Help/Troubleshooting

consum AC pornit indiferent de treapta?

Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Moderator: Huffy

Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.

consum AC pornit indiferent de treapta?

Mesajde adrian77 » 10 Iul 2009, 13:18

un amic mi-a zis ca AC-ul consuma la fel indiferent de treapta pe care merge deoarece compresorul lui e pe turatia motorului.
suna prea frumos sa fie adevarat, va rog daca sunteti mai in tema sa ma lamuriti si pe mine.
eventual proble ptr cine are instant pe CB.

eu la un ceed am facut un test am lasat masina pe liber si am pornit ac. cu ventilatoru dat la minim, la jumate sau la maxim si erau diferente pe instant.
adrian77
Warned
 
Mesaje: 102
Membru din: 24 Noi 2008, 16:23
Maşina: FORD FOCUS 2006 1.6 TDCI 109CP

Re: consum AC pornit indiferent de treapta?

Mesajde O'neill » 10 Iul 2009, 13:59

E logic sa consume mai mult carburant (deoarece banuiesc, ca la asta te refereai cand vorbeai de consum) indiferent pe ce treapta e dat ventilatorul. Dar nu cred ca sunt diferente intre consumul cu A/C pornit la o turatie de 1500rot/min sau la 3.000 rot/min.
Pompa de de A/C este inca un accesoriu care trebuie actionat de catre motor, ca de altfel si alternatorul care citeam undeva ca, atunci cand ai farurile aprinse duce la un consum in plus de aprox. 200 ml carburant la 100 km.
Si pompa de actionare a servodirectiei opune rezistenta si rezulta alt consum in plus! Orice accesoriu creste consumul!

$1 scrie:$2..suna prea frumos sa fie adevarat...

La ce te referi ca nu prea se intelege?
Avatar utilizator
O'neill
1nsane Member
 
Mesaje: 1544
Membru din: 17 Feb 2007, 11:36
Localitate: Valcea
VIN: BECIULDOMNESCROSU

Re: consum AC pornit indiferent de treapta?

Mesajde Sexyrat » 10 Iul 2009, 15:06

Cred ca la treapta ventilatorului se referea.
Avatar utilizator
Sexyrat
1nsane Member
 
Mesaje: 4759
Membru din: 22 Iul 2008, 12:48
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Focus, 2010, 1.6 tdci Break euro 5

Re: consum AC pornit indiferent de treapta?

Mesajde jo_2k » 10 Iul 2009, 15:39

din cite stiu ventilatorul se da mai tare sau mai incet comutind o rezistenta care "papa" o anumita cantitate de curent astfel incit sa mearga mai incet. Astfel, teoretic cel putin ar trebui sa consume mai putin daca lasi ventilatorul la maxim pentru ca nu mai trece curent prin rezistenta respectiva, deci ai un consumator mai putin.
Aia cu alternatorul am auzit-o si eu, inclusiv sisteme de tuning pentru liniute cu kill-switch pentru alternator (pentru liniute iti ajunge sucul din baterie)
97 Escort MkVI-MkVII 1.6 16v
Imagine
__________________________________________________
www.eprotejat.ro - Protejaza-ti copilul!
www.6vineloto.ro - Generator numere loto
Avatar utilizator
jo_2k
1nsane Member
 
Mesaje: 2437
Membru din: 03 Apr 2006, 15:46
Localitate: Bucuresti
Maşina: 97 Escort Mk6 1.6 16v
VIN: WF0AXXGCAAVA24836

Re: consum AC pornit indiferent de treapta?

Mesajde adrian77 » 10 Iul 2009, 15:39

exact la treapta ventilatorului.
daca ac merge pe 1 are consum x...
daca merge pe 4 are consum mai mare?

prietenul sustine ca e acelasi consum.
adrian77
Warned
 
Mesaje: 102
Membru din: 24 Noi 2008, 16:23
Maşina: FORD FOCUS 2006 1.6 TDCI 109CP

Re: consum AC pornit indiferent de treapta?

Mesajde jo_2k » 10 Iul 2009, 16:18

Probabil ca tine mai curind de CIT consuma ventilatorul singur (adica cea mai mare treapta) sau ventilator + rezistenta (trepte intermediare).
Normal ar fi ca atunci cind ai un singur consumator, adica in cea mai mare treapta, sa consume mai putin pentru ca ramine un singur consumator, nu 2
97 Escort MkVI-MkVII 1.6 16v
Imagine
__________________________________________________
www.eprotejat.ro - Protejaza-ti copilul!
www.6vineloto.ro - Generator numere loto
Avatar utilizator
jo_2k
1nsane Member
 
Mesaje: 2437
Membru din: 03 Apr 2006, 15:46
Localitate: Bucuresti
Maşina: 97 Escort Mk6 1.6 16v
VIN: WF0AXXGCAAVA24836

Re: consum AC pornit indiferent de treapta?

Mesajde adrian77 » 10 Iul 2009, 16:32

pe instant tyeoria nu tine, avand consum 0.9% cu ac oprit, 1.1 cu el pornit si 1.7 imi arata spre maxim.
asta la un kia ceed 1.4 benzina.
ar fii bine sa imi fac frigider in masina siconsumul sa fie aceleasi
adrian77
Warned
 
Mesaje: 102
Membru din: 24 Noi 2008, 16:23
Maşina: FORD FOCUS 2006 1.6 TDCI 109CP

Re: consum AC pornit indiferent de treapta?

Mesajde bibi » 14 Iul 2009, 05:27

$1 scrie:$2e instant tyeoria nu tine, avand consum 0.9% cu ac oprit, 1.1 cu el pornit si 1.7 imi arata spre maxim.
asta la un kia ceed 1.4 benzina.
ar fii bine sa imi fac frigider in masina siconsumul sa fie aceleasi


0.9 % - oprit si 1.7 % la maxim
Cred ca e ceva in neregula cu ac-ul tau. Ma indoiesc ca aproape se dubleaza consumul.

La mine oprit consuma 0.8 si la maxim 1.2-1.3.
Avatar utilizator
bibi
Ford Freak
 
Mesaje: 200
Membru din: 21 Mai 2007, 12:29
Maşina: Ford Focus Trend Style 2007 Hatch 1.6 16V

Re: consum AC pornit indiferent de treapta?

Mesajde DanielArdelian2 » 14 Iul 2009, 08:55

$1 scrie:$2e da mai tare sau mai incet comutind o rezistenta care "papa" o anumita cantitate de curent astfel incit sa mearga mai incet. Astfel, teoretic cel putin ar trebui sa consume mai putin daca lasi ventilatorul la maxim pentru ca nu mai trece curent prin rezistenta respectiva, deci ai un consumator mai putin.


Aceasta afirmatie este complet eronata. Rezistenta pentru reducerea turatiei se leaga in serie cu ventilatorul. Considerand tensiunea de alimentare U = 14.4 V aproximativ constanta, notam cu Rv rezistenta bobinei ventilatorului, puterea disipata pe circuitul serie (ventilator + rezistenta) este urmatoarea:

Pe treapta 1: P1 = U^2 / (Rv + R1)
Pe treapta 2: P2 = U^2 / (Rv + R2)
Pe treapta 4: P4 = U^2 / Rv

Intrucat R1 > R2 > 0, este evident ca P4 > P2 > P1. Deci pe treapta mai mare se consuma o putere mai mare. Logic, nu?

Boon. Si acum partea a doua.

Consumul de energie (si deci combustibil) al compresorului de A/C depinde de turatia motorului, de turatia ventilatorului aerotermei, de temperatura exterioara si de temperatura setata la interior.

Practic sistemul de A/C functioneaza ca o pompa de caldura. Pompeaza caldura din habitaclu in afara. Caldura din habitaclu este absorbita de agentul refrigerant prin vaporizator (radiatorul de frig din interior) si este evacuata prin condensator (radiatorul de A/C din fata masinii, sub capota, langa radiatorul de racire a motorului).

Este evident ca cu cat vrei sa fie mai frig in interior, trebuie sa pompezi mai repede mai multa caldura. Ca orice pompa, cu cat are mai mult de lucru, cu atat are nevoie de mai multa energie, pe care si-o ia de la motor prin cureaua care invarte compresorul.

Cantitatea de caldura pe care o poate abosrbi agentul refrigerant depinde direct de cantitatea de aer pe care o sufla aeroterma prin vaporizatorul din habitaclu. Daca dai ventilatorul pe o treapta mai mica, se circula mai putin aer, deci vaporizatorul apuca sa absoarba mai putina caldura. Daca dai ventilatorul pe o treapta mai mare, se circula mai mult aer, deci vaporizatorul absoarbe mai multa caldura.

Asadar, daca vrei sa faci 19 grade in masina, se va consuma mai mult combustibil decat daca te-ai multumi cu 22.

Pe de alta parte, in functie de temperatura exterioara, s-ar putea ca diferentele de consum la 19 fata de 22 sa fie prea mici sa poata fi observate pe o perioada relativ scurta.
Si nu poti compara consumul cu A/C al unei masini cand afara sunt 35 de grade si cand afara sunt 40 de grade.

LE: Cititi si aici: viewtopic.php?p=488600#p488600
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077


Înapoi la Help/Troubleshooting

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 16 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 16 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 16 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 16 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login