Tuning

Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

Pentru ca se cere, pentru ca vedem, pentru ca ne place, pentru ca vrem !!!!

Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

Mesajde Raul_20 » 07 Sep 2009, 14:39

Va rog sa imi spuneti ce tuning se poate aduce motorului DOHC 2.0i 88kw an 1992 ca sa ii mareasca puterea cu 20-40cp. Inafara de turbo care costa o avere. Ma intereseaza ceva care cu adevarat sa creasca puterea nu doar vorbe. Nu vreau tobe sport si filtru sport. Parerea mea acestea doar fac zgomot!
Astept orice sugestie, propunere !!
Mai e o problema sa nu coste o avere. Va multumesc!!!
Avatar utilizator
Raul_20
Incepator
 
Mesaje: 33
Membru din: 07 Sep 2009, 12:42
Localitate: Alba Iulia
Maşina: Ford Sierra, an 1992, 2.0i, 88kw, full option al anilor 92
VIN: WFOFXXGBBFNT12534

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

Mesajde jo_2k » 07 Sep 2009, 14:59

Orice pentru crescut puterea motorului costa o avere :)
Parerea ta cum ca evacuarea si admisia nu cresc puterea nu este foarte buna. Orice tuning la un motor incepe cu modificari la admisie si evacuare. Apoi se poate trece la modificari interne gen alezat/marit pistoane, schimbat valve, axe cu came samd.
Pentru 40 de cp cit vrei tu, alta varianta decit turbo nu stiu daca exista decit sa schimbi motorul cu totul. Mai exista varianta sa faci o revizie/reconstructie a motorului sa-l aduci in parametrii originali de 88kw.
97 Escort MkVI-MkVII 1.6 16v
Imagine
__________________________________________________
www.eprotejat.ro - Protejaza-ti copilul!
www.6vineloto.ro - Generator numere loto
Avatar utilizator
jo_2k
1nsane Member
 
Mesaje: 2437
Membru din: 03 Apr 2006, 15:46
Localitate: Bucuresti
Maşina: 97 Escort Mk6 1.6 16v
VIN: WF0AXXGCAAVA24836

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

Mesajde Raul_20 » 07 Sep 2009, 15:13

Si cat ar costa acea readucere la parametrii. La filtru sport nici nu ma gandesc! La evacuare ma-ar intresa sa nu urle in ultimu hal dupa mine si pe langa asta evacuare sport eu nu o vad doar o toba finala.
Avatar utilizator
Raul_20
Incepator
 
Mesaje: 33
Membru din: 07 Sep 2009, 12:42
Localitate: Alba Iulia
Maşina: Ford Sierra, an 1992, 2.0i, 88kw, full option al anilor 92
VIN: WFOFXXGBBFNT12534

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

Mesajde Raul_20 » 07 Sep 2009, 15:20

Bun o revizie cred ca m-ar costa pana la urma cam la fel de mult. Ce implica un turbo? Din auzite am inteles ca trebuie schimbate pistoane, segmenti ceva garnituri + evacuarea si cam atat. Da poate cineva sa spuna un pret cat mai apropiat de realitate si cam cati cai da intradevar!!
Avatar utilizator
Raul_20
Incepator
 
Mesaje: 33
Membru din: 07 Sep 2009, 12:42
Localitate: Alba Iulia
Maşina: Ford Sierra, an 1992, 2.0i, 88kw, full option al anilor 92
VIN: WFOFXXGBBFNT12534

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

Mesajde jo_2k » 07 Sep 2009, 15:49

Mmm...e mai complicat cu turbo. Daca era masina pe carburatie era ceva mai usor.
Trebuie facut in principiu cam asa:
1. decomprimat motorul de la 10-11:1 cit are acum pina pe la 7:1
2. schimbat pistoane cu unele forjate (daca e cazul), marite valvele. Garnituri si d-astea nu mai zic.
3. modificata evacuarea (serpisori + downpipe cu flansa pt turbo)
4. turbina + compresorul de rigoare + BOV
5. schimbat calculatorul + senzorii aferenti (daca masina foloseste MAF mi se pare ca trebuie conversie la MAP in principiu)

Inafara de asta cred ca trebuie schimbata si aprinderea.
Un pret estimativ cred ca te invirti undeva in jurul a 3-4000 euroi. Ca si crestere de putere te poti astepta la un 50-70 de cai cred, poate chiar mai mult, depinde de componente.

Readucerea la parametrii daca nu ma insel consta in reconstructia motorului: segmentare, schimbat garnituri, rectificat pe unde e cazul samd. Oricum este mai ieftin decit conversia la turbo.

Filtrul sport e ok, ajuta motorul sa respire mai bine. Evacuare sport nu inseamna finala zgomotoasa ci tot traseul de la serpisori, catalizator, detenta si finala cu teava aferenta marita in diametru.
97 Escort MkVI-MkVII 1.6 16v
Imagine
__________________________________________________
www.eprotejat.ro - Protejaza-ti copilul!
www.6vineloto.ro - Generator numere loto
Avatar utilizator
jo_2k
1nsane Member
 
Mesaje: 2437
Membru din: 03 Apr 2006, 15:46
Localitate: Bucuresti
Maşina: 97 Escort Mk6 1.6 16v
VIN: WF0AXXGCAAVA24836

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

Mesajde bil » 07 Sep 2009, 15:58

Din evacuare marita nu castigi mai nimic (chiar pierzi cuplu).
Turbo iti poate aduce destui de multi cai (de la 30-200 de cai)....dar cu foarte multe costuri.
Poti pune un motor de cossie care are 204 sau 220 de cai...de la motorul ala poti face mai multe....
Tuning ieftin care iti poate aduce cca 10-15 cai ...se poate face din calculatorul injectiei (aici trebuie un baiat destul de istet care sa iti refaca calculatorul).
Ford Sierra
Avatar utilizator
bil
1nsane Member
 
Mesaje: 2124
Membru din: 23 Sep 2005, 22:08
Localitate: Bucuresti

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

Mesajde Raul_20 » 07 Sep 2009, 16:24

Cea cu turbo a picat nu merita 3000-4000 de euro. La banii aia iau un motor bun si serios. Dar am vazut ca ai zis ceva de coputeru de bord. Ca se poate scoate de acolo 10-15cp. Ma gandesca ca de la un debit de benzina mai mare nu? sau ma insel. Apropo am vazut pe 4tuning ceva powerbox ceva de genu care cica marea puterea la 100 de cp cu 20-25 cp si 32 KN/m, adica 25%. Crezi ca e adevarat asa ceva?? Uitate te rog la asta si lasa-mi un raspuns (http://forum.4tuning.ro/235-promotii-4t ... uning.html)
Avatar utilizator
Raul_20
Incepator
 
Mesaje: 33
Membru din: 07 Sep 2009, 12:42
Localitate: Alba Iulia
Maşina: Ford Sierra, an 1992, 2.0i, 88kw, full option al anilor 92
VIN: WFOFXXGBBFNT12534

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

Mesajde jo_2k » 07 Sep 2009, 16:41

Powerboxul este doar pentru turbodiesel, nu merge pe benzina aspirat.
Tuning-ul ala la calculator de care zice bil nu se face la calculatorul de bord (CB), ci la cel de management (ECU / PWM) si iti modifica ceva la mape de injectie, avans. Singura problema este ca nu prea se baga baietii decit la masini mai noi de 2000. Daca stiti pe careva care face si la masini mai vechi de 2000, sa-mi ziceti si mie :)
97 Escort MkVI-MkVII 1.6 16v
Imagine
__________________________________________________
www.eprotejat.ro - Protejaza-ti copilul!
www.6vineloto.ro - Generator numere loto
Avatar utilizator
jo_2k
1nsane Member
 
Mesaje: 2437
Membru din: 03 Apr 2006, 15:46
Localitate: Bucuresti
Maşina: 97 Escort Mk6 1.6 16v
VIN: WF0AXXGCAAVA24836

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

Mesajde unariciflocos » 07 Sep 2009, 17:55

1. Jos chiulasa, reconditionata, calculezi volumul camerei de ardere cu plexi si o seringa, iei din ea cat sa aduci compresia pe la 11:1 - 100 - 150E

2. Rampa de carburatoare de motocicleta cu galerie de admisie home made 100E carburatoarele + 100E accesorii = 200E

3. Aprindere programabila standalone 200E aprinderea + accesorii + 150E soft custom pe dyno SAU faci un plin si si tot testezi pana iti vine rau

4. Galerie de evacuare CUMPARATA de afara, nu aberatii confectionate la noi 200E.

Uite asa ai reteta pentru 40 de cai in plus cu aprox 1000 E. Poti face si numai pasul 2 pentru vreo 15-20 cai in plus presupunand ca motorul e sanatos si are compresie buna.
unariciflocos
1nsane Member
 
Mesaje: 1024
Membru din: 08 Sep 2007, 01:14

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

Mesajde jo_2k » 07 Sep 2009, 18:03

$1 scrie:$2os chiulasa, reconditionata, calculezi volumul camerei de ardere cu plexi si o seringa, iei din ea cat sa aduci compresia pe la 11:1 - 100 - 150E

Compresie de 11:1 are acum...daca lasa la 11 o sa-i crape motorul sau o sa poata sa bage doar un fis din turbina (pina in 0.3 bari). Trebuie dusa compresia mai jos, gen 7-8.
97 Escort MkVI-MkVII 1.6 16v
Imagine
__________________________________________________
www.eprotejat.ro - Protejaza-ti copilul!
www.6vineloto.ro - Generator numere loto
Avatar utilizator
jo_2k
1nsane Member
 
Mesaje: 2437
Membru din: 03 Apr 2006, 15:46
Localitate: Bucuresti
Maşina: 97 Escort Mk6 1.6 16v
VIN: WF0AXXGCAAVA24836

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

Mesajde unariciflocos » 07 Sep 2009, 18:08

Ai gasit pe undeva in postul meu cuvantul turbina? :) Nu stiu ce compresie are acum, dar pe la 11 static e safe.
unariciflocos
1nsane Member
 
Mesaje: 1024
Membru din: 08 Sep 2007, 01:14

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

Mesajde Raul_20 » 07 Sep 2009, 18:46

Bun da e pe injectie nu e pe carburator!
Avatar utilizator
Raul_20
Incepator
 
Mesaje: 33
Membru din: 07 Sep 2009, 12:42
Localitate: Alba Iulia
Maşina: Ford Sierra, an 1992, 2.0i, 88kw, full option al anilor 92
VIN: WFOFXXGBBFNT12534

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

Mesajde Raul_20 » 07 Sep 2009, 18:51

Eu ma gandeam ca exista ceva computer de bord mai bun si ceva injectoare mai bune care sa se potriveasca si care impreuna sa dea cei 20cp. Sau ceva compresor mecanic mai slabut care sa nu implice un schimb asa puternic de piese si asa mai departe. Asa ceva exista?? :-/
Avatar utilizator
Raul_20
Incepator
 
Mesaje: 33
Membru din: 07 Sep 2009, 12:42
Localitate: Alba Iulia
Maşina: Ford Sierra, an 1992, 2.0i, 88kw, full option al anilor 92
VIN: WFOFXXGBBFNT12534

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

Mesajde jo_2k » 07 Sep 2009, 19:01

@Raul: Ai dreptate, am ramas eu setat pe turbo :)
Pentru compresor, fie el supercharger sau cu turbina trebuie decomprimat motorul altfel crapa. Presiunea pe care o baga se regleaza dintr-un actuator.
Exista engine management standalone insa sunt scumpe, cele ieftine sunt destul de greu de montat (insa nu imposibil). Raul zicea sa pui retrofit carburatoare in loc de injectie.
97 Escort MkVI-MkVII 1.6 16v
Imagine
__________________________________________________
www.eprotejat.ro - Protejaza-ti copilul!
www.6vineloto.ro - Generator numere loto
Avatar utilizator
jo_2k
1nsane Member
 
Mesaje: 2437
Membru din: 03 Apr 2006, 15:46
Localitate: Bucuresti
Maşina: 97 Escort Mk6 1.6 16v
VIN: WF0AXXGCAAVA24836

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

Mesajde Raul_20 » 07 Sep 2009, 19:21

Apropo am mai vazut pe 4 tuning un turbocharger adica electric. Ce parere aveti despere asta?? e ceva? da macar 10 cp? acolo scrie ca da 10-30% eu ma intreb da 10% (http://piese-auto.anunturi-auto.4tuning ... 08285.html)
Avatar utilizator
Raul_20
Incepator
 
Mesaje: 33
Membru din: 07 Sep 2009, 12:42
Localitate: Alba Iulia
Maşina: Ford Sierra, an 1992, 2.0i, 88kw, full option al anilor 92
VIN: WFOFXXGBBFNT12534

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

Mesajde bil » 07 Sep 2009, 19:37

Raul, las-o frate asa cum e ea.....nu de alta, dar vad ca esti cam paralel cu mecanica, tuning motoare etc....
De cat sa nimeresti pe mana unuia care iti va spune ca o sa ai castig de nush' cati cai putere si o sa iti ia ceva banuti buni, sau sa dai banii pe porcarii gen "turbocharger electric'.
Repet: singurul castig de putere la bani putini il poti avea numai din "gadilarea" calculatorului injectiei de pe motorul tau.
Computerul de bord este cu totul altceva.
Mai trebuie luat in calcul faptul ca la un aport de minim 30 de cai va trebui sa upgradezi si franele.
Bafta
Ford Sierra
Avatar utilizator
bil
1nsane Member
 
Mesaje: 2124
Membru din: 23 Sep 2005, 22:08
Localitate: Bucuresti

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

Mesajde jo_2k » 07 Sep 2009, 20:29

Cel mai bun sfat de pina acum :)
Bil stii pe careva care "gidila" calculatoare mai vechi de 2000?

@Raul Turbochargerul ala e vax. Exista si turbochargere electrice in adevaratul sens al cuvintului dar costa citeva mii de coco si-ti trebuie 2-3 baterii suplimentare.
97 Escort MkVI-MkVII 1.6 16v
Imagine
__________________________________________________
www.eprotejat.ro - Protejaza-ti copilul!
www.6vineloto.ro - Generator numere loto
Avatar utilizator
jo_2k
1nsane Member
 
Mesaje: 2437
Membru din: 03 Apr 2006, 15:46
Localitate: Bucuresti
Maşina: 97 Escort Mk6 1.6 16v
VIN: WF0AXXGCAAVA24836

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

Mesajde bil » 07 Sep 2009, 20:51

O sa vb cu cineva de la TCM (poate poate). Fratele meu a mai vb anul trecut cu cineva de acolo....si i-a spus ca nu a mai facut asa ceva...dar nu e imposibil.
Ford Sierra
Avatar utilizator
bil
1nsane Member
 
Mesaje: 2124
Membru din: 23 Sep 2005, 22:08
Localitate: Bucuresti

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

Mesajde unariciflocos » 08 Sep 2009, 07:14

$1 scrie:$2propo am mai vazut pe 4 tuning un turbocharger adica electric. Ce parere aveti despere asta?? e ceva? da macar 10 cp? acolo scrie ca da 10-30% eu ma intreb da 10% (http://piese-auto.anunturi-auto.4tuning ... 08285.html)


Casting 0 poate chiar pierdere de putere datorita obstructiilor suplimentare pe admisie.

$1 scrie:$2ea cu turbo a picat nu merita 3000-4000 de euro. La banii aia iau un motor bun si serios. Dar am vazut ca ai zis ceva de coputeru de bord. Ca se poate scoate de acolo 10-15cp. Ma gandesca ca de la un debit de benzina mai mare nu? sau ma insel. Apropo am vazut pe 4tuning ceva powerbox ceva de genu care cica marea puterea la 100 de cp cu 20-25 cp si 32 KN/m, adica 25%. Crezi ca e adevarat asa ceva?? Uitate te rog la asta si lasa-mi un raspuns (http://forum.4tuning.ro/235-promotii-4t ... uning.html)


Alta inventie imbecila si retardata pentru luat bani de la fraieri. Altereaza feedback-ul de la sonda lambda pentru a imbogati amestecul (din cate stiu eu, oricum nu e deloc bun pentru motor).

$1 scrie:$2Raul: Ai dreptate, am ramas eu setat pe turbo :)
Pentru compresor, fie el supercharger sau cu turbina trebuie decomprimat motorul altfel crapa. Presiunea pe care o baga se regleaza dintr-un actuator.
Exista engine management standalone insa sunt scumpe, cele ieftine sunt destul de greu de montat (insa nu imposibil). Raul zicea sa pui retrofit carburatoare in loc de injectie.


Pe mine ma cheama Andrei, daca te refereai la mine.


Modificarile care le-am insirat mai sus sunt testate pe masina mea si pe o Fiesta de pe forum cu un Zetec de 2 litri care impinge putin peste 160cp. Si Raul draga, tiuningu nu se face cu bani putini, am invatat asta pe pielea mea, dar te las sa te convingi singur daca te incapatanezi sa asculti de cineva cu experienta. Oricum o sa imi ignori post-ul si te vei duce la cineva care iti zice ca-ti pune nushce injectoare si iti da 10 cai in plus, si tu prin placebo vei "simti" acei cai in plus (pentru ca fara resoftare custom nu ai cum sa-i simti) si apoi iti va mai zice cineva ca iti face el galerie de evacuare cu serpisori si iar vei simti nushcati cai in plus si apoi poti sa vii la mine si iti platesc eu o masurare pe dyno sa vezi ca ai 3 cai in minus si cuplu praf.
unariciflocos
1nsane Member
 
Mesaje: 1024
Membru din: 08 Sep 2007, 01:14

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

Mesajde Raul_20 » 08 Sep 2009, 12:46

Bun deci din tot ce mi-ati spus voi aici am ramas la concluzia ca nu merita! Ca e mai ieftin sa pui un motor mai performant. Nu e vb ca sunt praf la mecanica ca asta nu e adevarat dar la tuning da recunosc nu stiu si de aceea am optat sa deschid acest subiect in care sa vad ceva pareri de la cunoscatorii ford care au mia facut asa ceva sau macar au vazut asa ceva.
Bun are cineva idee cat m-ar costa omologarea unui motor mai mai puternic si de aceeasi cilindree. Si ce motoare s-ar potrivi pe modelul acesta de ford Sierra din 92.
Si va rog nu mai raspundeti la batjocura daca vrei sa aduci injurii te rog nu mai raspunde! daca vrei sa ajuti esti binevenit. Astept raspunsuri de la cunoscatori si multumesc celor care m-au lamurit cu tuningul si s-au dovedit a fi cunoscatori!
Avatar utilizator
Raul_20
Incepator
 
Mesaje: 33
Membru din: 07 Sep 2009, 12:42
Localitate: Alba Iulia
Maşina: Ford Sierra, an 1992, 2.0i, 88kw, full option al anilor 92
VIN: WFOFXXGBBFNT12534

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

Mesajde jo_2k » 08 Sep 2009, 13:25

Motor de Cossie daca gasesti, sigur au fost pe masina ta :) insa sunt scumpe si cam greu de gasit in stare buna.
97 Escort MkVI-MkVII 1.6 16v
Imagine
__________________________________________________
www.eprotejat.ro - Protejaza-ti copilul!
www.6vineloto.ro - Generator numere loto
Avatar utilizator
jo_2k
1nsane Member
 
Mesaje: 2437
Membru din: 03 Apr 2006, 15:46
Localitate: Bucuresti
Maşina: 97 Escort Mk6 1.6 16v
VIN: WF0AXXGCAAVA24836

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

Mesajde unariciflocos » 08 Sep 2009, 13:39

Ca o lamurire Cossie= Cosworth, poti lua motor de pe Sierra RS Cosworth 500 sau Escort Cosworth, eventual de pe Focus RS. Ideea e ca doar cu un motor de asta in stare buna sari de 2000E si omologarea inca 1000.

Gandeste-te bine la modificarile propuse de mine, eu zic ca vei fi multumit de rezultat si merita. Si in plus usureaza la maxim masina, e cel mai eficient mod de a castiga performanta, marirea raportului cai/kil.
unariciflocos
1nsane Member
 
Mesaje: 1024
Membru din: 08 Sep 2007, 01:14

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

Mesajde jo_2k » 08 Sep 2009, 14:32

Asta cu usuratul masinii este intr-adevar un sfat foarte bun. Din pacate si asta costa :( plus ca la o masina de strada nu prea ai ce sa usurezi si sa mai si ramina functionala, in sensul ca e bine sa ai izolatie si bancheta in spate si roata de rezerva ;) Inlocuirea cu elemente de fibra de carbon cred ca iese din discutie pentru ca mai bine faci conversia turbo :)
Daca merge instalat motor de Focus, poti sa studiezi daca merge instalat un 2.0 de pe ST170 + cutia de rigoare in 6 trepte insa naiba stie cit te ajunge omologarea insa d-astea gasesti de cumparat de pe ebay si apoi vezi cum te descurci cu transportul.
97 Escort MkVI-MkVII 1.6 16v
Imagine
__________________________________________________
www.eprotejat.ro - Protejaza-ti copilul!
www.6vineloto.ro - Generator numere loto
Avatar utilizator
jo_2k
1nsane Member
 
Mesaje: 2437
Membru din: 03 Apr 2006, 15:46
Localitate: Bucuresti
Maşina: 97 Escort Mk6 1.6 16v
VIN: WF0AXXGCAAVA24836

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

Mesajde bil » 08 Sep 2009, 18:10

Raul...nu te-a luat nimeni in batjocura.
Omologarea unui motor care depaseste cu peste 40% puterea motorului original de pe masina costa cca 4000 RON (test dinamic, omologare etc).
Vrei Sierra sa fuga rau ....ia un Cosworth
Ford Sierra
Avatar utilizator
bil
1nsane Member
 
Mesaje: 2124
Membru din: 23 Sep 2005, 22:08
Localitate: Bucuresti

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

Mesajde Raul_20 » 09 Sep 2009, 00:21

ok bil am inteles nu am zis-o in nume de rau! nu imi permit sa dau pe o cossie 6000-7000e care ar fi cat de cat frumoasa si buna si pe langa asta mai e ceva vreau ca sa fie pe masina care o am. Deci la varianta cu carburatoarele poti sa im spui mai precis daca cunosti pe cineva cre sa se priceapa in asa ceva care a mai facut asa ceva. si inca un aspect ma gandesc ca nu va creste consumul exagerat. adica momentan in oras imi ia 10-11 depinde cum merg daca se mai intampla sa ia si 15 la 100. cu cat va creste consumu? si mai e ceva vreau sa mai stiu daca pun pe carburatie o sa am aceeasi problema ca la dacie luna de luna reglasi peste reglaje. si iarna ma gandesc ca nu da in bot si oare trebuie si soc manual sau acele carburatoare au soc automat?
Avatar utilizator
Raul_20
Incepator
 
Mesaje: 33
Membru din: 07 Sep 2009, 12:42
Localitate: Alba Iulia
Maşina: Ford Sierra, an 1992, 2.0i, 88kw, full option al anilor 92
VIN: WFOFXXGBBFNT12534

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

Mesajde unariciflocos » 09 Sep 2009, 08:27

Da, eu am facut pe Peugeot 1.9 GTI 8v, 1.9 Mi16 16v si un prieten a facut pe Fiesta 1.6 CVH 8v si 2.0 Zetec 16. Carburatoarele le jetezi corespunzator cu sonda lambda, le vacumezi si poti uita de ele, sunt japoneze nu Carfil. Eventual o data pe an le cureti si le mai vacumezi o tura, operatiune care te costa 10 E la un mester moto.

Consumul il da eficienta motorului nu neaparat sistemul de carburatie. Evident la o crestere de putere vei avea crestere de consum, dar la mers normal nu vei simti cresteri semnificative, spun asta pentru ca nu stiu cat de performant sistemul de injectie de pe masina ta. Daca ai injectie cu sonda lambda care ajusteaza dinamic amestecul in functie de feedback atunci s-ar putea sa vezi o crestere de 0.5 1l in cel mai rau caz pe un set de carburatoare reglate calumea. (Tin sa insist foarte mult pe "carburatoare reglate corespunzator")

Eu am venit cu a mea de la Surduc la Cluj, 260 de km cu 20 de litri de benzina la o viteza medie de putin sub 100 si de vreo 4 5 ori am sarit de 180 in cateva depasiri. Masina mea are sub 800 kg deci la tine consumul ar putea fi ceva mai mare, dar totul depinde de stilul de condus. In oras imi ia 15 lejer dar asta in conditiile in care schimb bucsele de brat si anvelopele fata o data la 1000 sau 2000 de km ca sa intelegi ce abuzuri indura masina.

Raspunsul la pedala este incredibil, motorul sare instant in 7000 de ture fara nicio ezitare, cresterea de putere se simte bine de tot, motorul raspunde mult mai prmopt si pe toata plaja de turatie, iar sunetul a 4 carburatoare e demential.
unariciflocos
1nsane Member
 
Mesaje: 1024
Membru din: 08 Sep 2007, 01:14

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

Mesajde Raul_20 » 09 Sep 2009, 08:52

Bun acum spune-mi exact cat mar costa ca sa imi faci tu toate aceste modificari! am observat ca esti din cluj si suntem destul de aproape unu de altu! Deci pretul sa fie cat de exact se poate cu piese si manopera! Ca sa ma pot pregati!Sau zimi exact tipurile de carduratoare si tipurile tuturor pieseleor care trebuiesc cumparate ca sa ma apuc de cautat. Daca ai tu cunostinte unde gasesc ma las pe mana ta. Astept raspunsul. O zi buna!
Avatar utilizator
Raul_20
Incepator
 
Mesaje: 33
Membru din: 07 Sep 2009, 12:42
Localitate: Alba Iulia
Maşina: Ford Sierra, an 1992, 2.0i, 88kw, full option al anilor 92
VIN: WFOFXXGBBFNT12534

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

Mesajde unariciflocos » 09 Sep 2009, 11:14

:)) Ceea ce fac fac pentru mine, nu as face asa ceva pentru nimeni altcineva. Nu faceam reclama, doar imi impartaseam experienta in caz ca asta s-a inteles. Incerc insa sa iti explic ce ar trebui sa faci.

Carburatoare:
In principiu ai nevoie de un set de carburatoare de Yamaha R1 cu diam interior de 40 mm. Se gasesc in dezmembrari de motociclete pentru ca stim prea bine ca motocicletele cu cat sunt mai turbate cu atat au viata mai scurta. Uneori gasesti set de carburatoare aproape noi :). Eu am luat un set cu 60E, dar pretul se invarte pe la 100.

Astea trebuie curatate bine bucatica cu bucatica si sa verifici ca membranele de vacuum sa fie ok. Ca reglaj ai 4 chestii:
-surubul de amestec la relanti e dedesuptul fiecarui carburator, se strange de tot dupa care se destrange 3.5 ture. In functie de cum sta la relanti le strangi sau le destrangi toate cate 0.5 ture
-pozitia acelor de la membranele de vacuum. Daca ai amestec sarac in plaja intermediara de turatii ... 2000-4500 aprox, ridici cate o treapta acele pana ce ai amestecul bun . Acele au o siguranta in capete si 5 sau 6 caneluri pe care poti baga siguranta respectiva, deci 5 sau 6 nivele de reglaj.
-jiglerele principale iti dau amestecul la turatie mare 5000-7500. Incepi prin a le gauri la 1.7 mm si apoi vezi la ce turatie ramai fara gaz. Incrementezi cu cate 0.5 pana ce simti ca merge bine pana in 7000 de ture. 1.75, 1.80, etc, nu ar trebui sa treci de 1.90 mm pentru motorul tau.
-nivelul camerei imbogateste amestecul pe toata plaja de turatie, si se regleaza prin indoirea usoara a tijei plutitoarelor. Daca trebuie sa imbogatesti amestecul ridici nivelul in camera cu 1 mm. Nivelul il verifici cu 1 furtun subtire transparent care se conecteaza la stuturile de la camere de dedesuptul carburatoarelor.

Toate astea se fac DUPA sincronizarea cu vacumetre.

Galeria de admisie:
Iei o garnitura de galerie de admisie si o duci la o firma sa iti taie pe freza sau laser sau jet de apa o flansa de admisie din tabla de 5 mm. Cumperi teava de 40 mm diam interior si ti le faci la lungime de aprox 100 mm cu un capat dupa forma portului de admisie. Le sudezi la unghiul corespunzator astfel incat sa se intalneasca cu gurile carburatoarelor si astea sa stea pe motor cu camera de nivel orizontala (aproximativ 30 de grade inclinatie).

Acceleratoare(velocity stacks):
Astea vin la gura carburatorului si de obicei stau in carcasa filtrului de aer. Lungimea variaza de la 20mm la 60 70. Traseul de admisie trebuie sa aiba o anumita lungime pentru o distributie buna cuplului. Un traseu prea scurt omoara cuplul. Lungimea traseului trebuie sa fie suficient de lunga incat pulsurile de aer sa intre in rezonanta si sa se impinga unul pe altul in cilindru. La motorul meu lungimile optime de la gura trompetei la supapa de admisie variaza intre 350mm si 430mm.

Filtru de aer:
Pipercross sau ITG care sa acopere toate carburatoarele. Ar trebui sa ai un volum de aer filtrat de cel putin 2 ori mai mare decat capacitatea motorului. Adica volumul interior al filtrului sa fie minim 4 litri. Vezi si cat loc ai sub capota.

Aprindere:
Trebuie sa te documentezi daca sistemul tau de aprindere poate functiona fara partea de injectie. Adica daca mai da scanteie cand scoti mufele la injectoare. Daca nu ai nevoie fie de un delcou (foarte ineficient) sau de o aprindere programabila.

Cam de atat am timp acum, mi-am amintit ca intrebai de cum porneste masina pe carburatoare, prima cheie si dupa o luna de stat la -5 grade. Asta presupunand ca ai facut tot cum trebuie. Au si soc manual daca ai nevoie, eu folosesc si socul cand e prea frig.

Incepe sa cauti pe google bike carb conversion si vei gasi multe informatii. Mai sunt si forumuri de la englezi unde gasesti multi care fac asta xrtwo.com, zetecinside, etc.
unariciflocos
1nsane Member
 
Mesaje: 1024
Membru din: 08 Sep 2007, 01:14

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

Mesajde Raul_20 » 09 Sep 2009, 13:04

mai am o nelamurire eu dupa cate stiu la dacie ca atat am avut pe carburator pompa de benzina era pe vacum. aici e cum se face? cumpar cu tot cu pompa de benzina a motocicletei? sau ramane pompa de benizina a fordului originala?
Eu am sa incep sa cumpar si sa imi fac rand pe rand ce trebuie! dar doresc daca se poate sa mai tinem legatura sa nu apara probleme. si te rog lamurestema si cu intrebare de sus! O zi buna!
Avatar utilizator
Raul_20
Incepator
 
Mesaje: 33
Membru din: 07 Sep 2009, 12:42
Localitate: Alba Iulia
Maşina: Ford Sierra, an 1992, 2.0i, 88kw, full option al anilor 92
VIN: WFOFXXGBBFNT12534

Re: Tuning motor Ford Sierra DOHC 2.0i

Mesajde unariciflocos » 09 Sep 2009, 13:32

Cu alimentarea cu benzina ai mai multe optiuni.

1 pastrezi pompa de benzina care o ai si montezi un T pe furtun cu tur, retur si alimentare la carburatoare. Iesirea spre carburatoare trebuie sa fie cea mai mica, si pui un colier pe retur dupa care reglezi debitul. Asta e cea mai ieftina varianta.

2. regulator de presiune de pe ebay cu pompa ta de pe masina: 30 lire

3. pompa de benzina de motocicleta cu platini, care pastreaza presiune constanta in carburatoare si se opreste singura cand atinge acea presiune, eu am dat 40 de lire pe ea pe ebay, la noi e 100 e.

Am mers si pe varianta cu T-ul multa vreme fara probleme.

Te ajut in masura in care am timp. Urmeaza sa fiu plecat cam o luna doua in delegatie afara, dar daca-mi scrii un mail iti raspund.
unariciflocos
1nsane Member
 
Mesaje: 1024
Membru din: 08 Sep 2007, 01:14

Următorul

Înapoi la Tuning

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori

cron

Cine este conectat

În total sunt 2 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 2 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login