ceea ce m-ar ajuta foarte mult, datorită specificului activităţilor mele care îmi generează un cash-flow minimal în prima parte a anului, în vreme ce la BT nici pomeneală, deşi am sărit de un an de relaţie cu ei. Sunt conştient că nu generez un business semnificativ pentru bancă de aceea nici nu am pretenţia la tratament de VIP. Dar la Unicredit chiar mi s-au oferit şi nişte discounturi care face ca per total să ajung în aceeaşi bani sau chiar mai ieftin.
$1 scrie:$2La prima sunt partial de acord, doar ca mie unul imi merge bine.
La a 2-a, ai 10 instalari ale acelui certificat de securitate, deci poti instala pe 10 calculatoare. Diferite, nu neaparat in retea. Eu am si pe desktop acasa si pe laptop. Ce e deranjant e modul de accesare al aplicatiei, ca pana acum nu am reusit sa-mi memorez ID-ul...

Îţi merge bine deoarece eşti probabil "persoană fizică" şi nu derulezi prea multe operaţiuni. Eu am 3-4 zilnic şi sunt nevoit să ţin contabilitatea separat pentrru a nu risca să ajung fără nici un ban în cont.
$1 scrie:$2e mine m-ar deranja blocarea pe un anumit calculator (pe care e instalat certificatul)...
De exemplu s-a intamplat sa am nevoie in strainatate; aveam si laptopul cu mine dar putea foarte bine sa fac asta de la PC-ul din receptia hotelului. Daca am Digipass-ul cu mine nu-mi trebuie decat acces la Internet (am reusit chiar si de pe Blackberry)...

Da, asta poate fi o problemă, dar în general eu am laptopul cu mine.

Overall, eu cred că aplicaţia BT este gândită pentru home user şi de la un anumit nivel încolo nu face faţă necesităţilor unei firme, chiar şi una mică precum este a mea.
În principiu, o să merg pe Unicredit, mai ales că am descoperit că din baza mea de clienţi, 25% sunt pe Unicredit.

Re: Feedback bănci

05 Iul 2009, 16:47

Nope, la BT am contul de firma. Contul de PF il am la BRD si nu am nici cea mai mica intentie sa plec de la ei ;)

Re: Feedback bănci

05 Iul 2009, 17:04

Cah BRD, maaan... :D
La noi au vrut sa treaca toata firma pe BRD acum vreo doi-trei ani. Eu, ca prostul, am vrut sa stiu ce comisioane, avantaje, etc avem. Afla ca au trecut aproape doua luni!!! si nu am reusit sa aflu nimic (in conditiile in care avem un om care aproape zilnic se ducea la banca cu diverse plati, etc). Plus ca cel putin la acea vreme se faceau platile pe net dupa ce luai in prealabil legatura cu banca sa-ti creeze contul in care voiai sa faci plata.
Alta chestie de vreo doua luni: nevasta-mea are card la BRD (tot de la munca) si am si eu un card pe contul ei. Scot 600 RON de la un bancomat BRD (aveam nevoie sa dau 550 cuiva) si surpriza, primesc 6 hartii de 100. Zic OK, probabil nu mai avea bancomatul hartii mai mici, no problem; acel bancomat era lipit de o agentie BRD. Ma duc inauntru la casiera care imi spune ca-mi poate schimba 100 RON daca fac plati. Ii zic: don-soara, nu am nevoie decat sa-mi schimbati o hartie de 100 in doua de 50, ca bancomatul vostru de afara nu a avut. Raspunsul ei: "Aaaa, pai asa nu pot"... Si uite asa m-am felicitat din nou ca nu am ales BRD... :D
Răspunde