Versus

Focus vs. Octavia 2 facelift

Care e mai buna? Comparatii intre diverse modele/marci de autoturisme.

Re: Focus vs. Octavia 2 facelift

Mesajde DanielArdelian2 » 21 Ian 2009, 10:40

Tocmai am incercat sa configurez doua modele cat mai apropiate de Focus si Golf, 1.6, la englezi si mi-a iesit Focus mai scump cu vreo 100 de lire :)) Pe de alta parte, e posibil sa fi incurcat niste optionale, ca n-am avut timp sa le analizez in detaliu.
Va las pe voi sa incercati acelasi lucru la nemti si la romani, sa vedem rezultatul.

Cu asta, vom incerca sa vedem cum e teoria cu bani mai multi pentru lucruri mai bune.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Focus vs. Octavia 2 facelift

Mesajde DanielArdelian2 » 21 Ian 2009, 15:09

$1 scrie:$2otusi, prea se merge cu argumentul suspensiei independenete la focus si a tinutei de drum. pana la urma cati au ajuns la limitele acestei masini sa spuna ca "noroc de tinuta de drum a focusului". probabil nici 1% dintre noi. insa altele , ce sunt mult mai palpabile , le-a atins fiecare si tocmai pe acolo sta focus mai prost.


Eu n-am atins limitele nici unei masini pe care am condus-o. N-am auzit scartait de roti la curbe decat la Dacia 1300 a lui tata cand m-a luat prin surprindere o curba pe un drum pe care mergeam prima data.
Sunt un sofer linistit, de-a dreptul plictisitor. Chiar si asa, dintr-un drive-test de 20 Km mi-am dat seama ca prefer directia si manevrabilitatea Focusului fata de Octavia2. Pentru ca diferenta se simte si cand ai 70 Km/h, mergi in spatele unui camion, te lansezi pentru depasire si incepi sa tragi stanga de volan. Focus s-a dus stanga exact cat i-am spus. Octavia mi-a dat impresia ca parca s-ar fi tot dus spre stanga. La fel si la revenirea pe banda mea, la incheierea depasirii. La fel si cand am plecat de pe loc mai in forta ca sa ma incadrez intr-un flux destul de intens de masini. Asta am simtit eu. Acelasi feeling se regaseste si la Mondeo. :-??

LE: Cornele, scuze, dar scriam in timp ce tu l-ai inchis.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Focus vs. Octavia 2 facelift

Mesajde b85xix » 10 Sep 2009, 17:00

Eu cred ca exagerezi in ceea ce priveste suspensia .Octavia 2 este o masina foarte echilibrata atat la suspensii cat si ca motorizare.¨Prietena mea are una cu motorul 1.9 tdi de 105 cai si conducand-o destul de mult am constatat ca nu e mare diferenta la performante de rulare intre aceasta si Mondeo mk3 pe care de curand l am vandut. Ca orice masina are minusuri si plusuri dar de aici pana a spune ca 'nu se compara'.. e cale lunga si tine strict de subiectivismul fiecaruia.
Precizez ca am avut 4 Ford-uri,bmw si vag, iar acum tot un Ford conduc.Sunt cat se poate de obiectiv tocmai de aceea nu ridic in slavi brandul pe al carui forum ne aflam. In fond sunt doar niste fiare si fieacare este indreptatit la o parere care insa ar trebui sa vina din experienta nu din auzita. Toate cele bune
Cand am incetat de a mai fi copii, am si murit!
Avatar utilizator
b85xix
Gold Member
 
Mesaje: 781
Membru din: 03 Aug 2006, 20:53
Localitate: bucuresti
Maşina: Mondeo mk 4 2.0 tdci titanium+extras 140si 3 cai frumosi

Re: Focus vs. Octavia 2 facelift

Mesajde mondeo.ro » 11 Sep 2009, 13:10

Octavia nu e chiar comparabila cu MK3.Chiar ieri cand ma aflam intr-o parcare la real am parcat masina langa un Octavia 2 fara facelift.Varianta fara Facelift arata a chinezarie pe langa MK3-ul meu.Poate odata cu faceliftul a disparut acest aspect de chinezarie dar diferente inca mai sunt.
Mondeo MK3 2.0TDCI 116cp HB
16.10.2016 = 366.780km! Turbo original, pompa inalta original. Injectia schimbata la 305.000km(!) si revopsita partial in 2014. In medie 500e/an filtre, ulei,piese si manopera(3 revizii/an). Arata si merge aproape ca in 2008 cand am luat-o.
Consum minim, calculat la pompa=5.8l/100km(urban, extraurban, autostrada) Viteza 80-140km/h pe nationale si 140-210km/h pe autostrada.
Consum mixt in prezent=6.9-7.3l/100km
Consum record:202km cu 8l =>4l/100km!!
Avatar utilizator
mondeo.ro
Gold Member
 
Mesaje: 533
Membru din: 15 Noi 2008, 15:54
Localitate: Timisoara(de fapt aproape de)
Maşina: Mazda 6 Sport GT CD140, 2008 / Ford Mondeo 2.0TDCi 116hp Ghia 2004/Ford Ka 1.3i 2006
VIN: wfblabnustiusorry

Re: Focus vs. Octavia 2 facelift

Mesajde laurentiu7 » 11 Sep 2009, 19:50

Parca aici se discuta de Focus vs. Octavia 2 , nu Superb facelift vs Mondeo Mk3 :-O
Motorizarile benzina 1.4 si 1.6 sunt cam la fel la ambele , parca O2 e un pic mai silentioasa iar Focosul de 1.6/100 CP trage o idee mai bine la turatii pana in 3000 rpm.
E adevarat ca O2 are si optiunea 1.8T ,aici focosul da din buze marunt ;)
La diesel : O2 sunt toate zgomotoase , iar consumul la 1.9TDI/90 CP e mai mare fata de 1.6TDCI/90- asta pentru cine cauta motorizari economice.
Singurul diesel mai linistit e 2.0TDI/140 , nu stiu dada au bagat noile motoare CR si pe Skoda
1. MK2 Focus 2.0 TDCI 136 HP Ghia, Hydronic Heater. FF2_Black_Panther
2. MK3.5 Focus 1.5 Ecoboost 150 HP Titanium, 6F35 Auto Gearbox.
.........................................
Stergatoare Ford Focus 3
viewtopic.php?f=213&t=130794
laurentiu7
Gold Member
 
Mesaje: 969
Membru din: 15 Dec 2007, 22:57
Localitate: Bucuresti

Re: Focus vs. Octavia 2 facelift

Mesajde b85xix » 12 Sep 2009, 12:45

din pacate nu exista 1.9 tdid e 90 de cai la O 2.este decat 1.9 de 105 cai .In ceea ce priveste consumul mi se pare tocmai invers.motoarele vag in general sunt mai economice decat cele ford .
Cand am incetat de a mai fi copii, am si murit!
Avatar utilizator
b85xix
Gold Member
 
Mesaje: 781
Membru din: 03 Aug 2006, 20:53
Localitate: bucuresti
Maşina: Mondeo mk 4 2.0 tdci titanium+extras 140si 3 cai frumosi

Re: Focus vs. Octavia 2 facelift

Mesajde Nic_Bv » 12 Sep 2009, 15:31

@b85xix: Depinde la ce raportezi consumul, la capacitate sau la putere.

Un TDI 1.9 care scoate 90 CP consuma in medie cam 5.5.
TDCi-ul meu, 1.6 dar 110 CP consuma cam la fel.

Un motor de 1900 cmc consuma la fel ca unul de 1600 cmc. Suna bine pentru TDI.
Insa la acelasi consum, ce preferati, un motor de 90 CP sau unul de 110 CP?

Sa vorbim si de consumul de ulei la TDI versus TDCi? :-S

Imi cer scuze ca nu pot sa ridic in slavi Skoda si sa critic Fordul. La urma urmei, cand am cumparat masina am facut o alegere in cunostinta de cauza, nu mi-am schimbat parerea pe parcurs.
Ford C-Max Ghia 2008, 1.6 TDCi 110 CP.
Blog personal: Îmblânzitorul de fantasme

"Cred cu fermitate că există o singură formă de educație, autoeducația" - Isaac Asimov
Avatar utilizator
Nic_Bv
1nsane Member
 
Mesaje: 1675
Membru din: 11 Sep 2007, 22:53
Localitate: Braşov
VIN: WF0EXXGCDE8Y55186

Re: Focus vs. Octavia 2 facelift

Mesajde laurentiu7 » 14 Sep 2009, 21:08

@b85xix
my bad , am confundat O1 Tour cu O2.



@Nic_Bv : foarte bine spus . Motoarele diesel economice pt VAG au fost cele non PD. S-au incapatanat sa pastreze cilindreea de 1.9 pt toate modelele
( exceptie Fabia/Polo care are un "minunat" 3 clindri de 1.4 ) Nu au reusit sa reduca consumul la un nivel similar cu modelele concurenatei ( raportez la putere acum )
De asta o sa iasa un 1,6 l TDI de 90 CV pt Golf VI , motor care (probabil ) o sa treaca si pe O2 dupa cativa ani. Adica motorizarile vandute de concurenta din 2000 vor putea fi gasite si pe O2 in cativa ani ;)

Tot despre O2 diesel :numai motoarele de 2,0/140,170 sunt common rail , restul au tehnologia PD un pic imbunatatita .( VAG s-a incapaptanat sa nu treaca la common rail decat in 2007 , edit...esti pe aici ? :)) )

Plusuri O2 : RS are motoare pe benzina mai reusite ca ST , gama mai mare de motorizari si optiuni .
1. MK2 Focus 2.0 TDCI 136 HP Ghia, Hydronic Heater. FF2_Black_Panther
2. MK3.5 Focus 1.5 Ecoboost 150 HP Titanium, 6F35 Auto Gearbox.
.........................................
Stergatoare Ford Focus 3
viewtopic.php?f=213&t=130794
laurentiu7
Gold Member
 
Mesaje: 969
Membru din: 15 Dec 2007, 22:57
Localitate: Bucuresti

Re: Focus vs. Octavia 2 facelift

Mesajde Maxy » 22 Sep 2009, 16:41

$1 scrie:$2b85xix


Plusuri O2 : RS are motoare pe benzina mai reusite ca ST , gama mai mare de motorizari si optiuni .


Motorul de 2.5T de pe St este net superios 2.0 Tfsi-ului. Am un tovaras care are un GTi remapat si abia se tine dupa un ST... stock nu mai are rost sa vorbim.
I Felt The Difference
Avatar utilizator
Maxy
Gold Member
 
Mesaje: 610
Membru din: 23 Iun 2006, 14:22
Localitate: Capitala
Maşina: ex Ford Focus Titanium fl 2.0 TDCi 2008

Re: Focus vs. Octavia 2 facelift

Mesajde laurentiu7 » 23 Sep 2009, 18:54

Reformulez :
Pentru benzinare : O2 are motorizari 1.4 TSI 90KW(122CP) - benzina - M6 si 1.8 TSI 118KW(160CP) - benzina - DSG7 , in timp ce la FF2 in gama peste 115 CP nu se gaseste decat un aspirat de 2.0l .
( mai este un 1.8 125 CV dar e destul de vechi si se aduce in Ro )

Inteleg ca Ford nu are nici o intentie in dezvolta turbo pe benzinare , dar macar o cutie cu 6 trepte cred ca puteau sa puna. De DSG nu are rost sa vorbim , la Ford nu s-a auzit de asa ceva....in schimb gasesti o cutie automata cu 4 rapoarte :))

Pentru dieselare : Daca TDI-ul de 2.0l / 103kW/ 140PS de la O2 echivaleaza cu 2.0l / 100kW/ 136PS de la FF2 , unde este raspunsul Ford la 2.0l / 125kW/ 170PS ?
( e adevarat , numai la RS il gasesti )

Legat de RS :Evident ca un benzinar turbo de 2.5/225CP are performante superioare fata de 2.0/200CP . Si consumul pe masura . Ideea e sa ai motorizari variate , sa ai de unde alege . ST are o singura motorizare disponibila, deci alba sau neagra :-S

Off : Tot ziceai de GTI : timpii (s) la de 80 a 120 km/h pt cele incriminate :

Ford Focus ST 225 CV 4,4
Volkswagen Golf GTI DSG 200 CV 4,9

Iar daca vorbim de noul GTI , puterea a juns la 211CP si performante - pe hartie - identice
( v max =241 / acceleratie 6,9 ).
Nu stiu sa se fi facut ceva upgrade la motorul ST 225 de la apartitia FF2 ST si pana acum .
1. MK2 Focus 2.0 TDCI 136 HP Ghia, Hydronic Heater. FF2_Black_Panther
2. MK3.5 Focus 1.5 Ecoboost 150 HP Titanium, 6F35 Auto Gearbox.
.........................................
Stergatoare Ford Focus 3
viewtopic.php?f=213&t=130794
laurentiu7
Gold Member
 
Mesaje: 969
Membru din: 15 Dec 2007, 22:57
Localitate: Bucuresti

Re: Focus vs. Octavia 2 facelift

Mesajde tomkaten » 23 Sep 2009, 19:10

$1 scrie:$2Inteleg ca Ford nu are nici o intentie in dezvolta turbo pe benzinare , dar macar o cutie cu 6 trepte cred ca puteau sa puna. De DSG nu are rost sa vorbim , la Ford nu s-a auzit de asa ceva....in schimb gasesti o cutie automata cu 4 rapoarte :))


Citez:

$1 scrie:$2he Ford Powershift gearbox has two clutches: one to select odd gears, the other even. The two clutches work in tandem, pre-selecting the next gear - almost anticipating your change. If you're in third gear, the even clutch will select either second or fourth and deploy it once the gear is required. If you're in fourth the odd clutch will select either third or fifth in anticipation of the likely change. The point? Faster, smoother gearchanges.

So what's it like? In one word: brilliant. The Ford 'box is as equally competent as the Volkswagen's DSG, offering a convincing automatic mode that's both smooth, quick, refined and mighty effective when left to its own devices.


A fost condus deja, deci există. Şi am înţeles că urmează şi motoare turbo pe generaţiile următoare. Nu mai comparaţi un facelift cu un model nou (Golf VI). Înţeleg că Golful arată ca un facelift la 5, dar totuşi e un model nou.
Political language is designed to make lies sound truthful and murder respectable.
George Orwell
Avatar utilizator
tomkaten
Incepator
 
Mesaje: 42
Membru din: 15 Aug 2009, 12:33
Localitate: Bucureşti
Maşina: Ford Focus II Sedan, 2008, 1,8 TDCi

Re: Focus vs. Octavia 2 facelift

Mesajde Mihai L » 23 Sep 2009, 21:19

$1 scrie:$2..
Legat de RS :Evident ca un benzinar turbo de 2.5/225CP are performante superioare fata de 2.0/200CP . Si consumul pe masura . Ideea e sa ai motorizari variate , sa ai de unde alege . ST are o singura motorizare disponibila, deci alba sau neagra :-S
Care ar fi scopul? Iti iei ST ca sa faci economie? Te pomenesti ca ai vrea motorul de 1.4/80CP??? =))

Iar daca vorbim de noul GTI , puterea a juns la 211CP si performante - pe hartie - identice
Nu stiu sa se fi facut ceva upgrade la motorul ST 225 de la apartitia FF2 ST si pana acum .

Pai in cazul asta inca nu se vede necesitatea... In 4-5 ani nu au reusit sa ajunga din urma ST-ul... :D
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: Focus vs. Octavia 2 facelift

Mesajde Nic_Bv » 24 Sep 2009, 08:24

$1 scrie:$2eformulez :
Inteleg ca Ford nu are nici o intentie in dezvolta turbo pe benzinare
incorect, ai auzit de noua generatie de motoare Ford EcoBoost (turbocharged direct-injection technology)?


$1 scrie:$2entru dieselare : Daca TDI-ul de 2.0l / 103kW/ 140PS de la O2 echivaleaza cu 2.0l / 100kW/ 136PS de la FF2 , unde este raspunsul Ford la 2.0l / 125kW/ 170PS ?
( e adevarat , numai la RS il gasesti )
Raspunsul se numeste 2,2 TDCi 175 CP si e disponibil pentru Mondeo, Galaxy, S-Max... dihanii d-astea. ;)

Si apropo, motorul 2.0 TDCi dezvolta in prezent 143 CP si vine cuplat la o cutie de viteze in 6 trepte.
Ford C-Max Ghia 2008, 1.6 TDCi 110 CP.
Blog personal: Îmblânzitorul de fantasme

"Cred cu fermitate că există o singură formă de educație, autoeducația" - Isaac Asimov
Avatar utilizator
Nic_Bv
1nsane Member
 
Mesaje: 1675
Membru din: 11 Sep 2007, 22:53
Localitate: Braşov
VIN: WF0EXXGCDE8Y55186

Re: Focus vs. Octavia 2 facelift

Mesajde isotech_ro » 26 Sep 2009, 08:43

imi place noul slogan Ford pentru eco-burst: "Drive green ... Ford drive one" =D> :D =D>
Avatar utilizator
isotech_ro
1nsane Member
 
Mesaje: 2296
Membru din: 04 Mai 2008, 08:59
Localitate: Galati
Maşina: Ford S-max Titanium 2.0TDCI Powershift
VIN: WF0JXXWPCJGE25511

Re: Focus vs. Octavia 2 facelift

Mesajde laurentiu7 » 26 Sep 2009, 11:06

Raspunsul se numeste 2,2 TDCi 175 CP si NU e disponibil pentru Focus !

In configuratorul Ford_Ro pt Focus ( facelift evident ) motorul de 2.0TDCi apare tot 136 CP , la fel ca in 2004....Numai la Mondeo apare 143 CP cu DPF ( Topicul nu trateaza subiectul Mondeo Vs. Superb.) Facelift-ul de la FF2 nu s-a dorit si la nivelul motorizarilor...nu cred ca era asa greu sa puna motorul de 143CP de la Mondeo....in plus scapam si de pacatosul aditiv de la DPF

Raman la parerea mea ca FF2 are motorizari mai putin ...inspirate
( sper ca nu am suparat pe nimeni acum...) fata de O2 , chiar daca exista intentii Ford de a reveni cu noi motorizari si CV
1. MK2 Focus 2.0 TDCI 136 HP Ghia, Hydronic Heater. FF2_Black_Panther
2. MK3.5 Focus 1.5 Ecoboost 150 HP Titanium, 6F35 Auto Gearbox.
.........................................
Stergatoare Ford Focus 3
viewtopic.php?f=213&t=130794
laurentiu7
Gold Member
 
Mesaje: 969
Membru din: 15 Dec 2007, 22:57
Localitate: Bucuresti

Re: Focus vs. Octavia 2 facelift

Mesajde Cornel001 » 26 Sep 2009, 11:50

La capitolul asta tre sa critic pe ford.. cand s-au trezit si ei sa faca pt publicu larg motorizari mai performante (gen benzina turbo), vw par cu deja cu un pas inainte. CIca deja au anuntat ca se ocupa de un hibrid cu 3 motorase electrice si un diesel de 1.5 L (cica consum de 2 si ceva la suta... nu stiu de care) si o benzinara cu consum de diesel. Parca ziceau ceva ca data de lansare 2012.

Si cu DSG-ul la fel... powershift deocamdata inca e limitat ca oferta, cel putin la focus.

Insa din ce am inteles de pe alt forum, macar 1.6i de la ford e mai performant decat 1.6 de la vag. (demaraj si consum)
Imagine
Mandru cetatean al republicii bananiere romania.
Silvio Berlusconi: Nu am nimic impotriva homosexualilor. Cu cat sunt mai multi in jurul meu, cu atat e concurenta mai mica.
Avatar utilizator
Cornel001
Membru Belit
 
Mesaje: 6779
Membru din: 16 Aug 2005, 16:40
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus2 sedan 1.6 100 28.12.2005
VIN: dealadecotnarisec

Re: Focus vs. Octavia 2 facelift

Mesajde Nic_Bv » 26 Sep 2009, 15:37

@laurentiu7: imi fac mea culpa pentru motorul 2.2 TDCi care evident nu e disponibil pentru Focus. Extinsesem un pic discutia la categoriile de motor in sine.

La motorizari, intr-adevar Octavia sta mai bine. Dar asta nu o ajuta prea mult per ansamblu.

Probabil o masina cu tinuta de drum a Focusului si motorizarea TDI de 170 de cai ar intoarce privirile pe strada... ;)
Daca stau sa ma gandesc unii chiar au construit-o si se numeste Seat Leon.
Ford C-Max Ghia 2008, 1.6 TDCi 110 CP.
Blog personal: Îmblânzitorul de fantasme

"Cred cu fermitate că există o singură formă de educație, autoeducația" - Isaac Asimov
Avatar utilizator
Nic_Bv
1nsane Member
 
Mesaje: 1675
Membru din: 11 Sep 2007, 22:53
Localitate: Braşov
VIN: WF0EXXGCDE8Y55186

Re: Focus vs. Octavia 2 facelift

Mesajde mondeo.ro » 27 Sep 2009, 21:23

Parca si eu as prefera un Octavia 1.4 TSI fata de 1.6i pe Focus.Dar daca Ford chiar introduce anul viitor 2.0T de 200 si 200+cp,atunci nu-l vad bine pe Octi si nici pe Golf.
Mondeo MK3 2.0TDCI 116cp HB
16.10.2016 = 366.780km! Turbo original, pompa inalta original. Injectia schimbata la 305.000km(!) si revopsita partial in 2014. In medie 500e/an filtre, ulei,piese si manopera(3 revizii/an). Arata si merge aproape ca in 2008 cand am luat-o.
Consum minim, calculat la pompa=5.8l/100km(urban, extraurban, autostrada) Viteza 80-140km/h pe nationale si 140-210km/h pe autostrada.
Consum mixt in prezent=6.9-7.3l/100km
Consum record:202km cu 8l =>4l/100km!!
Avatar utilizator
mondeo.ro
Gold Member
 
Mesaje: 533
Membru din: 15 Noi 2008, 15:54
Localitate: Timisoara(de fapt aproape de)
Maşina: Mazda 6 Sport GT CD140, 2008 / Ford Mondeo 2.0TDCi 116hp Ghia 2004/Ford Ka 1.3i 2006
VIN: wfblabnustiusorry

Re: Focus vs. Octavia 2 facelift

Mesajde Cornel001 » 28 Sep 2009, 00:21

si daca introduce si niste interioare (pe focus3) cum e cel de pe noul c-max , atunci cred ca le vezi si mai putin bine :)

Nu stiu de 2.0T dar stiu de 1.6T care ar trebui sa fie si mai accesibil si mai putin gurmand ca 2.0-ul , in timp ce ofera si el putere destul de multa (>=150cai), deci mai aproape de grosul vanzarilor.
Imagine
Mandru cetatean al republicii bananiere romania.
Silvio Berlusconi: Nu am nimic impotriva homosexualilor. Cu cat sunt mai multi in jurul meu, cu atat e concurenta mai mica.
Avatar utilizator
Cornel001
Membru Belit
 
Mesaje: 6779
Membru din: 16 Aug 2005, 16:40
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus2 sedan 1.6 100 28.12.2005
VIN: dealadecotnarisec

Re: Focus vs. Octavia 2 facelift

Mesajde Maxy » 28 Sep 2009, 02:42

Momentan rusinica rusinica Ford pentru ca tot amana sa puna 1.6 ala T pe Fiesta ST. Bine ca ne tot anunta ce tari suntem noi si cum am scos un 1.6 si un 2.0 T ecoboost dar nu le-a vazut nici dracu pe nicio masina.
I Felt The Difference
Avatar utilizator
Maxy
Gold Member
 
Mesaje: 610
Membru din: 23 Iun 2006, 14:22
Localitate: Capitala
Maşina: ex Ford Focus Titanium fl 2.0 TDCi 2008

Re: Focus vs. Octavia 2 facelift

Mesajde Hell666 » 28 Sep 2009, 04:41

Skoda - Benzina / 1.4l / 90kW/ 122PS 13,800 euro cu tva inclus
Ford - Duratec 1.6 Ti-VCT 16V, catalizator, injectie electronica, M5, 115 CP 13,500 fara tva

Nu stiu ce ar mai fi de discutat.... si sa nu imi spuneti ca la skoda daca scoti capul pe geam se rastoarna :D
Ford Focus, 2007, 1.4, 80CP, Trend Style
Avatar utilizator
Hell666
Ford Freak
 
Mesaje: 193
Membru din: 25 Iul 2008, 19:41
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus, 2007, 1.4, 80CP, Trend Style

Re: Focus vs. Octavia 2 facelift

Mesajde Cornel001 » 28 Sep 2009, 08:54

Banuiesc si ca au aceleasi dotari. Bine, eu personal as mai renunta la dotari pt un motor mai bun, dar ca sa avem toate datele pe masa.
Imagine
Mandru cetatean al republicii bananiere romania.
Silvio Berlusconi: Nu am nimic impotriva homosexualilor. Cu cat sunt mai multi in jurul meu, cu atat e concurenta mai mica.
Avatar utilizator
Cornel001
Membru Belit
 
Mesaje: 6779
Membru din: 16 Aug 2005, 16:40
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus2 sedan 1.6 100 28.12.2005
VIN: dealadecotnarisec

Re: Focus vs. Octavia 2 facelift

Mesajde Nic_Bv » 28 Sep 2009, 09:31

$1 scrie:$2koda - Benzina / 1.4l / 90kW/ 122PS 13,800 euro cu tva inclus


Hell666: chiar asa, nu stiu ce ar mai fi de discutat despre o masina care nu are in dotarile de serie: aerul conditionat manual, geamuri electrice fata, faruri de ceata (astea pot lipsi, dar primele doua nu).

Iar computerul de bord nici macar ca optionale nu pot sa-l iau la modelul indicat de tine.

Dar e produsa in grupul VAG, ce pana mea... :))
Vezi ca la Focus ai umflat pretul . E 12.880 EUR (fara TVA).
Iar Octavia de care zici tu, daca o aduc la dotarile standard ale Focus-ului ajunge la 13.194 EUR (fara TVA; si fara computer de bord).
Ford C-Max Ghia 2008, 1.6 TDCi 110 CP.
Blog personal: Îmblânzitorul de fantasme

"Cred cu fermitate că există o singură formă de educație, autoeducația" - Isaac Asimov
Avatar utilizator
Nic_Bv
1nsane Member
 
Mesaje: 1675
Membru din: 11 Sep 2007, 22:53
Localitate: Braşov
VIN: WF0EXXGCDE8Y55186

Re: Focus vs. Octavia 2 facelift

Mesajde Hell666 » 28 Sep 2009, 11:50

Ford

-Ford Noul Focus
-Berlina, 4 usi
-Trend
-Duratec 1.6 Ti-VCT 16V, catalizator, injectie electronica, M5, 115 CP
PRET CIP : 13,580 EUR


Dotari trend

• Manere exterioare usi in culoarea caroseriei
• Luneta incalzita
• Lumini pentru ceata - spate
• Jante de otel de 15" (16" pentru 1.8 diesel, 2.0 benzina)
• Inele ancorare marfa in portbagaj
• Airbag-uri frontale, sofer si pasager
• ABS(Anti Lock Brake System)+EBD(Electronic Brake Distribution)+MBA(Mechanical Brake Assist)
• Discuri frana fata / spate
• Computer de bord
• Aer conditionat manual
• Eleron de culoare neagra (3 si 5 usi)
• EPATS (Passive Anti-Theft System) - imobilizator electric motor
• Faruri cu halogen
• Faruri de ceata
• Filtru de aer
• Geamuri fata actionate electric
• Inchidere centralizata cu telecomanda
• Compartiment bagaje iluminat
• Bancheta spate rabatabila fractionat 60/40
• Buzunare plasate pe spatarele scaunelor din fata
• Centuri de siguranta fata cu prindere in 3 puncte si reglabile vertical
• Suspensie standard
• Scaune fata comfort
• Servodirectie
• Coloana volan ajustabila axial si vertical
• Torpedou iluminat
• Airbag-uri laterale
• Scaun sofer reglabil manual pe 4 directii
• Scaun pasager reglabil manual pe 2 directii
• Sistem de franare servoasistat
• Tetiera centrala spate (4/5 usi si wagon)
• Stergator / spalator luneta (3usi, 5usi si wagon)
• Oglinzi laterale reglabile electric si incalzite, cu semnalizator integrat
• Priza suplimentara in portbagaj (doar pt wagon)
• Roata de rezerva de dimensiuni reduse
• Spoilere fata si spate in culoarea caroseriei
• Manere interioare usi de culoare argintie
• ICE Pack 51 - RadioCD, 6 difuzoare, comenzi pe volan

• Volan in 3 spite, imbracat in piele
• Mocheta portbagaj
• Sistem alimentare fara buson



Skoda


Dotari standard + aer conditionat + geamuri electrice fata + Proiectoare de ceata

4 manere plafon, cele din spate cu carlige

ABS (EBD, MSR, ASR, MBA)

Activare lumini avarie la franarea de urgenta

Airbag sofer si airbag pasager

Airbag-uri laterale fata

Aparatoare noroi spate

A treia lampa de stop

Avertizor centura de siguranta

Bancheta spate cu spatar rabatabil

Bara de protectie vopsita in culoarea caroseriei

Buzunare in spatarul scaunelor fata si capitonajul usilor fata / spate (in fata cu suport pentru sticla de 1litru)

Capace roti 15", design Classic

Caroserie galvanizata complet

Caroserie in 5 usi

Centuri de siguranta in trei puncte, pentru toate locurile, pretensionate si reglabile pe inaltime pentru sofer si pasager

Compartiment depozitare in partea superioara bordului

Compartiment depozitare sub volan

Control usi deschise

Deblocare automata a usilor si activarea luminii de avarie la impact

Deblocare electromecanica portbagaj - Softtouch

Discuri frana fata / spate

Doua parasolare cu oglinzi si buzunare

Faruri optice cu geam clar si lentila de proiectie

Filtru de polen

Iluminare habitaclu cu control pe fiecare usa

Iluminare portbagaj

Imobilizator electronic

Inchidere centralizata

Indicare serie de sasiu in partea inferioara a parbrizului

Indicatoare bord cu turometru si ceas digital

Inele de amarare in portbagaj

Inscriptionare cu laser a serie de sasiu pe toate geamurile

Intreruperea alimentarii cu carburant in caz de accident

Jante otel 6J x 15" (anvelope 195/65 R15)

Luneta cu degivrare electrica

Oglinzi exterioare reglabile din interior

Oglinzi laterale reglabile si incalzite electric

Optiune dezactivare airbag pasager

Pachet legislativ: trusa medicala, triunghi reflectorizant, extinctor

Priza de 12V in habitaclu - soclu bricheta

Radio-CD&MP3-player 1DIN "Blues" cu 4 difuzoare

Reglare manuala a distantei de iluminat

Roata de rezerva normala, din otel

Scaune cu functie WOKS (tetiere fata optimizate pentru efect Whiplash - protectie in caz de impact din spate)

Scaun sofer reglabil manual pe inaltime

Semnalizatoare laterale incorporate in oglinzi exterioare

Semnal sonor pentru faruri aprinse

Servodirectie electromecanica

Siguranta copii pentru usile spate, indicator activare

Sisteme de ancorare "ISOFIX" pentru doua scaune de copii

Stergatoare parbriz tip aero, cu temporizator

Suport stilou (clema)

Suport tichet de parcare la nivelul parbrizului

Tapiterie Twinkle Onyx

Tetiere spate (3)

Volan reglabil pe inaltime si in profunzime

Noua Octavia Classic TSI
Benzina / 1.4l / 90 kW/122 CP / Manuala - 6 viteze / 4-usi
Zul.Gesamtgewicht:1925 kg Zuladung: abhängig vom Aufbau
Laderaum-Länge/Breite/Höhe:-/-/-
Consum combustibil: 6.3l/100km
Emisia de CO2 (CO2): 148g/km
Pret fara TVA:
EUR 11.639,-
Climatic - instalatie de aer
conditionat, manuala si indicator
temperatura exterioara EUR 906,-
Geamuri electrice fata EUR 156,-
Alb Candy EUR 0,-
Scaun: Cf. standard / optiu
Culoarea tapiteriei: Onyx / Gri
Podea: Negru
Consola: Gri
Plansa de bord: Negru - Negru EUR 0,-
Total:
EUR 12.701,-


copy/paste

Ai dreptate uitasem sa ma uit la dotari, dar acum am adaugat tot ce ai spus tu. Ar mai fi 2,3 puncte pentru Ford dar si pentru Skoda eu le consider nesemnificative. Ambele au pretul cip, si sunt configurate de pe site-ul Ford si Skoda ambele pot avea discount-uri. Sunt DETINATOR DE FORD escort in trecut si focus acum.
Nu vreau sa intru in polemica pe tema asta fiecare isi cumpara ce vrea si isi iubeste masina cat vrea.
Ford Focus, 2007, 1.4, 80CP, Trend Style
Avatar utilizator
Hell666
Ford Freak
 
Mesaje: 193
Membru din: 25 Iul 2008, 19:41
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus, 2007, 1.4, 80CP, Trend Style

Re: Focus vs. Octavia 2 facelift

Mesajde edit » 28 Sep 2009, 13:10

in principiu as lua masina mai spatioasa, mai curat finisata, cu motorul mai puternic in dauna uneia cu tinuta de drum mai buna(suspensii +directie) si la aceleasi dotari si pret aproximativ egal. pe viitor nu mai sunt dispus sa fac compromisuri cand voi mai da bani pe o masina. ce naiba, imbatranesc si eu si maine-poimaine pun mainile pe piept. motor in jurul a 200cp (+-20cp), spatiu mult(portbagaj peste 520 litri si loc berechet pt pasageri), tinuta de drum exemplara, accesorizata, finisari bune.

dpmdv tinuta de drum a unei masini este f importanta insa in acelasi timp f putin importanta uitandu-ma la altii chiar daca ei sustin contrariul. de ce spun ca este putin importanta ? pt ca in cei 210.000km de cand sunt sofer si in alti peste 100.000km ca pasager am ajuns sa am numeroase masini care ruleaza in fata mea si am vazut zeci de mii, sute de mii de soferi franand la intrarea in curba cu mult mai mult decat era necesar pt masinile pe care le conduceau. si asta incepand cu porsche 911 turbo si terminand cu trabant.
so, de ce o masina care sa rupa soselele in curbe daca nu avem oua sa o conducem.?! 99,99% din soferi nu au curajul sa se apropie de limitele unei masini. eu niciodata nu am reusit sa merg intr-o curba cu o viteza astfel incat sa-mi clipeasca ESP-ul si nu ma refer la curbele stranse abordate cu viteze mici, ca alea oricine are curajul sa le abordeze tare ci ma refer la curbele luate cu viteza de peste 80km/h unde iti trebuie oua sa faci ESP-ul sa actioneze.

pe viitor nu mai sunt dispus sa fac compromisuri cand voi mai da EU bani pe o masina. ce naiba, imbatranesc si maine-poimaine pun mainile pe piept. motor in jurul a 200cp (+-20cp), spatiu mult(portbagaj peste 520 litri si loc berechet pt pasageri), tinuta de drum exemplara, accesorizata, finisari bune. ma gandesc sa fac si vreo doi copii si imi trebuie spatiu in masina nene.
nu stiu daca se potriveste descrierii de mai sus insa a inceput sa-mi placa Insignia.
AM AVUT Ford Focus 2 trend collection
Avatar utilizator
edit
1nsane Member
 
Mesaje: 1763
Membru din: 22 Mai 2007, 07:37
Localitate: Bucuresti
Maşina: BMW 520xD G30

Re: Focus vs. Octavia 2 facelift

Mesajde oviviu » 28 Sep 2009, 13:41

Plec de la ideea ca mi se ofera cadou, la alegere, una din 2 masini: Octavia2 facelift 2.0 TDI sau Focus 2.0 TDci (zic diesel ptr ca sunt fan diesel)

La varsta mea (tanar) aleg Focus fara sa stau pe ganduri, pentru ca:
- imi place hatchback, Octavia nu are
- imi place design-ul dinamic si tineresc la Focus, Octavia n-are
- imi place overboost-ul TDci-ului, Octavia n-are
- imi place garantia de 4 ani, Octavia n-are
- imi place cum se preteaza Focusul la tuning, cum ii sta cu jante mari :D

Daca as avea 2 copii sau trecut de 40 de ani aleg Octavia:
- este mai spatioasa
- pare mai serioasa, mai de familie

Daca ar fi s-o cumpar cu banii mei, as alege Focus indiferent de varsta. Pentru ce sa platesc cateva mii de euro in plus ??? Ptr 30 de litrii de portbagaj?
Ford Focus 2.0 TDCI 2014
oviviu
Ford Freak
 
Mesaje: 235
Membru din: 02 Oct 2006, 19:22
Localitate: Ramnicu Valcea

Re: Focus vs. Octavia 2 facelift

Mesajde Nic_Bv » 28 Sep 2009, 13:55

Hell666: multumesc pentru detalii. Inca nu am inteles de unde ai luat pretul ala la Focus, pe configuratorul de pe ford.ro pretul e ceva mai mic. In fine, asta conteaza mai putin, vorba ta, hai sa nu intram in polemica.

Nu exista o alegere universala, o masina al naibii de ieftina si care sa satifaca toate gusturile. Fiecare dintre noi facem un pic de trade-off, fie constrangeri bugetare (cel mai adesea), fie situatia matrimoniala sau natura serviciului.

Eu doresc tuturor sa fie multumiti de masinile lor cum sunt eu de C-Max. :x
Ford C-Max Ghia 2008, 1.6 TDCi 110 CP.
Blog personal: Îmblânzitorul de fantasme

"Cred cu fermitate că există o singură formă de educație, autoeducația" - Isaac Asimov
Avatar utilizator
Nic_Bv
1nsane Member
 
Mesaje: 1675
Membru din: 11 Sep 2007, 22:53
Localitate: Braşov
VIN: WF0EXXGCDE8Y55186

Re: Focus vs. Octavia 2 facelift

Mesajde nimsoc » 28 Sep 2009, 19:07

La Octavia ar fi plusuri doar motorizarile turbo benzina, care la Ford lipsesc (exceptie ST si RS) si finisajul interior (la Focus puteau sa puna ceva pe panourile alea de usi si sa nu-l lase asa, plastic simplu)
La Focus stabilitatea si designul. (este strict punctul meu de vedere). De asta mi-am luat Focus :D
Cand am luat Focus-ul, in 2007, la acelasi pret, ajungea sa fie aproape la dotari doar Megane-ul, care oricum nu era in gratziile mele. 8-|
Ma gandeam la Octavia, dar la 15.000 cu TVA inclus, era cam in pielea goala la dotari, in schimb Focus-ul avea oferta buna la Trend Collection Y. M-ar fi atras 1.8-ul turbo de la Skoda, dar era mult peste limita de bani disponibila pt masina. Pacat ca Ford nu lanseaza inca 1.6-le turbo.
Asa ca .... asta e.
Referitor la scaune, ca se discuta si asta pe aici, eu cred ca e o chestiune subiectiva.
Fiecare intelegem notiunea de CONFORTABIL in felul nostru, iar sustinerea laterala, pe drumurile noastre aglomerate si proaste, nu este chiar asa o problema.
Avatar utilizator
nimsoc
Incepator
 
Mesaje: 65
Membru din: 04 Sep 2007, 00:10
Localitate: Cluj
Maşina: Focus 2007

Re: Focus vs. Octavia 2 facelift

Mesajde Mihai L » 28 Sep 2009, 21:25

$1 scrie:$2.. ce naiba, imbatranesc si eu si maine-poimaine pun mainile pe piept. motor in jurul a 200cp (+-20cp), ...

Eu zic ca ai gandit-o perfect, motorul asta te va scuti de imbatranire... =))
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: Focus vs. Octavia 2 facelift

Mesajde lupul1952 » 29 Sep 2009, 10:34

intr-o astfel de mare si grea dilema am fost si eu la alegerea masinii, cand cautam noua, pana ma gasit oferta cu Focusul actual luat sh de la romcar.

Si m-am uitat la Octavia facelift si am cerut oferte din toata tara - la Buzau obtinusem aproape 1500 euro discount, la bucuresti la brady imi zice un consilier de vanzari ca ce eu vreau sa iau masina cu reducere ca ala care o spala si o pregateste nu trebuie sa manance si el si cand i-am zis de oferta de la buzau la fel motorizare si dotari a zis sa ma duc pana la Buzau sa consum bani pe drum.

La Octavia facelift mi-au placut asa: interiorul mult mai frumos, materialele net superioare, portbagajul mi se potrivea perfect, cotiera si volanul, culoarea gri satin, ASR standard, volanul se intareste progresiv in functie de viteza cu care rulezi, scaunele cu sustinere mai buna, tapiterie de mai buna calitate.

La Focus facelift ce mi-a placut comparativ cu Octavia facelift:
- aspectul exterior designul m-a atras mult mai mult, sotia ma batea la cap sa iau Focus ca e mai frumos mai tineresc decat Octavia, detinuta si de sefa ei - care avea versiunea Laurent Klement si se oftica zi de zi ca nu si-a luat Passat si a dat atatia bani pe octavia si ca nu face banii
- pretul mult mai mic la achizitie si oferte mult mai bune cu discounturi considerabile din partea consilierilor de vanzari- la Pitesti de la domnu Cristi B. am primit 3-4 oferte de nerefuzat, de la BDT alte 2 oferte imbatabile 12600 si 12900 (si vorbesc de TDCI nu benzina)
- am observat ca la Focus vin anvelope mai serioase fara sa conteze versiunea de echipare insa la octavia trebuie sa iti iei jante aliaj sau jante de tabla pe 16 sa iei niste gume mai bune
- argument foarte solid posibilitatea de a lua motor diesel de 1.6 sa am rata mai mica la casco si rca si impozit ca banii nu stau stiva la mine in bucatarie
- spatiu foarte bun in spate sa stea si cel mic sa doarma lejer si sa stea si sotia
- foarte mult mi-a placut raportul cum este proportionata masina si cam ce are standard un Focus este bun pentru un muritor de rand care are nevoie de strictul necesar
- plasticul cum este el dur si cam nasol la interior acum observ ca este rezistent ca baiatul meu il testeaza constant. ma mir cum rezista masinuta.

Daca as dispune de bani cash pana in 20 000 euro as lua un Focus hatch foarte bine echipat cu tot ce-i trebuie sau as lua chiar un Mondeo, daca insa ar fii oferte bune nu as spune nu nici unui Golf VI combi sau Jetta dar nu as depasi 20 000 sub nicio forma.
Peste 20 000 euro nu as da pe o masina ca in Romanica nu se merita, mai bine faci altceva cu banii aceia
Avatar utilizator
lupul1952
 
Mesaje: 393
Membru din: 18 Iul 2007, 12:30
Localitate: Ph
Maşina: Focus3,5 150hp

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Versus

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 20 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 20 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 20 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 20 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login