Discuţii despre legislaţia în vigoare, codul rutier, taxe, asigurări RCA sau Casco, etc
Răspunde

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

20 Mar 2009, 19:38

buna seara domnilor
daca ai talonul suspendat e mare belea. De ce?
In primul rand trebuie sa repari defectiunea(in cazul nostru-becul) , dupa care trebuie sa te duci la rar sa constate reparatia(constatarea costa), dupa care cei de la rar iti dau adresa catre pol ca s-a remediat defectiunea. Cu aceasta constatare trebuie sa mergi la politie pt eliberarea certificatului. asta e tot. Dar daca mai pui la socoteala ca trebuie sa platesti si amenda data de rar cand a ridicat certificatul...... e mai ieftina o trusa de becuri(pe care nici eu nu o am).intrebare: in decret scrie ca trebuie sa ai trusa de becuri?

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

20 Mar 2009, 20:13

Nu; la decret scrie ca trebuie sa remedezi cat mai urgent problema :)
Si la o adica, la decret nu scrie ca esti obligat sa stii sa schimbi becurile :) Eu am umblat 4 luni cu un bec de pozitie ars si cu schimbul lui in torpedou, asteptand sa ma opreasca un politist si sa il pun sa mi-l schimbe :D

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

20 Mar 2009, 22:59

mai bine il schimbi cand ai timp :D
nu astepta politistul, ca sigur nu o sa-l gasesti

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

20 Mar 2009, 23:17

NU! :) Ca nu era pe ford :) Mai am o kia picanto si la aia ca sa schimb becurile tre sa scot suruburile care tin farul si sa chem un contorsionist sa bage mana :) tocmai de aia era becul in torpedou :) intre timp mi s-a ars si becul de faza, asa ca am schimbat si pozitia cand am schimbat becul de faza

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

21 Mar 2009, 18:22

pai asa ii fain. sau daca am avea cine stie ce masini la care trebe scule speciale sa schimbam bacu, atunci sa-l vedem pe nenea politistu :)) . si daca ne ia talonu tre sa merem la rar sa constate reparatia schimbatului de bec? :)) cam aiurea da nah, sa speram ca nu se vor lua de noi pe teme din astea

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

21 Mar 2009, 22:49

referitor la intrebarea lui andu_012, raspund ca afirmativ referitor la mersul la rar pt constatare. Asa am procedat eu acum ceva ani in urma, deoarece aveam becuri de pozitie albastre si nenea militianu din exces de zel mi-a ridicat certificatul :D
Daca stau bine si imi aduc aminte stiu ca a fost prima data cand m-am ratoit la un organ al legii(l-am injurat vreo cinci minute, dar fara sa ma repet) , iar el in loc sa riposteze a facut ce stia mai bine :D , a scris procesul verbal.
A meritat timpul pierdut si plata amenzii, caci m-am racorit bine.
PS: de atunci acel militian nu m-a mai oprit niciodata , desi ma intalnesc destul de des cu el in trafic(il recunosc dupa ochelari si il gasiti la Odobesti de Vrancea)
PS! Nu incercati sa dati la pace cu el , ca nu aveti cu cine, dar va puteti distra un pic (pe banii vostri)

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

27 Mar 2009, 14:39

@ionutatv - si eu am o statie TTI TCB 880 cu antena de 1,6 m+ detector de radar si ma declar f multumit. Nu mai stiu ce sunt alea radare, localitati si toate cele !! ;)) dar multa lume nu stie despre ce vorbim

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

27 Mar 2009, 19:53

dodoloi, eu iti spun sincer ca de ceva vreme detectorul de radar l-am facut cadou cumnatului meu(*mocca*), dar nu vreau sa ma laud , ci vreau sa mentionez faptul ca nu ii mai simteam nevoia, Dar pt un punc de siguranta mai ridicat(cand apare un radar din tufis) e foarte bun si ala. Dar vezi ca smecherii de la rutiera , jongleaza cu radaru(ba il deschid, ba il inchid), stiu ei cum sa faca sa te prinda, asa ca eu cand aud prin statie de echipaj de politie, o las mai usor. Dar spre deosebire de altii, care au numai detector, eu : STIU UNDE E POLITIA

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

28 Mar 2009, 11:05

asta e diferenta, ca stii unde e echipajul :P ...eu mai folosesc detectorul cand trec cu bacul la galati spre tulcea ...e o zona care nu prea e tranzitata de colegi. si e bun oarecum detectorul. in rest STATIA sa traiasca

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

29 Mar 2009, 19:19

desi pt unii poate parea inestetica antena de statie, face toti banii. Si este bine mai intai sa incerci un lucru si apoi sa spui daca e bun sau nu.(in cazul nostru -statia-). Vreau sa aud si eu pe cineva care a avut statie pe masina si care sustine ca nu este folositoare sau de ajutor? Va spun sincer ca iti provoaca dependenta si mai ales afli informatiile despre traseul pe care il ai de parcurs in timp real. Cu scuzele de rigoare totusi cred ca ne-am indepartat un pic de la topic, dar am considerat ca o informatie este buna de publicat abia dupa ce ai incercat-o pe pielea ta.

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

21 Apr 2009, 22:25

Dragilor, am auzit ca au inceput sa bage radare prin asfalt si table de protectie ... care puteti da vreo relatie unde sunt semnalizate pe net informatii up-to date?? multam! :-" :D

Ghid de anulare a amenzilor radar

06 Iul 2009, 21:36

Fratilor, ceea ce fac in prezent politistii rutieri cu radarele din dotare intrece orice inchipuire - parca au fost pusi sa aduca bani la buget prin orice metode. Am gasit azi un articol foarte interesant in Revista Q Magazine, in care regasesc multe din propriile mele experiente, pe care vi-l recomand. E bine sa sti ca se poate si altfel:

http://www.qmagazine.ro/articole/3573/G ... radar.html

Ca sa nu va mai deranjati, l-am si scos de pe pagina lor de internet, cititi-l si actionati in consecinta =D> .

---------------


GHID DE ANULARE AL AMENZILOR RADAR


Te-a oprit radarul pe motiv ca goneai automobilul cu viteza peste limita legala? Ai primit o amenda usturatoare si puncte de penalizare? Sau poate chiar ti s-a ridicat permisul pe motiv ca ai depasit cu peste 50 km/h limita legala in localitate? Q Magazine va prezinta, in exclusivitate, un ghid de anulare a amenzilor radar!
Nu e niciun motiv real de ingrijorare pentru ca, de cele mai multe ori, agentii rutieri abuzeaza de aparatul radar, iar multi nu stiu sau nu vor sa completeze un proces verbal de contraventie, dupa cum cere legea. Asa ca amenda poate fi lesne anulata, iar permisul ridicat pentru trei luni poate fi recuperat in doar cateva zile. Cum anume? Aflati in continuare, gratie unei ample investigatii facute de reporterii nostri atat asupra fenomenului in sine, cat si a practicii judiciare in domeniu.

Filozofia agentului rutier

Primul lucru pe care trebuie sa-l stiti despre agentii rutieri este ca ei nu sunt interesati decat sa-si faca planul la amenzi, pentru a se remarca profesional. Nimeni in interiorul Politiei Romane nu va recunoaste ca de acest lucru depinde intr-o masura cariera unui politist rutier, ori ca exista sisteme de recompensare pentru agentii cei mai zelosi. De aceea, agentii rutieri nu pun accent pe preventie, ci se comporta ca niste „pandari", care se bucura ca niste copii atunci cand te-au prins cu radarul. Nu-i intereseaza niciodata de ce ai depasit un tractor care abia se tara cu 20 - 30 km/h, blocand soseaua si formand coloana in spate, te vor amenda pe loc daca te inregistreaza ca ai depasit cu 61 de km/h. Fara sa le pese de ideea de fluenta a circulatiei si ca n-ai pus pe nimeni in pericol.

Pe de alta parte, agentul rutier este un mic birocrat satul sa completeze procese-verbale de contraventie. Este superficial si face greseli impardonabile in majoritatea cazurilor, care ar genera anularea „de pe scaun" a muncii lor. Cei care opereaza aparatele radar nu respecta intotdeauna instructiunile de folosire, ba chiar le „mesteresc", ceea ce a facut sa duca si la surprinderea unor viteze vadit imposibile, de 500 km/h, dar care nu i-a impiedicat sa taie amenda. Multi agenti nu au completat niciodata un proces-verbal corect, pentru ca nu li s-a cerut niciodata performanta la acest capitol. Chiar daca realizeaza ca greseste, agentul nu se impacienteaza ca un act intocmit de el ar putea fi anulat de instanta. O data pentru ca nu raspunde de niciun fel. A doua oara pentru ca putini sunt soferii care ajung sa conteste in instanta un proces-verbal de contraventie, si mai putini fiind cei care reusesc sa-l anuleze. Pentru ca hatisurile legislatiei rutiere nu sunt la indemana oricui, iar soferii prefera sa plateasca cateva milioane decat sa umble cateva luni prin tribunale. La zecile de amenzi pe care le aplica zilnic, ce-i pasa agentului ca una-doua vor fi anulate!? Asa gandeste agentul rutier, dar tocmai aceasta mentalitate constituie avantajul soferului.

Ce facem cand ne prinde radarul

Niciun motiv de panica. Daca depistezi ca esti luat in vizor, franezi usor, fara sa pui in pericol participantii la trafic. Daca figura n-a tinut si esti tras pe dreapta, dupa ce agentul rutier isi declina identitatea, ceri politicos explicatii asupra motivului opririi. Evident ti se va spune ca ai depasit viteza legala si ti se vor cere actele. Pe care e recomandabil sa le prezinti, chiar daca agentul iti da de inteles ca vrea sa-ti retina permisul. Se va completa apoi procesul-verbal si ti se va cere sa mentionezi ce obiectiuni ai cu privire la contraventia constatata si amenda aplicata. Este o obligatie a agentului rutier sa te informeze ca ai dreptul sa faci mentiuni, altminteri procesul-verbal este nul. Exista si posibilitatea refuzului din partea soferului, caz in care agentul trebuie sa gaseasca imediat un martor care sa ateste acest refuz, altminteri e iar motiv de nulitate. Daca nu exista niciun martor in preajma (care nu poate fi un coleg politist), esti ca si scapat.

Obiectiuni la cinemometru

Marea dilema e insa ce trecem la capitolul obiectiuni. Ca n-am circulat cu viteza pretinsa de agent nu e un motiv suficient, care sa tina in instanta, chiar daca acesta este adevarul. Aici incepe balciul! Conform legii, agentul rutier nu e obligat sa va arate pe aparatul radar filmul cu viteza inregistrata. Este insa obligat sa mentioneze in procesul-verbal, la rubrica descrierii faptei, marca, tipul, seria si numarul aparatului radar folosit (cinemometrul-radar).
Aceasta obligatie este data de art. 109 din OUG nr. 195/2002 Republicata. In practica, de multe ori agentul nu face mentiunea sau daca o face, spune doar atat: „a fost inregistrat de aparatul radar omologat si verificat metrologic", ceea ce constituie o grava omisiune, intrucat daca nu se mentioneaza marca, tipul seria si numarul aparatului radar, acesta nu poate fi contestat in instanta - loc unde se poate solicita administrarea probei cu buletinele de omologare si verificare metrologica. Inexistenta mentiunilor complete cu privire la aparatul radar folosit este caz de nulitate absoluta, iar instantele de judecata tin cont de acest lucru.
Legat de acest aspect e bine sa cunoasteti si Norma de Metrologie Legala NML 021-05 din 23.11.2005 (publicata in Monitorul Oficial nr. 1.102 bis din 07.12.2005), care prevede la art. 4.3: „Cinemometrele vor putea fi utilizate legal numai daca au fost verificate metrologic, au fost marcate si sigilate si sunt insotite de buletinul de verificare metrologica in termen de valabilitate". In instanta puteti solicita aceasta proba, caz in care veti constata ca Politia va ridica din umeri, nu va putea convinge judecatorul ce aparat a folosit, si se va ajunge la anularea procesului-verbal.
Revenind la obligatia agentului rutier de a completa datele despre aparat, veti constata ca atunci cand se prezinta cu procesul-verbal completat pentru a va cere sa faceti obiectiuni, el deja a scris rubrica cu descrierea faptei, in care a omis referirile la aparat. Recomandarea: mentionati in procesul-verbal ca nu vi s-au prezentat dovezile legale pentru cinemometrul-radar. Sau nu obiectati nimic despre acest lucru, va fi atuul dvs. pe care il veti fructifica in instanta.

Agentul substituit

Cea mai grava greseala pe care o comit agentii rutieri este ca cel care te opreste si iti aplica amenda nu este si acelasi care te inregistreaza cu radarul.
Articolul 21 al Legii nr. 2/2001, privind regimul juridic al contraventiilor, prevede ca: „In cazul in care prin actul normativ de stabilire si sanctionare a contraventiilor nu se prevede altfel, agentul constatator, prin procesul-verbal de constatare, aplica si sanctiunea".
Din interpretarea acestui text de lege, reiese obligatia pentru agentul constatator (operatorul radar) de a fi acelasi care aplica si sanctiunea, prin proces-verbal. In practica, agentul care te trage pe dreapta si completeaza procesul-verbal, nu a constatat nimic, ci doar i s-a comunicat prin statia-radio o presupusa viteza de catre un coleg care opera un radar undeva in urma. Procedura e profund ilegala. Norma de Metrologie Legala nr. 021-05 stipuleaza la articolul 4.2. ca „Masurarile si inregistrarile care constituie probe pentru aplicarea prevederilor legislatiei rutiere in vigoare, trebuie sa fie efectuate numai de catre operatori calificati", precum si la articolul 4.4: „Masurarile efectuate cu ajutorul cinemometrelor nu pot constitui probe pentru aplicarea legislatiei rutiere, daca nu sunt respectate cerintele art. 4.1...4.3".
Substituirea agentilor reprezinta prin urmare un caz de nulitate absoluta a procesului-verbal. O data pentru ca cel care a constatat contraventia ia de bun ce zice un coleg, si a doua oara pentru ca nu are calitatea de „operator radar". In concluzie, puteti mentiona aceste aspecte in procesul-verbal.

Plangerea la instanta

Vi s-a inmanat procesul-verbal, in care scrie ca puteti sa faceti plangere impotriva lui, in termen de 15 zile, la judecatoria de pe raza localitatii unde s-a comis fapta contraventionala. Chiar daca nu locuiti in zona, ci ati fost amendat undeva in tara, nu trebuie sa bateti drumurile. Redactati plangerea in care mentionati datele dvs. de identitate si in care cereti anularea procesului-verbal cu seria si numarul... pe motiv ca retine o fapta neadevarata. Si atat. Nu dati niciun fel de detalii referitoare la incalcarile legii facute de agentul rutier. Mentionati insa in plangere, mare si citet, ca solicitati sa vi se comunice toate inscrisurile depuse ca probe in dosar de catre Inspectoratul de Politie care va fi partea dvs. adversa in proces. Trimiteti plangerea, insotita de o copie a procesului-verbal atacat, prin Posta (recomandata cu confirmare de primire). Si asteptati sa fiti citat. Daca Politia nu depune nimic, procesul-verbal se va anula, iar sentinta va va fi comunicata. Daca va depune acte, le veti primi prin posta, acasa. In caz ca vi s-a ridicat permisul, veti avea putin de alergat pentru recuperarea lui. Dar merita decat sa stati fara el trei luni. Depuneti plangerea personal la judecatorie si luati un certificat de grefa cu mentiunea ca ati contestat procesul-verbal seria si numarul... Cu certificatul va prezentati la Inspectoratul Judetean sau cel din Bucuresti, de unde va ridicati permisul, in posesia caruia veti ramane cel putin pana cand procesul se va finaliza definitiv.

Ce probe depune politia

In cazul in care Politia prezinta probe, aceasta va depune, de regula, o fotografie sau cateva cu autoturismul inregistrat, avand in partea de jos trecute datele tehnice retinute de radar. Aici apar minunile. Daca veti constata ca numarul de inmatriculare nu se poate citi, ati scapat! Norma de Metrologie Legala nr. 021-05 prevede la articolul 3.5.1: „Inregistrarile efectuate trebuie sa cuprinda cel putin urmatoarele: data si ora la care a fost efectuata masurarea; valoarea vitezei masurate; sensul de deplasare a autovehiculului; faptul ca a fost efectuata autotestarea (conform 3.2.6.); imaginea autovehiculului, din care sa poata fi pus in evidenta numarul de inmatriculare al acestuia". Unele fotografii au inaintea cifrei de viteza trecuta litera „T", despre care surse avizate din Politie sustin ca reprezinta „Test", adica aparatul isi facea autotestarea. Pentru a combate acest lucru, puteti cere in instanta sa se prezinte manualul cinemometrului-radar utilizat, pentru a se demonstra semnificatia reala a literei.
O alta minune, frecvent intalnita, o reprezinta aparitia in imaginile depuse de Politie a mai multor autovehicule. Daca va aflati in situatia aceasta, ati castigat, deoarece Norma de Metrologie Legala prevede la articolul 4.4: „Masurarile efectuate cu ajutorul cinemometrelor nu pot constitui probe pentru aplicarea legislatiei rutiere daca nu sunt respectate cerintele 4.1. ... 4.3. din prezenta norma, precum si in urmatoarele cazuri: daca masurarile au fost efectuate in conditii de ceata, ploaie, ninsoare sau furtuna; daca cinemometrul este destinat numai utilizarii in regim stationar, iar masurarile au fost efectuate cu cinemometrul in miscare; daca, in momentul masurarii, in raza de masurare a aparatului se deplaseaza simultan mai multe autovehicule, iar autovehiculul vizat nu poate fi pus clar in evidenta." Orice dubiu cu privire la conditiile mai sus enumerate va fi in favoarea dvs., intrucat, e important de stiut ca un proces contraventional se judeca in privinta probelor potrivit normelor de drept penale. Este stabilit de CEDO de la Strasbourg in mai multe cauze („Anghel contra Romaniei" - 2007 si „Ozturk contra Germaniei" - 1984). Adica beneficiind de prezumtia de nevinovatie si de principiul „in dubio pro reo" - orice dubiu se interpreteaza in favoarea acuzatului.

Sanse mari de reusita

In functie de probele depuse de Politie, va puteti construi strategia de aparare. Puteti cere instantei sa solicite Politiei sa prezinte toate probele, de la inregistrarea video si pana la actele despre aparatele radar si cursurile de operatori radar urmate de agenti, inclusiv dovezi daca radarul era omologat pentru inregistrari din mers sau in regim stationar. Cum fiecare caz are particularitatile lui, sansele de castig tin de istetimea fiecaruia si de aprofundarea legii. Daca nu vi s-a dat castig de cauza la judecatorie, nu va impacientati, aveti drept de recurs la instanta superioara in grad - tribunalul. Deci mai aveti o sansa. Important este ca aceste procese nu costa nimic, nu sunteti obligat sa va prezentati la judecata, dar va dau dreptul sa cereti cheltuieli de judecata, in caz ca ati angajat un avocat sau ati efectuat deplasari, cazuri in care trebuie sa depuneti la dosar copii dupa chitante.
Conform statisticilor pe ultimii ani, doar 1,5 - 2% din procesele-verbale de contraventie emise ajung sa fie contestate in instanta. Peste o treime sunt castigate de catre soferi, fapt ce demonstreaza ca Politia are serioase probleme atunci cand i se cere sa faca dovada legalitatii sanctiunilor aplicate.
(Sava Sassu - Revista “Q Magazine” - 5 Iulie 2009)

Re: Ghid de anulare a amenzilor radar

06 Iul 2009, 21:58

Dati-l mai departe la tot poporul!

Re: Ghid de anulare a amenzilor radar

06 Iul 2009, 22:16

Domnul care a scris articolul este un tantalau care a scris un articol sa umple o revista mai mult sau mai putin dubioasa.
Aia cu de ce ai depasit cu 61km/h cind ai limita 60km/h e o pleazna...NU SE APLICA LIMITA DE VITEZA CIND DEPASESTI.
DE CE? Pentru ca manevra de depasire conform codului rutier trebuie executata in cel mai scurt timp. Nu stiu exact alineatul dar este undeva acolo stipulat asa ceva.

Aia cu martorul se rezolva simplu...opreste prima masina din trafic si il pune pe ala sa semneze ca martor cum ca nu vrei sa semnezi PV-ul. Case closed.

Si altceva..."ti s-a ridicat permisul pe motiv ca ai depasit cu peste 50 km/h limita legala in localitate?" ???? Sa fim seriosi, pentru asta nu ii trebuie radar, te poate plezni si pentru alte 4-5 motive INTEMEIATE pentru care nu ii trebuie radar.

La aia cu datul in judecata cam are dreptate din pacate, politia romana pierde f multe procese din cauza ca nu se prezinta la termen.

Re: Ghid de anulare a amenzilor radar

06 Iul 2009, 22:25

Si faza cu agentul substituit... adica daca ai scapat de o urmarire a unui politist, oricare altul te prinde nu iti poate face nimic...? =))
LE:
Si "Cinemometrele vor putea fi utilizate legal numai daca au fost verificate metrologic, au fost marcate si sigilate si sunt insotite de buletinul de verificare metrologica in termen de valabilitate". In instanta puteti solicita aceasta proba, caz in care veti constata ca Politia va ridica din umeri, nu va putea convinge judecatorul ce aparat a folosit, si se va ajunge la anularea procesului-verbal."...
Chiar crezi ca politistii nu stiu ce aparat a facut o poza? Iar din data poate rezulta si daca este certificat sau nu...

Re: Ghid de anulare a amenzilor radar

06 Iul 2009, 22:29

pai mai bine ca nu se prezinta. cel mai imporant este ca tu sa ai martori, si sa ii atragi atentia ca martorii tai sunt solizi. ai lor tot timpul sunt inventati sau isi trec colegii.

Re: Ghid de anulare a amenzilor radar

07 Iul 2009, 08:22

Se muta la legislatie, domnilor.
Mai multa atentie unde postati pe viitor...

Si mai avem un topic de vreo douaj' de pagini pe aceeasi tema: viewtopic.php?f=126&t=11056

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

07 Iul 2009, 08:36

Am unit topicurile. Continuam aici.

Re: Ghid de anulare a amenzilor radar

07 Iul 2009, 13:26

$1 scrie:$2U SE APLICA LIMITA DE VITEZA CIND DEPASESTI.
Ce treaba are limita de viteza cu depasirea?

Articolul recunosc ca nu l-am citit, din primele 2 randuri pare genul care se axeaza mai mult pe vicii de procedura, chichite si portite legislative si alte asemenea, o metoda superificiala de a "rezolva" o amenda.

Intradevar, politia ar trebui sa isi pregateasca mai bine personalul pentru a nu mai produce astfel de greseli, pentru ca astfel scapa vinovati nepedepsiti.

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

07 Iul 2009, 13:45

Si oricum e falsa afirmatia lui jo_2k. Limita de viteza e limita de viteza, indiferent de circumstante sau imprejurari. Nu conteaza ca esti in depasire sau nu. Asta daca nu a fost adaugat ceva in sensul asta in Regulament de anul trecut si pana acum.

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

07 Iul 2009, 14:24

La depasire s-ar putea sa aiba putina dreptate... dar nu in sensul in care crede el. Politia va avea o poza cu doua masini si nu se va putea determina exact cine a depasit viteza.

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

07 Iul 2009, 14:35

Asta inseamna ca nu te pot lua pe un drum cu 2 benzi daca mergi in paralel cu altul?

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

07 Iul 2009, 14:49

Ba sigur ca da... Doar ca nu poate pune degetul sa zica: tu esti de vina. :D
Din cate stiu pozele trebuie sa fie cu "vinovatul" in actiune.

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

07 Iul 2009, 14:58

Asta tot nu inseamna ca incalcarea limitei de viteza la depasire e legala :).

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

22 Iul 2009, 21:37

Sa va prezint si eu urmatorul caz si va rog sa ma sfatuiti daca sa depun sau nu contestatie
Azi pe DN1 ma opreste o doamna/domnisoara agent in localitatea Barcanesti spunandu-mi "Ai luat radarul... sau ma rog, ati fost depistat de aparatul radar" (cuvinte exacte). I se comunica prin statie de catre o alta doamna/domnisoara de la centru de monitorizare trafic DN1 viteza mea de deplasare (91 km/h in localitatea Puchenii Mari). Am asteptat sa imi aduca procesul verbal iar in momentul in care l-a adus nu m-a intrebat daca am ceva de adaugat. Eu am intrebat daca dumneaei este agentul constatator iar dansa imi spune ca nu si ca o cutie (radar fix) nu poate fi agent constatator :D Am zambit si am mentionat in procesul verbal ca nu a fost completat de catre agentul constatator. In PV scrie ca am fost depistat de aparatul radar in Puchenii Mari, iar PV-ul a fost intocmit de catre respectiva in Barcanesti. Radarul este de tip GATSO iar in PV nu este specificat acest lucru.
Acum...
Vina a fost a mea ca circulam cu viteza dar, intr-un fel, aroganta ei m-a facut sa procedez in acest mod
Merita sa depun contestatie avand in vedere ca ei pot aduce dovada foto?
Sfaturi...
Multumesc

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

22 Iul 2009, 21:45

Eu as zice ca in virtutea bunului simt ar trebui sa-ti recunosti vina...
Ai vrea sa fuga dupa tine cutia cu radarul ca sa te opreasca??? =))

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

22 Iul 2009, 21:50

Nu am spus ca nu imi recunosc vina, dar acritura aia, ca altfel nu as avea cum sa ii spun, m-a facut sa ma gandesc la o astfel de contestatie. Daca vorbea cum se cade atunci totul era ok si nu ma mai gandeam la nimic dar...

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

22 Iul 2009, 22:02

Or fi si ei satui de atatia destepti care le cer ordin de serviciu, numele si prenumele radarului folosit si cand a fost verificat ultima data, prognoza meteo pe ultimii doi ani si tot asa...
Cand stii ca te-a luat un radar fix (care e totusi al politiei) - vad ca ii stiai si modelul :D ... ce sa mai zici?
Apropo, la fel de bine putea sa vina si acasa.

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

22 Iul 2009, 22:08

Este pentru prima oara in viata mea cand fac acest lucru. Pana acum am cotizat la ei si vinovat si nevinovat, iar din cate stiu, toate radarele fixe cu bucla inductiva sunt de tip GATSO. Ideea este ca date fiind cele mentionate de mine mai sus, merita sau nu sa contest PV-ul. Vreau doar un sfat de la voi nu sa intram in polemici si sa raspundem ironic. No offence

Re: Ce trebuie sa stim cand ne opreste politia

22 Iul 2009, 22:13

Nu cred ca rezolvi nimic in afara de pierderea sansei sa platesti jumatate din amenda...
Răspunde