ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
Răspunde

Vrem autostrazi?

20 Aug 2009, 11:31

Am gasit un forum foarte interesant despre subiectul care cred ca ne doare pe toti, infrastructura rutiera. Din pacate nu este frecventat aproape deloc, poate pentru ca nu este cunoscut. Mie mi-a placut ideea si va invit si pe voi sa-l vizitati si, eventual, sa va implicati. Oricum, subiectul mi se pare inepuizabil.

http://vremautostrazi.forumotion.net/forum.htm

Re: Vrem autostrazi?

20 Aug 2009, 11:59

As dori sa avem puterea de a impune incapabililor si neinteresatilor ministri din fruntea Ministerelor transporturilor si al finantelor maximizarea investitiilor in infrastructura rutiera, mai precis in autostrazi si in drumuri expres. Nu este posibil ca in, hai sa nu zic 18 ani, ci macar 8 ani! sa nu construim decat 150 Km de carosabil de autostrazi, nu autostrazi integrale, care inseamna mult mai mult decat calea de rulare. Ma exaspereaza lipsa de vointa politica in aceasta problema, care mie mi se pare deosebit de importanta pentru revirimentul si dezvoltarea economica, turistica si culturala a unei tari. Ne izolam singuri de Europa si ne sinucidem pe drumuri aflate la nivelul anilor 1950! Nu pot intelege, ma depaseste aceasta obtuzitate a tuturor guvernelor postdecembriste. Daca lor nu le intra ceva in mod direct in buzunar, nu intreprind nimic? Nu-si dau seama ca dezvoltarea economica adusa de infrastructura de transport (marfuri si persoane) ii imbogateste indirect si pe ei?! Aratati-mi pe cineva care spune ca va CONSTRUI aceste autostrazi (si nu in 15-20 de ani) si il votez, fie Hitler, fie Roosevelt.

Re: Vrem autostrazi?

20 Aug 2009, 12:02

ai sprijinul meu in acest demers ... insa tare mie frica ca nici in 50 de ani nu vom avea macar 1.000 Km de autostrada, pentru ca mereu se vor ivi alte "prioritati"

Re: Vrem autostrazi?

20 Aug 2009, 12:22

Eu chiar sunt curios cum aratau si care era calitatea drumurilor Romaniei inainte de 1989. Am tot cautat poze, dar n-am gasit...mai insist!

Extras de aici: http://ro.wikipedia.org/wiki/Transportu ... m%C3%A2nia

"România dispune de 81.693 kilometri de drum public. Aproape 60.000 de kilometri sunt de drum vechi şi plin de gropi, iar 22.865 km au trecut printr-un proces de modernizare, cea mai mare parte cu îmbrăcăminţi asfaltice de tip greu şi mijlociu. Investiţiile realizate nu garantează însă şoferilor o călătorie fără griji, pentru că jumătate dintre aceste suprafeţe refăcute sunt deficitare şi au durata de serviciu depăşită[19].

Din totalul de drumuri, 16.600 sunt drumuri naţionale, în jur de 35.000 km sunt drumuri judeţene şi 29.843 km - drumuri comunale. România dispune, în prezent (aprilie 2009), de numai 281 kilometri de autostradă. Cele mai multe drumuri din ţară sunt de două benzi şi doar 1.280 km dispun de patru benzi de circulaţie[19].

România ocupă locul 123 la capitolul calitate a drumurilor, într-un top realizat de Forumul Economic Mondial (FEM)[20]. Înainte României apar ţări ca Albania, Bulgaria, statele asiatice Kârgâzstan şi Cambodgia şi statele africane Burundi, Tanzania şi Zambia[20].

Investiţiile României în infrastructură feroviară sunt mult în urma celor mai multe dintre ţările europene[21]. În ultimii zece ani s-au primit doar 8-10% din necesarul de bani pentru dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii feroviare[21]. România dispune de 10.785 kilometri de cale ferată, din care doar 4.000 kilometri sunt electrificaţî[19]."

Si un referat interesant: http://74.125.77.132/search?q=cache:scd ... clnk&gl=ro

Re: Vrem autostrazi?

20 Aug 2009, 12:41

Trebuie să te gândeşti că pe vremea lui Ceaşcă erau vreo 1.200.000 de automobile înmatriculate, adică cam câte sunt acum numai în Bucureşti. Plus că duminica circulau doar jumătate din ele, iar raţia de benzină era de 50 litri pe lună. În concediii, jumătate din portbagaj era ocupată de canistre, cealaltă jumătate de mâncare :D

Drumurile erau preponderent proaste şi foarte proaste - cel puţin cele din zona de sud (Teleorman, Giurgiu, Olt, Dolj, Ialomiţa). Parcă DN1 era OK, la fel şi porţiuni din drumul către mare.

Realitatea este că, economic vorbind, România nu are nevoie de autostrăzi. Drumurile actuale sunt foarte aglomerate pentru că:
- nu se utilizează transportul feroviar şi naval;
- se transportă pe şosele mărfuri foarte grele (în alte ţări, tranzitul se face pe calea ferată);
- transportul de călători se face cu microbuze, nu cu autobuze aşa cum este normal (de aici şi rata mare de accidente);
- transportul de marfă se face cu vehicule de capacitate mică - papuc, dubiţe mici, care sunt menite pentru trafic intra-urban, nu inter-urban.
Dacă scadem traficul prostesc (adică ineficient economic), rămâne unul suficient de mic pentru a nu justifica economic construcţia de autostrăzi.

Re: Vrem autostrazi?

20 Aug 2009, 12:49

pornind de la harta postata de colegul testergl http://ro.wikipedia.org/wiki/Fi%C5%9Fie ... rumuri.svg la un evaluare sumara citeva tronsoane AR PUTEA FI REALIZATE in circa 18 - 24 luni ... acestea ar fi, din punctul meu de vedere, Bucuresti - Comarnic, Ploiesti - Focsani, Arad - Timisoara - Lugoj, Deva - Sibiu, Cernavoda - Constanta, Oradea - Cluj - Cimpia Turzii - Tg. Mures (acestea nu ridica probleme tehnice deosebite, iar unele portiuni se afla in diferite stadii de executie) ... sursa de finantare: sa spunem transa II din imprumutul FMI - CE ... parerea mea personala: NICI IN 2020 NU SE VA INTAMPLA ASA CEVA :-t

LE unele tronsoane de pe acea harta eu le vad ca niste utopii tehnice, care vor costa enorm de mult, un ex. Comarnic - Predeal

Re: Vrem autostrazi?

20 Aug 2009, 13:03

Nu pot fi de acord cu tine zaboss. Pui caruta inaintea boilor. Autostrazile induc dezvoltarea economica a unei tari. Foarte multe marfuri se transporta in Europa cu autotrenuri; cand ajung la frontiera romaneasca...se blocheaza. De asemenea, investitiile strategice tin cont de accesibilitatea zonelor in care se vor construi pentru aprovizionare si pentru transportul produselor finite. Turismul este in principal rutier, nu pe caile ferate sau aeriene.
Romania are nevoie de o retea de autostrazi si drumuri expres inainte de orice.

Re: Vrem autostrazi?

20 Aug 2009, 13:09

"Tara asta ar fi o comoara, daca ati avea autostrazi. Ar veni multi occidentali sa-si faca aici concediile. Toti s-au saturat de destinatiile clasice. Imi place Romania, are ceva al ei, original, nu e nici Est, nici Vest, e o sinteza. Ceva nu inteleg insa: de ce e Bucurestiul asa de scump?", s-a intrebat neamtul." :|

Sursa: http://www.ziare.com/Al_Doilea_Razboi_M ... 61595.html

Re: Vrem autostrazi?

20 Aug 2009, 15:40

$1 scrie:$2u pot fi de acord cu tine zaboss. Pui caruta inaintea boilor. Autostrazile induc dezvoltarea economica a unei tari.

La o taxă medie de 7 cenţi/km şi un cost mediu de 10.000.000/km, fă şi tu socoteală de ce trafic mediu ai pentru a acoperi costurile. De exemplu, autostrada către mare, e la capacitată maximă 3-4 vineri şi duminici pe an. În rest, e destul de lejeră, chiar şi vara. Cât durează până când dezvoltarea economică va ajunge din urmă? La ritmul preconizat de dezvoltare economică nu cred că autostrada soarelui va ajunge la capacitatea medie în următorii 10 ani (în condiţiile în care vom avea nevoie de 4-5 ani numai să ajungem la PIB-ul din 2008 când gradul de utilizare medie nu depăşea 20%). Deci, despre ce vorbim? Tu ce achiziţie faci acum în ideea că o vei folosi peste 15 ani?

Asta cu autostrăzile este încă una din scuzele impotenţei româneşti. Nu putem să facem X fiindcă nu avem autostrăzi. E, dacă am avea noi autostrăzi ca-n Germania, am face kkt-ul praf... Cam asta este mentalitatea. Aşa, mai bine nu facem nimic, fiindcă nu avem cu ce.

Nu am avut autostrăzi, dar aveam cea mai bună infrastructură feroviară din zonă, dar ne-am bătut (şi încă ne mai batem) joc de ea. Repararea şi modernizarea acesteia ne-ar costa mult mai puţin şi eficienţa economică ar fi mult mai mare.

Inclusiv în ţările occidentale autostrăzile au fost soluţii "de avarie", fie pentru asigurarea unei activităţi în vremuri de recesiune economică, de presiune socială, sau pur şi simplu pentru sifonarea banilor publici (Italia şi Grecia fiind campioane europene, pe lângă care Bechtelul e "bani de seminţe").

Sper că putem discuta în contradictoriu şi nu mă trezesc iar cu cine ştie ce acuzaţii pe-aici.

Re: Vrem autostrazi?

20 Aug 2009, 15:51

$1 scrie:$2... Sper că putem discuta în contradictoriu şi nu mă trezesc iar cu cine ştie ce acuzaţii pe-aici ...


off-topic: stai calm :D ca doar ti-ai argumentat punctul de vedere

on-topic: la chestia cu incarcarea pe A2, ai dreptate. acum eu estimez o incarcare orara medie zilnica de 1000 - 1500 autovehicule, hai in week-end de "virf" sa urce la 10.000 - 15.000 ... totusi idea este ca autostrada reprezinta o investitie de viitor si o supapa pentru economie in momentul de criza

Re: Vrem autostrazi?

21 Aug 2009, 15:10

Sfarsitul autostrazii A2...
http://picasaweb.google.ro/lh/photo/L0kT20ZVMAcQzZnL6Otq7Q?feat=directlink

Re: Vrem autostrazi?

21 Aug 2009, 18:36

eu vreau autostrazi, chiar si cu o plata acceptabila. (sa nu incepem despre rovignete, accize de drum ce se regasesc in benzina, etc.)

consider ca ar fi nevoie de cel putin o "stea" adica sa traverseze romania in 3 directii, de genul :constanta-oradea, timisoara-suceava si pitesti-baia-mare.
ar ajuta mult traficul, orice drum lung vrei sa faci o mare parte il poti face linistit pe autostrazi. daca ar fi si pe 3 benzi pe sens, as fi si mai fericit.

Re: Vrem autostrazi?

22 Aug 2009, 00:04

Daca se faceau centuri ocolitoare la orasele, comunele si satele tranzitate de absolut toate categoriile de sosele direct prin centru, se fluidiza traficul mult mai usor. Si nici cheltuielile nu ar fi asa de mari precum construirea unor autostrazi.

Re: Vrem autostrazi?

22 Aug 2009, 00:21

@forbidden27 sti care-i problema relu ? la noi, cultura "populara" si "don' primar, ca de aia e ales democratic dom'le" "vrea casa la strada mare" si in citiva ani ajungem sa aceiasi situatie dinainte de a face centura

Re: Vrem autostrazi?

24 Aug 2009, 14:45

Un motiv pentru care se taraganeaza construirea lor

Banii de proiectare a autostrăzii Nădlac-Sibiu au fost cheltuiţi fără ca proiectele acesteia să fie făcute.

Finanţarea studiilor tehnice pentru autostrada Nădlac-Sibiu, acordată de Uniunea Europeană, a ajuns la o firmă condusă de soţia unui fost angajat al Comisiei Europene, în acelaşi timp şi naşa de cununie a unui director din Ministerul Transporturilor.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a acordat în 2007 contractul de proiectare a trei tronsoane, în lungime totală de 220 km, din autostrada Nădlac-Sibiu unei firme conduse imediat după licitaţie de naşa de cununie a unui important director din Ministerul Transporturilor (MT), care avea control asupra fondurilor europene. Naşa este soţia unui fost angajat al Comisiei Europene responsabil de fondurile ISPA, din care era finanţat contractul. Cei 220 de kilometri de autostradă, reprezentând două treimi din totalul tronsonului Nădlac-Sibiu, sunt pe butuci, contractul cu firma în cauză la fel, iar ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, acuză pentru această situaţie cumetriile din domeniul distribuţiei fondurilor comunitare.

Oficialii firmei în cauză, DIWI Consult International, susţin că, la momentul licitaţiei, Alexis Gressier - soţul - nu mai răspundea de fondurile ISPA şi că soţia acestuia, Cristina Gressier, încă nu era director la firma câştigătoare.

Ce nu poate fi contestat e că cei doi soţi sunt naşii de cununie ai Florentinei Teodorovici, directorul pentru programe comunitare din Ministerul Transporturilor, care avea în subordine direcţia Companiei de Autostrăzi ce a acordat contractul. Soţul Florentinei Teodorovici, Eugen Teodorovici, fin al Cristinei şi al lui Alexis Gressier, conducea la momentul licitaţiei Autoritatea de management al fondurilor europene pentru transporturi din cadrul Ministerului Finanţelor.

Contractul semnat cu asocierea condusă de DIWI privea trei dintre cele şase tronsoane ale autostrăzii Nădlac-Sibiu, respectiv Nădlac-Arad, Lugoj-Deva şi Orăştie-Sibiu. Importanţa contractului era dată de faptul că, pe de-o parte, documentaţia pe care DIWI urma să o elaboreze era cerută României de către UE pentru accesarea fondurilor de coeziune, iar, pe de altă parte, pe baza ei urma să se facă documentaţia de licitaţie pentru construcţia tronsoanelor. Proiectele şi documentaţia de licitaţie trebuiau terminate luna trecută, însă firma DIWI a predat companiei cel mult jumătate din documentele necesare. CNADNR a primit de la DIWI studiile de fezabilitate, dar nu şi proiectele tehnice care să permită companiei organizarea licitaţiilor de alegere a constructorilor. Licitaţia pentru construirea celor trei tronsoane de autostradă mai aşteaptă. Potrivit declaraţiilor făcute de foşti miniştri ai Transporturilor, autostrada Nădlac-Sibiu trebuia să fie gata de acum doi ani.

Contractul este blocat, iar oficialii Ministerului Transporturilor justifică eşecul prin prezenţa relaţiilor de rudenie. „Coordonatorul la nivel naţional al tuturor programelor şi al relaţiei cu Uniunea Europeană a fost, că nu mai e, un domn Teodorovici de la Ministerul Finanţelor, coordonatoarea de la nivelul Ministerului Transporturilor pentru Programul Operaţional Sectorial de Transport este soţia acestui domn, doamna Teodorovici”, îşi explică eşecul ministrul Transporturilor, Radu Berceanu. Acesta a demis-o între timp pe Florentina Teodorovici, iar Eugen Teodorovici a părăsit funcţia politică de secretar de stat din Ministerul Finanţelor.

Cristina Gressier respinge ideea că se poate vorbi despre un conflict de interese la acordarea contractului de 12 milioane de euro. În ordine, soţii Gressier argumentează că la momentul licitaţiei, adică noiembrie 2006, Alexis Gressier nu mai era de 11 luni angajat al Comisiei Europene, soţia sa a devenit director al firmei doar ulterior licitaţiei, iar aceasta a fost organizată nu de direcţia din MT condusă de fina lor de cununie, ci de Compania de Autostrăzi. Direcţia de profil a acesteia era totuşi în subordinea celei conduse la acel moment de Florentina Teodorovici. În plus, rigurozităţile acestei licitaţii au fost mari, iar aranjamentele nu erau posibile, spune Cristina Gressier. „Se face punctajul ofertei tehnice, dacă ai cel puţin 80 la sută din punctaj mergi la interviu cu experţii şi de-abia apoi se deschide oferta financiară. Între punctajele date de membrii comisiei de licitaţie nu trebuie să fie o diferenţă mai mare de două-trei puncte”, spune Cristina Gressier. În calitate de observator al Comisiei Europene la Bucureşti, Alexis Gressier avea obligaţia de a monitoriza corectitudinea licitaţiilor din fonduri europene şi de a întocmi propriul raport de evaluare. Întrebată de licitaţia în cauză, Cristina Gressier a spus: „S-a dus la Scheele (fostul ambasador al CE la Bucureşti - n.red.) şi i-a zis că nu poate participa, deoarece soţia sa e implicată încă. Scheele l-a înlocuit cu Radu Tudor (n.red. - un alt angajat al CE, a cărui soţie se ocupă de fondurile europene la Ministerul Finanţelor)”. Răspunsul Cristinei Gressier este neclar în condiţiile în care, potrivit afirmaţiilor sale, la acel moment nici soţul nu mai era angajat al CE şi nici ea nu lucra încă pentru firma DIWI.

Angajaţii firmelor de consultanţă din domeniu au altă poveste privitor la rolul lui Gressier. „Uneori cerea să fie revocat ca observator la licitaţii, însă i se respingea cererea. Totul putea fi un joc planificat. Rolul său era să facă un raport asupra corectitudinii licitaţiei, să facă propria evaluare a ofertelor, faţă de care evaluările celorlalţi membri nu trebuiau să difere prea mult. Alexis Gressier şi-a manifestat chiar preferinţele faţă de anumite aspecte ale ofertelor, spunând că aceea e bună, aceea e proastă”, spune directorul unei firme de consultanţă care a solicitat anonimatul. Soţii Gressier afirmă că aceste afirmaţii, venite de la oficiali ai unor firme competitoare, sunt „minciuni”. Teodorovici afirmă de asemenea că din funcţia sa nu şi-a ajutat naşa de cununie să obţină contracte. „Am mulţi cunoscuţi în domeniu, aceasta ce înseamnă, că dădeam contracte tuturor cunoştinţelor mele?”, întreabă Florentina Teodorovici. Tot sub mandatul ei, firma DIWI, condusă de această dată chiar de naşa Cristina Gressier, a câştigat la finele anului trecut lucrările de consultanţă pentru podul Calafat-Vidin, deşi oferta acestei firme a fost a şasea ca preţ. „Toate ofertele primilor clasaţi au fost respinse pe motiv că CV-urile erau necorespunzătoare, ceea ce a fost dubios. Ofertele au fost respinse din start din acest motiv”, spune oficialul firmei de consultanţă. În perioada 2005-2007, DIWI a mai câştigat, cel puţin pe infrastructura rutieră, contracte pentru centurile rutiere Târgu-Mureş şi Caransebeş.

Florentina Teodorovici afirmă că întârzierile contractului cu DIWI, cu consecinţe grave asupra accesării fondurilor UE, sunt imputabile ambelor părţi implicate. Potrivit Cristinei Gressier, contractul s-ar fi prelungit, iar firma îl onorează în continuare. Oficiali ai Ministerului Transporturilor, sub protecţia anonimatului, afirmă că şi ministerul ar fi avut partea lui de vină la întârzieri. MT nu ar fi dat firmei DIWI datele necesare pe fiecare etapă, necesare continuării studiilor, şi nu ar fi dispus de personalul necesar calificat să înţeleagă problematica acestor fonduri. „Aceasta şi după nenumăratele schimbări de personal făcute în ultimii ani. Unii chiar nu cunoşteau limba engleză”, spune un oficial al ministerului. Alţi oficiali sunt însă optimişti. Adrian Ionescu, director de autostrăzi la CNADNR, spune că licitaţiile pentru construirea celor trei tronsoane vor avea loc cât de curând, iar compania, chiar dacă se loveşte de aceste întârzieri, „are soluţii pentru a nu pune în pericol accesarea fondurilor UE”.

Sursa: Cotidianul

Re: Vrem autostrazi?

24 Aug 2009, 22:50

@isotech_ro: da, ai dreptate. Au facut ei case si langa aeroport si acum cer mutarea aeroportului pe motiv ca le cade tencuiala de pe pereti din cauza avioanelor. Scuze, uitasem ca traiesc inca in Romania.
Chiar am observat expansiunea asta a oraselor si satelor numai de-alungul soselelor. In ritmul asta o sa ajungem in cativa ani sa circulam numai cu 50km/h.

Re: Vrem autostrazi?

25 Aug 2009, 08:28

daca erau drumuri relativ drepte si bune spre moldova, as fi fugit mult mai des acolo in zilele libere. asa, orice varianta de drum aleg, cel putin jumatate de drum e cu cate o banda pe sens, circula si tiruri si camioane, drumurile asa si asa... nu mai zic ce buna ar fi o autostrada...

Re: Vrem autostrazi?

25 Aug 2009, 20:57

eu parcurg aproape zilnic un tronson de drum de 30 km care a fost mutilat de masinile firmei Bechtel.
undeva in martie, ministrul transporturilor a fost la Oradea si a dat ordin inceperea reabilitarii drumurilor Oradea-Satu-Mare si Oradea-Marghita. intradevar lucrarile au inceput dar s-a reparat doar craterele(cand spun cratere, nu exagerez) cu diametru mai mare (pe latime) de 1 metru si cu adancime mai mare de 15 cm, restul gropilor, denivelarilor, lipsei de asfalt si orice alte minuni care pot aparea pe acel drum(Oradea-Marghita) au fost trecute cu vederea de cei de la Drumuri si poduri... mai nou, apare un pick-up cu 1-2 omuleti in spate fiecare dotati cu lopata si arunca frumos in fiecare crater cateva lopeti de asfalt uscat second-hand rezultat de la alte lucrari de reabilitare si se merge mai departe spre un alt crater. acum am vazut ca incep cifele de beton sa tranziteze acel drum :((...PANA CAND????

Re: Vrem autostrazi?

25 Aug 2009, 21:19

pai ei repara drumurile pentru camioanele grele ... restul de utilizatori ai drumului nu conteaza pentru ei

Re: Vrem autostrazi?

25 Aug 2009, 22:05

Pe tronsoanele importante, unde practic este concentrata cea mai mare parte a traficului din tara, constructia de autostrazi este justifica si necesara cam din toate punctele de vedere posibile. Capacitatea de circulatie pe aceste drumuri a fost depasita, pe unele sectoare de mai bine de 10-15 ani, iar alte masuri (sporirea numarului de benzi, ocolirea localitatilor, etc) nu aduc beneficii pe masura investitiei, cu atat mai putin pe termen lung. Asa ca nu se pune problema unei autostrazi inainte ca drumul respectiv sa fie complet depasit, cum de exemplu era cazul la italieni acum 40 de ani, cand construiau autostrazi si ca sa ridice nivelul in zonele ramase in urma si ca sa se evite supra-aglomerarea centrelor orasenesti.

Occidentalii si-au dat seama de importanta multi-laterala a acestor cai rutiere, dovada fiind reteaua lor foarte bine dezvoltata.

Re: Vrem autostrazi?

25 Aug 2009, 22:59

Pot sa spun ca , din nefericire, cunosc o mica parte a problemei prin prisma meseriei!

De ce spun din nefericire, pentru ca nu vad cale de iesire.
Am sperat ca intrarea in UE, macar in acest domeniu, va fi o gura de oxigen dar a insemnat doar "inmlastinire", motiv de noi gaselnite birocratice si nu din vina lor ci doar a noastra (inclusiv a mea la nivel micro) pentru ca NU VREM!

NIMIC!NIMIC!

Ma lupt lunar cu sistemul si sunt gata sa ma predau, pentru ca nici macar ai tai nu te sprijina cu lege in mana ti se rade in fata !

P.S NU mai vreau infrastructura de nici un fel, vreau sa uitam de interesul nostru mic si obscur si daca 60% dintre noi fac asta , nu o sa mai fie nevoie sa luptam ca Don Quijote cu 160 km de normalitate in 20 ani!

Re: Vrem autostrazi?

27 Aug 2009, 18:47

http://infrastructura.info/ aici mai e un site de infrastructura/autostrazi cu forum

Re: Vrem autostrazi?

27 Aug 2009, 19:17

Acum catava vreme am parcurs drumul Timisoara - Arad - Deva. Cam tot drumul s-a mers in coloana de peste 30 de masini si TIR-uri (mai multe n-am mai numarat eu). Viteza maxima era cam 70 Km/h. Viteza medie mi-a iesit cam 40 Km/h (160 Km in 4 ore).

Oricum o dati la intors, mi se pare total anormal ca in anul 2009, daca vrei sa parcurgi tara in lung sau in lat, esti nevoit sa te strecori printre TIR-uri si printre "meseriasi" pe drum cu o singura banda pe sens.

De la Brasov catre Est drumurile sunt mult mai bune decat catre Vest. Am vazut pe forum drumul Bucuresti - Braila si nu mi-a venit sa cred ca e in Romania. Dar asta deja este alt subiect sensibil asa ca nu mai insist.

Aproape orice calatorie extra-urbana a devenit un factor de stres din cauza traficului. Stiu ca avem locuri frumoase si in tara, dar decat sa fac 400 Km in 10 ore, mai bine fac 400 Km in 4 ore, relaxat, pe autostrada, si imi investesc banii de concediu in turismul maghiar si austriac, in loc sa-i cheltui la Brasov. Eu personal intentionez sa evit pe cat posibil orice calatorie catre Est mai departe de Deva.

Si daca inca 9 persoane fac ca mine...uite-asa au iesit din tara 10.000 EUR care puteau merge la Brasov. :)

Bun, sa zicem ca autostrazi nu se necesita inca, dar macar drumuri mai late, portiuni cu doua benzi pe sens, centuri pe langa orase, limite de viteza mai mari (ex. 70 Km/h) in localitatile de pe DN-uri.

Re: Vrem autostrazi?

27 Aug 2009, 19:35

aceeasi problema o tot discutam si noi (eu cu sotia, si noi doi cu prietenii nostri), ca nu se prea merita romania in principal din cauza drumurilor. peisajele superbe, cazare cat de cat un raport bun calitate-pret mai gasesti, dar drumurile ne omoara. la ultimul weekend fugit din oras am facut 350km in 6ore jumatate.
daca as avea autostrada spre nordul moldovei, maine as pleca macar si pentru 3 zile.

Re: Vrem autostrazi?

27 Aug 2009, 21:13

Cred ca au terminat de reparat si DN1 Sibiu - Brasov, anul trecut se lucra la el. Deci merg si spre est :) Dar 2 benzi pe sens are, din ce stiu nu il latesc...

Re: Vrem autostrazi?

27 Aug 2009, 22:18

Stiu ca e o stiinta si asta cu dimensionarea infrastructurii, cu statistici, previzionari, etc...dar ca om care bat tara in lung si-n lat de nevoie (si nu de ieri, de azi), vreau sa punctez faptul ca drumurile astea de rahat omoara sau lasa cu sechele foarte multi oameni (altii duc razboaie si nu pierd atatia oameni intr-un an)!
Cum stam la statistici in privinta deceselor sau a persoanelor ramase cu handicap in urma accidentelor rutiere? Bag mana-n foc ca suntem fruntasi in Europa!
Se moare si pe autostrada, nimic de zis dar intre Oradea si Satu Mare, risti sa zbori in copaci daca ai putin ghinion, la numai 70km/h, in conditii meteo normale, nu vorbesc de ceata, furtuna, etc. Tara asta nu inseamna numai Bucuresti-Constanta sau Bucuresti-Brasov.
Cand conduc pe autostrada, obosesc mai mult/100 km decat pe un drum european datorita monotoniei dar ma simt mult mai in siguranta pentru ca am mai mult loc de "convietuire" cu ceialalti participanti la trafic.
Asta asa, ca idee, ca la nevoie revin cu exemple si experiente proprii.

Re: Vrem autostrazi?

27 Aug 2009, 22:56

Eu personal nu obosesc mai mult, culmea, am condus si 12 ore cu pauze f scurte fara sa dau semne de oboseala, dar un drum Bucuresti - Baia Mare de exemplu, care dureaza ceva mai putin, ma termina.

Cam in toate tarile, o mare parte din trafic este concentrata pe o parte mica din drumuri. Aceste rute sunt cele mai predispuse pentru autostrazi atat din punct de vedere tehnic (traficul necesar adoptarii solutiei), cat si economic, social, al accidentelor(care se pot transforma in economic), de obicei si turistic, etc. Dupa ce sunt acestea puse la punct, mai putem vorbi si despre altele. Eu nu zic sa umplem tara de autostrazi, in multe situatii merg si drumuri cu 4 benzi, preferabil despartite cu parapeti, (cum e pe DN1 de la Bucuresti spre Ploiest, dar sa fie prevazute si niste spatii de confort, ca parca sunt prea inghesuite benzile acolo).

Re: Vrem autostrazi?

28 Aug 2009, 07:31

$1 scrie:$2u personal nu obosesc mai mult, culmea, am condus si 12 ore cu pauze f scurte fara sa dau semne de oboseala, dar un drum Bucuresti - Baia Mare de exemplu, care dureaza ceva mai putin, ma termina.

In urma cu 3 ani faceam Bucuresti-Cluj in 6-6.5 ore in functie de ora (ma simt bine si noapte).
Astazi ajung la aproape 9 ore! Bucuresti-Baia Mare il faceam in 9 ore, astazi il fac in min. 11 ore.
Pur si simplut traficul s-a intensificat, ai prea multe masini de depasit si prea putine locuri unde sa efectuezi manevra de depasire in conditii legale.
Ar fi bune si drumurile gen Bucuresti-Ploiesti (autostrada saracului) numai ca si alea intarzie sa apara! Zona Sebes-Alba Iulia (de ex) are nevoie urgenta de asa ceva.
Pe Bucuresti-Ploiesti-Comarnic benzile au latime ok, sa vezi Afumati-Buzau ca in multe locuri intalnesti 1 banda (2) + 0.75 banda (1) pe sens.

Re: Vrem autostrazi?

28 Aug 2009, 07:42

putin offtopic: sa vezi benzile din majoritatea zonelor din constanta! ne-a facut mazare o promisiune ca lateste bulevardele, si asa a facut! dar nu le-a latit asa cum ai crede, ci pur si simplu le-a reimpartit, din drum cu 2 benzi pe sens a facut 3 benzi pe sens :) , si unde era tramvai a scos sinele si a pus benzi de circulatie. daca eu cu fiesta am emotii prin unele locuri ca sunt prea claustrofobice, ce sa mai zic cu un jeep... iar la sensurile giratorii e nenorocire, nu ai cum sa iti pastrezi banda.

Re: Vrem autostrazi?

28 Aug 2009, 11:01

Am vazut ca o balbaie cu numarul de benzi, licitatiile si incredintarea directa : http://www.realitatea.net/mti-a-suspend ... 00482.html .

Asa se intampla cand aduci chimisti sau stiu eu pe mai cine pe posturi de conducere in instutii importante... Din ce am inteles, initial avea toata 2 benzi, dar pe tronsonul Bucuresti - Moara Vlasiei, inainte de inceperea lucrarilor s-a schimbat la 3 benzi, si Moara Vlasiei - Ploiesti acum trebe adusa si ea la 3 benzi, chiar daca s-a lucrat pe ea cu profilul de 2 benzi. Oricum, poate pana la Comarnic le mai merge cu 3 benzi si curbe de 130km/h, pe sectoare ca Brasov-Predeal, unde acum sunt serpentine, va duce la costuri f mari mentinerea acestora (si in normative sunt prevazute curbe de 80km/h pe autostrazi montane). Comarnic - Brasov e cu adevarat o provocare, nu ca autostrazile de campie.
Răspunde