Discutii libere/forum

cum si ce ar trebui sa aiba un supercar de buget redus

ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !

Moderator: Automatistul

cum si ce ar trebui sa aiba un supercar de buget redus

Mesajde OctavianC » 16 Aug 2009, 11:34

Dupa multi nervi privind modificari, ganduri, planuri, research....am ajuns la concluzia ca vreau sa imi construiesc singur(cu o echipa de ingineri si proiectanti auto) o masina, light, maxim 500-600kg cu un motor de 300Cp, astfel incat sa duca bolidul de la 0-100 in aproximativ 3 secunde si o viteza maxima de aproximativ 250km/h. Nu ma intereseaza sa aiba climatizare, sa aiba acoperis, sau chiar parbriz(desi ar fi destul de util), nici portbagaj mai mare decat 2 casti pentru motocicleta.
Va fi cu motor in partea din spate cu tractiune spate. Inca sunt la stadiul de proiectare 3D, dar intre timp ma orientez la cel mai usor si accesibil motor care sa aiba acei CP, oricum ceva motor de maxim 2.5T, dar as prefera de 2L pentru a reduce unele taxe, etc.
Pe langa performantele demne de o motocicleta serioasa, si franele cu mai multe pistonase pe etrier cu disc de aprox 300mm, vreau sa o fac si sigura. Studiez problema fibrei de carbon ca sa fac o celula de siguranta pentru sofer si pasager in caz de impact, dar ma lovesc de un pret cam mare pentru materiale.
Masina va avea un pret de aproximativ 20.000 Eur.

Astept orice sugestii, opinii si sfaturi.
Volvo S60 2.4 D5 Gold

DEAD Ford Focus TDCI 2001
Avatar utilizator
OctavianC
1nsane Member
 
Mesaje: 1653
Membru din: 21 Apr 2006, 18:38
Localitate: Oradea

Re: cum si ce ar trebui sa aiba un supercar de buget redus

Mesajde Cornel001 » 16 Aug 2009, 14:57

In primul rand ai postat la sectiunea gresita.
In al doilea rand stiam ca cei de la subaru sau mitsu scot 300 cp din 2.0 l . pe promotor parca era un articol cu un vw beetle cu motor subaru dus 340 CP, si fiind boxer cica era si mai echilibrat.
Imagine
Mandru cetatean al republicii bananiere romania.
Silvio Berlusconi: Nu am nimic impotriva homosexualilor. Cu cat sunt mai multi in jurul meu, cu atat e concurenta mai mica.
Avatar utilizator
Cornel001
Membru Belit
 
Mesaje: 6779
Membru din: 16 Aug 2005, 16:40
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus2 sedan 1.6 100 28.12.2005
VIN: dealadecotnarisec

Re: cum si ce ar trebui sa aiba un supercar de buget redus

Mesajde OctavianC » 16 Aug 2009, 16:31

am postat aici pentru ca este o noutate auto, sau este o sectiune mai ok ca si asta? Daca da te rog sa muti topicul sau sa imi zici unde ca sa il mut eu.

Subaru are motor boxter. Intr-adevar, fiind boxter, centru de greutate este mai jos. Problema este ca acele motoare sunt la un pret f mare in comparatie cu motorul la care m-am gandit eu, si anume cel de pe focus st 2, volvo t5, care doar din soft il duc la 300cp. Este 5 cilindri, dar e blocul din aluminiu, deci nu ar trebui sa fie f greu, ca sa nu zic de costul pieselor pe viitor.
Volvo S60 2.4 D5 Gold

DEAD Ford Focus TDCI 2001
Avatar utilizator
OctavianC
1nsane Member
 
Mesaje: 1653
Membru din: 21 Apr 2006, 18:38
Localitate: Oradea

Re: cum si ce ar trebui sa aiba un supercar de buget redus

Mesajde DanielArdelian2 » 17 Aug 2009, 09:57

OctavianC,
Sectiunea "Noutati Auto" este dedicata mai mult stirilor si informatiilor de ultima ora din domeniu, de genul stirilor pe care le citesti intr-un ziar de profil.

Topicul tau ar sta mai bine la "Discutii Libere / Proiecte" sau la "Help & Troubleshooting", pentru ca este totusi un topic tehnic.

Back on topic,
Initiativa ta este foarte interesanta, te invidiez ca ai timp sa te gandesti la asa ceva. Eu in locul tau as studia cat mai multe despre Ariel Atom, as incerca chiar sa vad si sa ating unul live (http://en.wikipedia.org/wiki/Ariel_Atom). Vezi ca exista si niste filmulete pe YouTube, unul facut de Jeremy Clarkson la Top Gear.
Eu sunt de principiul ca aproape nimic pe lumea asta nu este revolutionar, cam totul este evolutionar. Asadar pentru a putea face un pas inainte este foarte recomandat sa studiezi ce exista in domeniu pana la momentul respectiv.
Nu zic sa te compari cu performantele lui Ariel Atom, dar poate ca designul tau va fi un pas inainte din punctul de vedere al costurilor, sau, de ce nu, al raportului cost / performanta.

LE:
Eu daca as avea timp de un asemenea proiect as incerca sa fac o masinuta electrica sau hibrid serie diesel - electric.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: cum si ce ar trebui sa aiba un supercar de buget redus

Mesajde OctavianC » 17 Aug 2009, 10:13

Este destul de greu sa ajung propriu zis la un Ariel atom. De studiat l-am cam studiat cam cap coada. Am citit si vazut cum asambleaza sasiul, testele aerodinamice, de ce probleme s-au lovit(ce au facut public), ce probleme au avut la inceput modelele lor la lansare. Au avut probleme mari cu sistemul de franare. Ulterior au venit cu ceva mai mare ca si optional. Eu am de gand sa pun direct frane mai serioase.
Intradevar, vreau sa fac un model mai modern, dar nu stiu daca chiar asa modern ca si KTM X-BOW, care este deja ca un cart mai mare.
Idee este ca vreau sa intru pe acest segment de piata, dar la un pret cu 25% mai putin decat ei. Scopul meu este sa fac masina sa aiba un pret de vanzare de 20 000 Eur. Consider ca este realizabil datorita costurilor de productie mai mici de la noi, dar iarasi....cei de la ariel nu folosesc fibra de corbon, etc

Acuma, ca idee, sa las scheletul sasiului dezbracat ca si la atom, sau sa il imbrac ca si la X-BOW?


Am mutat topicul la Discutii diverse.
Volvo S60 2.4 D5 Gold

DEAD Ford Focus TDCI 2001
Avatar utilizator
OctavianC
1nsane Member
 
Mesaje: 1653
Membru din: 21 Apr 2006, 18:38
Localitate: Oradea

Re: cum si ce ar trebui sa aiba un supercar de buget redus

Mesajde edit » 17 Aug 2009, 22:01

vezi ca seat leon are un motor de doi litri si cu diverse variante toate in jurul a 300cp
AM AVUT Ford Focus 2 trend collection
Avatar utilizator
edit
1nsane Member
 
Mesaje: 1763
Membru din: 22 Mai 2007, 07:37
Localitate: Bucuresti
Maşina: BMW 520xD G30

Re: cum si ce ar trebui sa aiba un supercar de buget redus

Mesajde Florin Dumitrescu » 17 Aug 2009, 23:15

eu ma gandesc ca ti-ar trebui o caroserie de genul smart roadster

cu un motor central, dispus pe puntea spate, echilibrand greutatea si pe fata, 2 locuri ca sa prinda la oamenii energici, joasa si lata, jante de 16, anvelope cu talon de 50 pe fata si de 45 pe spate, de dimensiuni diferite ca la BMW, usile sa aiba o deschidere mai fistichie ca sa prinda la public, scaune sport, bord cu plasma ( gasesti pe e-bay ceasuri cu plasma destule si ieftine), volan simplu, minimul dotarilor de siguranta, centuri cu prinderea in 4 puncte ca la curse

dupa ce le pui pe astea, vezi ce face la teste si poate ii pui si un aer conditionat si un DVD; nu cred ca ii aduc mai mult de 20 Kg in plus
Asta-i tot, ne vedem pe strazi / Te las sa iti combini mashina cu ce crezi
avem doua roti la sol, mereu e una dintre ele / avem un motor si-o viata intreaga fara portiere
avem demnitate, ingenunchiem doar in viraj / avem urlete-n pistoane, in loc de basi in portbagaj

0728 395 935 sau 0740 021 784; pe messenger, mykedany
B 68 RZF
Avatar utilizator
Florin Dumitrescu
Gold Member
 
Mesaje: 532
Membru din: 04 Apr 2008, 20:06
Localitate: Targoviste
Maşina: Ford New Focus Ghia X 2007, 2.0 TDCI, 136 CP, full options, on 18" machined rims
VIN: wf05xxgcd57s01178

Re: cum si ce ar trebui sa aiba un supercar de buget redus

Mesajde Officer » 18 Aug 2009, 11:10

Tu vrei ceva de genul asta:


http://www.antena3.ro/stiri/rutier/patr ... 74330.html

Poate iei legatura cu baietii astia sa iti dea un sfat.
Obsedat de ordine si disciplina.
Avatar utilizator
Officer
Elodia
 
Mesaje: 5942
Membru din: 21 Mai 2006, 14:38
Localitate: Ilfov
Maşina: Nu mai am ford :(

Re: cum si ce ar trebui sa aiba un supercar de buget redus

Mesajde adyamg » 18 Aug 2009, 11:51

Spartana! asta merge si de nume ...dupa modelul Aro spartana :)

Acum serios .... un supercar cu buget redus trebuie sa aibe un sasiu de sasiu ... ca motoare poti sa tot gasesti si eventual sa le schimbi(poate gasesti un Cosworth) dar daca nu ai sasiu nu ai masina sport ... de supercar nu mai zic.

Ariel Atom e o referinta de la care poti porni
http://www.autoblog.com/2008/09/24/make ... are-parts/
http://www.youtube.com/watch?v=DKBPONygGxI

Dupa sunetul turbinei e acelasi model folosit pe Vauxhall VXR8 Bathurst(la capitolul sound sigur vei puncta cu o astfel de turbina)
http://www.youtube.com/watch?v=PkiZdcAR6WU
adyamg
1nsane Member
 
Mesaje: 8305
Membru din: 01 Apr 2008, 23:25
Maşina: Ford Focus 1.6 Zetec

Re: cum si ce ar trebui sa aiba un supercar de buget redus

Mesajde OctavianC » 18 Aug 2009, 20:11

e o chestie faina ceea ce au facut baietii din iasi. Dar ei au folosit un design deja existent(vedeti kit car-uri din UK). Eu vreau sa fac de la 0 un model si sa fie mult mai bine facut si sa il pot prezenta fara sa rada lumea de mine ca am copiat pe cineva. Din cauza asta, munca porpiu zisa nu o sa o fac eu, ci niste ingineri din industria auto. Atom ariel si KTM x-bow sunt concurenti. Atom e cam dezbracat, ktm prea sf. Ceva intre cele 2. Ma gandesc sa fac structura de rezistenta, monococa din fibra de carbon daca bugetul imi va permite.

Nu vreau sa montez absolut nimic ce ridica greutatea masinii si e moft. Masina, neavand parbriz nu va avea rostul unei climatizari. Scopul ei este inlocuitor de motocicleta.
Volvo S60 2.4 D5 Gold

DEAD Ford Focus TDCI 2001
Avatar utilizator
OctavianC
1nsane Member
 
Mesaje: 1653
Membru din: 21 Apr 2006, 18:38
Localitate: Oradea

Re: cum si ce ar trebui sa aiba un supercar de buget redus

Mesajde Alma » 18 Aug 2009, 20:29

eu zic sa-ti orientezi proiectul spre ceva de genul http://www.ultimasports.co.uk/Default.aspx
ba avand in vedere afinitatile tale fata de tara de provenienta ai putea chiar sa o iei de-a gata pe aceasta si nu te mai lovesti si de cea mai mare problema pe care o vad eu in acest proiect - birocratia omologarii masinii.
Pretul, dupa cum vei observa, este apropiat de cel pe care ti l-ai propus tu si deci e o optiune de luat in calcul dupa parerea mea.
In alta ordine de idei poate merg comandate separat diverse componente si astfel iti faci o baza din ele de la care sa pleci mai departe si sa adaptezi. ;)
Carputer/CarPC - 8" TFT Touchscreen, Celeron 1,2Ghz, 1024MB DDR II, 2,5" HDD 40GB SATA, M2-ATX 6-24V DC/DC 160 W
________________________
We are what we do. If we want to change what we are, we must begin by changing what we do.
Avatar utilizator
Alma
1nsane Member
 
Mesaje: 3875
Membru din: 31 Ian 2008, 01:00
Localitate: Bucuresti
Maşina: FocuS II, 2005 - 1,6 TDCi 80Kw

Re: cum si ce ar trebui sa aiba un supercar de buget redus

Mesajde Alma » 18 Aug 2009, 20:51

uite si aici un site unde gasesti si piese http://www.caterham.co.uk/
Carputer/CarPC - 8" TFT Touchscreen, Celeron 1,2Ghz, 1024MB DDR II, 2,5" HDD 40GB SATA, M2-ATX 6-24V DC/DC 160 W
________________________
We are what we do. If we want to change what we are, we must begin by changing what we do.
Avatar utilizator
Alma
1nsane Member
 
Mesaje: 3875
Membru din: 31 Ian 2008, 01:00
Localitate: Bucuresti
Maşina: FocuS II, 2005 - 1,6 TDCi 80Kw

Re: cum si ce ar trebui sa aiba un supercar de buget redus

Mesajde OctavianC » 18 Aug 2009, 21:08

ideea este ca eu vreau sa fac ceva original, nu ceva existent. Oricine poate sa faca asta, dar mai greu sa fii original. Ideea este ca eu vad o oportunitate de afacere, si vreau sa produc mai mult de 1 bucata. Initial va fi un prototip care va fi folosit pentru reclama.

Intr-adevar omologarea va fi o problema, dar in cel mai rau caz, o voi omologa in UK sau in germania.


Acuma, aveti idee cam cat cantareste ansamblul butuc complet cu rulment, disc, etrier? Incerc sa vad care ar fi cele mai grele componente pe langa motor ca sa stiu cum sa reduc din greutate
Volvo S60 2.4 D5 Gold

DEAD Ford Focus TDCI 2001
Avatar utilizator
OctavianC
1nsane Member
 
Mesaje: 1653
Membru din: 21 Apr 2006, 18:38
Localitate: Oradea

Re: cum si ce ar trebui sa aiba un supercar de buget redus

Mesajde Florin Dumitrescu » 18 Aug 2009, 21:11

da, mai bine iti iei direct ULTIMA si ti-o montezi singur

e SUUUPER!
Asta-i tot, ne vedem pe strazi / Te las sa iti combini mashina cu ce crezi
avem doua roti la sol, mereu e una dintre ele / avem un motor si-o viata intreaga fara portiere
avem demnitate, ingenunchiem doar in viraj / avem urlete-n pistoane, in loc de basi in portbagaj

0728 395 935 sau 0740 021 784; pe messenger, mykedany
B 68 RZF
Avatar utilizator
Florin Dumitrescu
Gold Member
 
Mesaje: 532
Membru din: 04 Apr 2008, 20:06
Localitate: Targoviste
Maşina: Ford New Focus Ghia X 2007, 2.0 TDCI, 136 CP, full options, on 18" machined rims
VIN: wf05xxgcd57s01178

Re: cum si ce ar trebui sa aiba un supercar de buget redus

Mesajde OctavianC » 18 Aug 2009, 21:15

ce vreau eu sa fac e asemanator, doar ca va fi cu garda usor mai ridicata pentru a putea fi folosita nu doar pe circuit
Volvo S60 2.4 D5 Gold

DEAD Ford Focus TDCI 2001
Avatar utilizator
OctavianC
1nsane Member
 
Mesaje: 1653
Membru din: 21 Apr 2006, 18:38
Localitate: Oradea

Re: cum si ce ar trebui sa aiba un supercar de buget redus

Mesajde OctavianC » 20 Aug 2009, 21:40

aveti idee cum e la rar cu omologatul atata vreme cat totul va fi facut ca la carte, etc.
Sau am mai mari sanse in germania sau UK.
Sunt interesat de omologare in serie, ceea ce inseamna peste 10 unitati/an
Volvo S60 2.4 D5 Gold

DEAD Ford Focus TDCI 2001
Avatar utilizator
OctavianC
1nsane Member
 
Mesaje: 1653
Membru din: 21 Apr 2006, 18:38
Localitate: Oradea

Re: cum si ce ar trebui sa aiba un supercar de buget redus

Mesajde Darth-Claudiu » 20 Aug 2009, 22:15

$1 scrie:$2veti idee cum e la rar cu omologatul atata vreme cat totul va fi facut ca la carte, etc.

Ai suficienti nervi sa-i inveti carte pe aia de la RAR :D ?

Aia caraie la o janta sau o anvelopa, la ITP, daramite la o masina originala...zic si eu, masini nu am autorizat niciodata.
Uita de RAR ca vei cheltui mai multi bani si nervi cu autorizarea decat cu productia ei :D . Sunt baieti in Romania care vor sa construiasca/construiesc choppere utilizand niste cadre omologate (2-3 variante clasice) si tot nu pot la noi, tot afara se duc pt omologare. Decat sa-ti bati capul cu romanii, mai bine iesi la vecini (la unguri) ca sigur ai mai multe sanse acolo...
FF1, 1.8 Zetec Ghia, Mazda 2 TE.
Regret nothing. Fear less.
Socialismul e carja capitalismului.
Buy Romanian! Save your job!
Avatar utilizator
Darth-Claudiu
1nsane Member
 
Mesaje: 1019
Membru din: 23 Iun 2007, 06:31
Localitate: Bucuresti
Maşina: FF1, 2002, berlina, ghia, argintie, Zetec 1.8l, 115CP

Re: cum si ce ar trebui sa aiba un supercar de buget redus

Mesajde verga_Cip » 21 Aug 2009, 06:58

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2veti idee cum e la rar cu omologatul atata vreme cat totul va fi facut ca la carte, etc.

Ai suficienti nervi sa-i inveti carte pe aia de la RAR :D ?

Aia caraie la o janta sau o anvelopa, la ITP, daramite la o masina originala...zic si eu, masini nu am autorizat niciodata.


Omologarea se face la Bucuresti, nu te lovesti de baietii de "cartier" ... Iar la Bucuresti, lucrurile stau un picutz altfel.
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Re: cum si ce ar trebui sa aiba un supercar de buget redus

Mesajde toxicristi » 21 Aug 2009, 10:42

Si la rar pe site au cateva articole despre omologarea tip, si pasii in mare care trebuie urmati. http://www.rarom.ro/RO/article--Cum%20f ... --117.html

Acum nu stiu ce conditii se impun asupra firmei care va construi propriu-zis masina, si de ce certificari are aceasta nevoie.
Imagine "Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"
Avatar utilizator
toxicristi
 
Mesaje: 7689
Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
Localitate: Bucuresti / Brasov
Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon

Re: cum si ce ar trebui sa aiba un supercar de buget redus

Mesajde OctavianC » 21 Aug 2009, 13:23

am citit si eu articolul si urmeaza sa iau legatura cu ei. Am vazut ca cer management al calitatii iso9001, dar daca firma nu il are atunci vor inspecta in mai amanunt autovehiculul supus omologarii.

Atata vreme cat nu ma pun sa imi fabric singur franele, si pun ceva existent de top, si sasiul nu se rupe in bucati, etc, ar trebui sa fie ok.

Unde iarasi sunt in neclar, sunt normele de poluare. Am inteles ca nu se mai poate inmatricula masina noua cu norma de poluare mai mica de euro4. Eu as folosi o evacuare high flow, in sensul ca dupa turbo mai pun o toba finala si gata, fara catalizator, desi nu stiu daca voi putea omologa la noi o asemenea masina.
Volvo S60 2.4 D5 Gold

DEAD Ford Focus TDCI 2001
Avatar utilizator
OctavianC
1nsane Member
 
Mesaje: 1653
Membru din: 21 Apr 2006, 18:38
Localitate: Oradea


Înapoi la Discutii libere/forum

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 6 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 6 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 6 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 6 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login