ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
30 Aug 2009, 13:14
$1 scrie:$2i-aduc aminte de nişte discuţii prin ZF despre autostrada Bechtel în care se arăta cu cifre că aceea nu va ajunge niciodată la încărcarea optimă.
Sa privesti cu mare scepticism articolele din presa legate de constructii, pentru ca ei cauta senzationalul si nu ai nici cele mai mici cunostinte in domeniu, dar nici nu se chinuie sa intrebe pe cineva.
$1 scrie:$2umărul de accidente la nivel naţional scade constant, deşi impresia creată de mass-media este inversă. Raportat la numărul de maşini în trafic suntem undeva la mai puţin de jumătate faţă de 1996 şi evident că o contribuţie o are şi creşterea calităţii drumurilor (dar şi creşterea numărului de radare, de poliţişti în trafic).
Da, scade constant, la fel ca traficul pe drumuri si numarul de vehicule inmatriculate. Ia uite, suntem si fruntasi in Europa :

(Sursa : European Transport Safety Council (ETSC) - Road Safety Performance Index (PIN))
In perioada 1991-2003, numarul de morti a scazut cam cu 20%, dar in 2008-2009 am ajuns din nou la valoarea din 1991, cu toate eforturile politiei si cu toata modernizarea parcului auto.
"Din studiile efectuate in diverse tari cu traditie in constructia si exploatarea autostrazilor rezulta ca in cazul circulatiei pe autostrada se obtin urmatoarele avantaje fata de circulatia pe un drum obisnuit :
- economii la costul transportului de circa 20% prin reducerea consumului consumurilor specifice si a uzurii autovehiculelor in general : conducerea unui vehicul pe autostrada impune intrebuintarea franei in medie de sapte ori mai putin decat pe un drum obisnuit, consumul de carburanti este cu peste 6% mai redus;
- se reduce timpul de deplasare cu circa 33%;
- proportional cu intensitatea circulatiei, numarul de accidente si daune produse de acestea se micsoreaza."
Sa nu mai zic de capacitatea autostrazii de a atrage trafic, si aici nu ma refer la trafic care a fost absorbit de pe alte drumuri adicente.
30 Aug 2009, 15:30
Am gasit si un articol legat de acest subiect :
http://www.cotidianul.ro/traficul_rutie ... 80407.html De notat ca valorile respective sunt valori curente, la nivelul anului 2005, la proiectarea unui drum nu se are in vedere numai traficul care a fost in anul proiectarii, ci si traficul dupa 10-15 ani.
Eu cred ca pe autostrada Transilvania, in 10 ani, se va atinge traficul necesar, dar sa nu uitam ca acea autostrada a fost data in schimbul la ceva, intr-un sistem de barter care se practica intre marile puteri si statele emergente.
30 Aug 2009, 17:42
$1 scrie:$2m gasit si un articol legat de acest subiect :
http://www.cotidianul.ro/traficul_rutie ... 80407.html De notat ca valorile respective sunt valori curente, la nivelul anului 2005, la proiectarea unui drum nu se are in vedere numai traficul care a fost in anul proiectarii, ci si traficul dupa 10-15 ani.
Eu cred ca pe autostrada Transilvania, in 10 ani, se va atinge traficul necesar, dar sa nu uitam ca acea autostrada a fost data in schimbul la ceva, intr-un sistem de barter care se practica intre marile puteri si statele emergente.
Din ce înţeleg eu din artciole, datele sunt actualizate, chiar dacă recensământul este din 2005, deci informaţiile sunt "la zi" (2009). Mă surprinde foarte tare cifra de 60.000 de automobile pe DN1, pe care nu o cred. De altfel se şi vede că "critic" este până la Otopeni. Oricum, aici deja a început contruirea noii autostrăzi şi anul viitor va fi gata. În rest, în linii mari sunt punctele pe care ţi le-am indicat şi eu la un moment dat mai sus.
Statistica pentru accidente - eu m-am bazat pe cifrele de aici:
http://picasaweb.google.com/cristianorg ... 4063611410. Ponderat cu creşterea numărului de automobile rezultă scădere.
Graficul auto pus de tine este foarte interesant fiindcă arată mai degrabă bottle-neckuri decât drumuri supra-aglomerate (de exemplu, Sibiu-Deva se gâtuie la Sebeş fiindcă trece chiar prin oraş şi uneori se fac coloane de kilometri. Astea pot fi rezolvate punctual. DN1 este aglomerat mai degrabă de traficul de navetişti (sunt mulţi bucureşteni mutaţi în comunele limitrofe), aeroportul, cam după Otopeni se eliberează.
Traficul peste 10-15 ani este dificil de estimat. După cum vezi este greu de estimat ce va fi peste câteva luni, darămite peste 10-15 ani. De asemenea, trebuie luat în considerare şi că petrolul este o resursă epuizabilă şi că, în principiu, rezervele nu mai durează chiar atât de mult. Peste 10-15 ani este posibil ca deja dominant să nu mai fie transportul auto (dacă pentru un autoturism văd fezabilă varianta electrică, pentru transportul de marfă...).
30 Aug 2009, 18:12
Da, traficul din grafic contine valori actualizate pentru anul curent pe baza recensamantului din 2005.
Traficul este, intradevar, dificil de estimat, dar nu imposibil. Inginerii au estimat inca din '78 ca pana in 2000 se vor produce depasiri ale capacitatii pe drumurile importante, ceea ce s-a si intamplat.
Pe harta, unde vezi drumuri cu peste 27.000 de vehicule pe zi, autostrada ar fi trebuit data in folosinta acum 6-7 ani, tocmai ca sa nu se produca acea crestere a numarul de victime/accidente, care atarna greu in economia tarii si care era absolut previzibila de 20 de ani. Nu se poate pune problema ca daca oamenii au mai multe masini sau mai multi oameni au masini, pot sa moara mai multi, ca e, de fapt, scadere.
30 Aug 2009, 20:05
$1 scrie:$2u se poate pune problema ca daca oamenii au mai multe masini sau mai multi oameni au masini, pot sa moara mai multi, ca e, de fapt, scadere.
Nu cred că se pune problema aşa. Tu ai oferit o statistică, eu alta. Scăderea este importantă exclusiv ca trend.
Legat de asta am serioase dubii că prin autostrăzi s-ar reduce mai mult, deoarece principalele cauze ale accidentelor de la noi ţin mai degrabă de... pubertatea condusului, respectiv, viteză neadecvată, alcool, nerespectarea legilor (permise şi autorizaţii). Degeaba îi faci lui Gigel autostrăzi dacă el e zdrobit ca boul de tren. Iar teribilistul care intră în pom fiindcă nu e în stare să-şi stăpânească maşina prea puternică pentru experienţa sa poate provoca mai multe daune pe autostradă decât pe o şosea. Aici ar fi interesant de făcut o paralelă între principalele cauze ale accidentelor la noi şi dincolo, dar nu am găsit statistici. Ştiu sigur pentru Argentina fiindcă am discutat cu un prieten de acolo şi sunt de aproape 4 ori mai multe accidente decât la noi, deşi infrastructura lor este mai bună, ceea ce mă face să mă întreb dacă nu cumva şi cultura locală are vreo influenţă (au şi ei ceva similar manelismului şi cocalarismul).
30 Aug 2009, 20:46
Uite aici statistica :
http://en.wikipedia.org/wiki/Road_traff ... y#Motorway . Intre de 3 si de 6 ori mai putin morti pe autostrada decat pe drum normal. Deci indiferent daca sunt multi morti sau putini morti pe drumurile obisnuite (cauze ce tin de politie, mentalitate, factori sociali, etc), numarul va scadea dramatic cand traficul trece pe autostrada. Nu stiu sigur, dar statistica este posibil sa se refere la drumuri in afara localitatilor, pentru localitati numarul accidentelor cu victime ar scadea si mai drastic, deaorece in acestea principala cauza a acestora (30% din accidente mortale) sunt pietonii care trec neregulamentar, carutele, bicicletele, etc.
Un drum aglomerat nu e un motiv de accident per-se, dar amplifica efectele tuturor cauzelor reale. Asta ar trebui sa fie un stimulent puternic, care este, pana la urma, inclus in recomandarea/obligativitatea ca de la 25k de vehicule in medie pe zi sa se faca autostrada.
$1 scrie:$2ar teribilistul care intră în pom fiindcă nu e în stare să-şi stăpânească maşina prea puternică pentru experienţa sa poate provoca mai multe daune pe autostradă decât pe o şosea.
Nici nu am vazut acest paragraf initial. Am impresia ca nu ai inteles ce cuprinde o autostrada.
01 Sep 2009, 09:36
$1 scrie:$2a şi nu, pentru că cantitatea de marfă nu creşte automat în aceeaşi proporţie, ceea ce înseamnă creşterea timpilor morţi. Sigur, asta poate duce la eficientizarea activităţilor firmei dar nu este neapărat necesar.
Aici voiam sa spun ca in momentul in care poti transporta marfa in conditii optime, iti poti eficientiza operatiunile pentru ca vei folosi mai putine masini si cantitativ vei avea mai putine transporturi (atat prin a folosi masini de capacitate mai mare sau prin a aloca rute mai lungi masinilor de capacitate mica) chiar daca volumul de marfa sau cererea de marfa evolueaza dupa alte reguli. Ai nevoie de autostrazi si centuri eficiente in marile orase dar scazi cheltuielile cu motorina, folosesti mai putini soferi si mai putine masini, rate de leasing, asigurari, licente, taxe, poate reduci si poluarea si batai de cap mai mici, in general). Pur si simplu, logistica marilor companii/transportatori, face mult prea des apel la incropeli, solutii de avarie, "combinatii", etc. Si am uitat de celebra afirmatie "iarna nu-i ca vara", ca diabeticii au nevoie de insulina si iarna, poate un transport intarziat de jeansi se soldeaza doar cu o amenda din partea hypermarketului care ramane o zi fara marfa pe raft...$1 scrie:$2. Pai contra-argument la ce? La masuratoarea ochio-metrica?
@toxicristi
Nu am inteles intrebarea...Despre ce contra-argument / masuratoarea ochio-metrica vorbesti?
01 Sep 2009, 12:16
Intrebarea era ptr zaboss ca zicea ca nu i se pare ca e destul trafic pe A2 sau ca pe DN1 nu ar fi cat trafic declarau cei de la CNADNR.
Nu am inteles daca zaboss sustine ca, in Romania, nu e nevoie de investitii in infrastructura in general sau ca autostrada nu este o solutie rentabila si ar fi existat alternative mai eficiente.
02 Sep 2009, 09:34
De notat ca pe nicio autostrada, nu doar pe laudatul autobahn, nu au acces vehicule care prin constructie sau limitare nu pot sa atinga 50km/h. De notat ca si in cazul preaslavitului autobahn , din cauza poluarii si a zgomotului, mai mult de 50% din aceasta este limitata (normal, curbele sunt proiectate la viteza de 140km/h, limita de viteza fiind, in general, pentru aliniamente). Autobahnul trebuie laudat pentru numarul impresionant de kilometrii, in rest fiind ca orice alta autostrada - limita de viteza pe portiunile drepte, care tind sa fie lungi in zona de campie, este ceva ce tine de legislatie, nu de constructie in sine.
Autostrazi nu avem in primul rand din cauza incompetentei celor care conduc si au condus tara si companiile de profil. Optim ar fi fost ca autostrazile care se construiesc astazi sa se fi construit acum cel putin 8 ani.
03 Sep 2009, 10:54
Acuma citeam o stire conform careia Politia Rutiera vrea sa faca o cerere Ministerului Transporturilor pentru a reduce limita de viteza pe DN1, in localitatile in care e 70, la 50 si in afara de la 100 la 90, din cauza cresterii numarului de accidente.
03 Sep 2009, 11:12
$1 scrie:$2cuma citeam o stire conform careia Politia Rutiera vrea sa faca o cerere Ministerului Transporturilor pentru a reduce limita de viteza pe DN1, in localitatile in care e 70, la 50 si in afara de la 100 la 90, din cauza cresterii numarului de accidente.
E o mare prostie, sunt localităţi în care e limită de 30 şi asta nu împiedică. În
Evz de azi erau niÅŸte propuneri interesante care ar fi mult mai utile.
03 Sep 2009, 11:14
@toxicristi: Politia Rutiera demonstreaza inca o data ca traieste intr-un univers paralel, in care probabil IQ-ul nu depaseste numarul de la pantof.
Cei care circula cu 90-100 prin localitati o vor face in continuare, nu le pasa cat e limita. Ceilalti, care circula legal, o vor calca mai serios intre localitati, prin urmare presimt ca o asemenea masura va creste numarul de accidente per total pe portiunea Bucuresti-Ploiesti. Adica muti mortii din localitati in afara lor, mare afacere ce a facut politia romana....
$1 scrie:$2ă surprinde foarte tare cifra de 60.000 de automobile pe DN1, pe care nu o cred
@zaboss: ai luat in calcul si traficul greu? Traficul intre Bucuresti si Ploiesti nu este doar cel de pe DN1, ci si DN1A, pe unde circula camioanele.
03 Sep 2009, 11:36
Dupa gandirea asta rezulta ca daca se va pune in localitati limita la 30 km/h, in afara la 60 km/h si pe autostrada la 80 km/h numarul accidentelor va tinde catre 0 (zero), nu?
Au spus acolo cate din acele accidente au avut ca si cauze: influenta alcoolului, lipsa de atentie la volan, nerespectarea altor reguli de circulatie (depasire pe linie continua, depasire pe contrasens acolo unde sunt 2 benzi pe sens, neacordarea de prioritate, nerespectarea semnalelor la trecerea peste calea ferata, nepastrarea unei distante corespunzatoare - suna politieneste dar nu e asa ca-s o gramada care se tamponeaza aiurea pe DN intre Campina si Ploiesti ) etc? Din toate acele accidente marea majoritate au cauze care nu tin direct de viteza. Ala care nu e in stare sa conduca o masina, nu e pregatit sa conduca o masina sau e luat cu capu'/beat prezinta risc foarte ridicat de accident indiferent de restrictiile de viteza. Si DN1 chiar e intr-o stare foarte buna (cu exceptia centurii de Vest a Ploiestiului ce va fi gata, speram, la sf. anului); nu e o bomba de drum, valuri-valuri sau halfpipe, cratere, ingustari bruste, compresii, etc.
03 Sep 2009, 12:30
Daca e sa o luam pe bune si trecerea de la limita de 50 la 70 in localitati (unde sunt treceri,carute, biciclisti) a fost fix frectie la piciorul de lemn, in cel mai bun caz scurta drumul cu 10 min. Nici acum, revenirea la initial nu e solutia.
Masurile necesare sunt cu totul altele, de departe cele mai importante fiind cele de infrastructura. O infrastructura bine pusa la punct, care permite viteze mari de deplasare in siguranta, va avea si un efect psihologic asupra soferilor, aceastia tinzand sa aibe mai multa rabdare cand stiu ca in cateva minute vor urca pe autostrada unde vor puta circula linistiti cu 130 la ora, constant. Acum, ca cica se lucreaza, putem doar sa asteptam si sa lucram la celalalte probleme.
Legea trebuie inasprita, amenzile, marite, iar cei prinsi cu peste 50 , pe langa suspendarea 3 luni sa plateasca si amenda penala iar recidivistii inchisoare o luna, doua - asta cu inchisoarea o zi e o poveste.
Nu inteleg de ce daca au fost asa de profitabile camerele pe de DN1, de ce acum nu sunt de 3 ori mai multe ca la inceput?
03 Sep 2009, 13:26
De care autostrazi vrem? Ca Autobahn-ul german?
http://maps.unomaha.edu/Peterson/funda/ ... tobahn.htm"Maintenance and construction are important in maintaining the condition of the structure. Overall, the roads are in excellent condition. Due to 40 years of neglect, though, roads in eastern Germany are still being improved through the Germany Unity Transport Projects. In order to ensure the roads' quality, each meter of the system is periodically checked. If any sort of defect is found, such as a crack, the whole section of the road is replaced. As a result, construction zones are quite common and widespread. Occasionally, a rather large segment of the Autobahn may have to be closed. In such cases, predesignated detour routes are immediately put into effect. Signs, service areas, etc. are also well maintained."
Legat de "limitarea de viteza pe DN1" - auzisem o discutie la radio cum ca pe langa aceasta limitare se va cere celor care raspund de acesta sa monteze si semnalizari suplimentare a drumului.
In ceea ce priveste accidentele, vina este si a noastra, a tuturor care ne hazardam si apasam pedala prea mult si ignoram (uneori) regulile de circulatie dar si a celor care ar trebui sa se preocupe mai mult de drumuri, cu tot ce inseamna asta: constructie, mentenanta etc.
- FiÅŸiere ataÅŸate
-

03 Sep 2009, 16:57
astazi am trecut pe A2 spre Constanta. Se sapa de zor la autostrada (in curba la Cernavoda).
03 Sep 2009, 17:47
Sunt curios cate accidente grave se petrec cu respectarea prevederilor legale privind viteza si purtatul centurii. Asta ca o paranteza.
Am vazut acum cateva zile la TV unul care a luat-o pe contrasens pe autostrada, iar unii care mergeau regulamentar s-au apucat sa filmeze. Din discutia lor, reiesea ca nu erau siguri DACA sa sune la 112 sa anunte incidentul...
04 Sep 2009, 00:03
$1 scrie:$2m vazut acum cateva zile la TV unul care a luat-o pe contrasens pe autostrada, iar unii care mergeau regulamentar s-au apucat sa filmeze. Din discutia lor, reiesea ca nu erau siguri DACA sa sune la 112 sa anunte incidentul...
vezi tu, adesea ne intrebam de ce
ceilalti nu fac ce trebuie facut
asta in timp ce noi insine suntem destul de departe de statutul de usa de biserica
uite
un articollasand la o parte ca cine a furat si a vandut e o alta categorie, sa vorbim doar de camerele fixe din trafic, sa vorbim de camerele de supraveghere din intersectii si de pe drumuri aiurea (sa zicem ca de pe autostrazi) - nu ne declaram noi deranjat de aceasta activitate indiscreta?
nah, sa fie clar: nu sugerez deloc ca eu is ala care respecta tot (aproape zilnic trec cu 120 prin localitate, aproape zilnic fac si depasiri neregulamentare, aproape zilnic... da' ce nu fac? nu prea dau flashuri sa mi se dea din cale, decat in situatii absolut revoltatoare, si nici nu prea claxonez pe altii; in rest - de toate fac, daca sunt sigur ca nu incomodez pe nimeni - da' parca poti sa fii vreodata sigur?)
09 Sep 2009, 15:04
Romania e pe ultimele locuri in lume la infrastructura :
http://khris.ro/index.php/09/2009/roman ... ndicatori/
09 Sep 2009, 18:34
Tocmai vin dupa un drum Timisoara - Recas - Lugoj (DN6). Am facut 60 Km in 80 de minute, adica o medie de 45 Km/h. S-a mers in permanenta in coloane, cu masini mici presarate printre TIR-uri. Am stat la vreo 4 semafoare. Drumul ala (Tm - Lugoj) este tot in lucrari din 1998, poate si mai devreme.
Noroc cu unii soferi adevarati, oameni de caracter, care s-au apucat sa descongestioneze traficul din proprie initiativa, depasind coloanele la semafor si infigandu-se cu tupeu in fata soferilor mai fraieri.
11 Sep 2009, 20:19
alti bani f...i ... alte proiecte
http://www.capital.ro/articol/update-pr ... 24933.htmlLE in loc sa construim ... visam
11 Sep 2009, 21:41
Macar la aia o sa se stie, aproximativ, un pret
11 Sep 2009, 22:03
DA, vreau autostrazi
m-am intors ieri din grecia, unde am bagat autostrazi din greu; la care am platit taxa, cam 2,75 eur/ 100 km
ba chiar am platit taxa pe unele DN-uri care erau in lucru pt a fi transformate in autostrada
si am dat vreo 12 eur ca sa trec podu de la rio-antirrio (cam 2 km lungime)
astfel se degreveaza si drumurile nationale, si scade numarul de accidente
12 Sep 2009, 06:14
$1 scrie:$2A, vreau autostrazi
ba chiar am platit taxa pe unele DN-uri care erau in lucru pt a fi transformate in autostrada
adispan, drumurile alea in lucru, au intrat in lucru dupa ce ai trecut tu pe acolo sau era asa de la inceput? ca la vama am aflat...

sorry de OT
25 Sep 2009, 12:52
http://blog-tmctv.money.ro/2009/07/27/d ... a-bechtel/Mi-a placut un comentariu: "Domne, cat costa cat o costa, dar cand va fi gata? Ca pana la urma conteaza rezultatele pe banii care ii dam."
26 Sep 2009, 10:33
Mircea Badea despre pene (alea de pus pe fund) si autostrazi - replica la "arogantele" politrucilor
http://www.antena3.ro/stiri/antena3ro/l ... 80491.html
03 Oct 2009, 17:51
Da vreau autostrazi!!!!dar nu cred ca ma voi bucura de ele doar cand voi fi carunt si in baston,mergand mai des pe la biserici sperand in izbavirea de pe urma,ducand cu greu paharul de apa la gura.........dar atunci nu cred ca isi vor mai avea rostul pt mine.
P.S: Sper ca e doar un cosmar ceea ce am spus mai sus si nu voi trebui sa-l si traiesc,dar sa nu uitam ca si speranta moare ultima
04 Oct 2009, 07:02
Daca te referi la o retea nationala de autostrazi, atunci probabil ca ai dreptate :

Si daca se misca ca melcu, pana in 2012 ar trebui sa termine Bucuresti - Ploiesti si o bucata din autostrada Transilvania.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.