Re: Vrem autostrazi?
-
Cata - Incepator
- Mesaje: 47
- Membru din: 03 Mar 2005, 15:24
- Maşina: Escort
Moderator: Automatistul
de Cata » 28 Aug 2009, 11:13
de isotech_ro » 28 Aug 2009, 11:30
$1 scrie:$2... Comarnic - Brasov e cu adevarat o provocare ...
de zaboss » 28 Aug 2009, 15:49
de Darth-Claudiu » 28 Aug 2009, 16:13
$1 scrie:$2Este normală, dat fiind faptul că reţeaua de drumuri din România trece prin localităţi.
de toxicristi » 28 Aug 2009, 17:39
Viteza de deplasare nu este data doar de faptul ca trece prin localitati, ci si de geometria drumului (raza curbelor, marimea pantelor, etc), calitatea suprafetei de rulare, gradul de aglomeratie, etc. De exemplu pe DN1, in localitatile de la campie, dintre Ploiesti si Bucuresti, s-a ridicat limita de viteza de la 50 la 70. Practic, daca ar fi sa faci ocolitoare pentru toate acele sate, ai mai reusi sa obtii doar 20km/h, fata de 60km/h in plus obtinuti printr-o autostrada. O solutie nu chiar fericita pe termen mediu si lung, mai ales ca ar spori f putin capacitatea drumui respectiv.$1 scrie:$2evin cu câteva argumente:
Din ce am observat, principalele probleme arătate sunt:
- viteza mică de deplasare. Este normală, dat fiind faptul că reţeaua de drumuri din România trece prin localităţi. Asta face ca viteza de deplasare să fie întro 40 şi 100% mai mică decât dacă ruta ar fi fost parcursă pe autostradă. Pe de altă parte însă, modelul are o raţiune economică. Faptul că o localitate se află pe traseul unui drum major reprezintă o oportunitate economică. Este de ajuns să compari satele de pe drumurile judeţene cu cele din afara acestora. Sunt mai multe firme, potenţialul economic este mult mai mare (mai repede se construieşte o fabrică într-o localitate cu ieşire la drumul principal decât într-una izolată). De asemenea, inclusiv pentru turism este mai benefică o reţea de drumuri prin localităţi decât una de autostrăzi.
Aceste nerespectari au loc indiferent de tipul drumului, si au loc si in alte tari. In contextul rutier, putem vorbi de beneficiile aduse de un tip de drum fata de altul, nu de lucruri ce ies din sfera de influenta a acestuia. Nu poti motiva neluarea de masuri intr-un domeniu pentru ca sunt lacune grave in altul. Numarul mortilor per vehicol*km este de 4-5 ori mai mic decat pe un drum normal. Cel mult pot sa zic ca o autostrada este mult mai iertatoare cu aceste incalcari decat un drum simplu cu o trecere la nivel.$1 scrie:$2- siguranţa deplasării. Aici este o problemă de aplicare a legii. Sunt atâtea firme care fac transport fără autorizaţii, cu şoferi necalificaţi, şoferi care nu ar fi trebuit să ia niciodată carnet, maşini care nu ar fi trebuit înmatriculate niciodată. Cazul de la Scânteia, de exemplu: avem o firmă de transport care încălcase prevederile licenţei, folosea un şofer neautorizat şi un vehicul care prezentase probleme la ITP.
Nu vreau aici neapărat să neg oportunitatea autostrăzilor, dar lucrurile sunt mai complexe şi discuţia asta se poartă exclusiv într-o singură direcţie.
de ionutz » 28 Aug 2009, 20:44
de DanielArdelian2 » 28 Aug 2009, 22:18
$1 scrie:$2a o taxă medie de 7 cenţi/km şi un cost mediu de 10.000.000/km, fă şi tu socoteală de ce trafic mediu ai pentru a acoperi costurile.
de zaboss » 28 Aug 2009, 22:37
$1 scrie:$2zaboss,
Eu stiu ca tu te pricepi mai bine ca mine la problemele economice, dar aici cred ca e o mica neintelegere.
Eu cred ca e complet gresit sa-ti pui problema recuperarii costurilor din taxa de autostrada.
$1 scrie:$2O autostrada catre Brasov, de exemplu, ar atrage mai multi turisti in zona (myself included), chiar si din afara tarii, care si-ar cheltui banii acolo, pe banii respectivi s-ar lua impozite, s-ar forma locuri de munca si statul ar trebui sa plateasca mai putine ajutoare de somaj, samd.
$1 scrie:$2Citisem pe forum ca Mercedes ar fi vrut sa deschida o fabrica in Romania pe undeva pe langa Cluj, dar au renuntat ca nu era infrastructura si autostrada, asa ca si-au mutat planurile in Ungaria.
de zaboss » 28 Aug 2009, 22:52
$1 scrie:$2
In ceea ce priveste traficul de tranzit, beneficiile unui sat sunt mai mici decat problemele care apar daca traficul de tranzit, trece fix prin acesta. Cu o autostrada, beneficiile se muta intr-un plan, mai de anvengura, in sensul ca poate popasul din localitate nu mai vinde atata ciorba, dar poate un investitor devine atras de zona, fiind impulsionat de accesul usor pe care il ofera autostrada. De asemenea, vor avea de beneficiat si satele care se afla imediat in afara sferei de influenta a unui oras, sat care in mod normal nu ar fi luat in considerate din cauza distantei de catre cei care muncesc in oras si vor sa se mute la casa, dar fiind la primul nod (20-30km) devine o solutie atractiva.
$1 scrie:$2
Nu poti motiva neluarea de masuri intr-un domeniu pentru ca sunt lacune grave in altul. Numarul mortilor per vehicol*km este de 4-5 ori mai mic decat pe un drum normal. Cel mult pot sa zic ca o autostrada este mult mai iertatoare cu aceste incalcari decat un drum simplu cu o trecere la nivel.
de ionutz » 29 Aug 2009, 00:06
$1 scrie:$2sta e mentalitatea românească, mulţi se duc până la chioşcul din colţ tot cu maşina sau conduc 2000 de km până în Grecia, Croaţia, Germania sau Turcia. Nu aşa se face turism. Câţi străinezi aţi văzut prin staţiunile din străinătate veniţi cu maşina proprie? Nu cumva cei cu maşina erau toţi români?
de toxicristi » 29 Aug 2009, 00:41
de zaboss » 29 Aug 2009, 09:49
$1 scrie:$2sa putem pune problema "la ce ne mai trebuie drumuri?" Inchidem AND, CNADNR, regionalele si gata. Carpeala traseelor de caruta nu poate sa raspunda cerintelor traficului in anul 2010. Este nevoie de solutii gandite in mod expres pentru ansamblele motorizate care au evoluat pe planeta noastra, avandu-se in vedere caracteristicile acestora.
$1 scrie:$2Eu plec de la premiza ca orice tara in care se platesc taxe de drumuri si accize si alte alea are alocate bugete pentru intretinerea si modernizarea retelei de drumuri incat sa corespunda cu cerintele populatiei (cresterea traficului implica si cresterea acestui buget). Normal, probabil nu sunt bani sa se aduca toate drumurile la un nivel care sa corespunda traficului, asa ca se aleg cele mai circulate. Iar daca, din calcule, rezulta ca o autostrada este mai rentabila decat alte solutii (ocolirea tuturor localitatilor, marirea numarului de benzi) atunci de ce s-ar adopta alta solutie?
$1 scrie:$2Cat despre aeroport in Brasov, mai aveam discutii si cu prietenii, cred ca ar fi prea aproape de cele din Bucuresti ca se renteze cu adevarat, si nu stiu in ce masura companiile din domeniu ar fi dispuse sa infiinteze noi zboruri special pentru acest aeroport sau sa devieze din cele spre capitala.
de DanielArdelian2 » 29 Aug 2009, 09:57
de toxicristi » 29 Aug 2009, 11:00
de Darth-Claudiu » 29 Aug 2009, 11:43
$1 scrie:$2oate cu Bucuresti - Pitesti s-au grabit un pic, dar nu mai mult de 10 ani. A fost terminata cam prin '75.
de toxicristi » 29 Aug 2009, 12:29
de guleama constantin » 29 Aug 2009, 12:32
$1 scrie:$2$1 scrie:$2oate cu Bucuresti - Pitesti s-au grabit un pic, dar nu mai mult de 10 ani. A fost terminata cam prin '75.
Aici mi se pare ca au fost si niscaiva interese de ordin strategic-militar in scopul sustinerii mobilitatii unor unitati de tancuri din Oltenia spre Bucuresti...
In rest, traficul creste, uitati-va cat costa o Dacia 1310 in ziua de azi (ca sunt destule in stare de functionare si nu dispar prin programul Rabla) sau alte masini import SH mai vechi de 15-20 de ani...Masina a devenit accesibila (ca bun) multor categorii de oameni (in special in zona rurala) care in trecut nu-si permiteau acest lux.
Cadem din lac in put: adica vom inlocui carutele cu joanghine pe 4 roti+ eventual remorci.
De fapt, in Romania toata lumea vrea masina (cel putin una). E o chestiune de mentalitate de care trebuie sa tinem cont, pentru ca alternativa in scopul corectarii acestei mentalitati din partea statului, nu exista. Nici macar cu bicicleta nu te poti deplasa in siguranta, in marile orase...
de zaboss » 29 Aug 2009, 14:10
$1 scrie:$2u spui ca o autostrada aduce bani numai si numai prin taxa de 7 cent / km iar explicatia acestui fapt este ca un aeroport este mai util?
I'm confused...
$1 scrie:$2a fapt divers, traficul nu prea scade. Numarul masinilor este in crestere, dar si al modului in care sunt folosite acestea (merg mai multi km).
$1 scrie:$2N-am date ptr A2, dar ptr DN1 s-a depasit capacitatea de circulatie de vreo 10 ani, iar traficul indeplineste azi conditia pentru o autostrada, ceea ce inseamna ca daca aum 15 ani s-ar fi pus problema, tot autostrada reiesea ca o solutie optima.
de Darth-Claudiu » 29 Aug 2009, 14:35
$1 scrie:$2$1 scrie:$2a fapt divers, traficul nu prea scade. Numarul masinilor este in crestere, dar si al modului in care sunt folosite acestea (merg mai multi km).
Da, dar scade populaţia masiv, aşa că, overall, pe termen mediu traficul scade. De creşteri am putea vorbi peste 10 ani sau chiar mai mult.
de toxicristi » 29 Aug 2009, 16:43
de DanielArdelian2 » 29 Aug 2009, 17:35
$1 scrie:$2oiam să spun că amortizarea unei autostrăzi se face foarte greu din banii de taxă şi dacă fluxul de trafic este insuficient pentru a fi justificată economic...
de toxicristi » 29 Aug 2009, 17:44
de Darth-Claudiu » 29 Aug 2009, 19:06
$1 scrie:$2mortizarea oricarei investitii rutiere se face greu.
de zaboss » 29 Aug 2009, 19:54
de Darth-Claudiu » 29 Aug 2009, 21:36
$1 scrie:$2ăd că am rămas Gică-contra pe aici![]()
![]()
Un Gica-contra care da savoare topicului
1. Am dat ca argument Autostrada Soarelui şi văd că nimeni nu a adus un contra-argument.
Aia inca nu e gata. Ford nu se va supara cand isi va putea trimite pe trailer rapid produsele de la Craiova via A1-A2-port C-ta. A2 tebuie privita ca o parte dintrun plan, nu planul in sine! A2 trebuie sa lege Romania de poarta ei maritima. Hai sa ne gandim si la ziua de poimaine, nu numai la ziua de maine.
2. În ceea ce priveşte atât populaţia, cât şi parcul auto, estimările mele pe termen scurt şi mediu merg pe scădere. Vânzările de benzină au scăzut cu aprox., 20%.
Asta e pe termen scurt. Infrastructura nici daca ii aducem pe japonezi nu o vom realiza in 2 ani. Eu ca sofer nu simt diferenta, decat acum vara dar lumea e la mare. Se reia distractia in toamna.
3. Căpşunarii nu se întorc. Aici nu vorbesc din ziare, ci din experienţă personală, având o pereche de fini care au plecat în Spania şi discut cu ei săptămânal. Nici remiterile nu au scăzut semnificativ, ceea ce înseamnă că marea majoritate a acestora nu au probleme serioase.
Sa le mearga bine, acolo in tari straine, tuturor finilor patriei noastre, nu numai alor tai, ca avem nevoie de remiterile alea in continuare. La sume sunt convins ca scoti din jobenul consultantului sumele pe ultimele 12 luni, la cent, ca altfel nu cred ca ziceai ceva de remiteri![]()
4. Desigur că nu se pune problema ca o autostradă să fie construită doar dacă este rentabilă economic şi trebuie luat în considerare şi efectul pe care aceasta îl are la dezvoltarea regiunii respective.
Repet, trebuie avut in vedere planul mare, ca nu-l poti realiza pe tot, deodata. Cand te apuci sa-ti faci casa, normal ca fundatia si stalpii nu-ti folosesc la mare lucru. Termina casa si apoi vezi la ce-ti foloseste. Problema e ca nu ne tinem de plan si nu exploatam mai deloc ceea ce am realizat din plan. Pana anul trecut nu era parca nicio benzinarie pe A2, de ce oare? Sa dureze atat de mult avizele de mediu?
5. Cheltuielile cu transportul sunt o porţiune neglijabilă din totalul costurilor indiferent de insdustrie astfel încât nici o investiţie nu se bazează exclusiv pe acestea.
Cheltuielile logistice sunt foarte importante in companiile de distributie. Stii bine asta, la fel cum stii ce rol are distributia in economie. Vin dintr-o companie care invarte multi bani din distributie, si daca dai la o parte marfa, singurele capitole de cost relevante sunt salariile si logistica. Restul cheltuielilor sunt alune. Cand ne-a lovit criza, ghici unde s-au facut primele schimbari, ajustari, etc, la logistica. Externalizezi, te asociezi, elimini rute, creezi altele noi, schimbi sarcinile, dai toata firma peste cap, uiti de tot soft-ul in care ai investit bani grei, dar la final marfa tot ajunge unde trebuie, cand trebuie, cata trebuie, cu cheltuieli mai mici!. Dupa criza, aceasta lectie ne va prinde foarte bine. Pe de alta parte, daca o masina de marfa ajunge mai repede la Hunedoara cu 2 ore, de la Hunedoara la Cluj, cu inca o ora si tot asa, pentru ca merge doar pe autostrada, se schimba Gantt-urile de transport si iti eficientizezi activitatile! Poti utiliza masini de capacitate mai mare, mai putine dar ca sa duca mai multa marfa, in mai multe locuri, respectand deadline-urile, pentru ca pot merge mai repede. Gandeste-te putin, te rog. Pentru o decizie de investiţie contează mai mult o şcoală bună în zonă decât o autostradă.
Hai ca aici te rog eu sa aduci cifre referitoare la efectul unei scoli "mai bune" in Topa de Jos in comparatie cu autostrada Transilvania.
Până acum chiar nu am văzut un contra-argument economic serios. Keep trying
Raspunde-mi economic daca poti: cat pierdem pe an pentru ca infrastructura e in halul in care e? 1 mld? 2 mld? 10 mld? Cat si de ce? Daca nu poti sa raspunzi la intrebarea asta, eu propun sa ne apucam mai intai sa facem naibii odata infrastructura asta si apoi sa ii stimulam pe toti sa o foloseasca! Inclusiv sa dai afara leprele de atasati economici din zeci de ambasade care nu aduc niciun investitor, etc! Me out, until Tuesday!
de Darth-Claudiu » 29 Aug 2009, 22:00
de toxicristi » 29 Aug 2009, 23:33
de radu.cmax » 30 Aug 2009, 05:00
de DanielArdelian2 » 30 Aug 2009, 06:26
$1 scrie:$2ai să discutăm pe un exemplu concret: Bucureşti-Hunedoara, aproximativ 6 ore în condiţiile actuale, la o distanţă de 400 de km. Pe autostradă ar fi 4 ore.
de zaboss » 30 Aug 2009, 09:35
$1 scrie:$2
Ce am spus mai sus ramane valabil dar mai punctez si faptul ca soferii de TIR-uri au diagrame pe care trebuie sa le respecte, au timpi morti. Toate astea afecteaza eficienta transportului. Daca stai langa un manager de logistica si ai curiozitatea sa vezi cum se proiecteaza operatiunile unei companii cu multe sucursale catre care pleaca multa marfa si din care pleaca ulterior multe transporturi mai mici de marfa catre clientii finali (care sunt chiar si la Topa de Jos), se schimba treaba. Asta inseamna transport si logistica adevarata, iar asta influenteaza business-ul d.p.d.v. operational si financiar. Daca schimbi in Gantt durata activitatii (timpul de transport), la nivel de 10-15 orase majore ale tarii, schimbi o gramada de lucruri in organizarea si functionarea unei logistici adevarate
. Si asta inseamna bani. Multi daca te raportezi la o perioada suficient de mare (sa zicem 1 an).
$1 scrie:$2. Pai contra-argument la ce? La masuratoarea ochio-metrica?
$1 scrie:$2u as aduce argumente de trafic, sunt sigur ca traficul de perspectiva indeplineste conditia necesara autostrazii de acum mult timp, dar nu am masuratorile.
$1 scrie:$2e asemenea, as aduce in discutie tot ce decurge din aceasta : numarul de morti si raniti grav care sunt convins ca a scazut cu beneficii directe la buget, dar nici acolo nu am date concrete (cu toate ca de o reducere de mai putin de 35% nu am auzit), timpul de deplasare, care altfel era pierdut la volan s-a redus, si cred ca au crescut si afacerile imobiliare in zona apropiata primului nod si nu numai, dar aici depinde si de cat de bine preia Bucurestiul traficul la intrare, fapt ce are beneficii asupra orasului.
$1 scrie:$22. Cred ca oamenii vor renunta mai degraba la masina pe distante f scurte (deplasarile urbane), unde si consumul este mai mare si randamentul mult mai scazut, si mai putin pe cele inter-urbane, indiferent de scopul deplasarii. Si firmele probabil au strans cureaua, si nu mai dau atata frau liber plimbarilor urbane ale anagajatilor. De aceea, chiar daca s-a inregistrat o scadere la vanzarea benzinei, efectul asupra traficului international si national de perspectiva ar fi, in cel mai rau caz, o crestere mai domolita, dar nicidecum scadere.
$1 scrie:$2Pai 400 Km in 6 ore inseamna o medie de 70 Km/h, ceea ce mi se pare nerealista pentru a fi realizata in "serie mare".
Probabil ca tu, cu masina mica, plecand in mijlocul noptii, poti sa scoti media asta, dar oricum nu te poti folosi de restul orelor din zi pentru a obtine rezultate asemanatoare.
Înapoi la Discutii libere/forum
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 10 vizitatori