Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.
Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în
Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru
generalităţi.
05 Sep 2009, 15:29
În timp ce rulam voios spre curtea de la țară cu circa 70 km/h la ieșirea din București spre Popești Leordeni mi-a explodat un cauciuc pe spate, stânga.
Având azot în el, a făcut un fâs și cam atât. Am tras imediat pe dreapta și vedeți pozele.
Acum am mai multe întrebări.
1. Mașina are ~26.500 km iar cauciucurile au fost rulate mai puțin de
20k (iarna am cauciucuri de iarnă). Tot timpul presiunea a fost la zi cu azot. E normal ca la o uzură de nici 20k să explodeze un cauciuc ? Eu încep să-mi pierd încrederea în Michelin

Nu vă mai spun că dacă era să mă iau după dobitocii de la Romcar, cauciucul respectiv era pe față (la ultima revizie am rotat cauciucurile).
2. Săptămâna asta vreau să fac revizia mașinii de 30k la Neste. Din ce am văzut în cartea de garanție, am o șansă să schimb. Acolo scrie că "dealerul poate ajuta utilizatorul să schimbe pe garanție anvelopa în funcție de politica de garanție a producătorului". Ce ziceți am vreo șansă ?
LE: crăpătura are cam 4-5 cm și este pe interiorul anvelopei

Ultima oară modificat de
Alen pe 09 Sep 2009, 07:18, modificat 1 dată în total.
Motiv: mutat la Help
05 Sep 2009, 15:49
Cati ani are guma?
05 Sep 2009, 16:17
Sunt cauciucurile cu care a venit masina, mai mult ca sigur ca au dot 2007. Apropo de asta, sunt fabricate in Germania? Acelasi model il am si eu, dot 0307, fabricate in Germania si au rulat pana acum ~ 57k km, mai au 2 mm pana la semnul de uzura maxima admisa. Cred ca la 65k km le vine randul pentru schimbare, eu unul ma declar multumit. Poate ai luat vreun ciob sau ceva, imi vine greu sa cred ca la 20k km se poate intampla asa ceva unei anvelope moderne... Dar cine mai stie, vorba aia, nimic nu mai e ce a fost
05 Sep 2009, 16:26
Cauciucurile sunt cele originale ale mașinii, din 2007.
Anvelopa cu pricina a făcut explozie, n-are urmă de ciot, ciob nimic, e crăpată pur și simplu după cum se vede în poză. Mergeam pe stradă, drum drept, asfaltat, depășeam și aveam cam 70km/h.
Ceea ce nu mă încântă având în vedere că mai am încă 3 astfel de exemplare pe mașină.
Nu vreau să mă gândesc ce se întâmpla dacă cauciucul rămânea pe față și avea și aer în el.
05 Sep 2009, 16:44
Nimic. Am avut explozie la 100 la ora, pe fata, cu aer, anvelope 225/45r17 si am putut controla masina.
05 Sep 2009, 16:50
Faptul ca ai avut azot in roti parerea mea este ca nu a facut mare diferenta. Sunt tot felul de teorii, ca e molecula mai mare si nu iese prin porii rotii, ca explodeaza mai greu roata. Cand ti-a bagat azot in roti, nu a stat nimeni sa scoata tot aerul din anvelope (sa apese si pe cauciuc...) asadar cand le-a umflat probabil ca ajunge la o concentratie de 95% azot in roata. Tinand cont ca in aer este 78,2% azot, diferenta mi se pare mult prea mica pentru a face vreo diferenta. Azotul este vital cand se trece prin temperaturi extreme, spre exemplu pneurile avioanelor. Eu am aer normal in roti si in 2 ani presiunea din roti nu s-a modificat. O tot verific mereu inaintea unui drum mai lung, sa zicem o medie de o data la o luna jumatate. Niciodata nu a variat in nici un sens, fie ca a fost vara, fie ca a fost iarna. De fapt facusem si un calcul si la o diferenta de 40 grade celsius variatia presiunii intr-un pneu in care nu se pierde aer este nesemnificativa.
Cu cealalta parte din afirmatie sunt de acord, mai bine ca nu a fost pe fata, se simtea un pic mai rau. Ca si regula, producatorul recomanda invartirea pneurilor la fiecare 15k.
05 Sep 2009, 16:58
La auto soft, au scos aerul și apoi au băgat azot

oricum vorba ta, prea puțin relevant.
Intrii într-o depășire și apoi când reintrii pe bandă cu roțile virate îți explodează roata pe față. Spuneți-mi că nu pățiți nimic
05 Sep 2009, 17:08
Mai nasol este daca trebuie sa franezi la viteza mare, franarea va fi ineficienta. Pneul intact va avea o aderenta considerabil sporita fata de cel spart, in acest sens EBD-ul va interveni si va micsora forta de franare pe acea roata. Lucrul rau este ca vei opri mai greu, lucrul bun este ca fara EBD masina s-ar invarti...
05 Sep 2009, 19:04
$1 scrie:$2..Eu am aer normal in roti si in 2 ani presiunea din roti nu s-a modificat. O tot verific mereu inaintea unui drum mai lung, sa zicem o medie de o data la o luna jumatate. Niciodata nu a variat in nici un sens, fie ca a fost vara, fie ca a fost iarna...
Doar de proba, ia vezi ce presiune ai in roti pe la orele 15-17, cand masina a stat toata ziua in soare...
05 Sep 2009, 19:09
tinind cont ca este cauciuc, n-ai sanse la garantia ford.
incearca la casco! eventual, da cu un pietroi in janta astfel incit sa iti dea inlocuire la ambele. multi nu despagubesc decit daca si janta este afectata.
ps: eu am avut explozie la 140 km/h cu o anvelopa la un logan, pe dreapta fata. anvelopa era cu azot. n-am simtit nimic. doar ca am stat 15 min sa se raceasca janta si prezoanele, ca sa pot desface roata. explicatia in service: de la azot s-a incins.
Ultima oară modificat de
muzica9 pe 05 Sep 2009, 19:12, modificat 1 dată în total.
05 Sep 2009, 19:10
Pai atata timp cat sti temperatura (aerului din roti) poti sa o si calculezi, nu trebuie sa o masori. Presiunea la orele 17 va fi nesemnificativ mai mare decat presiunea la ora 8.
Ii sparge capul jantei

. Fara aer in pneu (ceea ce nu e greu in situatia de fata, tinand cont cat de mare e spartura

) urci de 2 ori o bordura si gata janta.
05 Sep 2009, 19:18
Merita 100 de euro fransiza pentru o anvelopa de maxim 350 lei?
Atentie unde faceti presiunea in roti. Difera manometrele destul de mult. Nici eu nu pun azot, pentru ca nu pot verifica presiunea cand vreau eu si costa, pe cand, sa verific presiunea odata pe saptamana nu ma costa nimic.
05 Sep 2009, 19:18
pai banuiesc ca umbla cu rezerva iar janta este in portbagaj.

asa ca este mai simplu pietroiul decit sa demonteze roata de 2X.
05 Sep 2009, 19:29
$1 scrie:$2ai atata timp cat sti temperatura (aerului din roti) poti sa o si calculezi, nu trebuie sa o masori. Presiunea la orele 17 va fi nesemnificativ mai mare decat presiunea la ora 8.
...
1) tine cont ca dupa o zi de stat in soare asfaltul ajunge la 50-70 grade
2) Nesemnificativa zici? Atunci incearca un experiment simplu: ia o sticla de 2l de plastic goala si pune-i capacul in miezul zilei si spune-mi si mie cum va arata dimineata urmatoare, la 8.
Eu am incercat odata si imi arata 4.5 atmosfere in roata, de la 2.1-2.2!!!
05 Sep 2009, 19:44
Pai ceva nu este bine, inseamna ca legile fizicii nu mai functioneaza si Einstein s-a nascut degeaba, ceea ce sincer nu cred. Maine ma inarmez cu barometrul din dotare si o sa masor presiunea intr-o roata de dimineata si la pranz. Pana atunci exista o lege a gazelor a lui Gay-Lussac (il cheama gay pentru ca era vesel, nu din alte motive

) care reiese dintr-o ecuatie complicata (cu derivate partiale... noroc ca am scapat de ele

) cu niste coeficienti de dilatare termica... Legea asta pentru anumite situatii (cantitate cunoscuta de substanta...) devine:
p1=p0+p0/273* t1=p0((273+t1)/273), unde p0 este presiunea la 0 grade celsius, p1 este presiunea la temperatura t1.
consideram ca am facut presiunea la 0 grade celsius si este 2,3 atm (nu mai conteaza ca nu e in SI unitatea de masura, pentru ca e intr-o parte si in alta a egalului) si ne intereseaza presiunea p1 la temperatura t1=40 grade celsius.
p1=2,3((273+40)/273)=2,6 (tinand cont ca am considerat o variatie de 40 de grade, variatie de la iarna la vara, in nici un caz vara nu are cum sa urce de la 2,1 la 4,5)
oricum maine o sa iau barometrul si o sa fac practic, dar NICIODATA NU O SA DEA 4
05 Sep 2009, 20:51
Foarte nasoala faza cu explozia anvelopei, indiferent ca e pe garantie sau nu, asa ceva nu trebuia sa se intimple cu un cauciuc nou si in conditii de viteza/incarcare/temperatura normale!
De curiozitate: ce presiune ai in mod normal in cauciucuri? Care e originea cauciucurilor (pot pune pariu ca "made in romania" sau "enginered in eu")?
Faptul ca are azot nu cred ca a contat prea mult in momentul exploziei, dar la o viteza mai mare si pozitionat pe fata cred ca ar fi fost foarte urit, cu derapaj si altele...
Imi aduc aminte ca am vazut pe discovery la mythbusters cum au crescut presiunea intr-un pneu de tir pina a explodat ptr ca sa vada daca in momentul exploziei poate rani un motociclist sau automobil(ist): ghici cum arata cauciucul explodat (la o presiune foarte mare) - exact ca cel din poze; anvelopa cedeaza, din cauza presiunii mari, in zonele mai subtiri, adica pe flancuri, sau in zonele afectate si slabite de accidente gen gilme sau lovituri cu borduri, etc...
05 Sep 2009, 22:33
@adrianmihai83: s-ar putea sa fi gresit si sa fie vorba totusi de 2.5???
Habar nu am, oricum la cauciucurile de iarna am pus azot acum 3 ani si nu am mai umblat la ele, iar la cele de vara de vreo 2 ani, si tot asa, fara sa mai umblu la ele (nu am avut de carat ca sa umblu la presiuni).
Din ochi arata OK.
05 Sep 2009, 23:43
Intr-o zi de vara in care dimineata sunt 16 grade, la pranz 25 si dupa amiaza 35, cum a cam fost zilele astea, diferentele sunt imense. Al naibii aerul ala, se dilata si el la caldura

Diferentele masurate de mine intr-o astfel de zi, in conditiile in care la ora normala pusesem 1.9, erau asa: 1.7 "dimineata pe racoare" si 2.2 pe caldura maxima. Suficient sa tzopaie masina pe 2.2 si sa fie nesigura pe 1.7.
06 Sep 2009, 22:27
Astazi nu a fost ziua buna pentru teste, oricum am pus barometrul in masina. @VIPER, testele le-ai facut fara sa misti masina de pe loc?
Aia este o formula din fizica si in viata de zi cu zi nu ar trebui sa difere, formula e sigur buna, am verificat-o azi pentru mai multa siguranta. Sa se incalzeasca vremea, macar 15 grade diferenta de dimineata pana la pranz sa iasa ceva concludent. Daca s-ar dubla presiunea atunci mi-ar fi mai frica sa merg cu bicicleta decat cu masina
06 Sep 2009, 22:43
asadar... ca sa lamurim problema GARANTIEI:
o anvelopa cumparata are garantie 2 ani in conditii normale de folosire ( daca lasi masina pe dreapta 2 ani si se coace anvelopa si se lasa masina si incepe anvelopa sa bata in timpul rularii, nu iti dau garantie); eu am lucrat in service si astea cu garantia le cam stiu

daca ai DOT 0307, inseamna ca anvelopa a fost produsa undeva in jur de 20 ianuarie ( a treia saptamana din 2007), ceea ce inseamna ca nu mai e in garantie;
avand in vedere ca unii dintre noi au casco si ca inspectorul de daune poate fi "induplecat", poti incerca sa o schimbi in felul asta; eu personal nu am franciza la contract ( 08 '07) si le-am facut o gramada de daune
faza cu janta nu cred sa mearga; daca strambi janta, inseamna k ai dat in groapa... anvelopa ta e explodata, deci a avut defect de fabricatie, ceea ce se traduce intr-un fir din panzele anvelopei, care ii spune verificatorului de pe banda de defecte ca acea anvelopa va exploda; varianta strambarii jantei de bordura pica din start, deci cred ca nu ar trebui sa te complici; daca janta s-a strambat usor pe interior in urma exploziei ( verificare pe aparatul de echilibrat roti), e posibil sa ti-o schimbe cu tot cu anvelopa
06 Sep 2009, 23:03
Răspundeam mai repede dar a fost forumul picat.
@muzica9 - am franșiză.Merg momentan cu aberația aia de roată de rezervă de dimensiuni reduse.
@Sexyrat - dacă tu găsești Michelin Primacy SP 205/55/r16 91v mai ieftin de ~500 ron în stoc mănânc netul.
@mircea george: Presiunea e întotdeauna 2.3 iar uneori la drum lung pe A1, A2 sau când merg încărcat full, pun 2.4 conform cu ce scrie în manual.
@Florin D - nu știu ce dot am exact. Oricum 2007.
Am postat aici nu că mă strofoc de banii pentru anvelopă ci din cauza situației ciudate : anvelopă uzată ~20k, mers normal => poc.
Mai am o întrebare : există șanse să nu găsesc Michelin exact modelul de mai sus și nu știu ce să aleg între Michelin Energy Saver și Vredestien Quatrac

PS: 99% din siteurile care comercializează jante sunt varză. Sistem de căutare varză, info stoc inexistent, adresă de contact ciuciu.
06 Sep 2009, 23:18
Pai pui all-season?
06 Sep 2009, 23:27
vER(

)destein din ala sa nu pui never ever...
michelin, pirelli, conti, kumho, yoko, toyo, bridgestone.... cam astea sunt marcile in care poti avea incredere...
06 Sep 2009, 23:29
Vai de mine, dar cum ai ajuns la concluzia asta cu never ever? Pe baza caror fapte? E legat de modelul ala (care oricum nu mai exista, ci doar Quatrac 2 si acum 3), sau de firma in general?
06 Sep 2009, 23:29
@Viper - păi am all season. Pun tot all-season. Iarna e altă poveste, am alte cauciucuri.
Dar nu vreau să am 2 all season și 2 de vară. Măcar să fiu consistent

LE : eu de vredestein auzisem numai de bine.
06 Sep 2009, 23:35
Pai multa lume a auzit numai de bine, iar altii, mai "copaci", chiar le folosesc de ani de zile (as avea o lista imensa de oameni si masini foarte variate, de la Cielo la Audi Allroad sau cum ii zice). Dar nu e de firma cunoscuta pe la noi, deci nu e bun

Testele facute pe afara sunt irelevante
06 Sep 2009, 23:40
alex, ai o masina "premium wanna-be", deci iti trebuie niste anvelope mai bune, carevasazica premium... anvelope premium inseamna marcile consacrate si modele cu aderenta crescuta, cu indici de viteza si greutate mai mari, eventual de ploaie
marcile premium sunt: michelin, pirelli, continental (cele mai mari vanzari in europa), bridgestone, toyo, yokohama, kumho; acum, ca firma continental produce si semperit si alte prostii, e alta poveste: o face pentru cei cu buget redus, care vor sa mearga si ei cu gume noi la masina, nu cu malatesta (re-esapate), ieftine si fara pretentii, doar ca sa se invarta roata
vredestein nu e o marca buna, e o marca ce se foloseste la romani... asta nu inseamna nimic atunci cand ai niste pretentii mai inalte de la masina ta. daca nu ai, pune-i sava, debica, sau alte petarde din alea cu care ajungi in pom, ca tot aia e
apropo, ca vine iarna: va recomand nokian wr, pirelli sottozero, sau japonezele consacrate (NR: toyo, yokohama, bridgestone)
drive safe
06 Sep 2009, 23:45
Ar mai fi și CONTINENTAL PREMIUM CONTACT 2 @ 333 ron . Am găsit în stoc la auto-soft.
06 Sep 2009, 23:46
Mai intreb o data, ca ma distrez deja, de unde ai aceste informatii (sa le zicem asa) despre Vredestein? Ai avut curiozitatea sa citesti despre ele pe oaresce site-uri de specialitate de afara? Sau sa vezi masini adevarate incaltate cu seriile Ultrac? Doar de curiozitate intreb, eu unul stiu raspunsul. Dar ma distreaza vehementa cu care afirmi niste chestii pe post de adevar absolut
07 Sep 2009, 00:00
vredestein sunt chipurile olandeze, da? vrei sa spui ca sunt "creme de la creme" si nu inteleg eu? olandezii sunt buni la flori si la branza topita, colega, nu la anvelope

vredestein-ul asta l-or fi facut pentru tractoare si motocositori, nu pentru altceva
poate sa castige ce premii vor ei, pe piata europeana marcile premium sunt doar 3
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.