
Ceea ce fac fac pentru mine, nu as face asa ceva pentru nimeni altcineva. Nu faceam reclama, doar imi impartaseam experienta in caz ca asta s-a inteles. Incerc insa sa iti explic ce ar trebui sa faci.
Carburatoare:
In principiu ai nevoie de un set de carburatoare de Yamaha R1 cu diam interior de 40 mm. Se gasesc in dezmembrari de motociclete pentru ca stim prea bine ca motocicletele cu cat sunt mai turbate cu atat au viata mai scurta. Uneori gasesti set de carburatoare aproape noi

. Eu am luat un set cu 60E, dar pretul se invarte pe la 100.
Astea trebuie curatate bine bucatica cu bucatica si sa verifici ca membranele de vacuum sa fie ok. Ca reglaj ai 4 chestii:
-surubul de amestec la relanti e dedesuptul fiecarui carburator, se strange de tot dupa care se destrange 3.5 ture. In functie de cum sta la relanti le strangi sau le destrangi toate cate 0.5 ture
-pozitia acelor de la membranele de vacuum. Daca ai amestec sarac in plaja intermediara de turatii ... 2000-4500 aprox, ridici cate o treapta acele pana ce ai amestecul bun . Acele au o siguranta in capete si 5 sau 6 caneluri pe care poti baga siguranta respectiva, deci 5 sau 6 nivele de reglaj.
-jiglerele principale iti dau amestecul la turatie mare 5000-7500. Incepi prin a le gauri la 1.7 mm si apoi vezi la ce turatie ramai fara gaz. Incrementezi cu cate 0.5 pana ce simti ca merge bine pana in 7000 de ture. 1.75, 1.80, etc, nu ar trebui sa treci de 1.90 mm pentru motorul tau.
-nivelul camerei imbogateste amestecul pe toata plaja de turatie, si se regleaza prin indoirea usoara a tijei plutitoarelor. Daca trebuie sa imbogatesti amestecul ridici nivelul in camera cu 1 mm. Nivelul il verifici cu 1 furtun subtire transparent care se conecteaza la stuturile de la camere de dedesuptul carburatoarelor.
Toate astea se fac DUPA sincronizarea cu vacumetre.
Galeria de admisie:
Iei o garnitura de galerie de admisie si o duci la o firma sa iti taie pe freza sau laser sau jet de apa o flansa de admisie din tabla de 5 mm. Cumperi teava de 40 mm diam interior si ti le faci la lungime de aprox 100 mm cu un capat dupa forma portului de admisie. Le sudezi la unghiul corespunzator astfel incat sa se intalneasca cu gurile carburatoarelor si astea sa stea pe motor cu camera de nivel orizontala (aproximativ 30 de grade inclinatie).
Acceleratoare(velocity stacks):
Astea vin la gura carburatorului si de obicei stau in carcasa filtrului de aer. Lungimea variaza de la 20mm la 60 70. Traseul de admisie trebuie sa aiba o anumita lungime pentru o distributie buna cuplului. Un traseu prea scurt omoara cuplul. Lungimea traseului trebuie sa fie suficient de lunga incat pulsurile de aer sa intre in rezonanta si sa se impinga unul pe altul in cilindru. La motorul meu lungimile optime de la gura trompetei la supapa de admisie variaza intre 350mm si 430mm.
Filtru de aer:
Pipercross sau ITG care sa acopere toate carburatoarele. Ar trebui sa ai un volum de aer filtrat de cel putin 2 ori mai mare decat capacitatea motorului. Adica volumul interior al filtrului sa fie minim 4 litri. Vezi si cat loc ai sub capota.
Aprindere:
Trebuie sa te documentezi daca sistemul tau de aprindere poate functiona fara partea de injectie. Adica daca mai da scanteie cand scoti mufele la injectoare. Daca nu ai nevoie fie de un delcou (foarte ineficient) sau de o aprindere programabila.
Cam de atat am timp acum, mi-am amintit ca intrebai de cum porneste masina pe carburatoare, prima cheie si dupa o luna de stat la -5 grade. Asta presupunand ca ai facut tot cum trebuie. Au si soc manual daca ai nevoie, eu folosesc si socul cand e prea frig.
Incepe sa cauti pe google bike carb conversion si vei gasi multe informatii. Mai sunt si forumuri de la englezi unde gasesti multi care fac asta xrtwo.com, zetecinside, etc.